PDA

View Full Version : kleine buizen eindversterker

nak
17 oktober 2024, 08:59
Hoi,
Zoals de titel doet vermoeden ben ik op zoek naar een kleine buizen eindversterker.
Geen preamp gewoon een buizen eindtrap met b.v een EL84 buis.
Er zijn wel kleine amps op de markt maar daar zit weer een preamp bij en die hoef ik niet.
Iemand een idee?
Zou ook kunnen dat ik zelf wat moet bouwen, dat is ook nog een optie maar krijg dat nooit zo mooi als uit een fabriek.

tmms
17 oktober 2024, 09:42
Epiphone valve junior-achtig versterkertje will do. Zit een proleterig uitgangstrafootje in, dient vervangen te worden, maar dat geldt eigenlijk voor aldie bakkies uit China en omstreken.

Outrage
17 oktober 2024, 19:15
Moeer heeft zoiets. Geen idee of het wat is.

alias
18 oktober 2024, 07:47
Marshall heeft- of had buizen-eindversterkers in 19" formaat.

Thiez
18 oktober 2024, 08:33
Mooer tube engine, marshall el84 20/20 rack of engl E810

Wat gebruik je als preamp momenteel?

nak
18 oktober 2024, 18:24
Een oudje, Digitech gsp1101
Zal je suggesties ff opzoeken.

duckman
18 oktober 2024, 20:06
als je een losse buizen poweramp zoekt, kom je al snel uit op 19" rack units.
Daar wordt nog weinig nieuw in ontwikkeld. Bij Thoman zie ik nieuw alleen de Engl E840/50, maar da's een 50W/5881 amp.

Als je nieuw 20W\El84 wilt hebben, zou ik gaan voor bijv. de Peavey MH serie amps, bijv de 6505MH.
heeft een FX loop dus je kunt de preamp makkelijk bypasse.

Tweedehands weet ik niet in NL.

cluseau
19 oktober 2024, 09:32
Hoi,
Zoals de titel doet vermoeden ben ik op zoek naar een kleine buizen eindversterker.
Geen preamp gewoon een buizen eindtrap met b.v een EL84 buis.
Er zijn wel kleine amps op de markt maar daar zit weer een preamp bij en die hoef ik niet.
Iemand een idee?
Zou ook kunnen dat ik zelf wat moet bouwen, dat is ook nog een optie maar krijg dat nooit zo mooi als uit een fabriek.

Gewoon zelf maken joh! Kastje zoeken en een paar trafo's is de grootste uitdaging. Je zou een kastje voor een pedaaltje kunnen nemen. De buisvoet op een stukje hoekijzer maken. Voor de voeding kun je twee 6.3v trafo's nemen. Leuk projectje toch.

nak
19 oktober 2024, 19:08
Als elektronicaman zou ik mijn hand er niet voor omdraaien.
Leuke uitdaging, maar eerst nog ff een tijdmachine in elkaar prutsen om wat meer tijd te creëren.
Denk dat ik eerst nog wat kant en klaar opties ga onderzoeken, zoals de Mooer en Peavy

Thiez
21 oktober 2024, 09:01
De rack poweramps gaan er inderdaad wel een beetje uit, tegenwoordig krijgen ze gewoon een eigen behuizing omdat ze vaker gebruikt worden met pedalboards. Je hebt ook nog de mesa twenty/twenty volgens mij. Maar al dit soort amps zul je 2e hands moeten vinden en gaan (vind ik) voor serieus geld weg. Misschien is het interessant om toch te kijken naar een 2x50w power amp, geeft wat meer keuze en vaak zit hier toch een half power switch op. En anders een degelijke solid state eindtrap.

Zelfbouw is opzich leuk, maar vergis je niet in de prijs om een nette zelfbouw amp te maken.