PDA

View Full Version : Iemand ervaring met Xsonic Airstep midi controller?

piezo
29 juni 2024, 14:48
Meerdere dedicated versies beschikbaar, maar ik wil de gewone
https://www.thomann.de/nl/search_dir.html?sw=airstep&smcs=ba0be0_6980

piezo
4 juli 2024, 16:51
Helemaal niemand?

Erik de Perik
4 juli 2024, 17:00
Nee sorry, ik heb vier MIDI controllers maar deze net even niet.

FNaRK
4 juli 2024, 18:46
De draadloze versie neem ik aan ?
Lees wel goede reviews maar let op:
ik heb voor mijn combinatie Behringer FCB1010 naar Kemper 2 draadloze MIDI dongles gekocht (Ali) ... werkt thuis prima en scheelt dus 2 midi kabels maar in de oefenruimte is het totaal onwerkbaar ivm storing andere bluetooth / wifi devices.

Erik de Perik
4 juli 2024, 19:11
Ik dacht dat ze allemaal draadloos zijn.

Veel mensen kopen liever iets uit China via een Europese leverancier FNaRK

Da's trouwens wel zwaar kut dat het in een oefenruimte niet werkt. Ik speel al jaren draadloos op de 2,4 GHz frequentie en da's tot nu toe compleet probleemloos ondanks de WiFi netwerker rondom (ons PA had ook standaard een WiFi netwerk).

D3nnis
4 juli 2024, 19:28
Ik speel al jaren draadloos op de 2,4 GHz frequentie en da's tot nu toe compleet probleemloos ondanks de WiFi netwerker rondom (ons PA had ook standaard een WiFi netwerk).

Ik ook, maar in grotere settings en verder van mijn ontvanger af heb ik toch wel dropouts ervaren.

Ik vraag me dan ook af of het aan het aantal wifi netwerken ligt of ook aan het aantal waterzakken aanwezig in de zaal/tent.

piezo
4 juli 2024, 19:42
De bluetooth- en USB functionaliteit is voor mij vooralsnog bijzaak/extraatje, het gaat me meer om de MIDI functies en de relais schakeling, zoals op mijn Nobels MS4. Ik zal de handleiding eerst eens downloaden om een beter beeld te krijgen. Bluetooth om bladmuziek op een tablet te kunnen schollen zou wel handig kunnen zijn.

piezo
4 juli 2024, 19:43
schollen 10 tekens

Erik de Perik
4 juli 2024, 19:44