PDA

View Full Version : Bastiaan Prasa and Allyn H. Harter spelen Bloom

Bastiaan Tuenter
30 mei 2024, 16:53
Hallo gitaristen,

Ik heb door de jaren heen een aantal keer gebruik mogen maken van de kennis van jullie, met gitaartechnische vragen en dergelijks, waarvoor dank! Het leek mij daarom leuk om eens iets van mijzelf te posten. Ik ben recentelijk begonnen met optreden en dit is de eerste (live)video. Het nummer heet Bloom

https://www.youtube.com/watch?v=tmKvoQeHDAU

Achtergrond:

Bloom
is een lenteliedje en vertelt het verhaal van een iel, futloos boompje in het bos. Het is omringd en wordt letterlijk overschaduwd door reusachtige, volwassen bomen. Altijd heeft het zichzelf afgevraagd tot welke hoogte het zou kunnen groeien. Of zou het altijd klein blijven? En nu, na een lange winter, wacht het op en smacht het naar de lente. Trouwens, ik heb spijt van de terugkerende zin 'soaking in the april rain', volgens mij heb ik daar de weergoden vorige maand mee verzocht, want wat wás het regenachtig. Ook momenteel trouwens, maar gelukkig volgt na regen echter altijd zonneschijn. En dat is exact waar het kleine, iele, boompje reikhalzend naar uitziet; de regen én de zon om te groeien en bloeien.

Bloom
is precies één jaar geleden geschreven en voor het eerst uitgevoerd bij Gitaarcafe Apeldoorn. Vervolgens kwam het tijdens vrijwel alle (solo)optredens voorbij. Vaak solo, in deze livevideo met mijn mandola-man Allyn H. Harter, en sinds kort met Through the trees met Joost Agterhoek en Timo Kuiperij. Het is de tweede song in ons jaargang-vierluik (Snowdreaming/Bloom/Endless summer/Arms of the sea). En nu is Bloom dus in beeld en geluid gevangen!

Ik wens iedereen heel veel zon, persoonlijke groei en luister- en kijkplezier toe!

- Bastiaan Prasa

duckman
30 mei 2024, 17:03
hey Bastiaan, mooie sfeer en klinkt goed.

Bastiaan Tuenter
1 juni 2024, 21:41
hey Bastiaan, mooie sfeer en klinkt goed.

Dank je wel!

arnoldtims
28 juni 2024, 18:19
Waarom ik nog niet geluisterd had weet ik ook niet maar ik vind het prachtig. Het lijkt wel of je steeds bang bent om het tempo kwijt te raken en die is ook af en toe een beetje wankel. Komt dus ook nog wat onzeker over maar vooral mooi en van mij mag je vaker iets plaatsen.