PDA

View Full Version : Nieuw liedje en filmpje



pimmetje
8 mei 2024, 23:26
Nou, met een van mijn bandjes hebben we ook eindelijk weer eens wat opgenomen. Meteen een clipje erbij geknutseld.
Dat wil ik natuurlijk ook even op dit stervend medium delen met mijn mede-dinosaurussen :D.
Als alles goed gaat in de komende maanden nog meer, maar eerst hier rustig van bijkomen ...

Benieuwd wat jullie ervan vinden.


https://m.youtube.com/watch?v=0t18V6DxWmM

pasqual
9 mei 2024, 00:17
Lekker hoor! Goed nummer met een mooie clip! Een klein beetje Madness hier en daar maar daar's niets mis mee;)
Daarnaast ook nog eens een goeie mix!

Fusion
9 mei 2024, 07:49
Leuk hoor Pim! Twee gitaristen? Wie heeft de animaties gedaan? Die vind ik ook gaaf

Fobo
9 mei 2024, 09:43
Leuke clip, muziek eh.... mwoah, niet echt mijn smaak, maar wel fris & fruitig...Vond de gitaarpartij overheersend en (te) veel van hetzelfde. Wel een leuk project om samen te doen.

pimmetje
9 mei 2024, 21:53
Lekker hoor! Goed nummer met een mooie clip! Een klein beetje Madness hier en daar maar daar's niet mis mee;)
Daarnaast ook nog eens een goeie mix!
Dank je. Madness werd in de studio ook al door de engineer genoemd, die grinnikte "madness meets rage against the machine". Nam ik als een prima schouderklopje :D.

pimmetje
9 mei 2024, 22:06
Leuk hoor Pim! Twee gitaristen? Wie heeft de animaties gedaan? Die vind ik ook gaaf
Ja, twee gitaristen. Ikzelf speel bij deze band bas.

De animaties heb ik voor het grootste deel gedaan.

Het basismateriaal is 90% door de trombonist met AI gegenereerd en daarna door mij nog wel wat bijgepunt.
En toen ben ik een leercurve KdenLive in gestapt... Wel veel heen en weer met een paar bandleden over iedere scene natuurlijk en voor een laatste aantal details nog een dag met de zanger naar het scherm zitten staren.
Ik kon het nummer tegen het eind van dat editen niet meer horen :sssh: :D.

Plant
9 mei 2024, 22:41
Leuk! Doet me denken aan Metal Molly, de trombone geeft daar dan weer een twist aan.

Harald
10 mei 2024, 12:15
Yep, leuk! En trombone is één van de meest onderschatte instrumenten in de popmuziek. Complimenten voor de clip, en het AI werk, twijfelde al of het een bestaande strip was, zelf getekend, of AI.

Dweezman
11 mei 2024, 13:39
Met plezier helemaal uitgekeken èn geluisterd. Ik vind het echt tof! ik ben niet zo van vrolijke muziek ofzo, maar dit is echt fijn. Beetje zoals Foo Fighters 'hard' zijn, is dit op juiste manier vrolijk. Vind het echt lekker klinken, en volgens mij gaat op ieder festival er een dak af. En dit is 1 van de eerste DIY AI clips die voor mij werken. Tof!!

Kim Wilson
11 mei 2024, 14:56
Ik vind hem ook erg leuk! Ik hou wel van dit soort blije muziek. Ook een lekkere productie en onwijs toffe clip!

Enige puntje van opbouwende kritiek is dat er weinig dynamiek in zit. Ook de rustige stukjes zijn helemaal vol gespeeld. Daar had naar mijn idee iets meer gas terug genomen kunnen worden.

pimmetje
12 mei 2024, 09:55
Nou, bedankt allemaal voor de veren in onze reet :D.

En met de opbouwende kritiek van KW kan ik het ook wel eens zijn.
Ik denk dat dat ietwat te vol blijven spelen mede komt omdat we het "live" hebben opgenomen en vrij rap afgemixt. We hebben zes nummers op één dag gedaan, wat al bruut genoeg was (vooral de blazers hadden het tegen het eind zwaar :sssh:). Allemaal in één studioruimte, wel met schotten, di's en dergelijke om bleed een béétje onder controle te houden, maar gewoon lekker alles samen erin gehakt totdat we een take goed genoeg vonden.

Daarna bij mixen vooral gelet op een paar foutjes die echt té fout waren en op onderlinge verhouding. Niet zo zeer op de verdere productie. En dus ook niet of een partij (die bij opname gespeeld is met de gedachte dat het misschien de eindmix niet zou halen) gewoon weg kon en dergelijke.
Ook waren er een paar nummers vrij nieuw, waaronder dit nummer. Dus daar hebben we zelf niet eens de tijd gehad/genomen om dat soort details vooraf al verder uit te werken.

Hierna nog 5 nummers van deze opname. Ik denk dat dat het project daarna met deze band wel eens een echte productie zou kunnen worden. Gewoon 1 of 2 nummers vooraf tot op het micro-detail uitpluizen en dan flink studiotijd ervoor boeken en laagje voor laagje opbouwen. En dan proberen om nergens "goed genoeg" te denken... echt voor perfect gaan.
Is ook een keer leuk om te doen.

Pepe
12 mei 2024, 11:58
Leuk is met afstand het meest gebruikte woord hier dus als eigenzinnige non conformist zeg ik dus super jofel!

arnoldtims
12 mei 2024, 14:24
Leuk hoor erg leuk. Brengt me terug in de jaren dat ik nog naar veel Engelse muziek luisterde. Vrolijke maar vooral leuke muziek.

Harald
12 mei 2024, 20:11
Gewoon 1 of 2 nummers vooraf tot op het micro-detail uitpluizen en dan flink studiotijd ervoor boeken en laagje voor laagje opbouwen. En dan proberen om nergens "goed genoeg" te denken... echt voor perfect gaan.
Is ook een keer leuk om te doen.

Laagje voor laagje opbouwen... NOOO! Ik vermoed dat er vrijwel niet geïmproviseerd wordt (correct me if I'm wrong). Dan zou ik zoveel mogelijk live opnemen. Bleed draagt alleen maar bij aan een volle sound. Die wordt alleen vervelend als je geïmproviseerde solo's zou moeten overdoen. Als het kleine afwijkingen in een vaststaande partij zijn heb je er niet snel last van. Maar alles geïsoleerd opnemen kan makkelijk dun gaan klinken. En partij voor partij inspelen is ook een vak apart.

En 6 nummers op één dag is meer dan goed! Petje af!

pimmetje
13 mei 2024, 12:09
Kijk, weer wat geleerd. Dat van dat mogelijk dunne had ik nog nooit gehoord.
Ik had wel van horen zeggen dat een beetje bleed juist wel lekker kan zijn en nog meer zaken die ik verder niet zo heel erg heb onderzocht. Ik zal het eens met degene die onze opname deed (en hij beviel zeer: Chris, HollandSpoorStudios) overleggen hoe of wat hij dat soort zaken voor onze band eventueel ziet.

Er wordt bij ons idd weinig geimproviseerd. Kleine afwijkingen.
De gitaarsolo's waren idd het enige wat meer geimproviseerde... en we hadden zijn speakers al netjes in een kist weggemoffeld met mogelijke re-takes in het achterhoofd :D.

Fusion
13 mei 2024, 12:13
Echt totaal niet mee eens. Bleed is leuk als het er is en je het, in sommige gevallen, gecontrolleerd kunt toevoegen, op sommige passages, met flinke EQ en allerlei trucs. Maar op zo'n beetje ieder signal bleed van zo'n beetje alle andere instrumenten? Nee.

Fusion
13 mei 2024, 12:15
Mijn mening: live take in 1 ruimte leuk voor demo, leuk voor "live in the studio" versie van bestaand nummer als bonustrack, niet voor een strakke, profi, (near) perfect productie.

Tupelo
23 mei 2024, 19:31
Lekker festivalmuziekje, beetje duwen, bier smijten, leuk. :)