PDA

View Full Version : kaminski - voxels



Dweezman
17 april 2024, 18:58
Hi. Weer tijdje geleden, er is meer uitgekomen, maar deze vond ik wel passen, want ja, gitaren in een hoofdrol. Liedje heet Voxels, heb hier linkje naar Spotify, maar is overal online wel te vinden.

https://open.spotify.com/album/2WZStXyfuOlwygwLwO7KDo?si=9EKAnn2vQKqq7pDZBXWWeA


benieuwd naar reacties!

(Telecaster Deluxe + Fuzz Factory)

Harald
17 april 2024, 19:11
Niet echt mijn ding, maar het aanloopje naar die gitaarriff (pak em beet 2'04'' tot 2'12'') vind ik dan weer erg leuk. Doet me een beetje aan Adrian Belew denken daar.

Dweezman
17 april 2024, 19:16
Ghehe, dan heb je toch 8 mooie seconden meegemaakt. Belew=god, dus die onthoud ik ff. Thnx!

Duhsjaak
17 april 2024, 19:58
Hoi hoi
Het leuke van ‘Sounds’ is wel dat ik daardoor naar andere muziek luister dan dat ik anders zou doen.
Ik vind het een beetje springerig, aantrekkelijk en melodieus.
En ik dank de goden op mijn knieën dat we allemaal wat anders doen.

Als je ‘t mij vraagt (doe je natuurlijk niet) mag je van mij best vaker iets posten.

Als je wilt weten hoe fickle je luisteraars zijn:
Ik heb jouw muziekje twee keer geluisterd en ik zou niet meer weten wanneer dat voor het laatst met Belew het geval is geweest.

Leuk!
Dus!
Dank!
Vriendelijke groet, Gus

Dweezman
17 april 2024, 20:10
Heb je gezien dat King Crimson weer gaat touren, o.a. met Belew weer in de gelederen? Mooi kans om hem weer eens te gaan beluisteren. Dank voor je reactie!

Harald
17 april 2024, 20:36
Voor zover ik weet vooralsnog alleen in Amerika, en geen King Crimson, maar Beat, met Belew, Levin, Steve Vai, en de drummer van Tool als ik me niet vergis. Repertoire van Discipline t/m Three of a perfect pair. Zou leuk zijn als ze hier ook komen. Arme Vai, als hij het intro van Larks Tongues zou moeten naspelen...

Fusion
18 april 2024, 08:43
Oh jammer KC afgelopen 10 jaar nog keertje of 3 gfezien (met 2 resp 3 drummers) dat was best gaaf. Dit Beat klinkt dan weer mwoa.

Anyway een nieuwe Kaminky, daar ga ik even voor zitten, want behoort toch wel tot t beste wat GN te bieden heeft. Altijd erg fijne muziek. Kom zo in de lucht :)

Fobo
18 april 2024, 09:50
Het is ook niet echt mijn ding, maar ik vind dit wel heel verfrissend en origineel. Misschien moet ik er aan wennen. Ben wel heel benieuwd wat er in jouw hoofd omgaat op het moment van jouw - soms bizarre - keuzes tijdens de ontwikkeling van deze song ;).
Bovenal: bijzonder knap gemaakt; chapeau!!!

Vraagje nog: doe je dit helemaal in je uppie, of heb je ‘ondersteuning’ tijdens de opname?

Fusion
18 april 2024, 10:01
Heb geen Spotify, heb je een andere link?

pasqual
18 april 2024, 10:39
Zit knap in elkaar en daarnaast niet echt makkelijk weg te happen. Dit zit niet in mijn smaakgebied maar het neemt niet weg dat je goed hebt gecomponeerd en gespeeld. Ik zou niet eens weten in welk "hokje" ik dit zou moeten duwen (alsof dat al nodig zou zijn). Progressieve synthpop/rock?:chicken:

Fusion
18 april 2024, 10:45
Als dit m is

https://www.youtube.com/watch?v=Fh3fHeP9e88

TE. GEK. WAUW. Dude, wat enorm enorm goed weer. Mooie sounds, precies genoeg oversturing, wat knap gemixt dit (lijkt me niet makkelijk). Goede opbouw, mooie melodielijne. Ik geef je een 9+

Dweezman
18 april 2024, 13:35
Thnx Fobo. Grappig dan de reactie veelal is: niet zo mijn ding, terwijl ik er van overtuigd was dat ik deze keer iets toegankelijkers had gemaakt ;-) Ik snap ook geen zak van wat hoe wij mensen in elkaar steken, zeker niet op het gebied van smaak. Je noemt bizarre keuzes, dat is geinig: voor mij voelt het allemaal vrij logisch. Deze riff (7/8, 8/8) leeft al jaren in mijn hoofd, mss dat ik er daarom al aan ben gewend.

Ik maak alles alleen, in mijn garage. Dat zorgt natuurlijk ook voor een soort tunnel waar ik in werk, zonder correctieve krachten van bandleden. Maar ook geen compromissen.

Dweezman
18 april 2024, 13:38
Thnx Pasqual. Tof dat je reageert. Dat hokje is wel een dingetje. Ik weet het zelf ook niet, en dat is verrekte lastig als je het publiek wilt vinden, waarbij dit wel in de smaak zou kunnen vallen. Ik weet het echt niet. Mss is dit muziek voor niemand.

Dweezman
18 april 2024, 13:41
Dat is'm idd Fusion.

Tof dat je het kunt waarderen, dankbaar! Mixen is een klus, weet je alles van. Het was hier vooral 'lompe' keuzes maken, wat me hielp. Dingen luid, dingen naar achter.

Fobo
18 april 2024, 14:35
Thnx Fobo. Grappig dan de reactie veelal is: niet zo mijn ding, terwijl ik er van overtuigd was dat ik deze keer iets toegankelijkers had gemaakt ;-) Ik snap ook geen zak van wat hoe wij mensen in elkaar steken, zeker niet op het gebied van smaak. Je noemt bizarre keuzes, dat is geinig: voor mij voelt het allemaal vrij logisch. Deze riff (7/8, 8/8) leeft al jaren in mijn hoofd, mss dat ik er daarom al aan ben gewend.

Ik maak alles alleen, in mijn garage. Dat zorgt natuurlijk ook voor een soort tunnel waar ik in werk, zonder correctieve krachten van bandleden. Maar ook geen compromissen.
Ik had misschien beter kunnen zeggen dat de muziek me (emotioneel) niet raakt. Het woord ‘toegankelijk’ heb ik niet gebruikt - dat is ook een heel ander aspect - en daar had ik geen moeite mee. Maar hiervan een hele CD luisteren zou me te veel van het goeie zijn.;)
Met de bizarre keuzes doelde ik op de invulling en uitvoering (overgangen, ‘verrassinkjes’ en dergelijke). Je zal toch met me eens zijn dat dit niet een dertien in een dozijn project is.
Maar - ik zal het nog ’n keer zeggen - chapeau!!

Dweezman
18 april 2024, 15:12
Ik had misschien beter kunnen zeggen dat de muziek me (emotioneel) niet raakt. Het woord ‘toegankelijk’ heb ik niet gebruikt - dat is ook een heel ander aspect - en daar had ik geen moeite mee. Maar hiervan een hele CD luisteren zou me te veel van het goeie zijn.;)
Met de bizarre keuzes doelde ik op de invulling en uitvoering (overgangen, ‘verrassinkjes’ en dergelijke). Je zal toch met me eens zijn dat dit niet een dertien in een dozijn project is.
Maar - ik zal het nog ’n keer zeggen - chapeau!!

I hear you, thnx again!

Nee, geen 13/12, zeker niet. Maar dat is ook geenszins het doel. Dat het je niet raakt, is natuurlijk een ding, want dat beoog/hoop ik wèl.