PDA

View Full Version : reviseren - doormeten - blackfacen



Lucky
12 augustus 2003, 01:30
guys, dudes, friends, pals, buddys,

Bij wie moet je wezen om je oude Fenderamp (1981 vibrolux) te laten nakijken en evt. modden?

het liefst wel in nederland of daar dichtbij...

alvast bedankt !

sash
12 augustus 2003, 01:40
Bij AL! Een van de grootste, zo niet de grootste Fender Amp goeroe van Nederland. Niets dan lof over hem.

Hij is nu wel op vakantie dacht ik...

Lucky
12 augustus 2003, 01:48
kijk!

vandaar dat de beste man niet op mijn mailtje reageerd....

waar int land zit Al?

The Thumb
12 augustus 2003, 08:21
Of ga naar Marble Amps in Renkum. Is echt een vakman, goede service ook. www.marble-amps.com

Dirk_Hendrik
12 augustus 2003, 09:19
Goeie service? De jongens van FNS adviseerden voor een TS9 (waarvoor ze jarenlang een modservice adverteerden) waarvan de voetschakelaar het niet goed deed weg te gooien en een andere te kopen. "Is een bekend probleem waar je niets aan doet". Ik was er in 10 minuten mee klaar. Zeg dan tenminste gewoon dat je er geen trek in hebt.

sash
12 augustus 2003, 12:21
AJ is wel een vakman, maar van de dingen die ik hoor is dat hij overal ZIJN smaak in wil verwerken. Als het aan hem lag speelde iedereen op een koud afgestelde Roadking met Jensen P10Q's erin...
Hij laat je maar een paar mogelijkheden zien die allemaal door hem uitgezocht zijn en allemaal maar zijn wens zijn.

AL laat je werkelijk alles zien en daaruit kan je kiezen of een combinatie maken, alles is dus ook mogelijk.
Al zit in Utrecht.

Edit: ik zeg trouwens niet dat Marble Amps slecht is, want ze doen goed werk en als ze wat afleveren is het ook echt goed, maar heeft jammergenoeg (bijna) altijd wat modding nodig achteraf.
Kan je het beter gelijk naar Al brengen en dan is het gelijk ook naar wens. Scheel ook flink in het prijskaartje denk ik.

Al
12 augustus 2003, 20:59
Bij AL! Een van de grootste, zo niet de grootste Fender Amp goeroe van Nederland. Niets dan lof over hem.

Hij is nu wel op vakantie dacht ik...

Ha Sash

Dankhewekl voor het compliment
I'm BACK!

Al

PeeVee
12 augustus 2003, 23:39
Of ga naar Marble Amps in Renkum. Is echt een vakman, goede service ook. www.marble-amps.com

Even nuance aanbrengen, de meningen zijn daar zeer over verdeeld en dat is een understatement denk ik. De Amps zijn netjes gemaakt met OK parts en AJ weet er ook veel van, toch hoor ik veel geluiden over "mager" klinkende Marbles. AJ c.q. Marble heeft zo zijn eigen visie, dat is uiteraard prima, maar mijn visie is het niet.

Mijn stem gaat ook naar AL, krijg je ook lekker afgekeurde 12AT7-tjes bij de (ook nog point-to-point handgezette!) koffie ;-)

P.S. Ik heb gerucht gehoord dat AL's "middlename" Clarence is, dat kan geen toeval zijn natuurlijk!

sash
13 augustus 2003, 00:04
Mijn stem gaat ook naar AL, krijg je ook lekker afgekeurde 12AT7-tjes bij de (ook nog point-to-point handgezette!) koffie ;-)




Hahahahaha ja dat roelt :D

Kreeg ineens een bakje onder me smoel gedouwd: 'buisje?' :D

bas vincent
14 augustus 2003, 11:00
misschien niet de goede plek om te reageren, maar is er ook zo iemand als AL die Mesa's doet? Ik ben een tijd geleden met een vriend bij FNS geweest. Hij heeft mijn Quad en simulclass 95 voorzien van nieuwe buizen en afgesteld en de Bassman idem. Beide klinken voortreffelijk, maar dat hij de versterkers afsteld op zijn manier (koud) hoor ik ook terug. Niets mis mee overigens, want hij klinkt al veel beter dan voorheen. (niets dan lof voor FNS)
Ik ben alleen beniewd wat er meer mogelijk is met mijn Mesa...

Dirtypool
14 augustus 2003, 14:55
2x 4x12 :razz: en een fles helium om dat ding bij jou de trap af te krijgen :-D

Grtz Richard

Al
14 augustus 2003, 23:50
misschien niet de goede plek om te reageren, maar is er ook zo iemand als AL die Mesa's doet? Ik ben een tijd geleden met een vriend bij FNS geweest. Hij heeft mijn Quad en simulclass 95 voorzien van nieuwe buizen en afgesteld en de Bassman idem. Beide klinken voortreffelijk, maar dat hij de versterkers afsteld op zijn manier (koud) hoor ik ook terug. Niets mis mee overigens, want hij klinkt al veel beter dan voorheen. (niets dan lof voor FNS)
Ik ben alleen beniewd wat er meer mogelijk is met mijn Mesa...

Alle Mesa's waar ik tot nu toe in heb gegraven waren zonder uitzondering allemaal koud tot erg koud afgesteld. Kouder zelfs dan nwe Fenders. Je kan met een koude instelling je versterker iets langer clean houden. Ook zullen de buizen langer meegaan en minder snel gebreken vertonen. Dit laatste kan een voordeel zijn voor de leverancier, amptech die service verleent o.i.d. die daardoor minder druk is met evt. afterservice of garantie.

Wil je een rijkere levendiger toon met meer harmonische texture dan is heter afstellen absoluut een optie. Bouw je alleen maar betonmuren met je sound en speel je daarbij over Celestion G12T-75 speakers dan kan je dat beter maar laten zitten.

Ik bedoel dus eigenlijk dat een en ander mede afhankelijk is van de rest van je apparatuur en hoe je het gebruikt.

Een Mesa heeft helaas geen instelbare bias. Daar moet dus even voor gesoldeerd worden.

Al

bas vincent
15 augustus 2003, 08:14
We gaan nu wel een beetje off-topic; Ik heb een tijd geleden gehoord over zo'n bias pot toen ik op zoek was naar iemand die mijn Mesa kon voorzien van de "juiste" buizen en ben toen na wat afwegen gekomen bij FNS.

Ik denk dat ik toch over zo'n bias pot moet gaan nadenken. Betonmuren zijn soms leuk, maar wil toch een wat meer gedefinieerd geluid hebben.

Dirtypool
15 augustus 2003, 14:18
Bas, ik neem aan dat AJ van FNS het door hem geinstalleerde potje niet weer verwijderd heeft, hoor.
Als jij je Boogie door Al of zo, na wilt laten lopen, kun je m gewoon wat heter laten afstellen.
Het lijkt me heel goed dat je je wat in deze materie verdiept :-)
Dat kan jij wel...:-)

bas vincent
15 augustus 2003, 14:56
Voor zover ik me kan herinneren heeft hij toen geen pot geinstalleerd omdat hij ten eerste op dat moment geen tijd voor had en ten tweede ik eerst wilde horen wat het effect was met alleen nieuwe buizen.

Op het moment ben ik wel redelijk tevreden met mijn geluid. Ik ben alleen benieuwd wat er nog meer uit te halen is d.m.v. een warmere afstelling.

Mr.Jay
16 augustus 2003, 10:29
Goeie service? De jongens van FNS adviseerden voor een TS9 (waarvoor ze jarenlang een modservice adverteerden) waarvan de voetschakelaar het niet goed deed weg te gooien en een andere te kopen. "Is een bekend probleem waar je niets aan doet". Ik was er in 10 minuten mee klaar. Zeg dan tenminste gewoon dat je er geen trek in hebt.

Ariejan heeft me zelf verteld dat ze LIEVER geen effecten repareren. Dit is niet haalbaar financieeel.
Ik heb het zelf ook ondervonden met een dergelijke reparatie, veel te duur gewoon.
Zoek voor zoiets liever een technische hobbyïst op.

Jay

Geert Teekens
16 augustus 2003, 21:09
Al,

Doe jij ook Marshalls of kan ik daar beter iemand anders voor opzoeken?

Ik heb een JCM 800 2x12 combo gekocht. Single channel 50W, de 4104 als ik me niet vergis.

Een van de buizen rammelde vervelend mee met spelen dus het leek me wijs om hem even te laten bekijken.

Bij Chris Winsemius (CMWAMPS.COM) heb ik hem gebracht. Hij heeft er nieuwe voor- en eindbuizen in gezet en nieuwe elko's.

Vlak daarna deed de Marshall het niet meer. Het geluid zakt weg, net alsof je hem gewoon uitzet of standby zet. Nu heb ik dus net heel dat ding laten bijhouden en issie kapot.

Ik weet niet of het door Chris komt of toevallig door iets anders, maar ik baal er wel erg van.

Vandaar dat ik even onderzoek wie er nog meer Marshalls fiksen.

Chris staat toch als bekwaam bekend of niet?

Al
16 augustus 2003, 22:34
Al,
Doe jij ook Marshalls of kan ik daar beter iemand anders voor opzoeken?


Ha Geert

Check your mail!
Heb je privébericht al beantwoord.

Al

Geert Teekens
17 augustus 2003, 18:43
Yo!

Al
21 september 2003, 12:39
na het plaatsen van nieuwe voorversterkerbuizen ( Geert had daar toen geen budget voor ) doet z'n Marshall het weer perferct .
Er zaten ECC83s in van voor groootmoeders tijd .

mv&rockende g

Chris

Ha Chris,

Leuk je hier te zien

Al

EdJ
21 september 2003, 13:18
Hoi Chris!Fijn dat je hier ook bent!
Groeten,Ed

Al
21 september 2003, 15:24
( Even een vraagje : ben jij DE ALbert uit Utrecht ?

Ik ben bang van wel

Al

Mr.Jay
21 september 2003, 18:18
, gisteren nog John gezien )
Chris[/quote]

YES !!
Hai Chris > leuk dat behang in jouw ampies !
Zo maak je ook snel en goedkoop een faceplate.
Die "marshall-achtige" zou een OPEN gedraaid moeten kunnen worden met zijn FAT en SWEET.

Groetjes
JaY

nicoverduin
21 september 2003, 22:43
Hoi Chris,

Leuk je ontmoet the hebben zaterdag.

Nico

Mr.Jay
22 september 2003, 10:48
>ik heb wit , zwart , blauw , rood , geel , bruin bestel ik deze week en ik heb ook de dikkere groene voor de gloeistroom ( zoals bij bf Fenders ) .
Chris[/quote]

Kost per meter ?
JaY