PDA

View Full Version : Line 6 POD HD 400 - kuren



Willlem
8 april 2024, 12:54
Mijn HD 400 hapert, valt soms helemaal uit, settings lijken uit zichzelf te veranderen, het volume verschilt als ik hem even uit en weer aanzet. Dit doet ie zeer sporadisch, en in de oefenruimte is ie ok om te gebruiken, maar voor live is ie me te onvoorspelbaar.

Ik heb hem al opengemaakt maar heb niet de kennis of kunde om hem helemaal te ontmantelen en te zien wat er mis is of er iets aan te repareren. Ik heb in de ruimtes waar ik verder niet bij kan wat WD-40 gespoten om evt vuil en contacten los te maken. Maar de problemen blijven

Zijn er tips en truucs om deze nog te redden?

lcvanderhelm
8 april 2024, 17:39
Je zou een factory reset kunnen proberen.

no 1 hops
8 april 2024, 19:59
gewoon WD40 erin blazen, elektronica, chips etc.. waarom zou je dat doen?
WD40 lijkt soms het wondermiddel voor alle problemen, net als ducttape ;)

Maar je verhaal doet mij denken aan problemen die ik had met diverse Digitech GNX modellen.
gaven dezelfde klachten en daar was de oplossing het volgende
de GNX hadden een AC adapter en in het multieffect zaten diodes die samen met nog wat dingen het naar de juiste DC voltages brachten.
Die diodes waren kapot en na vervanging daarvan werkte alles weer naar behoren.

vraag nu is of dit bij de POD ook zo gedaan is qua stroomvoorziening en misschien is daar op het wereldwijde web al wel wat geschreven.

Dirk_Hendrik
9 april 2024, 13:26
Ik heb hem al opengemaakt maar heb niet de kennis of kunde om hem helemaal te ontmantelen en te zien wat er mis is of er iets aan te repareren. Ik heb in de ruimtes waar ik verder niet bij kan wat WD-40 gespoten om evt vuil en contacten los te maken. Maar de problemen blijven

Zijn er tips en truucs om deze nog te redden?

Vind iemand die wel de kennis en kunde heeft en er zin in heeft om te analyseren waar het mis gaat. Ik heb zelf 3 POD XT Live's gehad waarvan er 2 redelijk eenvoudig te fixen waren en eentje de godganse tijd uitviel, tenzij ik een custom line6 chip onder het vriespunt hield. Ook de werkende waren aan de straatstenen niet kwijt te raken.... Geen eer aan te behalen dus. Ik doe het niet meer.

Die WD40 troep had je beter kunnen laten. Het enige wat dat gaat doen is zorgen dat vuil nog beter vast gaat zitten.