PDA

View Full Version : Gezocht om coöperaties mogelijk te maken



Duhsjaak
29 maart 2024, 16:12
Hoi hoi
Hope this finds you well.

Zoals je misschien is opgevallen, post ik een paar coöperaties per jaar. De lyrics van die coöperaties zijn meestal door een jonge vrouw geschreven. En dat zijn niet zelden vrijdenkende vrijvrijende jonge vrouwen.

Er zijn lyrics bij, die door hun aard een specifiek vrouwelijk uitgangspunt beschrijven. Ik schaam mij er absoluut niet voor om dat te zingen, maar het zou zoveel leuker zijn omdat door een jonge vrouw te laten doen.

Poen in niet involved, het gaat puur om de lol.

In het Parool van 29 maart staat een artikel waarin nog maar weer eens de situatie wordt belicht dat vrouwen minder makkelijk worden gehoord en minder kans hebben hun stem te laten horen.

Ik zou zeggen: grijp je kans.
Heel erg veel tijd zal je er niet in hoeven te steken. Het gaat om 3 à 4 liedjes per jaar. Als je het heel erg leuk vindt kunnen het er best meer worden.

Voorgestelde werkwijze:
Ik maak een draft van het lied inclusief zang. En een mix waarbij de zang is weggelaten. De backing dus.
Die twee komen per WeTransfer naar je toe. Je maakte zang van je keuze erbij en upload het resultaat naar me toe.

Stuur me graag even een PM als je er wat voor voelt.
Dank voor je aandacht.

Vriendelijke groet, Gus

FNaRK
29 maart 2024, 18:16
je zoekt een jonge vrouw
op Gitaarforum ?

:stop:

succes !

Duhsjaak
5 april 2024, 11:55
je zoekt een jonge vrouw
op Gitaarforum ?

:stop:

succes !

Ja, ik moest er ook om grinniken.
Maar omdat zangopleidingen alleen geïnteresseerd zijn in opleiden, leek mij een beroep op de heren van GN zo gek nog niet.
Straks ga ik naar de Noorder Gitaar Dag dingest, en daar zie ik weer 800 gitaristen. Daar wordt gesuggereerd en over gitaren geluld. Heel gezellig allemaal.

Ik maak me sterk dat er mannen bij zijn die vrouwen of dochters hebben die er voor zouden voelen.

Ze hoeven tenslotte niet met me naar bed.
En via WeTranfer kom je een heel eind.

Vriendelijke groet, Gus

En aan jou dus ook een vriendelijke groet!

Fusion
5 april 2024, 12:21
een jonge vrouw geschreven. En dat zijn niet zelden vrijdenkende vrijvrijende jonge vrouwen.

Er zijn lyrics bij, die door hun aard een specifiek vrouwelijk uitgangspunt beschrijven. Ik schaam mij er absoluut niet voor om dat te zingen, maar het zou zoveel leuker zijn omdat door een jonge vrouw te laten doen.



die vrouwen of dochters hebben die er voor zouden voelen.

Ze hoeven tenslotte niet met me naar bed.

Nee, ik denk dat iedereen zijn dochter of vrouw (alleen als ze nog jong zijn geloof ik) graag jouw kant opstuurt Gus ;) Vooral ook gezien je teksten vaak ook neuken, orgasmes etc gaan.

Duhsjaak
5 april 2024, 14:01
Nee, ik denk dat iedereen zijn dochter of vrouw (alleen als ze nog jong zijn geloof ik) graag jouw kant opstuurt Gus ;) Vooral ook gezien je teksten vaak ook neuken, orgasmes etc gaan.

Dank voor je compliment!
Je maakt een paar verkeerde inschattingen.
Jean Dulieu was geen boskabouter. Toch schreef hij Paulus de Boskabouter.
Peyo was niet blauw, toch…, de smurfen.
Het lijkt mij dat je het verschil tussen biografisch en autobiografisch uit het oog bent verloren.

Het gaat in de samenwerking om teksten van een ander.
Het tweede punt.

Ik bezit een VOG, mag met kwetsbare mensen en kinderen werken. Heb 14 jaar vluchtelingen Nederlands geleerd, incluis allerlei oorlogsresten. En heb 21 jaar lesgegeven in Zuidoost (Amsterdam) zonder een meetoo’tje of klacht.

Laat je kind rustig bij mij achter. Doe je dat niet, dan is dat jouw keus.
Ik waardeer je pogingen om tot een eigen geluid te komen. Maar opmerkingen over de zaken die mij onderscheiden van het ‘love love me do - you know I love you’ volk vind ik een beetje platgetreden paden.

Hoe dan ook. Je verwijzing is meer dan welkom.

En als je iemand voor me weet, weet dan dat je je nooit hoeft te schamen. Maar het zou wel een sappige tekst opleveren.
Vriendelijke groet, Gus

Dirk_Hendrik
15 april 2024, 10:37
Na een paar keer lezen geloof in dat ik dat ik overtuigd ben van je goede bedoelingen.

Neemt niet weg dat ik dus wel die paar keer moest lezen om uit het verhaal en woordkeuze op te maken wat je nou precies bedoelde. Snelle (incorrecte) samenvatting:

"Een ouwe vent op een gitaristenforum zoekt vrijdenkende vrijvrijende vrouwen om coöperaties mee aan te gaan".

Nee. Dat bedoel je niet. Maar dat is wel wat de lezer in eerste instantie leest.

Als ik vrouw was en dat even scannend las zou ik een "ja doei" reactie hebben. Misschien een idee om je bericht nog eens te herlezen en te editen voor leesbaarheid en verduidelijking van intentie. Indien ja, post em hier dan lekker en stuur een pm. Dan zorg k wel dat de edit in de originele post komt.

Duhsjaak
28 juni 2024, 20:27
Hoi hoi
@Dirk_H

Dank voor het aanbod.
Kort nadat je de post hebt geplaatst ben ik met tentje richting natuurbeschermingsgebieden vertrokken. Daar is internet geen vanzelfsprekendheid. Ik heb je aanbod gemist dus. Sorry!

Ik heb geprobeerd op een ludieke manier geprobeerd te laten blijken wat een zangeres mogelijk tegenkomt.
En dan ietsjes tweaken uiteraard.

Waar Fu de tirade over neuken op baseert? Ik meen dat in de vele teksten en liedjes van mij dat woord niet voorkomt.
Ik vind het hinderlijk dat er soms behoorlijk op de persoon wordt gespeeld.

Having said that, vanochtend hebben zich twee voortreffelijke zangeressen gemeld, die ‘duidelijker’ teksten schrijven dan ik.
Ik ben daar erg happy over. Nadat ik OK heb gekregen post ik er wat van. Van zo’n dame.

Daarna nieuwe liedjes. Heerlijk, daar gaat het toch om…
En daar komen vanzelf ook stukjes op Sounds terecht.

En ik durf te stellen dat de kussens stevig opgeschud zullen worden. In creatief opzicht. Ik ben nog altijd blij dat het forum er nog is.
Zonder teveel rancune:
Vriendelijke groet, Gus

Fobo
28 juni 2024, 21:40
Waar Fu de tirade over neuken op baseert? Ik meen dat in de vele teksten en liedjes van mij dat woord niet voorkomt.
Ik vind het hinderlijk dat er soms behoorlijk op de persoon wordt gespeeld.

Gus, ten aanzien van dat eerste denk ik dat Fu (dit keer) niet goed heeft gelezen.
Ten aanzien van de rest denk ik dat, hoe meer je je verdedigt, hoe moeilijker het wordt.
Je schrijft in je voorlaatste mail 'laat je kind rustig bij mij achter’, terwijl je het in je eerste mail heb over werken via WeTransfer, beiden thuis dus.
Op voorhand ga ik bij jou uit van goede bedoelingen, maar je maakt ’t jezelf niet makkelijk.

Fusion
28 juni 2024, 22:00
Gus, je bent een fantastische kerel, en je weet volgens mij datik dat vind, naar je teksten gaan toch met enige regelmaat over neuken, tieten, orgasmes etc? Ook al kies je andere woorden en vaak dichterlijke omschrijvingen? En je vraagt toch specifiek een vrouw, een jonge vrouw? Met als genoemde voorgangers vrijvrijende exemplaren? Zeg ik ergens iets onwaars?

Fusion
28 juni 2024, 22:01
Edit Piaff tien chansons

Duhsjaak
29 juni 2024, 09:06
Gus, ten aanzien van dat eerste denk ik dat Fu (dit keer) niet goed heeft gelezen.
Ten aanzien van de rest denk ik dat, hoe meer je je verdedigt, hoe moeilijker het wordt.
Je schrijft in je voorlaatste mail 'laat je kind rustig bij mij achter’, terwijl je het in je eerste mail heb over werken via WeTransfer, beiden thuis dus.
Op voorhand ga ik bij jou uit van goede bedoelingen, maar je maakt ’t jezelf niet makkelijk.

Hoi hoi
Chique dat je probeert de toon wat te matigen.

Dit was wat mij ongeveer voor ogen stond:

De link:

https://soundclick.com/share.cfm?id=14699361

Katrina, een liefde die de deuren liet klepperen en de ramen liet rammelen.
In eerste instantie gemixt door Chris, jazz en blues zangeres en dat was goed hoorbaar in de mix.
Ik vond de backing van het lied terug en kon zo doende een nieuwe mix maken.
In die tijd had ik contact met de Zoon van Piet. Vandaar een lied zonder solo’s. Hij vond en ik vind nog steeds, solo’s meestal overschat. Aan hem opgedragen dus.

De tekst:

Katrina
[Chorus]

Katrina, ain't no surprise they named a storm after you
You catch my eyes with everything that you do
You're beautiful, it's true, but so dangerous too
Oh Katrina

Katrina, won't you step closer and blow me away
I'm hanging on to every word that you say
Yeah you can ruin my life while making my day
Oh Katrina
Won't you please move my way
Please move my way

[Verse]
Oh I knew it from the moment I saw her
That I'd never be the same
I've known ever since the day I met her
She'd be the cause of all my pain
But she drew me in with the sweetest kiss
Into this rain
Now there's no turning back, no escaping this
She's a fucking hurricane

[Chorus]
Katrina, ain't no surprise they named a storm after you
You catch my eyes with everything that you do
You're beautiful, it's true, but so dangerous too
Oh Katrina

Katrina, won't you step closer and blow me away
I'm hanging on to every word that you say
You can ruin my life while making my day
Oh Katrina
Won't you please move my way
Please move my way

Kozo Pinkwillow (lyrics)
31st of May 2018

Enjoy!
Vriendelijke groet, Gus

Afgezien van de liedjes en teksten over Schiphol, Randy Fokke, de gaswinning in Groningen etc etc etc, maak ik ook natuurlijk iets andere liedjes.
Het refreintje waarmee ik gisteravond bezig was:

Ze gaf me een bloot schilderij van haar
En ik was bijna voor haar gezwicht
Met mijn dronken kop tekende ik een snor
Erop en zeg maar niet op haar gezicht

Als dit leidt tot een ‘mensen hou vrouwen en kinderen in huis want Gus komt eraan’, komend van iemand die overwegend instrumentale dingen doet is dat kwetsend en bezijden de waarheid.

Mijn goede bedoeling gaat niet verder dan dat ik iedere dag een liedje schrijf en daaraan veel plezier beleef. Ik heb me in mijn eerste reactie teveel laten leiden door mijn ergernis. Dat had ik inderdaad beter niet kunnen doen. Maar voor de rest, je ne regrette rien.

https://youtu.be/a2YUDMFVMz4?feature=shared

Een van ‘mijn’ nieuwe zangeressen. Met een hoofdletter. Ik ben er erg blij mee.
Fijn weekend.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
29 juni 2024, 09:42
Oké Gus dan niet. Dat je instrumentaal schrijft, geen idee,je post hier volgens mij altijd met zang. En dat je ook over gaswinning en whatnot schrijft oké, maar letterlijk de eerste 3 searches hier op liedjes van jpu:

There is no organ as satisfying to fuck with as your brain"

No organ can compare, where in truth be told,
To the depths of your mind, where secrets unfold.
Tightness, wetness, and any & all other gifts aside,
It's the brain I seek, where your dreams reside.

I will play with your cock, explore and indulge,
But your mind, it's a thrill that can not be dulled.
Within each & every thought and each & every touch,
Your mind, it's my canvas, I will mold as such.


Franse zuchtmeisjes vind ik
überaantrekkelijk
mits natuurlijk geen 60
en lekker bekkelijk

Lekker vlot uit de kleren
trois on the count of three
pony in hun ogen
natuurlijk: Oui cherie

Franse zuchtmeisjes hoor ik
graag zingen in mijn oor
weinig toon, veel adem
en dan uren door

Met zo'n sexy tuniekje
benen bloot er onder uit
ik weet wat buren denken
interesseert mij mooi geen

Love
Lust
Fuel my desire
Her divine aroma
Sets my senses on fire
Taking me higher
Don’t want to come down
On a mission to explore her
Ecstasy bound

Lips so soft and sweet
As they become one with mine
So wet and luscious
Inhibitions left behind

My tongue searches
For her delectable essence
Probing deeper and deeper
I just might keep her
Entangled in the web of my arms
Holding her captive
But she don’t want to be free
Together blissfully

Nogmaals, ik vind je een fantastische gozer, maar als jij er niet tegen kunt dat ik, met nota bene een smiley erbij, aangeef dat ik njet verwacht dat we hier massaal onze dochters naar je toe sturen,oké uhm,dan niet. Je praat verder alleen nog in 3e persoon over me ipv tegen me dus ik laat het erbij.

arnoldtims
29 juni 2024, 11:07
Ik heb niet alles gelezen hier maar als we Gus die hier jaren lang het toonbeeld van fatsoen is en respect heeft voor iedereen, al niet meer vertrouwen, wie dan nog wel.

Fusion
29 juni 2024, 13:26
Ik heb dan ook geen enkele twijfel aan zijn integriteit en gedrag. Anders zou ik m geen fantastische gozer noemen. Anyway

Fobo
29 juni 2024, 18:24
Mijn goede bedoeling gaat niet verder dan dat ik iedere dag een liedje schrijf en daaraan veel plezier beleef. Ik heb me in mijn eerste reactie teveel laten leiden door mijn ergernis. Dat had ik inderdaad beter niet kunnen doen.

Zullen we het hier verder maar bij laten?

Duhsjaak
29 juni 2024, 18:41
Zullen we het hier verder maar bij laten?

Ja, dank je wel. Het beste idee.
Vriendelijke groet, Gus