PDA

View Full Version : fender bluesdeluxe



josh.vandenberg
12 augustus 2003, 00:37
wat is de fender bluesdeluxe voor een versterker.Hoeveel vermogen?Hoeveel kanaleen en zit er een effectloop op?

sash
12 augustus 2003, 02:24
www.fender.com ?

sash
12 augustus 2003, 02:25
Dit topic hoort trouwens in moderne versterkers.

josh.vandenberg
12 augustus 2003, 11:59
Is dat een moderne versterker?Ikke geen verstand hebbe van fenderversterekers.Op www.fender staat er niets van :roll:

The Thumb
12 augustus 2003, 12:42
dat kan heel goed kloppen, want hij wordt iet meer gemaakt. de blues serie is een aantal jaar geleden vervangen door de hotrod serie

ReinoutV
12 augustus 2003, 12:47
2 kanaals (clean en od), 1x12", 40W, dacht ik. Hij lijkt heel erg op de hotrod deluxe. Ze zijn tweedehands zeker wel te vinden, vaak staat er bij de advertentie wel meer info over die versterker.

Al
12 augustus 2003, 22:06
wat is de fender bluesdeluxe voor een versterker.Hoeveel vermogen?Hoeveel kanaleen en zit er een effectloop op?

Hier staat hij tussen:

http://www.ampwares.com/ffg/


Al

josh.vandenberg
12 augustus 2003, 22:24
bedankt,probleem opgelost.Is dat een goeie versterker?Heeft iemand er ervaring mee.Klinkt die speaker goed?Als de versterker goed is en de speaker niet kan ik dat wel oplossen,ik heb nog wel een goeie speaker.Het gaat me met name om de versterker.Ik wil het gaan gebruiken voor kleine cafe blues gigjes

Al
12 augustus 2003, 22:50
bedankt,probleem opgelost.Is dat een goeie versterker?Heeft iemand er ervaring mee.Klinkt die speaker goed?Als de versterker goed is en de speaker niet kan ik dat wel oplossen,ik heb nog wel een goeie speaker.Het gaat me met name om de versterker.Ik wil het gaan gebruiken voor kleine cafe blues gigjes

Het is een redelijke populaire versterker niet in de laatste plaats vanwege het formaat. Ik vind hem niet geweldig maar dat is persoonlijk.

--> Wat ik wel serieus onder de aandacht wil brengen is dat Fender die versterkers slecht heeft gebouwd met matige onderdelen. Met name de ingangsjacks zijn berucht vanwege storingen. Dat zou niet zo'n ramp zijn ware het niet dat om die dingen te vervangen de hele printplaat losgetrokken moet worden. Dat is een k*tklus! Alles zit er op zijn kop in, je kan nergens bij.

Ik weet dat er amptechs zijn die daar überhaupt niet aan willen beginnen. Je krijgt dan te horen dat de reparatie de waarde van de amp te boven gaat.

Al

PeeVee
13 augustus 2003, 13:15
Heeft twee EL84-jes in de eindtrap dacht ik, dus 15W ofzo? Leuk ampje maar kwaliteit sucks, heb kennissen die er problemen mee hadden zie ook verhaal van Al.

SteavisSmokin
13 augustus 2003, 15:59
Pleun, 't is een 6L6 amp.

The Thumb
13 augustus 2003, 16:00
Hij is toch 40w met 2x 6L6? Volgens mij heeft Fender het probleem van de inputs opgelost in de hotrod serie (dacht ik?)?

Ik heb wel eens met een optreden over een hotrod deluxe gespeeld, vond het gezien de prijs best een aardige versterker...

PeeVee
14 augustus 2003, 21:57
Pleun, 't is een 6L6 amp.

Oja... my mistake :oops:

Is zo'n 1 x 12" dingetje he?

Mr.Jay
16 augustus 2003, 11:35
Hij is toch 40w met 2x 6L6? Volgens mij heeft Fender het probleem van de inputs opgelost in de hotrod serie (dacht ik?)?


Die zijn identiek qua constructie.

>Ik heb wel eens met een optreden over een hotrod deluxe gespeeld, vond het gezien de prijs best een aardige versterker...

Ik heb zelf een aantal jaren op een Bl.DLX gespeeld, inderdaad voor kleine kroegies en zo een handelbare amp met bruikbare sound, zeker voor dat geld.

Jay

josh.vandenberg
24 augustus 2003, 22:02
Wat is zo'n versterker ongeveer waard?Is het ongveer hetzelfde als een hot rod.Ik heb 'm uitgeprobeerd en hij legt het natuurlijk af tegen m'n 5150's,maar dat is heel wat anders natuurlijk.Het geluid was wel wat vuil,maar het had wel wat,vond ik.Kun je er effecten in lussen.Ik heb vroeger een 5150 combo gehad en dat is een heel goed combo,maar voor kleine dingen veel te zwaar.