PDA

View Full Version : Gosia Guitars



emiliano
6 maart 2024, 13:33
Dag allen

ik zag Gosia Guitars op social media en podia voorbij komen. Klinken goed en zien er heel goed uit. Maar nooit op gespeeld.

Iemand ervaring met deze bouwer?

Dank alvast voor jullie feedback!

Da Vinci
6 maart 2024, 13:43
Nooit van gehoord, maar (als je van relic houdt) ziet het er op zich prima uit.
Kan verder weinig zinnigs vinden qua specs en prijzen dus of het iets toevoegt op wat er al op de markt is... geen idee.

De een geeft er wat meer om dan de ander, maar bijvoorbeeld Haar en Smitty hebben al een hele aardige naam opgebouwd waardoor de restwaarde nog wel prima is. Kauffmann ook in mindere mate. Nash als we even buiten de Benelux kijken...

Als ik een relic T of S gitaar wil zou ik eerder daar naar kijken dan naar Gosia maar dat is op basis van het weinige dat ik nu weet.

Rogueny
6 maart 2024, 16:34
Nooit van deze bouwer gehoord, maar portfolio ziet er op zich tof uit. Je moet van die relic houden, maar het lijkt wel goed gedaan.

Pepe
6 maart 2024, 20:52
. Je moet van die relic houden, maar het lijkt wel goed gedaan.

Ik vind het niet meevallen. Auw


https://static.wixstatic.com/media/47d6e1_76f59364993a4829a8b4075b1c0556fe~mv2.jpg/v1/fill/w_413,h_848,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/47d6e1_76f59364993a4829a8b4075b1c0556fe~mv2.jpg
https://static.wixstatic.com/media/47d6e1_5744595b8e3c4db2a3bfc22d0fe47728.jpg/v1/fill/w_1024,h_597,al_c,q_85,enc_auto/47d6e1_5744595b8e3c4db2a3bfc22d0fe47728.jpg

Fobo
6 maart 2024, 22:08
Kan verder weinig zinnigs vinden qua specs en prijzen dus of het iets toevoegt op wat er al op de markt is... geen idee.


Nooit van deze bouwer gehoord, maar portfolio ziet er op zich tof uit. Je moet van die relic houden, maar het lijkt wel goed gedaan.
Als je als gitaarboer onderscheidend op het gebied van techniek, geluid/klank, kwaliteit en/of prijs wilt zijn, en je doet dat alleen met wat plaatjes, dan heb je i.m.h.o. niet zo veel te bieden.
Maar ik kan ernaast zitten; heb het fenomeen relic gitaar sowieso nooit begrepen; heb er associaties bij van iets op te moeten houden wat er niet is, maar goed, c’est moi....

Fusion
7 maart 2024, 07:43
Wat Foob zegt. Wij zijn reiicfoob

Da Vinci
7 maart 2024, 11:11
Tja, over smaak valt niet te twisten en ik hou er wel van. En die hieronder vind ik helemaal niet slecht uitgevoerd.

Maargoed, zoals gezegd; er zijn zóveel bouwers die in die hoek zitten. Kauffmann, Smitty, Haar, Mellus, Del-Tone, Folreden... En volgens mij (op Del-Tone na?) zijn dit alleen nog maar de Nederlandse bouwers/luthiers/assembleurs of hoe je het wil noemen die desgewenst op bestelling wat in elkaar schroeven voor je.

Dan zie ik wat foto's maak moet ik al heel erg mijn best doen om wat specs en prijzen te vinden en dan lukt het nog niet. Dan ben ik er eigenlijk al wel weer klaar mee :)

https://static.wixstatic.com/media/47d6e1_9032ebd401c2422cbe0a9c703394dc37~mv2.jpg/v1/fill/w_953,h_715,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/47d6e1_9032ebd401c2422cbe0a9c703394dc37~mv2.jpg

https://static.wixstatic.com/media/47d6e1_18321a84046e45b2a30d7b6df9632d3c~mv2.jpg/v1/fill/w_536,h_715,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/47d6e1_18321a84046e45b2a30d7b6df9632d3c~mv2.jpg

motorhan
8 maart 2024, 08:41
Ik heb niks met die beschadigde gitaren Kijk eens hoe goed ik ben want de gitaar is al bijna versleten net iets als heel vroeger plakte jeen stikker op je autootje met turbo of je zette een brulpijp op je brommer ik heb gelijk de neiging zo'n gitaar te spuiten of in ieder geval niet te kopen

D3nnis
8 maart 2024, 09:32
Ik ben ook niet per se fan van relic. Ik heb 1 gerelicte gitaar, een het enige voordeel is dat het een soort rust geeft omdat het er toch al kut uit ziet.

Ik weet verder niets van deze bouwer, maar ik blijf me verbazen hoe veel bouwers er blijkbaar kunnen bestaan (naast de talloze hobbyisten), en hoe veel teles en strats een mens naast de gevestigde namen nog meer nodig heeft.

Rogueny
9 maart 2024, 17:27
[QUOTE=Pepe;3569161]Ik vind het niet meevallen. Auw

Die heavy relics zijn inderdaad wel graf lelijk. Maar vind de subtielere en nog wel redelijk uit zien.

https://static.wixstatic.com/media/47d6e1_19de74d933594c24b7bb48d3f35c1dbf~mv2.jpg/v1/fill/w_1394,h_738,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/47d6e1_19de74d933594c24b7bb48d3f35c1dbf~mv2.jpg

Pepe
9 maart 2024, 23:04
Ik ben bij nieuwkomers vrij terughoudend kwa blabla, teveel handige Harries die een Allparts, Musikraft of Chinese parts in elkaar schroeven en zich dan luthier noemen.
In dit geval komen we er ook niet achter, meestal is daar een goede reden voor. Wat ik hier vooral storend vind als kritisch consumentje is dat men roepetoet over nitro en ik vervolgens een aantal bodies zie die gerelicd zijn over poly wat bijna een doodszonde is zoniet in elke geval superoenig is.

Wat me altijd trouwens opvalt hier op dit forum is dat Rebel Relic nooit genoemd wordt terwijl die juist als enige ook internationaal lekker aan de weg timmert als Nederlandse relic boer.

Fusion
10 maart 2024, 10:10
Zal ik de nietgrappige edoch 100000x gemaakte grap dan maar maken? Geef me jullie gitaren en ik retro ze naar hun mallemoeren, voor gratiesj

WaywardChild
15 maart 2024, 15:46
Ik heb er eentje een micawber replica, niet zozeer omdat een micawber is maar simpel een geweldige gitaar is, licht van gewicht en geweldig resonant, ik ben er alvast heel content van.
Je kan via mailtje vragen wat ze in stock hebben (meestal niet veel want wat ze bouwen verkoopt direct), je kan ze ook minimum gerelict verkrijgen.
Ze werken meestal met heartbreaker pickups.

Da Vinci
15 maart 2024, 16:02
Ik heb er eentje een micawber replica, niet zozeer omdat een micawber is maar simpel een geweldige gitaar is, licht van gewicht en geweldig resonant, ik ben er alvast heel content van.
Je kan via mailtje vragen wat ze in stock hebben (meestal niet veel want wat ze bouwen verkoopt direct), je kan ze ook minimum gerelict verkrijgen.
Ze werken meestal met heartbreaker pickups.

Maar wat kost zoiets nou...? Want qua info moeten we het niet van Gosia zelf hebben geloof ik...

Dirk_Hendrik
16 maart 2024, 10:20
Voor hen die ook zo de schurft hebben aan googelen....

https://www.gosiaguitars.com/

Pepe
16 maart 2024, 12:06
Die Cornish dealership is ook hilarisch, alles "sold out" op 1 pedaaltje na dat eind maart gedropshipped kan worden.

Da Vinci
16 maart 2024, 13:12
Voor hen die ook zo de schurft hebben aan googelen....

https://www.gosiaguitars.com/

Heb je hier ook daadwerkelijk prijzen gevonden, of ben je gewoon lekker bijdehand aan het doen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dirk_Hendrik
16 maart 2024, 13:33
Heb je hier ook daadwerkelijk prijzen gevonden, of ben je gewoon lekker bijdehand aan het doen?
So, eeehn,bedankt. Probeer morgenochtend eens een ander been als je uit bed stapt. :soinnocent:

Als je een thread start waain je vraagt naar info over zeg, een apparaat of fabrikant oid, is het wel zo gemakkelijk om de lezer even een jumpstart te geven. Heel algemeen dus. Maakt het leven gemakkelijk.

pimmetje
16 maart 2024, 14:39
Hehehe... zoals jullie posts nu onder elkaar staan, KAN jouw post gezien worden als een reactie op die vraag van Da Vinci over prijzen.

En als je dan op die site naar prijzen zoekt, word je vanzelf een beetje chagrijnig :D.
(specs idem)

Bij dat relic-werk, merk ik dat ik een heel lichte relic nog wel kan waarderen.
Misschien is het ook wel iets voor me als ik nog eens een keer een nieuwe gitaar wil, omdat ik zelf onvoorzichtig genoeg ben om vrij snel wat zichtbare beschadigingen op te lopen. Dan is het maar vast gebeurd.
Heavy relic is me te nep...

Da Vinci
16 maart 2024, 15:25
Hehehe... zoals jullie posts nu onder elkaar staan, KAN jouw post gezien worden als een reactie op die vraag van Da Vinci over prijzen.

En als je dan op die site naar prijzen zoekt, word je vanzelf een beetje chagrijnig :D.
(specs idem)



Dat dus.

Maar niet dus .

Sorry DH!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kim Wilson
16 maart 2024, 18:15
Er staat ergens in de blackguard pagina 3200 tot 4500 euro voor een telecaster, afhankelijk van uiterlijk en case.

Dirk_Hendrik
17 maart 2024, 10:32
Dat dus.


Prima! No hard feelings :)

Pepe
17 maart 2024, 11:38
Er staat ergens in de blackguard pagina 3200 tot 4500 euro voor een telecaster, afhankelijk van uiterlijk en case.

Steep.
Concurreer je met de big names Custom shops.
Enig optimisme kan ze niet ontzegd worden.

Kim Wilson
17 maart 2024, 13:53
Steep.
Concurreer je met de big names Custom shops.
Enig optimisme kan ze niet ontzegd worden.

Klopt ook. Maar als het wel gewoon goeie gitaren zijn (volgens mij is de afwerking en het fretwerk prima) en je houdt van deze soort relic (die er op zich best goed uitzien), snap ik het ergens wel. Zoveel keus in relic is er nou ook weer niet.

Da Vinci
17 maart 2024, 17:11
Klopt ook. Maar als het wel gewoon goeie gitaren zijn (volgens mij is de afwerking en het fretwerk prima) en je houdt van deze soort relic (die er op zich best goed uitzien), snap ik het ergens wel. Zoveel keus in relic is er nou ook weer niet.

Alleen in NL al wel een bouwer of 7 of 8 die enige naam gemaakt heeft toch?
Voor een Fender CS prijs moet je (voor mij persoonlijk) toch echt aantoonbaar meer bieden dan Fender CS zelf. Dus ik vind het ook nogal optimistisch.

Maar hey, als het verkoopt… wie ben ik dan :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Fusion
17 maart 2024, 18:28
3 to 4k voor een gitaar pffff bizar. Zet ie ook koffie en speelt ie akkoorden onder je solo en spuugt ie verse croissantjes uit? Volgens mij kan een gitaar boven de zeg 1.5k alleen maar marketing, logo, artist fanboi zijn?

Kim Wilson
17 maart 2024, 19:37
Alles boven 2k is niet meer rationeel, dus argumenten zijn zinloos. :D

Kim Wilson
17 maart 2024, 19:39
Alleen in NL al wel een bouwer of 7 of 8 die enige naam gemaakt heeft toch?
Voor een Fender CS prijs moet je (voor mij persoonlijk) toch echt aantoonbaar meer bieden dan Fender CS zelf. Dus ik vind het ook nogal optimistisch.

Maar hey, als het verkoopt… wie ben ik dan :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Maar misschien doen ze dat ook. Ik weet het niet, en jij ook niet. We hebben allebei nog geen Gosia in handen gehad.

Begrijp me goed, ik vind het ook enthousiast, maar ik ga op voorhand niet zeggen dat het teveel is.

D3nnis
17 maart 2024, 19:55
Ik vraag me wel af wat dat dan zou kunnen zijn, wat ze zouden kunnen bieden.

Ja, exclusiviteit, of specifieke klantwensen of zo.
3 a 4k voor een in een West Europees land handgebouwde gitaar is misschien niet per se bezopen als iemand ook nog een uurloon over moet houden en btw en omzetbelasting af moet dragen.

Maar ik vind het ook veel geld voor een telecaster; het is een prijsklasse waar je heel veel alternatieven voor kunt vinden.

Pepe
17 maart 2024, 19:59
Nah,
De Gibson CS gitaren die ik heb zijn wel degelijk beter dan hun non CS versie ook al zijn het minimale verschillen op de specsheet,
geen idee waar dat precies aan ligt maar het is wel zo,
als dat niet zo zou zijn dan wordt het gelijk afgemaakt door de zeer kritische clientele, trust me,
maar goed, ik snap dat je als marketeer iets moet gaan verzinnen want die extra 2K verkoop je niet door ze enkel 5 sterren te geven,
dus dat ontbreekt een beetje bij deze toko, een goed verhaal wat ik voor die 2K extra krijg

Fusion
17 maart 2024, 20:28
Nou uurloon gaat omhoog met veel lagen van diverse houtsoorten toch? 7 piece nekken, 3 lagen bodies, neckthru, top laag, allemaal details met parelmoer logos en zo toch? De rest zal elkaar voor een ervaren gitaarbouwer toch niet ontlopen qua uren? Ik zal verder mijn mond houden maar ik snap het gewoon niet, ook niet als ik even doordenk. Anyway, als je t geld er tegen aan wilt smijten ga je gang. Ik zou er 2 net zulke (waarschijnlijk zelfs sowieso subjectief en wellicht enigszins objectief betere) gitaren van kopen en de rest aan aan goed doel geven :D

Kim Wilson
17 maart 2024, 22:09
€4500 voor een Telecaster is idd teveel, maar dat goede doel is natuurlijk bullshit. Je hebt nu toch ook niet alles wat je niet nodig hebt in de winkel laten liggen en dat geld gedoneerd?

Kim Wilson
17 maart 2024, 22:13
Ik vraag me wel af wat dat dan zou kunnen zijn, wat ze zouden kunnen bieden.

Ja, exclusiviteit, of specifieke klantwensen of zo.
3 a 4k voor een in een West Europees land handgebouwde gitaar is misschien niet per se bezopen als iemand ook nog een uurloon over moet houden en btw en omzetbelasting af moet dragen.

Maar ik vind het ook veel geld voor een telecaster; het is een prijsklasse waar je heel veel alternatieven voor kunt vinden.

In die prijsklasse koop je ook niet meer rationeel een gitaar, maar een uniek instrument. Als je dat geld kunt en wil stukslaan op een gitaar, gaat het niet meer alleen om hoe het speelt. Want een Fender van €1500 doet het ook.

Fusion
17 maart 2024, 22:24
€4500 voor een Telecaster is idd teveel, maar dat goede doel is natuurlijk bullshit. Je hebt nu toch ook niet alles wat je niet nodig hebt in de winkel laten liggen en dat geld gedoneerd?
Nou ehm eigenlijk wel. Ik kocht altijd van mijn bonus een gitaar die ik echt nodig had en minimaal datzelfde bedrag doneerde ik. Maar één gitaar gekocht voor de heb en die was 240 euro ofzo. Maar goed het ging me daar helamaal niet om, het was een illustratie dat ik er 2 kon lopen en dan nog zou overhouden. Weet niet waarom je er zo hard op ingaat

Fobo
17 maart 2024, 22:34
Nah,
De Gibson CS gitaren die ik heb zijn wel degelijk beter dan hun non CS versie ook al zijn het minimale verschillen op de specsheet,
geen idee waar dat precies aan ligt maar het is wel zo,
als dat niet zo zou zijn dan wordt het gelijk afgemaakt door de zeer kritische clientele, trust me,
maar goed, ik snap dat je als marketeer iets moet gaan verzinnen want die extra 2K verkoop je niet door ze enkel 5 sterren te geven,
dus dat ontbreekt een beetje bij deze toko, een goed verhaal wat ik voor die 2K extra krijg
Pzies; je leest niets over de absoluut onovertroffen kwaliteit van het toonhout, de uit de ruimtevaarttechnologie afkomstige driemaal ondersteboven gefreesde frets, of de dubbel gelagerde topkam uit het bovengebit van de Tyrannosaurus Rex. Ik bedoel te zeggen: vermeld dan tenminste iets waardoor je een klein beetje het idee krijgt dat die prijs gerechtvaardigd is. Niets van dat alles dus.

benwave
18 maart 2024, 07:16
of de dubbel gelagerde topkam uit het bovengebit van de Tyrannosaurus Rex.

Hier zou ik toch wel geld voor over hebben :)

Fobo
18 maart 2024, 10:27
Hier zou ik toch wel geld voor over hebben :)
De kenner weet genoeg :D

Orpheo
18 maart 2024, 10:29
Alles boven 2k is niet meer rationeel, dus argumenten zijn zinloos. :D
Als je echt heel erg custom wilt, kom je heel snel boven de 2K uit. Custom inlay, custom kleur, specifieke houtsoorten, complexe bedradingschema's... het tikt heel, heel snel aan. Carved top is al een flinke klap boven op een flattop, maar als je dan ook nog eens chambered wilt én F-Holes, én binding, dan kan je gewoon de basisprijs maal 1.5 doen, omdat het gewoon zoveel werk is. Tenzij je een CNC hebt, en zelfs dán is het nog heel veel werk.


Maar goed, laten we voor de grap even een telecaster uitrekenen.

* body blank van ash: 100E
* neck blank van maple: 100E (is heel erg overdreven, weet ik)
* tele brug van Gotoh met 3 zadels: 35E
* 6 in line tuners (gotoh, Kluson, Hipshot, ontloopt elkaar niet zoveel): 50E
* BKP tele singlecoils: 150E
* los grut (topkam, pots, switch, plaatjes, schroeven, trussrod, etc): 100E

Materialen: 535E

Dan de tijd die erin gaat zitten. Laten we ook aannemen dat die pipo een CNC heeft.

Het CNC frezen van de hals (trussrod via de achterkant frezen, contourtje frezen, neck blank omdraaien om de fretslots en radius te frezen) kost ongeveer 3 uur. Terwijl de bouwer met de hals aan de slag gaat (profiel maken, toets vlakken, fretjes erin), draait de CNC ook weer ongeveer 3 uur om de body te frezen.

Dat is 6 uur werk (waarbij de 2e serie van 3 uur er gedubbeld wordt: cnc draait terwijl er handwerk wordt gedaan).

Het schuren van de body nadat 'ie van de CNC af komt is ongeveer 1 uur werk. Afbouw van een simpele gitaar (fretjob, pickups erin, solderen, topkam maken, hardware erop) is ongeveer 4 uur werk. Dan het lakwerk. Spuit je matte nitro zonder porefiller, dan heb je een gitaartje gespoten in een dag. Wil je echt een strakke finish, dan duurt het langer. Porefilling is 2 uur werk, het spuiten zelf ook ongeveer 2 uur, en dan het polijsten ook twee uur. Dus reken op 10 uur aan lakken.

Onder de 20 uur kan je dus een telecaster hoogglans wel maken, zeker als je geen RVS frets hebt, of binding (om body, laat staan het fretboard). RVS frets: tel er rustig 1.5 uur bij op Binding om de body (1 laags) is 2 uur werk, binding om de toets is een uur om te doen, en dan nog fret prep voor die binding, ook wel een uur. Maar goed, een 'gewone' tele heeft dat niet. 20 uur.

Met een uurtarief van 50E kom je uit op 1000E. 50E is niet heel raar in Nederland als uurtarief. 30E is echt de ondergrens, 40E is gangbaarder, dus de spreiding van arbeid is 600 tot 1000 euri. Laten we het midden pakken: 800.

Ex BTW.

Materialen: 535
Arbeid: 800
Subtotaal: 1335
Marge 10%: 1468
Winst 10%: 1615
Met BTW: 1954
Gitaartas of koffer is al snel 100E, met alle casecandy die mensen graag willen (strapje, shirtje, weet ik veel): 150E

2100 is dus helemaal niet raar voor een kleine bouwer voor een simpele telecaster.

Alles bedragen daarboven vind ik echt kolder.

Stratje zal iets duurder uitpakken, omdat de trem wat duurder is, en de body wat meer contouren heeft die netjes geschuurd moeten worden, dus een strat zou ik schatten op 2300.

(voor de liefhebber: een LP Standard, in Europa gemaakt, zal zo'n 500E duurder zijn, vanwege de extra kosten die ik hieronder uiteen zet en dus opgeteld moet worden bij de tele-berekening)

Maple top: 100E
binding toets en body: 4 uur
Top carven ipv vlak: 1 uur
Toets inlay frezen op de CNC: 1 uur
Inlay doen: 1 uur
Losse toets (de tele had immers toets en hals uit 1 stuk): 40E
tune o matic brug: +30E (staartstuk zelf is even duur als een tele brug)


4500 voor een tele is (dus) echt idioot. Just my 2 cents.

Da Vinci
18 maart 2024, 11:16
Met een uurtarief van 50E kom je uit op 1000E. 50E is niet heel raar in Nederland als uurtarief. 30E is echt de ondergrens, 40E is gangbaarder, dus de spreiding van arbeid is 600 tot 1000 euri. Laten we het midden pakken: 800.

Ex BTW.

Materialen: 535
Arbeid: 800
Subtotaal: 1335
Marge 10%: 1468
Winst 10%: 1615
Met BTW: 1954
Gitaartas of koffer is al snel 100E, met alle casecandy die mensen graag willen (strapje, shirtje, weet ik veel): 150E

2100 is dus helemaal niet raar voor een kleine bouwer voor een simpele telecaster.

Alles bedragen daarboven vind ik echt kolder.



Kosten en tijdsinschatting neem ik even van je aan want heb ik geen verstand van. Ik denk wel dat je echt rekent met de absolute ondergrens van wat je als ondernemer zou moeten willen om überhaupt op die € 2100 uit te komen.
Als je qua zekerheid (arbeidsongeschiktheid/langdurige ziekte) en pensioen een beetje op hetzelfde niveau als iemand in loondienst wil zitten is €40,- per uur echt wel echt een minimum.
Ik ga er dus vanuit dat als je als bouwer een redelijke naam hebt opgebouwd zoals Haar of Smitty je acht al heel snel met een ander uurtarief gaat rekenen.

Daarnaast mis ik in het overzicht nog kosten voor een ruimte waarin je je gitaren bouwt incl. gas/water/licht en de aanschaf/afschrijving/onderhoud van je machines. Plus dat je nog wat wel wat verkoop/marketing/boekhouding kosten hebt. Met 20 uur per gitaar bouw je 8 gitaren per maand dus dat gaat je niet lukken uit die marge.

Een RebelRelic of Kauffman koop je ook nog vanuit een winkel ipv een werkplaats en daar is ook nog wat extra marge voor nodig dus eigenlijk knap dat het kan voor die prijzen dan ;)

Fusion
18 maart 2024, 11:26
Ik zal voorstellen hier dat ons uurtarief niet alleen zonfer BTW maar ook zonder marge en ook zonder winst voortaan afgegeven moet worden! :D

benwave
18 maart 2024, 11:31
En dan te bedenken dat je voor rond de 800-1200 euro een prima Fender telecaster kan kopen nieuw,

Hoe doen ze het toch ??

Pepe
18 maart 2024, 15:29
Je moet niet rekenen wat het kost om een tele te maken maar voor welk bedrag je het kan verkopen en daar je product op afstemmen,
Ik gok dat de concurrentie zich ergens tussen de 1200 en 2500 zit naargelang niche & clientèle,
punt is dus, waarom zou iemand zijn goede geld bij jou uitgeven voor iets wat de helft kost bij de concurrent?

Dirk_Hendrik
18 maart 2024, 15:36
punt is dus, waarom zou iemand zijn goede geld bij jou uitgeven voor iets wat de helft kost bij de concurrent?

Omdat er mensen zijn die denken dat je altijd meer kwaliteit krijgt als iets meer kost. Maar m'n gevoel zegt met dat daar ook een grens aan zit. En waar ligt die grens?

Fusion
18 maart 2024, 15:40
Mooi kabels van 4 meter voor 100 EUR.

...

Tupelo
18 maart 2024, 15:40
Omdat er een engeltje over je body gepist heeft.

Pepe
18 maart 2024, 16:21
Ik volgde een tijdje de ampbouwer George Alessandro. Die vraagt ook stevige prijzen maar hij maakt goede amps en heeft bekende klanten. Maar nou komt het.
Een amp van 4000 dollar kan door (discutabele) upgrades al snel in de 10.000+ categorie terecht komen. Klinkt zo'n amp beter? George zegt van wel en hoor je het niet dan ligt dat aan jou, Bonamassa en Derek Trucks horen het namelijk ook.
Kijk, dat is nou een goed verhaal.

Napoje
19 maart 2024, 00:03
Dat relicen, daar gaat best veel tijd inzitten en meestal met de hand. Veel mensen zitten daar totaal niet op te wachten. ik vermoed dat dat al snel zo’n 20% van de bouwtijd kost. Blijft raar dat ze dus niet ongerelict voor een betere prijs te krijgen zijn.

Fobo
19 maart 2024, 09:31
Dat relicen, daar gaat best veel tijd inzitten en meestal met de hand. Veel mensen zitten daar totaal niet op te wachten. ik vermoed dat dat al snel zo’n 20% van de bouwtijd kost. Blijft raar dat ze dus niet ongerelict voor een betere prijs te krijgen zijn.
Helemaal mee eens!

Dirk_Hendrik
19 maart 2024, 15:47
Ik volgde een tijdje de ampbouwer George Alessandro. Die vraagt ook stevige prijzen maar hij maakt goede amps en heeft bekende klanten. Maar nou komt het.
Een amp van 4000 dollar kan door (discutabele) upgrades al snel in de 10.000+ categorie terecht komen. Klinkt zo'n amp beter? George zegt van wel en hoor je het niet dan ligt dat aan jou, Bonamassa en Derek Trucks horen het namelijk ook.
Kijk, dat is nou een goed verhaal.
Best interessant. Wat de man (onder andere) aanbiedt is het standaard mojo lulverhaal wat je overal tegenkomt en blijkbaar zijn er lui die daar nog steeds in willen geloven...
https://alessandro-products.com/rewiring-services/

tmms
19 maart 2024, 16:12
Wat is eigenlijk het Europese equivalent van Mercury Magnetics? Vind die yanks veuls te duur.

Dirk_Hendrik
19 maart 2024, 18:22
Wat is eigenlijk het Europese equivalent van Mercury Magnetics? Vind die yanks veuls te duur.

Daarbij die je de aanname dat een Europese fabrikant goedkoper zou zijn ;-). Als dat zo is is dat vnl op verzendkosten en importheffingen. Daarnaast is MM een fabrikant die heel actief inzet op het maken van replica's van classics en daar betaal je ook voor. Veel, vind ik ook, maar of het "te veel" is weet ik niet. Een Europese fabrikant vinden is dus 1. Eentje vinden die dat replicawerk doen is iets anders.

Uiteraard heb je AE in Schagen. Doen al jaren "klein" customwerk maar wat je ervoor betaalt weet ik niet. Geen ervaring. Uit m'n bookmarks trok ik ook nog:
https://www.trasformaudio.com/it/categoria-prodotto/trasformatori-push-pull/

En uiteraard Pieme in Italie. Bijzonder schappelijk geprijsd.
https://shop.piemme-elektra.it/catalog

tmms
20 maart 2024, 09:34
Hoor het zelf ook, met name in die vreselijke flageoletten. Maar waar zit het hem in, een trafo wikkelen kan toch niet zo moeilijk zijn.
AE ken ik, zeer tevreden, heb een vermogens smoorspoel van ze in m'n AC30. 25 euro excl. Geen geld vond ik. Zal eens informeren wat een 1700 ohm uitgangstrafo kost. MM heeft trouwens vaak verschillende types van een transformator, de replica's en de axioma's. Het blik moet goed zijn dat snap ik, maar verder vind ik het maar een schimmig gebeuren.