PDA

View Full Version : Gitaarkit importeren



Rogueny
6 maart 2024, 11:25
Dag allemaal,

Ik wil het toch graag eens gaan proberen: een gitaar bouwen naar mijn eigen specificaties. Het lijkt me tof om een flying V te doen, met een bigsby B7 en één P90 dogear pickup. Ik kreeg het idee vanuit onderstaande afbeelding. Ik heb helaas weinig ervaring/materiaal/gereedschap, dus het zal een kit moeten worden. Ik lees veel lovende reviews over Precision Guitar Kits. Zou hoge kwaliteit moeten zijn, én je kunt zelf de specs deels kiezen.

Nu zit dit bedrijf in Amerika, en ik heb nog nooit iets van buiten de EU besteld. Mijn vraag is dus, waar moet ik rekening mee houden als ik dit bestel? Op onderstaande website lees ik dat er in ieder geval wel kosten bij gaan komen. Maar moet ik nog verdere acties ondernemen om er voor te zorgen dat het product daadwerkelijk bij mij beland?

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/zijn-er-extra-kosten-als-ik-een-pakket-bestel-buiten-de-eu#:~:text=Reken%20op%2021%25%20btw%2C%20voor,een% 20verlaagd%20tarief%20van%209%25.&text=Is%20uw%20aankoopbedrag%20%E2%82%AC%20150,op% 200%20tot%2017%25%20invoerrechten.

https://cdn.gearnews.com/wp-content/uploads/2022/04/777-White.jpeg

Pepe
6 maart 2024, 14:52
Importere is duur, reken +25% extra dus enkel als het gaat om iets wat we hier in de eu niet hebben makes sense.
Gitaaronderdelen zijn hier plenty van diverse ned/duitse webwinkels.

Bij importeren hoef je geen extra actie te onderneme., de douane weet jou wel te vinden.


Die P90 ring bij die humbucker is enkel esthetica toch?

Rogueny
6 maart 2024, 15:38
Top, goed om te weten! Heb verder nog niet echt een goede gitaar kit bouwer in de eu weten te vinden, dus eigenlijk noodzaak om te importeren. 25% had ik al wel een beetje rekening mee gehouden.

Ja op die afbeelding wel. Ik wil er zelf daadwerkelijk een P90 dogear in hebben. Ga ook de slagplaat wat anders maken dan op de afbeelding.

Duhsjaak