PDA

View Full Version : Klotz gitaarkabel



motorhan
4 maart 2024, 13:39
In de omschrijving bij de klotz titanium gitaarkabel staat geen bijgeluiden bij het uittrekken van de kabel als je van gitaar wilt wisselen Nou ze maken net zo'n klere herrie als een graits kabel of een kabel van 10.00€ Hoe is jullie ervaring.
Ik had ze speciaal ggekocht omda je dan zonder de versterker uit te zetten van gitaar kan wisselen nou ja weer een illusie armer en 3 kabels rijker. Waarom ik gelijk 3 kabels heb gekocht gratis verzenden en ik heb meerdere gitaret en versterkers.

Kim Wilson
4 maart 2024, 15:46
Heb je geen tuner pedaal? Als ik van gitaar wil wisselen, trap ik even op de tuner en dan kan ik kraakvrij wisselen.

Fobo
4 maart 2024, 15:54
Zonde, ook niet écht handig, omdat ik het een nogal ongeloofwaardige claim vind. Het uitschakelen van het signaal via de tuner of de stand-by schakelaar werkt altijd.
Maar waarom je dan gelijk drie kabels hebt gekocht, zonder dat je wist of het zou werken, verbaast me.

D3nnis
4 maart 2024, 16:58
Misschien een stomme opmerking, maar ik maak 'm toch, voor de zekerheid: Die kabel doet helemaal niks, maar is aan 1 kant uitgevoerd met de Neutrik silentplug (toch?). Deze moet aan de gitaarkant.
Heb je dit ook zo aangesloten?

motorhan
4 maart 2024, 20:48
Misschien een stomme opmerking, maar ik maak 'm toch, voor de zekerheid: Die kabel doet helemaal niks, maar is aan 1 kant uitgevoerd met de Neutrik silentplug (toch?). Deze moet aan de gitaarkant.
Heb je dit ook zo aangesloten? welke is dan de neutrik plug.

ik heb 2 kabels met aan 1 kant een haakse stekker en aan de andere kant een rechte stekker de haakse heb ik in de versterker misschien eens wisselen maar een haakse in een strat is lastig. Waarom meteen 3 ik geloofde het door de omschrijving beetje dom dt dan wer wel
de 3e kabel heeft 2 rechte stekkers. Ik zal eens een pedaal proberen zoals hierboven wordt gezegd. Is dat zo'n pedaal wat je bij de versterker koopt en in de voetpedasasl aansluiting zit.

D3nnis
4 maart 2024, 21:35
welke is dan de neutrik plug.

ik heb 2 kabels met aan 1 kant een haakse stekker en aan de andere kant een rechte stekker de haakse heb ik in de versterker misschien eens wisselen maar een haakse in een strat is lastig.

Zo te zien is de haakse de silent plug:
https://shop.klotz-ais.com/ti-guitar.html

Kim Wilson
4 maart 2024, 22:40
welke is dan de neutrik plug.

ik heb 2 kabels met aan 1 kant een haakse stekker en aan de andere kant een rechte stekker de haakse heb ik in de versterker misschien eens wisselen maar een haakse in een strat is lastig. Waarom meteen 3 ik geloofde het door de omschrijving beetje dom dt dan wer wel
de 3e kabel heeft 2 rechte stekkers. Ik zal eens een pedaal proberen zoals hierboven wordt gezegd. Is dat zo'n pedaal wat je bij de versterker koopt en in de voetpedasasl aansluiting zit.

Nee, het is een pedaal met een stemapparaat erin. En als je het pedaal inschakelt, onderbreek je het signaal naar de versterker en kun je dus ongestoord en zonder geluid stemmen of gitaar wisselen.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240304/1d8b5e073329d9a9f9d74e71cc6c18ba.jpg

denis.hermans
5 maart 2024, 07:12
Haakse kant moet in de gitaar en dan kan je wel in-en uitpluggen zonder bijgeluiden.

denis.hermans
5 maart 2024, 07:40
Je herkent de silent plug aan dat op en neer beweegbaar ringetje.

motorhan
5 maart 2024, 08:38
Je herkent de silent plug aan dat op en neer beweegbaar ringetje.

Geen idee wat je bedoelt maar zal straks eens kijken

motorhan
5 maart 2024, 08:49
Heb je geen tuner pedaal? Als ik van gitaar wil wisselen, trap ik even op de tuner en dan kan ik kraakvrij wisselen.
Ik lees wisselende reacties op deze tuner van geweldig tot waardeloos snel stuk Maar ik ga er 1 bestellen bevalt het niet of tegen kan het retour bij Bax.
Dat had ik dus eerder moeten weten.

edje kadetje
5 maart 2024, 09:23
Maar hoe is het nou met die pluggen? Werkt het wel silent als je de haakse plug aan de gitaarkant gebruikt?

Pepe
5 maart 2024, 09:52
Die silent plugs zijn al sinds de jaren 80 denk ik,
Klotz gebruikt de Switchcraft versie,
maar om die in een haakse plug te zetten...
sommige telepluggen gaan enorm slecht op de haakse variant en bij een strat ziet het er altijd een beetje nerdy uit.
Of juist heel vrije geest rock'roll naargelang je mindset

Fobo
5 maart 2024, 10:59
Ik lees wisselende reacties op deze tuner van geweldig tot waardeloos snel stuk Maar ik ga er 1 bestellen bevalt het niet of tegen kan het retour bij Bax.
Dat had ik dus eerder moeten weten.
Wacht nou even voordat je (weer) een ondoordachte beslissing neemt. Je zegt dat je meerdere gitaren met meerdere versterkers wilt combineren zonder de herrie van het wisselen. In dat opzicht zijn die kabels - mits werkend - een goede uitkomst. Als je een tuner gaat kopen, kun je dat natuurlijk maar voor één combinatie van gita(a)r(en) met een versterker gebruiken.

motorhan
5 maart 2024, 11:59
Wacht nou even voordat je (weer) een ondoordachte beslissing neemt. Je zegt dat je meerdere gitaren met meerdere versterkers wilt combineren zonder de herrie van het wisselen. In dat opzicht zijn die kabels - mits werkend - een goede uitkomst. Als je een tuner gaat kopen, kun je dat natuurlijk maar voor één combinatie van gita(a)r(en) met een versterker gebruiken.

Je hebt gelijk ik moet even afkoelen maar als dit werkt weet ik e.v. wat te doen bij 1 houden of er nog 1 of 2 bijkopen hoeft niet allemaal te gelijk.

denis.hermans
5 maart 2024, 15:35
Je kan ook een AB switch nemen. Dan kan je zelfs de gitaren ingeplugd laten of inpluggen wanneer de switch op het andere "kanaal" staat.
Nu bij mij is die dilenr plug wel degelijk "silent".

denis.hermans
5 maart 2024, 15:36
delenr = silent 🥴 (sorry, typo)

Fobo
5 maart 2024, 16:24
Je kan ook een AB switch nemen. Dan kan je zelfs de gitaren ingeplugd laten of inpluggen wanneer de switch op het andere "kanaal" staat.
Nu bij mij is die dilenr plug wel degelijk "silent"

delenr = silent 若 (sorry, typo)
TS heeft drie kabels gekocht; dat houdt in dat hij wat meer schakelmogelijkheden zoekt dan mogelijk is met een enkele AB-schakelaar.

duckman
5 maart 2024, 17:05
inderdaad zit er een metalen ringetje aan de silent kant, zie hier

https://www.riffsandlicks.com.au/assets/alt_1/TIR0600PSP.jpg?20210309032514

duckman
5 maart 2024, 17:07
ik zou de leverancier vragen of je ze kunt omruilen naar die met de rechte pluggen.

https://www.shop2rock.de/shop/images/products/gallery/klotz_ti_1.jpg

Kim Wilson
5 maart 2024, 17:12
Ik lees wisselende reacties op deze tuner van geweldig tot waardeloos snel stuk Maar ik ga er 1 bestellen bevalt het niet of tegen kan het retour bij Bax.
Dat had ik dus eerder moeten weten.

Een Boss TU-3 gaat een leven lang mee.

D3nnis
5 maart 2024, 17:35
Klotz gebruikt de Switchcraft versie,


Lijkt me stug dat ze Neutrik specificeren en switchcraft monteren?

motorhan
5 maart 2024, 18:49
ik zou de leverancier vragen of je ze kunt omruilen naar die met de rechte pluggen.

https://www.shop2rock.de/shop/images/products/gallery/klotz_ti_1.jpg
Ik heb 1 kabel met 2 rechte stekkers maar die heeft niet dat ringetje Bij 1 kabel met haakse stekker zit dat ringetje wel raar dat ze dat niet op beide stekers doen en een haakse plug in een strat ziet er niet uit. Op de gibson en Burns geen probleem.
wort vervolgd

motorhan
7 maart 2024, 14:23
Nee, het is een pedaal met een stemapparaat erin. En als je het pedaal inschakelt, onderbreek je het signaal naar de versterker en kun je dus ongestoord en zonder geluid stemmen of gitaar wisselen.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240304/1d8b5e073329d9a9f9d74e71cc6c18ba.jpg

Hallo
Net de chromatic ontvangen jammer dat er dan weer geen duidelijk handleiding bij zit zet je deze tussen de gitaarkabel en de vesterker/echo dus gitaar op input en versterker op output en ook voor de voeding 2 aansluitingen. ik zag op een filmpje dast er een batterij in zat dus die snel verwijdert.want ik heb er een adapter bij gekocht vind ik wel zo handig als je dan wilt stemmen moet je dan ergens op drukken of gaat dat vanzelf als je een snaar aanslaat. en wil je de stekker uit de gitaar trekken dan op de schakelaar drukken sorry ik ben een oen met die dingen maar vind het raar dat er bij de gebruiksaanwijzing alleen tekst gen plaatje met aansluitschema zit.

Fobo
7 maart 2024, 15:25
https://www.boss.info/nl/support/by_product/tu-3/owners_manuals/ce42bcba-b9c8-44fd-b8c1-2bb7aa734074/

Deze kun je downloaden en/of afdrukken. Verder vind ik je inderdaad wel een beetje een oen. Eerst vertel je dat je inderdaad even moet afkoelen, en ’n dag daarna ligt dit ding alweer in je brievenbus. Weet je zelf nog wel wat je nou wil?
En het is al eens eerder gezegd: lees bovenstaande verhaaltje van jezelf nog eens over, kijk dan of je het zelf begrijpt, en vraag je vervolgens af hoe wij het dan nog moeten begrijpen.
Ik ben er klaar mee.

motorhan
7 maart 2024, 18:44
https://www.boss.info/nl/support/by_product/tu-3/owners_manuals/ce42bcba-b9c8-44fd-b8c1-2bb7aa734074/

Deze kun je downloaden en/of afdrukken. Verder vind ik je inderdaad wel een beetje een oen. Eerst vertel je dat je inderdaad even moet afkoelen, en ’n dag daarna ligt dit ding alweer in je brievenbus. Weet je zelf nog wel wat je nou wil?
En het is al eens eerder gezegd: lees bovenstaande verhaaltje van jezelf nog eens over, kijk dan of je het zelf begrijpt, en vraag je vervolgens af hoe wij het dan nog moeten begrijpen.
Ik ben er klaar mee.
Dank je wel en ja ik ben redelijk impulsief als ik wat wil moet het ook komen. Ik berijp je best hoor maar ik ben op een leeftijd dat je niet meer zoveel tijd hebt en dan wil ik het nog hebben of gedaan hebben en met jullie hulp kom ik meestal en stuk verder. deze handleiding is duidelijk dat die niet bij het produkt zit vind ik dan weer beetje raar.
Maar ik ga het morgen eens uitproberen en ik blijf het ook raar vinden dat er bij die kabels ook geen informatie staat welke de stille plug is en waarom niet beide en maar 1 kabel van de drie heeft dat ringetje. ook vreemd toch.

D3nnis
7 maart 2024, 19:12
ik blijf het ook raar vinden dat er bij die kabels ook geen informatie staat welke de stille plug is en waarom niet beide en maar 1 kabel van de drie heeft dat ringetje. ook vreemd toch.

Dat is zeker raar. De vraag is of het verkeerd geleverd of verkeerd besteld is.

En de silent plug heeft alleen een functie aan de gitaar kant. Dat dat niet dubbel uitgevoerd wordt vind ik dan weer niet raar.

Mocht je dat wel willen, die pluggen zijn ook gewoon los te koop.

motorhan
12 maart 2024, 14:12
Dat is zeker raar. De vraag is of het verkeerd geleverd of verkeerd besteld is.

En de silent plug heeft alleen een functie aan de gitaar kant. Dat dat niet dubbel uitgevoerd wordt vind ik dan weer niet raar.

Mocht je dat wel willen, die pluggen zijn ook gewoon los te koop.

ook de plug met ringetje maakt lawaai bij het in en uit steken of als je er met je vingers aan zit met dat pedaaltje er tussen werkt het wel ik vin de stemmer dan weer niet fijn werken op een Burns met aparte kop is het bv lastig een stemmer met knijper te plaatsen dus moet dan via geluid of kabeltje dat werrkt wel.
En verkeerd bestellen van de kabels is uitgesloten ik zoek op titanium dan krijg je de kabels met bijbehorende specificaties en omschrijving en daar ben ik blind op af gegaan. Het zijn verder wel soepele kabels en er zit best behoorlijk prijsverschil bij de aanbieders de laatste 2 kocht ik bou Souman mede vanwege de prijs.
Ik ga me er maar verder niet meer druk over maken want terug sturen is ook weer een gedoe moet je de verpakking weer opzoeken en als ze lastig zijn krijg je maar een deel terug. ik beschouw het maar als leer geld.

D3nnis
12 maart 2024, 17:14
En verkeerd bestellen van de kabels is uitgesloten ik zoek op titanium dan krijg je de kabels met bijbehorende specificaties en omschrijving en daar ben ik blind op af gegaan. Het zijn verder wel soepele kabels en er zit best behoorlijk prijsverschil bij de aanbieders de laatste 2 kocht ik bou Souman mede vanwege de prijs.

Titanium is er ook zonder silent plug. Bij souman zie ik ze niet eens met?

motorhan
13 maart 2024, 19:07
Dat is zeker raar. De vraag is of het verkeerd geleverd of verkeerd besteld is.

En de silent plug heeft alleen een functie aan de gitaar kant. Dat dat niet dubbel uitgevoerd wordt vind ik dan weer niet raar.

Mocht je dat wel willen, die pluggen zijn ook gewoon los te koop.

Dus kunje die pluggen ook aan een gewone kabel zetten heb je een link waar die te koop zijn ga ik dat nog eens proberen

D3nnis
13 maart 2024, 19:59
Die zijn redelijk algemeen verkrijgbaar, bijvoorbeeld hier https://www.thomann.de/nl/neutrik_np2_xx_silent.htm

Of hier
https://www.vikingcable.nl/neutrik-np2x-au-silent-jack-63mm-mono.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwncWvBhD_ARIsAEb2HW9-4vEO9ArxugEjiW5cQgI-_lOqcH7GB8Lr7OzaL4yvLX8IU05XA3UaApZ-EALw_wcB

Of hier
https://www.bax-shop.nl/jack-pluggen/neutrik-np2xx-silent-6-35-mm-male-jack-met-silent-switch


Maar als ze niet zouden werken voor je heeft het natuurlijk geen zin.

motorhan
14 maart 2024, 11:47
Die zijn redelijk algemeen verkrijgbaar, bijvoorbeeld hier https://www.thomann.de/nl/neutrik_np2_xx_silent.htm

Of hier
https://www.vikingcable.nl/neutrik-np2x-au-silent-jack-63mm-mono.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwncWvBhD_ARIsAEb2HW9-4vEO9ArxugEjiW5cQgI-_lOqcH7GB8Lr7OzaL4yvLX8IU05XA3UaApZ-EALw_wcB

Of hier
https://www.bax-shop.nl/jack-pluggen/neutrik-np2xx-silent-6-35-mm-male-jack-met-silent-switch


Maar als ze niet zouden werken voor je heeft het natuurlijk geen zin.
Misschien is er iets mis met die kabels maar ik durf de plug nog niet open te maken en zal het nog eens op een ander gitaar proberen
en voor de prijs van zo'n plug kun je het best proberen toch. alleen wel weer behoorlijk prijsverschil.
Dank je wel dus die zou ik op en gewone kabel kunnen maken en dan kun je de plug in en uit steken zonder gekraak. weer wat bijgeleerd lijkt het zo zie je maar des te ouder je wordt en je weet niet wat je allemaal niet weet. en wat je wel wist ga je vergeten.

piezo
19 maart 2024, 21:48
Wat een onzin allemaal weer. Een beetje gitarist weet dat je alleen maar even de plug half uit de versterkerinput hoeft te trekken om helemaal stil gitaar te kunnen wisselen.

D3nnis
20 maart 2024, 07:15
Yep, als je er bij kunt...
Maar dat zou het probleem ook kunnen zijn, afhankelijk van versterker en hoe alles weg gebouwd staat.

motorhan
21 maart 2024, 08:20
Yep, als je er bij kunt...
Maar dat zou het probleem ook kunnen zijn, afhankelijk van versterker en hoe alles weg gebouwd staat.
Dat is precies het punt bij sommige versterkers zit de aan enuit schakelaar aan de achterkant daar kan je dan ook lastig bij Ik heb wel alles op 1 centraldoos aangesloten en als ik daar op de schakelaar druk gaat alles aan of uit.
Ik heb de losse stekkers ontvangen nu eens kijken wanneer ik tijd en zin heb in ieder geval 1 stekker aan een snoer te maken en te proberen laat dat wel weten.

dml
21 maart 2024, 10:05
De haakse Silent pluggen zijn ruk, de rechte Silent pluggen zijn prima.
Heeft te maken met de opbouw van de betreffende plug. Het verschil t.o.v. de rechte is dat de daadwerkelijke plug, dus het vergulde deel" bij de haakse in een gat in de zwarte behuizing wordt gestoken. Dit gat moet groot genoeg zijn voor de plug en het beweegbare ringetje maar ook weer niet te groot. Hierdoor zit de vergulde plug dus ietwat los in de zwarte behuizing. Dus als je iets kracht van één kant op de plug zet, kan het ringetje niet meer vrij bewegen en werkt het Silent principe niet. Met een rechte Silent plug heb je daar dus geen last van.

Toen de Silent plug (denk ergens begin jaren '00) heb ik meteen een handvol haakse besteld en al mijn kabels ervan voorzien, een maand later alle haakse weer verwijderd. Voor zover ik weet is Neutrik ook gestopt met de haakse variant en heeft de rechte variant geüpdated.

D3nnis
21 maart 2024, 13:18
Op de site van Neutrik staan nog steeds haakse silent plugs. Ik ga er van uit dat ze dus toch nog wel geproduceerd, of in ieder geval "officieel" aangeboden worden.

dml
21 maart 2024, 13:44
Gaat het probleem niet anders van worden, toch?

D3nnis
21 maart 2024, 16:47
Dat weet ik niet, jij dacht dat Neutrik de haakse silent plugs niet meer had, maar Neutrik zelf denkt vooralsnog van wel.
Nieuw ontwerp?