PDA

View Full Version : Welke preamp +fx goedkoop 2e hands als tussen oplossing???



Nocki
12 augustus 2003, 00:06
Hee.

welke preamp zou er leuk zijn als tussen oplossing totsdat ik weet wat ik nou precies wil. ik zoek iets goeds maar goedkoops. een eindtrap en cabs heb ik al. ik zoek alleen nog een voorversterken met fx. of in een doos of biede los. wat ios er een beetje goedkoop en goed. laten we zeggen totaal tot 500 euro. liefst minder natuurlijk. ik heb ook een chameleon 2000 gehad en zou dat zo weer willen... dus mischien is rocktron weer een leuk idee maar ik ken niet alle amp. line6 en behringer lijken me ook wel wat maar weet niet in welke verhouding die dingen staan met spullen van rocktron ed.

wie helpt even... als je n\og iets leuks heb liggen kan je dat ook gelijk kwijt...
Nocki

morris
12 augustus 2003, 01:53
Nocki,

Ik heb er nu onderhand wel genoeg van (en met mij genoeg anderen).
Laten we het forum overzichtelijk houden en denk eens na voordat je post. Wellicht (ik weet het wel zeker) kan het in een van je eigen bestaande draadjes. Je tomeloze energie (en besluiteloosheid) kan ik tot op zekere hoogte wel waarderen, maar niet als het tot deze mate van forumvervuiling leidt.

Morris

LordRiffenstein
12 augustus 2003, 08:30
totsdat ik weet wat ik nou precies wil. ik zoek iets goeds maar goedkoops.

No offence maar je hebt ondertussen alles al twee keer gekocht en weer verkocht. Zou je niet beter een tijdje acoustisch gaan spelen? :???:

Nocki
12 augustus 2003, 08:38
Zo rot nou op zeg. wat een kut opmerkingen. ben het echt beu... 50.000 opmerkingen over wie heeft er een XXX amp enzo kan maar ik vraag wat voor preamps er allemaal zijn omdat ik totdat ik mn amp heb gevonden en er wordt geouwehoerd. de eene keer moet je goed zoeken voordat je wat koopt en de andere keer mag je geen vragen stellen. ik wil gewoon weten wat mogelijk is. mn spelen en mn gehoor zijn in een andere fase terecht gekomen waar alles wat ik vroeger mooi vondt niet meer zo zijn als nu en dus zoek ik naar een nieuw geluid. ik heb nog wat oude gear staan wat ik niet meer gebruik en dat wil ik weer gebruiken mmaar heb er nog wat voor nodig.
maar goed. ik wil alleen maar dingen weten. maar jullie kunnen alleen maar ouwehoeren... net als met mn g2 topic.

en als er dan al het een en ander op het forum stond dat ik kon zoeken met de zoekfunctie was het niet zo erg. maar stel dat ik geintereseerd ben in de voodovalve dan vind je haast niks dan dat er gezegd wordt "het is een amp waar je zeker heel veel leuke geluiden uit kan halen" ik wil meer weten en een vergelijking.

nou ja goed. ga maar eens nadenken hoe vaak je zelf niet dingen heb moeten vragen aan anderen en hoe het komt dat je zelf de dingen hebt die je nu hebt.

Nocki

Maiden Michiel
12 augustus 2003, 09:30
Je HAD toch al een topic over preamps?

Nocki
12 augustus 2003, 09:32
ja.

die ging over goede top preamps. 4 goede geluiden en deze gaat over de wat goedkopere met fx. op die andere werd alleen gereageer dop mensen die daar verstand van hebben en op deze door meer mensen omdat ze wat beter te betalen zijn. het is en heel andere genre..

Nocki

LordRiffenstein
12 augustus 2003, 09:44
ik vraag wat voor preamps er allemaal zijn omdat ik totdat ik mn amp heb gevonden en er wordt geouwehoerd. de eene keer moet je goed zoeken voordat je wat koopt en de andere keer mag je geen vragen stellen.

Natuurlijk moer je wat onderzoek doen, het probleem is dat jij vaker van mening verandert dan vele mensen van ondergoed en dat komt de geloofwaardigheid niet ten goede


mn spelen en mn gehoor zijn in een andere fase terecht gekomen waar alles wat ik vroeger mooi vondt niet meer zo zijn als nu en dus zoek ik naar een nieuw geluid. ik heb nog wat oude gear staan wat ik niet meer gebruik en dat wil ik weer gebruiken mmaar heb er nog wat voor nodig.

Je was toch tevreden over je Mesa, wil je die ook wegdoen of ga je een 2de rig bouwen met rack-spul? Misschien moet je eens wat andere forums bezoeken en daar lezen/vragen over de spullen die je wil, of naar een winkel gaan en wat testen.

Phyrexian
12 augustus 2003, 11:21
En als er dan al het een en ander op het forum stond dat ik kon zoeken met de zoekfunctie was het niet zo erg. maar stel dat ik geintereseerd ben in de voodovalve dan vind je haast niks dan dat er gezegd wordt "het is een amp waar je zeker heel veel leuke geluiden uit kan halen" ik wil meer weten en een vergelijking.

Hey Nocki,

probeer eens http://www.harmony-central.com/ [daar doorklikken naar discussion forums]. Daar ga je hopen informatie vinden, enkel en alleen omdat er gewoon 1000x zoveel volk zit als hier.

Mijn tips voor gear:
ENGL E530, kost net minder dan 500 euro (nieuw).
Tech 21 NYC SansAmp PSA-1 (klinkt mega met een mesapoweramp), tweedehands te vinden onder de 500 euro, wel moeilijk te vinden.
Probeer ze eens en oordeel zelf.

Eventueel kan je eens een Behringer V-Amp Pro testen. Ze koste niks. Of een POD Pro (niet de nieuwe XT), deze vind je ook al onder de 400 euro op de tweedehands markt.

Rectifier
12 augustus 2003, 13:04
Wederom doe je net weer of het aan ons ligt.
We hebben je geprobeerd te helpen met de Lexicon MPX G2, maar je moet eens ophouden te zeuren over ons.
Je moet het bij jezelf zoeken.

Kijk dat je je ding niet hebt gevonden dat is ons duidelijk.

Maar je moet niet 30 nieuwe treads openen met vragen die van dag tot dag veranderen.

Je vraagt telkens om meningen die je waarschijnlijk niet wilt horen.
We hebben je wel degelijk zinvolle info gegeven over de G2, maar jij zegt dan dat je'm de volgende dag verkoopt....

Post anders een paar van zulke berichten op Harmony Central achter elkaar met veranderlijke ideeen.
Wedden dat ze je daar identiek behandelen???

De Groeten

en koop een vetta, zijn we klaar met alles

Nocki
12 augustus 2003, 13:19
ach ik ben ook maar bezig met mn hobby. en elke dag lee rik weer bij.
en ik ben niet de enige die goede spullen verkoopt. yoerie verkoopt ook zn diezel top na een maand of 7 en zo wijn er wel meer. ik heb mn markiv gekocht en wist niet dat er een amp zo kon klinken. dus is mn rack overbodig waar ik steeds problemen mee had. nu heb ik dat dus over en wil daar toch nog iets mee doen. de g2 heb ik nog steeds en is niet verkocht. zie je nog adds staan ermee???
ik wil alleen mn 20/20 houden en mn evm boxjes en doaar moet nog wat bij komen. maar wat. dat weet ik niet. dus dan vraag ik erom.

ik heb verschillende projecten waar ik mee bezig ben. mn smaak verandert niet zo vaak als een ander zn onderbroek verwissled maa rik doe vershillende dingen.
voor het een heb ik alleen maar clean nodig en een overdrive je voor solo's en voor een ander project weer een lekkere scheur.
morgen wordt ik voor iets anders gevraag dom even in te spelen en wil ik opeens space geluidjes. das niet omdat ik verander van mening maar gewoon omdat ik veelzijdig wil spelen en ook veelzijdige gear wil hebben.

ik speel niet of of maar ik wil alles kunnen doen.

soms speel ik op sing inns en daar kan je geen 100 watt recto gebruiken. soms speel ik met mn band en daar kan ik er wel een gebruiken. ben ik dan zo gek dat ik niet wil slepen met een ding wat ik niet overal kan gebruiken.

ik wil. 1 goede amp.
1 19"rack met goede spullen zoals draadloos,fx, midi switcher en korg tuner dit heb ik voorelkaar
en nu wil ik nog een pre amp en poweramp
de poweramp en boxen heb ik nu nog de preamp.
het geld voor een goede preamp heb ik even niet maar wel voor een tussendoor mogelijkheid. dus vraag ik ernaar bij jullie.

ik zeg toch niet dat jullie iets fout doen ik vraag alleen en wordt afgestraft omdat ik meerder dingen tegelijkwil. das toch niet zo gek ofwel..

en meningen veranderen. als ik eracher kom dat een vamp niet is wat ik zoek en ik hoor dat de jstation beter is opening ik een nieuw topic over de jstation. want mensen die het topic vamp zien gaan niet spontaan mij begrijpen dat ik nu opeens een jstation wil.

nok

LordRiffenstein
12 augustus 2003, 13:27
Ok dus omdat je meerdere stijlen en projecten doet, wil je verschillende setups hebben, begrijp ik dat goed?

Je Mesa heeft toch 3 oif 4 kanalen en een EQ? Daar moet je toch VEEL klanken kunnen uithalen? Gaat hij te hard? Gooi er ff een Loadbox tussen. Je klank is misschien niet zo super als met de master op 5 maar het publiek merkt daar toch niets van. Je wil niet slepen met een top maar wel met een rack? :???:

Met een beetje zoek-werk, aanpassing van settings en dergelijke kan je met de combinatie van je Mesa en je Lex waarschijnlijk alle stijlen aan maar het kost werk en je moet je spullen kennen.

Ik speel in 3 bands, een rock-coverband, een bluesband en een cover band die veel funk, disco en pop stuff doet. Ik gebruik dezelfde spullen voor de 3 bands, kan perfect mits ik hier en daar wat aanpas aan mijn klanken/fx...

Ga eens aan't werk met je Lex en de Mesa en probeer eens wat klanken te vinden!

Nocki
12 augustus 2003, 13:32
idd kan ik met mn mesa en mn rack alle kanten op. ik kan mn combo alleen gerbuiken en met rack. maar ik wil een 2e rackje waar ik samen met mn 20/20 en boxen andere dingen mee doet. als backup maar ook als setup met andere geluiden.
dus dat rack wordt dan zo gemaakt dat ik er mee het podium op kan en ook over de pa kan spelen als dat zou moeten. tevens ga ik daar mee experimenteren kan ik zo'n setje een slaten staan in de oefenruimte ofzo. het is ook wat lichter en ik heb wat meer mogelijk heden als ik dat heb.

vandaar dat ik diverse dingen wil. en ik wil ook niet overal staan met mn markiv. buiten bv of op een festival zoals vorig jaar flevo totaal waar 4 dagen lang je versterker en gitaar in een busje staan gepropt met de volle zon erop. dan wil ik gewoon dat andere spul erin hebben. ipv van mn markiv.

Nocki

Rectifier
12 augustus 2003, 13:43
Koop dan een POD XT PRO

Is niet duur en zitten genoeg bruikbare sounds in.

kokeleko
12 augustus 2003, 13:51
Gewoon van alles kopen Nokkie , is goed voor de economie :D

Wist niet dat dit alleen voor elite-leden was, wat een gezeik. :razz:

Polytheme Pam
12 augustus 2003, 17:48
wie helpt even?

mijn advies:

Je Mark IV met die 2 EVM kastjes houden...die 20/20 inruilen voor een paar essentiële pedaaltjes en wat je over hebt in de Westerschelde pleuren...

Nocki
12 augustus 2003, 17:50
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D Dat heb ik eerder gehoord....
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Phyrexian
12 augustus 2003, 18:39
wie helpt even?

mijn advies:

Je Mark IV met die 2 EVM kastjes houden...die 20/20 inruilen voor een paar essentiële pedaaltjes en wat je over hebt in de Westerschelde pleuren...

Goed idee eigenlijk. Op die manier heb je eigenlijk alles binnen 'handbereik'.

Nocki
12 augustus 2003, 18:41
in principe is dat ook wat ik nu doe. op het moment speel ik met mn markiv en een rack met draadloos en mn tuner. das genoeg. maa soms wordt er meer verwacht en dat wil ik dan ook kunnen geven. maar dat is dan meer als ik gevraagt wordt als gastmuzikant.

Nocki

Phyrexian
12 augustus 2003, 18:47
in principe is dat ook wat ik nu doe. op het moment speel ik met mn markiv en een rack met draadloos en mn tuner. das genoeg. maa soms wordt er meer verwacht en dat wil ik dan ook kunnen geven. maar dat is dan meer als ik gevraagt wordt als gastmuzikant.

Nocki

gevraagd wordt ;)

ik denk dat je dan best uitzoekt wat je dan hebt ontbreken aan sounds wanneer je zo gevraagd wordt als gastmuzikant. Stel dat het bijvoorbeeld een bepaald High-Gain geluid is, dan kan je dat makkelijk toevoegen met een 'extra' preamp. of misschien zijn het effectjes... enfin, ik ben maar hardop aan het nadenken.

Nocki
12 augustus 2003, 18:50
klopt. maar ik wil voor mn eigen geluid mn markiv houden met eventueel fx (de mpx g2 heb ik al) en voor andere porojecten mn rack pakken met mesa boxen, 20/20 en preamp met een hoop mogelijkheden.

dus zou daar een v-amp pro een line 6 geval of een rocktron ofzo in moeten. maar hoe verhouden die dingen zicht tot elkaar en hoe komen ze door de mix.

Rectifier
12 augustus 2003, 20:15
Digitaal komt niet door de mix hoe je't ook went of keert.
Daar kun je lang en breed over lullen.
Daar hoef je ook geen topic's over te starten want dat is bij IEDEREEN bekent.

Man koop een POD XT Pro bij je 20/20. En je speelt toch via een PA of niet?

KLAAR!!!!!!

Nocki
12 augustus 2003, 20:18
niet klaar dus.

ik speel soms over pa en soms niet. dat ligt er dus aan. verder weet ik nog steeds niet hoe de pod xt zich verhoudt tegen andere preamps.
als alle non tube amps niet door de mix komen waarom zijn sommige mensen er dan zo gek mee...

Nocki

kokeleko
12 augustus 2003, 20:27
Heb jij je Formula niet meer dan Nockie?

Anders zou ik em gewoon met de G2 en 20/20, gebruiken.

Nocki
12 augustus 2003, 20:30
de formula heb ik niet meer. hij klonk niet zo als de markiv en ik wil ter vervanging een goede preamp. totdat ik weet welke ik wil wil ik even een goedkope tussenoplossing.

wanna1
12 augustus 2003, 20:33
Hey Nocky
hier is tie dan
ik heb nog een peavey tubefex pre-amp/effectprocessor staan stereo/digitaal
alles compleet 600 euro vaste prijs

=tubefex 19" =nieuw 1300 euro
=floorboard roland fc200= nieuw 300 euro
=unicase 2 he = nieuw 110 euro
=kabel = 8 euro
totaal= 1718,- euro

special price 600,- euro

neus maar een op het internet
ik gebruik het niet meer sinds ik weer puur speel.

kokeleko
12 augustus 2003, 20:38
Ok, ikke snappe.

Kun je idd het beste voor een all in one doos gaan.

Ik heb ooit een Digitech 2120 gehad, kun je leuke dingen mee uithalen.

Pod Pro is idd ook een optie , en als ie dan tijdelijk niet door de mix heen prikt, is dat een nog betere reden om naar een aardige preamp te kijken.

Ik heb zelf een Flextone XL-2 combo voor repetieties, en dat bevalt uitstekend, ga er niet mee op de buhne daar heb ik mijn gewone set voor, en niet omdat ik dat minderwaardig ofzo zou vinden , helmaal niet.

Maar er zijn zat die er wel met tevredenheid mee draaien , dus waarom jij niet, als tussen oplossing.

Daar komt bij zo'n Pod-Pro XT ben je tweedehands zo weer kwijt.

Nocki
12 augustus 2003, 20:41
ja dat dacht ik ook. maar er zijn rocktron produkten met buis en ik zou wel willen of die wel door de mix komen. mn rocktron chameleon met de set waar de nieuwe preamp bijkwam kwam niet door de mix heen maar mischien maakt dat buisje wel een beejte verschil. maar goed ik heb ooit een marshall vs265 gehad en die deed het toch wel erg slecht in de mix...

dus vandaar nog steeds de vraag. ik ben de peavey eens aan het nakijken maar kan er nog niet zoveel over vinden...

Nocki

Rectifier
12 augustus 2003, 21:03
niet klaar dus.

ik speel soms over pa en soms niet. dat ligt er dus aan. verder weet ik nog steeds niet hoe de pod xt zich verhoudt tegen andere preamps.
als alle non tube amps niet door de mix komen waarom zijn sommige mensen er dan zo gek mee...

Nocki

Ik heb et over digitaal en niet over "non-tube" amps.
De enige digitale amp die top is is de Zentera.
De ZenAmp is ook wel leuk, die word op gitaarmarkt aangeboden.
Dat is voor jou een oplossing. Je kan ook een compromis stellen.

Kijk, dat er mensen tevree met een Line6 zijn kan ook voortkomen uit het feit dat ze nog nooit een top buizenbak hebben gehad of bespeeld en zeker niet in live band verband.

wanna1
12 augustus 2003, 21:11
http://www2.netdoor.com/~johnfera/TubeFex/

http://www.steelguitar.com/others/pvamps/pvtubefex3d.html

FNaRK
12 augustus 2003, 21:37
ik speel POD Pro en ik kom prima "door de mix" Wat een bullshit :evil:

Nocki
12 augustus 2003, 21:39
jij was idd een van die mensen waardoor ik twijfel om er een te nemen. ik heb er ooit aangeweld maar jij hebt er wel een dus zou ik er ook wel iets mee moeten kunnen.

ik vind trouwens de peavey teveel geld.

Nocki

Polytheme Pam
12 augustus 2003, 21:46
ik speel POD Pro en ik kom prima "door de mix" Wat een bullshit

het is ff off-topic maar het blijft een hardnekkig misverstand....

idd...het "niet door de mix heenkomen" heeft niks met je amp te maken maar met de afstelling van je toonregeling!!

Gitaarversterkers klinken thuis vaak vetter als je er veel bas- en hoge tonen ingooit en de middentonen eruit haalt. Op een podium is dit funest. Je gitaar klinkt al gauw als een stofzuiger. Dit komt omdat de meeste definitie van een gitaar juist in het middengebied te vinden is. Haal je dit weg, dan blijft een ongedefinieerde brij over.Zorg ervoor dat je "live" geluid altijd redelijk neutraal is.

Nocki
12 augustus 2003, 21:50
ik heb al op een hoop0 troep gespeeld maar vanaf het moment dat ik op een volledige buizenamp speel hoor ik nooit meer iemand klagen dat ik te hard sta en ik hoor mezelf beter zonder hard te moeten of door boxen op een andere plaatst te zetten. tlijkt wel alsof de speaker anders worden aangestuurd...

Nocki

ijff
12 augustus 2003, 21:59
In ieder geval staat op muziek.2ehands.nl nu een (nieuwe?) Behringer V-amp pro te koop voor 199,-.

Nocki
12 augustus 2003, 22:19
ja ik heb m gezien. ik wil m hebben. maar ben de komende tijd niet in de buurt...
best jammer... ik wacht al vanaf dat feedback ermee adverteerd...

Nocki

kokeleko
12 augustus 2003, 22:40
Dat bedoel ik nou, zie je wel het kan best.

Nocki
12 augustus 2003, 22:42
wat kan ik best??? wachten en geen impulsieve aankoop doen??? nee hoor dat kan ik niet.... :-D

kokeleko
12 augustus 2003, 23:35
"Het" kan best :razz: .

Phyrexian
13 augustus 2003, 10:17
Mensen, toch even opletten met uitspraken als 'niet door de mix komen met digitale amps'...

Tegenwoordig worden POD's zoveel gebruikt door professionele artiesten uit allerlei genre's en ze halen er altijd goeie resultaten mee.

Toch even opletten met die term digitaal:
POD, en V-Amp, allemaal digitaal
dingen zoals SansAmps zijn dan weer analoog, volgens mij niet hetzelfde als digitaal of wel?

Rectifier
13 augustus 2003, 13:04
Mensen, toch even opletten met uitspraken als 'niet door de mix komen met digitale amps'...

Tegenwoordig worden POD's zoveel gebruikt door professionele artiesten uit allerlei genre's en ze halen er altijd goeie resultaten mee.

Toch even opletten met die term digitaal:
POD, en V-Amp, allemaal digitaal
dingen zoals SansAmps zijn dan weer analoog, volgens mij niet hetzelfde als digitaal of wel?

Ik weet toch zelf wel waar ik over praat.
Ik heb een POD gehad, POD PRO en een stel buizenamps.
Ik speel al 2 jaar met een Johnson over een buizeneindtrap.

Als er geen toetsen in je band spelen dan kun je met een POD volstaan.
Op het moment dat je met toetsen hebt te maken verdwijn je met een POD/Johnson/V-amp helemaal in de mix. Je blijft jezelf alleen maar harder draaien.

Op het moment dat ik m'n buizentop meeneem klaagt iedereen dat alles vol is met gitaar terwijl m'n podium volume stukken zachter is dan met de Johnson.

Een 100% buizenamp snijdt gewoon beter in een bandmix MET toetsen.

Ik zeg niet dat een POD waardeloos is!!!

De beste resultaten met een POD krijg je door em gewoon voor recording te gebruiken.

En dat je thuis sound of live sound altijd anders is is een feit, maar m'n vorige Recto top kon ik mid-scoopen en die kwam ECHT WEL door de mix.

Nou jij weer.....

Albert
13 augustus 2003, 13:28
Ik speel in een band met een toetsenist en een gitarist die af en toe ook toetsen pakt, en heb zowel een POD als een POD XT gebruikt. De POD was af en toe inderdaad lastig te horen, vooral bovenop een stringstapijtje. Maar heb ook buizenamps en kan niet zeggen dat die nou zoveel beter te horen zijn. Mn POD XT over een buizenversterker was prima te horen. Met een transistoreindtrap klinkt het allemaal wat vlakker. Maar Modelling live is prima te gebruiken, OOK met toetsenisten.

LordRiffenstein
13 augustus 2003, 13:33
FF Terug on topic.

Als je toch zo graag iets wil kopen, zou ik gewoon Ebay Duitsland in de gaten houden, daar vind je wel eens wat leuk rack-spul voor goede prijzen.

Rectifier
13 augustus 2003, 13:36
Ik speel in een band met een toetsenist en een gitarist die af en toe ook toetsen pakt, en heb zowel een POD als een POD XT gebruikt. De POD was af en toe inderdaad lastig te horen, vooral bovenop een stringstapijtje. Maar heb ook buizenamps en kan niet zeggen dat die nou zoveel beter te horen zijn. Mn POD XT over een buizenversterker was prima te horen. Met een transistoreindtrap klinkt het allemaal wat vlakker. Maar Modelling live is prima te gebruiken, OOK met toetsenisten.

Jongens, lezen jullie wel goed???

Ik zeg NIET dat een modeller niet live te gebruiken is, jemig. Ik doe het zelf toch ook. Het is alleen een wereld van verschil. Ik weet niet wat voor buizenamps je gebruikt, maar die wat ik heb en heb gehad die laten de speaker ook z'n werk doen en dat doet een modeller niet.

Albert
13 augustus 2003, 16:57
rustig maar, ik val je niet aan of zo.
Geef alleen weer wat ik er van denk. En blijkbaar zijn we het dan toch met elkaar eens. Een POD is goed live te gebruiken, mits in combinatie met buizeneindtrap. Of zeg ik het zo verkeerd?

ch@rlie
14 augustus 2003, 10:19
als je de speakersimulator aan laat staan klinkt het een stuk minder als wanneer je die uitzet

pod over mijn marshall top doet het prima

Rectifier
14 augustus 2003, 11:26
Als je'n POD of i.d. aansluit op een buizenpoweramp en speakers moet je zowiezo de speakersimulator uitschakelen.

Albert ik voel me niet aangevallen, maar er worden zo vaak antwoorden geplaatst zonder dat men echt leest waarop ze reageren.
Dus omdat ze 1 ding zien staan (bv. digitaal komt niet door de mix) dan beginnen ze al te typen voordat ze de rest hebben gelezen waarin 1 en ander word uitgelegd.

kokeleko
14 augustus 2003, 12:44
Alles komt door een beton mixer :-D :-D :-D

Albert
14 augustus 2003, 12:50
Rectifier,
heb je absoluut gelijk in. Ik lees echter ook regelmatig verhalen van mensen die buizenversterkers alles vinden en alles waar digitaal of transistor in voorkomt waardeloos vinden, en dat is iets waar ik het absoluut niet mee eens ben. Ik heb zelf uitstekende resultaten geboekt met POD's, dus ik ben dan al snel geneigd te denken dat mensen die dergelijke beweringen doen dit nooit echt geprobeerd hebben. En als ik mn eerste antwoord zo terug lees, dan blijkt daaruit al dat ik het met je eens ben, ik zeg alleen dat ik wel goede resultaten kreeg met meerdere toetsenisten. Ach ja, laten we er maar over op houden. :-)