PDA

View Full Version : Gitaar laten refinishen



Jay75
28 februari 2024, 12:22
Ik heb een hele toffe Epiphone Crestwood Custom gekocht, maar deze wil ik graag laten refinishen in vintage white.

Deze is nu kanariegeel, wat 'm op zich niet misstaat, maar liever vintage white.
https://reverb.com/en-nl/p/epiphone-150th-anniversary-crestwood-custom?hfid=73862477&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=20815405889&utm_content=campaignid=20815405889_adgroupid=_prod uctpartitionid==merchantid=239686058_productid=738 62477_keyword=_device=c_adposition=_matchtype=_cre ative=&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA0PuuBhBsEiwAS7fsNQ6AWKyBYDShe_1OHL8g zLGamZLS69iZBp6ilY0eEobmkiIMG40WNBoCiK0QAvD_BwE

Zoiets moet het worden, liefst in nitro.
https://reverb.com/item/45298718-dr-roger-daguet-crestwood-white


Is er hier iemand die dat doet, of me iemand kan aanraden die dat mooi kan doen?
Eventueel met relic is ook gaaf, daar twijfel ik nog over.

Liefste in de buurt van Eindhoven maar als ik een stuk moet rijden geen probleem.
Ik hoor het wel!

Duhsjaak
28 februari 2024, 13:53
Ahhhhh., nice. Met kleine buckertjes?
Veel plezier.
Vriendelijke groet, Gus

Jay75
28 februari 2024, 20:20
Klopt, Gibson mini humbuckers in deze versie.

denis.hermans
5 maart 2024, 07:37
Als de gitaar in nitro moet en thans in poly lak staat moet volgens mij de huidige laklaag echt volledig verwijderd worden. Dat kan dus wel arbeidsintensief zijn en wel wat kosten...

Jay75
7 maart 2024, 08:25
Money is never an issue haha

Kim Wilson
7 maart 2024, 09:36
Als de gitaar in nitro moet en thans in poly lak staat moet volgens mij de huidige laklaag echt volledig verwijderd worden. Dat kan dus wel arbeidsintensief zijn en wel wat kosten...

Een poly lak kun je zelf ook verwijderen. Scheelt weer een paar euro. Ik heb het zelf ook gedaan, en veel langer dan een uur heeft dat niet gekost. De primer eraf schuren was nog wel een dingetje, maar goed, bij een refinish hoort de voorbewerking er ook bij.

Tabula Rasa
7 maart 2024, 11:09
Een poly lak kun je zelf ook verwijderen. Scheelt weer een paar euro. Ik heb het zelf ook gedaan, en veel langer dan een uur heeft dat niet gekost. De primer eraf schuren was nog wel een dingetje, maar goed, bij een refinish hoort de voorbewerking er ook bij.

Met een föhn bij de schroefgaatjes beginnen en de bellen over de body laten ontstaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Napoje
10 maart 2024, 17:25
Er is iemand op Facebook die als budget guitar paint werkt. Misschien wat voor jou. Zelf doen? Niet aan beginnen. Lakken is een Van de moeilijkste stappen van gitaarbouw. Valt de eerste keren altijd tegen kan ik uit ruime ervaring zeggen.