PDA

View Full Version : Willen we nog één keer zoals vroegah?



Fusion
22 februari 2024, 12:12
Heel vroegah, hier (of was 't dat andere gitaarforum?) gingen we nog wel eens een backing track posten en dan allemaal ons eigen gepiel eroverheen opnemen en dan delen. Wie wilt dit nog een keertje doen? Ik luister laat staan speel eigenlijk nooit naar c.q. over backings maar struikelde er gisteren over eentje die leuk kinkt. Wie doet mee?

- Fusion
- (vul aan)

Fobo
22 februari 2024, 13:08
Ik vind het een leuk idee, maar ik weet van mezelf dat er niks van komt, niet in het minst omdat ik al zo’n moeite heb om muziek voor mezelf te verzinnen en te spelen, laat staan iets van en voor anderen neer te zetten.

guitarkid2
22 februari 2024, 15:47
ik doe mee maar......
alleen als ik vals mag spelen :)
oh ja en uit de maat lopen

edje kadetje
22 februari 2024, 16:40
Het hangt er een beetje vanaf of ik zelf het gevoel heb dat ik er iets mee kan. Ik ben een beetje een one trick pony. En ik vind niet alles leuk.

Ken je dat? Dat mensen zeggen 'jij bent zo'n muziekliefhebber, je vindt vast ook ... geweldig.'
En dat je dan moet zeggen: 'ik vind er niks aan.'

FNaRK
22 februari 2024, 18:08
Leuk idee, is inderdaad op dit forum lang geleden een keer gedaan.
Wil wel eens luisteren naar de track, ben verder niet zo'n goede en/of originele gitarist ;-)

duckman
22 februari 2024, 19:01
Leuk, ik doe mee!

FNaRK
22 februari 2024, 19:02
Te erg dit ... een topic uit 2003 over het inspelen over een backingtrack ...
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?12072

2003 !!!

Fusion
23 februari 2024, 09:06
Ik zat aan deze te denken

https://www.youtube.com/watch?v=qgzc_D0AdjA

mooie backing, simpel akkoordenschema, simpele ladder (met leuk knipoogje naar Dorisch steeds), relaxt tempo. Wie schrijft zich officieel in? Zullen we zeggen 'deadline' zodag 3 maart?

Ik doe mee:

- Fusion
- Duckman
- Edje Kadetje?
- FNaRK?
- Fobo?

pasqual
23 februari 2024, 13:53
Ik wil ook wel een pogingkje doen....
Maar dan doe ik alleen audio zonder filmpje, dus Soundcloud

Fusion
23 februari 2024, 14:02
Leuk! Ja ik ook waarschijnlijk alleen audio, doe eigenlijk nooit video

- Fusion
- Duckman
- Pasqual
- Edje Kadetje?
- FNaRK?
- Fobo?

pasqual
23 februari 2024, 22:20
Mooi!
Even mijn gedachte erover: zullen we dan pas 3 maart uploaden en hier een linkje plaatsen? Dan blijft het je eigen invulling zonder (onbewust) geïnspireerd te worden door andere inzendingen.
Kan iemand van het Youtube filmpje een mp3 maken en hier plaatsen? Dan hebben we allemaal hetzelfde bestand.

Fusion
24 februari 2024, 09:28
Goede ideeën Pasqual, leuk. Ik ga straks de mp3 hier downloadble hosten op mijn rommel/uitprobeer Soundcloud. Oh en warning, ik ben geen solist, ik ben een prog slaggitarist, maar ik vind deze backing zo mooi en profi in elkaar gezet, en, het is gewoon leuk een beetje samen te komen en virtueel online solo's uit te wisselen :)

Fusion
24 februari 2024, 10:56
Als t goed is kun je m downloaden

https://soundclick.com/share.cfm?id=14734771

Fobo
24 februari 2024, 11:27
Wordt ’n beetje moeilijk: zit op Schiermonnikoog, dus geen (elektrieke) gitaren en opnamezooi bij me. Daarnaast nog geen idee hoe ik e.e.a. technisch moet realiseren, heb ik even tijd voor nodig dus 3 maart absoluut geen optie voor mij. Misschien tweede ronde.

pasqual
24 februari 2024, 12:57
Deadline mag best een week later hoor. Misschien zijn er meer mensen die meer tijd nodig hebben...

Fusion
24 februari 2024, 14:07
Mag zeker later. Zullen we dan 17 maart doen (10 maart optreden dus die telt niet mee)

pasqual
24 februari 2024, 16:18
17 maart deadline dan! Ben benieuwd naar de diverse interpretaties!

duckman
25 februari 2024, 18:53
top, 17 maart klinkt goed!


17 maart deadline dan! Ben benieuwd naar de diverse interpretaties!

pasqual
26 februari 2024, 09:18
Ik ben al ver klaar met opnemen:cheerup:
Eigenlijk heb ik nu teveel tijd over en ga ik geheid dingen opnieuw doen! Is niet altijd beter....

Fusion
26 februari 2024, 09:48
Woooooow houd je paarden meneer! Ik vinnum heel moeilijk, heb in t weekend uurtje of 2 gezeten en ben zoals gezegd niet echt een solist, dus ik ga echt met den bips bloot hier..... maar ik ga er mee door hoop komende weekend weer uurtje of 2 te zitten en dan ook alvast op te nemen want daarna optreden en druk druk blabla :)

pasqual
26 februari 2024, 11:35
Dat C#m is sowieso een fijne toonsoort voor mij, ligt me wel. Ik weet ook niet of het goed is wat ik in elkaar heb geflanst maar het speelt gemakkelijk:). Maar ik laat het ff rusten, misschien wordt het nog totaal anders!!

Fusion
26 februari 2024, 13:09
Nou toonaarden maken me niet veel uit, meer het tempo en de stijl, totaal anders dan mijn comfort zone haha

benwave
4 maart 2024, 19:56
Hier heb je mijn inzending , moet nu want ik ben twee weken weg.
Niet mijn beste werk maar ach we zijn van de straat.

Stratocaster en mijn Dumble kloon


https://soundclick.com/share.cfm?id=14743747

Fusion
4 maart 2024, 20:26
Nog niet geluisterd, maar jaja Ben, niet jouw beste werk is vaak nog steeds mooi, sfeervol en buiten mijn league hehe ben benieuwd! Dank voor t meedoen!

pasqual
5 maart 2024, 22:18
Hier heb je mijn inzending , moet nu want ik ben twee weken weg.
Niet mijn beste werk maar ach we zijn van de straat.

Stratocaster en mijn Dumble kloon


https://soundclick.com/share.cfm?id=14743747

Ik vind 'm mooi! Lekkere gitaarsound, vooral de gitaar in het begin! Very nice indeed sir:ok:
Mijn versie is eigenlijk ook wel af maar ik wacht nog effe met posten...

Fusion
12 maart 2024, 19:59
Lekkah Ben! Had ook niets anders verwacht. Ik had zoals aangegeven een optreden afgelopen zondag dus ga proberen dit weekend op te nemen. Ben ook erg benieuwd PAsqual! En nog meer gegadigden?

Fusion
12 maart 2024, 20:00
Duckman? Edje ?

pasqual
12 maart 2024, 22:56
Ik had hierboven vermeld dat ie eigenlijk wel af was maar je raadt het al; toch weer aangepast:soinnocent:
Maar vanaf nu doe ik er niets meer aan, ik heb 'm al geupload op mijn Soundcloud.
Had je al een idee hoe het ongeveer moet klinken Fu? Of wordt het gaandeweg improviseren gedaan?

Fusion
13 maart 2024, 08:14
Keer of 10 overheen spelen tot er iets ontstaat en dat dan in paar takes proberen op te nemen. Hoe had jij t aangepakt?

pasqual
13 maart 2024, 11:57
Keer of 10 overheen spelen tot er iets ontstaat en dat dan in paar takes proberen op te nemen. Hoe had jij t aangepakt?

Precies zo dus! En dan quasi tevreden zijn en dan toch weer wat wissen en opnieuw:supercool:

Fusion
13 maart 2024, 13:00
Nee hoor. Echt niet. Echt. Niet.

;)

duckman
14 maart 2024, 22:02
Duckman? Edje ?

ok, dus ik zit hier nu met een Linker schouder blessure ( slijmbeurs ontsteking). Kort spelen gaat net. Maar ik wil wel wat delen. 3de take, 1 keer ingespeeld, sorry voor de slordigheden. Ik vind de 2de helft beter. Hiero in Colorado een sneeuwstorm dus vandaar de titel, foto van vandaag erbij :-) https://on.soundcloud.com/bJ6mo

duckman
14 maart 2024, 22:11
wow, lekker sfeervol. Ik vind hem goed!


Hier heb je mijn inzending , moet nu want ik ben twee weken weg.
Niet mijn beste werk maar ach we zijn van de straat.

Stratocaster en mijn Dumble kloon


https://soundclick.com/share.cfm?id=14743747

benwave
15 maart 2024, 18:49
Ik had hierboven vermeld dat ie eigenlijk wel af was maar je raadt het al; toch weer aangepast:soinnocent:
Maar vanaf nu doe ik er niets meer aan, ik heb 'm al geupload op mijn Soundcloud.
Had je al een idee hoe het ongeveer moet klinken Fu? Of wordt het gaandeweg improviseren gedaan?

Pascal misschien even een linkje van jou erbij, ik heb hem gevonden hoor maar even voor het gemak.
Ik geef op iedereen commentaar wanneer ze allemaal zijn ingeleverd

pasqual
15 maart 2024, 21:11
Pascal misschien even een linkje van jou erbij, ik heb hem gevonden hoor maar even voor het gemak.
Ik geef op iedereen commentaar wanneer ze allemaal zijn ingeleverd

Ik wil 'm zeker posten maar een tig posts geleden hadden we zo'n beetje afgesproken om pas een linkje te posten op de 17e om elkaar niet onbewust dan wel bewust te beïnvloeden. Maar oké, that ship has sailed:seriousf:

Alle door mij gespeelde tracks zijn gespeeld met de Boss GX-100 en opgenomen met Audacity. Geen mix maar een balans en wat links/rechts gepand.

Gitaar: Stratocaster met EMG DG 20's

Dus bij deze:
https://soundcloud.com/mrestpas/gitaarnet-backingtrack?utm_source=clipboard&utm_campaign=wtshare&utm_medium=widget&utm_content=https%253A%252F%252Fsoundcloud.com%252 Fmrestpas%252Fgitaarnet-backingtrack

Fusion
16 maart 2024, 11:58
Allen, de backin grack has defeated me lol. Hij is heel, heel mooi in elkaar gestoken, maar qua tempo is ie lastig voor mij. Uberhaupt ben ik al geen solist. Dus, met gepaste gene....

https://soundclick.com/share.cfm?id=14749372

Ik ga vanmiddag alle inzendingen luisteren, leuk!

Fusion
16 maart 2024, 11:59
Wow Pasqual, das mooi!!! Wat een volwassen spel, lekker, heel goed uitgevoerd!

Fusion
16 maart 2024, 12:02
ok, dus ik zit hier nu met een Linker schouder blessure ( slijmbeurs ontsteking). Kort spelen gaat net. Maar ik wil wel wat delen. 3de take, 1 keer ingespeeld, sorry voor de slordigheden. Ik vind de 2de helft beter. Hiero in Colorado een sneeuwstorm dus vandaar de titel, foto van vandaag erbij :-) https://on.soundcloud.com/bJ6mo
Ik hoop dat ie snel beter gaat! Je hebt in ieder geval een mooi uitzicht. En lekker gespeekld hoor, zitten hele mooi stukken bij. Mooie opbouw, zou ik ook eens moeten doen haha

pasqual
16 maart 2024, 13:30
Duckman: je opname heeft zeer goede stukken maar ook veel herhaling. Dat laatste is iets waar we allemaal last van hebben want men heeft de neiging om binnen de comfortzone te blijven. Om dat te voorkomen heb ik het lied in stukken verdeeld; kop, rustige opbouw, soort van refrein ( 2 keer) en staart en zo heb ik ook opgenomen. Dus in meerdere stukken en aan elkaar geplakt. Had ik dat niet gedaan had ik mezelf ook steeds herhaald. Verder vind ik de gitaarpartij te hard in de mix staan. Maar dat is subjectief...

Fusion: Iets minder bescheiden mag best! Voor een niet solo gitarist gooi je er toch een zooi erg knappe arpeggioos uit die ik van z'n lang zal ze leven niet voor elkaar ga krijgen!! Je gitaarsound is erg direct into your face en mag best iets dieper in de mix maar ook dit is subjectief. Ik gebruik zelf nogal veel delay en dan is het gitaargeluid al vanzelf iets "verder weg".
Maar een erg geslaagde interpretatie!
En thanx voor de comment!

Leuk om de verschillende visies op hetzelfde stukje muziek!!

benwave
19 maart 2024, 16:01
Pascal prima hoor echt in jou straatje, je heb er echt iets van gemaakt, met name de tweede helft petje af

Duckman Goeie poging hoor hier en daar misschien iets onzuiver, beetje veel van het zelfde , maar dat is nou net de kunst bij dit soort backingtracks "het interessant houden" verder prima hoor

Fusion Mooi jij uit je comfort zone :) maar goed hoor,.. mooie arpeggio's,.. opbouw van het gitaarwerk zit er goed in .

Benwave Redelijk gedaan, beetje verder oefenen nog :)

pasqual
19 maart 2024, 20:45
Thanks Ben!
Jammer dat er niet meer deelnemers zijn. Volgende keer misschien:cheerup:

Fobo
19 maart 2024, 21:25
Ben niet in de gelegenheid geweest, nog los van het feit dat ik daar wat meer tijd voor nodig heb. Wellicht een verlate inzending.

pasqual
19 maart 2024, 22:43
Ben niet in de gelegenheid geweest, nog los van het feit dat ik daar wat meer tijd voor nodig heb. Wellicht een verlate inzending.

Maakt ook niet uit hoor! Kan ook later, er zit geen boete clausule op;)
Misschien zeer binnenkort een nieuwe backingtrack om mee te stoeien.

Fusion
20 maart 2024, 06:56
Ja en ja! Leuk, doen Foob! En ik zit stiekem ook met achuin oor naar een andere track te luisteren hehe