Inloggen

View Full Version : Buizenamps ten dode opgeschreven?



Pagina's : 1 [2]

Fusion
3 juli 2024, 18:00
Je hebt strak en strak. Strak voor tech death is toch wel strakker dan strak voor rock ofzo.

Erik de Perik
3 juli 2024, 18:14
Ik vond de Deluxe 85 (red knob) vroegah een erg fijne.

Daar heb ik wel eens op gespeeld in een repetiteruimte, maar dat was met een band die zo keihard speelde dat ik er weinig van gehoord heb.

Ik heb een Stage Lead gehad (50 watt) met een Beyma imitatie 12" JBL erin en een Showman combo (200 watt) met 12" EV-L. Beide prima klinkende versterkers. Maar uiteindelijk verkocht, dat dan weer wel :seriousf:

Jasper.
3 juli 2024, 20:20
Strak is overrated. Hoewel boosts zijn plek zeker hebben denk ik echt dat er veel gitaristen zijn die er 1 gebruiken omdat de rest dat ook doet. Net als met mids, die worden ook ingedraaid met de ogen. Beetje scoopen op sommige plekken is niet verkeerd. Van mij mag het wel wat ademen. Vooral als het laag gestemd is.

Speeddemon
3 juli 2024, 20:49
Strak is overrated.
:seriousf:
Scott, James, Dave, Mille, Gary, Rick left the chat.


Hoewel boosts zijn plek zeker hebben denk ik echt dat er veel gitaristen zijn die er 1 gebruiken omdat de rest dat ook doet.
Zowel dml en ik gaven al aan liever een amp die van zichzelf strak (genoeg) klinkt dan een boost te moeten gebruiken.
Komt ook nog eens bij dat live, buizen-volume ook iets doet qua gain (je hebt minder nodig), daar waar het thuis wel lonkt om effe die boost aan te zetten om Dyer's Eve, Flag of Hate, Caught in a Mosh of Merciless Death (om maar eens wat te noemen) eventjes goed weg te zetten.

MarkS
5 juli 2024, 02:30
Zelf helemaal verkocht aan solid state nu. In december een Crate G130c-XL gekocht (De Cannibal Corpse amp) en die won het al snel van mijn 6505+. Toch wat bang voor de betrouwbaarheid van zo'n oude 90's amp die toen al niet heel duur was dus nu een SNK VH300 besteld. Ampeg VH140c (zelfde territorium als de Crate) maar dan nieuw en hopelijk betrouwbaar. En meer wattage. Boosts gebruik ik al heel lang niet meer, mag van mij wel wat sputteren en grommen.
Ms deze knakker ff benaderen? Zelfde smaak als jij en zoekt nog een 8100….

https://link.marktplaats.nl/m2113633017

Thiez
5 juli 2024, 07:31
Je hebt strak en strak. Strak voor tech death is toch wel strakker dan strak voor rock ofzo.

Inderdaad, het is maar net wat voor naam je aan een sound wil geven. Ik wil een sound die definitie behoud. Hij mag best wat losser zijn, maar als ik palm mutes rammel in E of lager, dan wil ik dat elke aanslag te horen is, en het geen brei wordt. Dat is het 'strak' waar ik naar zoek (en ik denk ook speeddemon).
Het 'strak' wat ik bij veel moderne metalband terug hoor vind ik te strak en dood vooral. Maar dat is dan ook waarschijnlijk de sound die ze zoeken. Gain lekker hoog, noisegate aan, compressor aan zodat elke noot gelijk na het aanslaan dood valt en je zelfs bij 32e noten nog een stilte weet te krijgen tussen de noten.

Wat betreft mids; Je hoort veel metalbands het scooped soundje overdrijven. De gitaar is bedoeld om het midden spectrum op te vullen, wanneer je dit te veel wegdraait verzuipt de gitaar in de bass en drum. Scoopen kan zeker, maar overdrijf het niet anders raak je verloren in de mix. Ook dit heeft trouwens weer met amps te maken overigens, de ene blijft wel goed prik houden, de andere ben je gelijk kwijt. Dat is ook een groot verschil wat ik ervaar tussen mijn engl en mn soldano, die soldano ligt veel gevoeliger in de mix. De engl komt er eigenlijk altijd wel doorheen.

Speeddemon
5 juli 2024, 20:30
Ik wil een sound die definitie behoud. Hij mag best wat losser zijn, maar als ik palm mutes rammel in E of lager, dan wil ik dat elke aanslag te horen is, en het geen brei wordt. Dat is het 'strak' waar ik naar zoek (en ik denk ook speeddemon).
Het 'strak' wat ik bij veel moderne metalband terug hoor vind ik te strak en dood vooral.
Eens!
Ik speel live zonder noise-gate (al heeft m'n Invader 100 weliswaar een ingebouwde) en dat moderne, super-klinische heeft me nooit getrokken. Getuige m'n aversie tegen de Engl Powerball I.

Erik de Perik
6 juli 2024, 15:00
Leuke vergelijking tussen SLO 30 en SLO 100 inclusief een interview met Michael, the master himself.


https://www.youtube.com/watch?v=lUL3G9pjVO8

Speeddemon
6 juli 2024, 19:55
Vind eerlijk gezegd dat de sounds die zij indraaien niet echt geweldig zijn.

Guitarjon heeft ook een vergelijking met de Astro 20, die ik wel iets helderder en bij tijd en wijle gedefinieerder vind klinken:

https://www.youtube.com/watch?v=Gni8_aK14QU

De SLO-30 kan duidelijk meer lucht verplaatsen, aangezien die Depth nog niet eens max staat...

Erik de Perik
6 juli 2024, 20:05
Oh maar ik dacht ook niet meer dan 'leuk' qua vergelijking.

Hoe vind jij dan de LO's in vergelijking met de EVS's?

Speeddemon
6 juli 2024, 20:44
Hoe vind jij dan de LO's in vergelijking met de EVS's?
Ehm, wat? :???:

Erik de Perik
6 juli 2024, 20:53
Ehm, wat? :???:

Nahja de SLO versterkers vergeleken met de EVH's, ik heb het even uitgeschreven.

Speeddemon
6 juli 2024, 23:34
Nahja de SLO versterkers vergeleken met de EVH's, ik heb het even uitgeschreven.

Ah ok. 'LO' en 'EVS' was niet echt direct daartoe te herleiden. ;)
Ik heb helaas nog nooit een SLO-30 getest, want die zou ik heel graag A/B-en met m'n EVH 5150 III 50W.
Die EVH heb ik wel getemd op het rode kanaal met enkele low-gain buizen.
Ik vermoed dat de EVH strakker zal klinken dan de SLO, maar ook met meer mid-honk of 'clank', waar de SLO waarschijnlijk wat grootser en breder zal klinken. EVH heeft uiteraard ook een Resonance (Depth) control, die erg handig is.
Basis klank is erg fel, dus heb ik de Presence nooit boven de 3 à 4 v.d. 10 en heb ik nog verder getemperd door een vintage RFT buis in v1 te stoppen. Hielp wel wat.

Erik de Perik
7 juli 2024, 16:15
Net even voor de grap gekeken, maar zelfs die SLO-30 is nog tering duur. In de VS zijn ze ongeveer een retour ticket goedkoper.

dml
7 juli 2024, 21:00
Ik heb helaas nog nooit een SLO-30 getest, want die zou ik heel graag A/B-en met m'n EVH 5150 III 50W.

Welke versie heb je? Zit namelijk ook naar een Stealth of 6L6 te kijken maar kan nou niet echt enorme verschillen ontdekken, áls die er al zijn.

Speeddemon
8 juli 2024, 19:14
Welke versie heb je? Zit namelijk ook naar een Stealth of 6L6 te kijken maar kan nou niet echt enorme verschillen ontdekken, áls die er al zijn.

Ik heb de OG 6L6 (zonder de concentrische knoppen).
Philip McKnight heeft op Youtube die wel vergeleken met de SLO-30, maar ik vond die video maar mwah. Soldano klinkt vooral een stuk doffer daar, hoewel ie wel meer druk/body lijkt mee te geven:

https://www.youtube.com/watch?v=pNwCbZ-or4w

Maar wat hij zegt, spongier vs. tighter hoor ik wel ja.

dml
9 juli 2024, 15:08
Ik heb de OG 6L6 (zonder de concentrische knoppen).
Philip McKnight heeft op Youtube die wel vergeleken met de SLO-30, maar ik vond die video maar mwah. Soldano klinkt vooral een stuk doffer daar, hoewel ie wel meer druk/body lijkt mee te geven:

Maar wat hij zegt, spongier vs. tighter hoor ik wel ja.

Okay. Heb op een 6L6 mét concentrische knoppen geboden. De 6L6-versie zou volgens velen de heilige graal onder de 5153's moeten zijn.

Als ik vanmiddag thuis kom staat er een mooie kartonnen doos met inhoud voor me klaar :)

Speeddemon
9 juli 2024, 19:30
Okay. Heb op een 6L6 mét concentrische knoppen geboden. De 6L6-versie zou volgens velen de heilige graal onder de 5153's moeten zijn.

Als ik vanmiddag thuis kom staat er een mooie kartonnen doos met inhoud voor me klaar :)

Ik zag dat je ook geboden had op die Stealth, maar dat werd 'm dan niet?
(En die Bogner 3550, waar die knakker erg veul voor vroeg? :soinnocent: )

Jasper.
9 juli 2024, 20:49
:seriousf:
Scott, James, Dave, Mille, Gary, Rick left the chat.


Zowel dml en ik gaven al aan liever een amp die van zichzelf strak (genoeg) klinkt dan een boost te moeten gebruiken.
Komt ook nog eens bij dat live, buizen-volume ook iets doet qua gain (je hebt minder nodig), daar waar het thuis wel lonkt om effe die boost aan te zetten om Dyer's Eve, Flag of Hate, Caught in a Mosh of Merciless Death (om maar eens wat te noemen) eventjes goed weg te zetten.

Sorry, was een beetje gechargeerd en in een zeldzame bui om lekker te roeptoeteren. Wilde denk ik zeggen dat ik van mening ben dat in ieder geval in (vooral de wat extremere) metal de 'tubescreamer voor een 5150 sound' wel wat plaats mag maken voor een vuigere, iets lossere sound. Wat gelukkig steeds meer bands weer doen.
Als je heavy/thrash metal speelt over een amp met net te weinig gain is zo'n boost natuurlijk wel een uitkomst.

Als je nieuwsgierig bent naar de SLO en wel eens over plugins speelt is het misschien de moeite waard om de Soldano SLO van Neural DSP te proberen? Niet je eigen cab, maar krijg je misschien een beetje een indruk. Ik gebruik hem best veel om thuis te spelen.

Jasper.
9 juli 2024, 20:50
Ms deze knakker ff benaderen? Zelfde smaak als jij en zoekt nog een 8100….

https://link.marktplaats.nl/m2113633017

Thanks! Verkoop van de 8100 heeft niet zo'n haast. Liever een ruiltje tegen iets leuks. Maar misschien stuur ik eens een berichtje.

Speeddemon
9 juli 2024, 21:40
Sorry, was een beetje gechargeerd en in een zeldzame bui om lekker te roeptoeteren. Wilde denk ik zeggen dat ik van mening ben dat in ieder geval in (vooral de wat extremere) metal de 'tubescreamer voor een 5150 sound' wel wat plaats mag maken voor een vuigere, iets lossere sound.
Oh dat laatste zeker. Ik ben ook van mening dat menig moderne metalband te ver is doorgeslagen...of het nou "djent" is of iets anders...
Naar mijn mening één van de vetste rhythm guitar sounds komt uit eind jaren '90; Primal Fear's "Chainbreaker", wat -als ik me niet vergis- Tom Naumann over een Engl Savage 120 is:

https://www.youtube.com/watch?v=zLwFE8E4ruc



Wat gelukkig steeds meer bands weer doen.
Als je heavy/thrash metal speelt over een amp met net te weinig gain is zo'n boost natuurlijk wel een uitkomst.
Nou, zo heeft mijn Engl Savage 60 echt niet te weinig gain, maar je kan met de juiste boost de klankkleur en response een beetje tweaken en boosts met weinig laag (SD-1, TS9) kun je gebruiken om zompig-klinkende amps wat strakker te krijgen.
Ik heb een behoorlijk gemodificeerde DOD 250, die opener en meer crunchy klinkt dan een Tubescreamer, maar voor thrash-rhythm, voegt ie nèt effe dat speciale toe aan die Savage 60. Met een TS9 ervoor wordt het leuker voor leads, want extra smeuïgheid, maar te 'clangy' en middy voor rhythm tones.

Maar idd, als je echt 'classic' puur over een JCM800 (unmodded) zou spelen en er toch een Scott Ian geluid uit wil toveren, zul je aan de bak moeten met high-gain pickups en een goede boost, die voldoende dBs aan gain/volume toevoegt. Hij gebruikte daar een TC Booster voor...tegenwoordig schijnt ie overigens ook over een 5150III te spelen.



Als je nieuwsgierig bent naar de SLO en wel eens over plugins speelt is het misschien de moeite waard om de Soldano SLO van Neural DSP te proberen? Niet je eigen cab, maar krijg je misschien een beetje een indruk. Ik gebruik hem best veel om thuis te spelen.
DSP/PC's in mijn studiootje doe ik (vooralsnog) niet aan. Ik heb juist een aantal jaar geleden een Two Notes Torpedo Live gekocht om zo mijn buizen-amps toch volle chasse te kunnen gebruiken voor opnames, zonder volume issues en mic placement problematiek.

Overigens, aan de NIET-strakke kant, vind ik een Obituary geluid (Slowly We Rot) op z'n tijd ook heerlijk en dat hangt van pure zompigheid aan elkaar.
Die post-solo riff die op 2m33s begint... :crazyhappy: :blast:

https://www.youtube.com/watch?v=T1OczvjQb-g

Jasper.
9 juli 2024, 21:46
Obituary is gaaf!! Wij hebben voor de re-amp van ons album gekozen voor een Proco RAT + JCM800. De klassieke Obituary/Morbid Angel combi. Niet strak, wel zompig en karakter. Push en definitie komt bij ons vooral uit de bass. Misschien komt het omdat ik uiteindelijk zelf de bass getracked heb maar we lieten op een gegeven moment de bass sound voor het gitaargeluid gaan :seriousf:

We zijn het eens volgens mij haha.

dml
10 juli 2024, 10:09
Ik zag dat je ook geboden had op die Stealth, maar dat werd 'm dan niet?
(En die Bogner 3550, waar die knakker erg veul voor vroeg? :soinnocent: )

Wat betreft die Stealth, had me verkeken op de afstand tussen onze woonplaatsen, dus ik denk idd dat dat 'm niet wordt.

Heb een 3534 in huis gehad maar geretourneerd vanwege de enorme brom & ruis bij gebruik van de FX-loop, anders had ik die nog gehad. Maar 1x raden waar de genoemde 50W versie nu staat ;)

Speeddemon
10 juli 2024, 18:43
Heb een 3534 in huis gehad maar geretourneerd vanwege de enorme brom & ruis bij gebruik van de FX-loop, anders had ik die nog gehad. Maar 1x raden waar de genoemde 50W versie nu staat ;)
Nou, R'dam naar Friesland is ook nog een pokke-end toch? :soinnocent: ;)

Gefeli, dan wel graag een NAD topic met text en uitleg! En als je er vanaf wil, mij effe bellen. En nee, ik er ga geen 2800 euries ervoor neertellen. Jij denk ik ook niet. :seriousf:

Ik kreeg door forum reviews (TGP, Rigtalk) en de diverse YT videos wel het idee dat die 35W Bogner iets moderner en gainier klinkt dan de 50W, en dat die 50W meer aan de 'woody' kant zit.

dml
10 juli 2024, 20:15
Nou, R'dam naar Friesland is ook nog een pokke-end toch? :soinnocent: ;)

Gefeli, dan wel graag een NAD topic met text en uitleg! En als je er vanaf wil, mij effe bellen. En nee, ik er ga geen 2800 euries ervoor neertellen. Jij denk ik ook niet. :seriousf:

Ik kreeg door forum reviews (TGP, Rigtalk) en de diverse YT videos wel het idee dat die 35W Bogner iets moderner en gainier klinkt dan de 50W, en dat die 50W meer aan de 'woody' kant zit.

De verkoper was zo vriendelijk een stukje om te rijden en ‘m te bezorgen.
Ik zal deze week even een reviewtje tikken.

De Soldano gaat retour, niet mijn sound, veuls te spongy en eigenlijk helemaal niet zo bijzonder. Clean wel okay, overdrive-kanaal krijgt voorbij de 5 teveel compressie. Ook meteen een SLO pedaal mee laten komen maar da’s nog veel erger. Mijn CM PlexiTone is een stuk dynamischer. Dus het pedaal gaat ook retour.

Speeddemon
11 juli 2024, 00:06
De verkoper was zo vriendelijk een stukje om te rijden en ‘m te bezorgen.
Ik zal deze week even een reviewtje tikken.

De Soldano gaat retour, niet mijn sound, veuls te spongy en eigenlijk helemaal niet zo bijzonder. Clean wel okay, overdrive-kanaal krijgt voorbij de 5 teveel compressie. Ook meteen een SLO pedaal mee laten komen maar da’s nog veel erger. Mijn CM PlexiTone is een stuk dynamischer. Dus het pedaal gaat ook retour.
Toevallig al een Friedman BE-OD Deluxe getest als pedaal? Daar ben ik nu al een tijd zo aan verknocht; echt één van de beste amps-in-a-box, als je hem in een cleane amp stuurt.
En waar een Bogner Blue weliswaar geweldig organisch klonk voor low/mid gain, kwam ie gain te kort voor de stevigere dingen, en de Bogner Red was weer minder 'amp-like'. De Friedman werkt zowel voor low-gain als high-gain geluiden overtuigend, als je de EQ navenant aanpast en de Tight control goed gebruikt.

MarkS
11 juli 2024, 03:28
Naar mijn mening één van de vetste rhythm guitar sounds komt uit eind jaren '90; Primal Fear's "Chainbreaker", wat -als ik me niet vergis- Tom Naumann over een Engl Savage 120 is

Heeft veel weg van de sound van Accept. En da's mijn benchmark voor vetste rhythm.

Speeddemon
11 juli 2024, 21:46
Heeft veel weg van de sound van Accept. En da's mijn benchmark voor vetste rhythm.

Welke periode van Accept? Want ik vind de Sneap producties zeker vet, maar zijn wel vooral de typische Sneap sound, aangezien hijzelf met Hell niet veel anders klinkt.

Een andere, oudere én Nederlandse moddervette benchmark voor mij is die monsterriff van Vengeance's "Take it or Leave it".
Ik weet alleen niet of Verschuren of Lucassen die openingsrif speelt.


https://www.youtube.com/watch?v=gmtF4Vin0Vs

dml
12 juli 2024, 14:36
Een andere, oudere én Nederlandse moddervette benchmark voor mij is die monsterriff van Vengeance's "Take it or Leave it".
Ik weet alleen niet of Verschuren of Lucassen die openingsrif speelt.


Vengeance was voor mij qua gitaarsound een enorme eye opener, dat was eind 1985. Weet niet eens meer waardoor ik met ze in aanraking kwam (was nog ruim voordat Vara's Vuurwerk op de radio te horen was), maar na het uitkomen van We have ways to make you rock meteen de plaat gekocht, diverse optredens bijgewoond. Heb zelfs nog de twijfelachtige eer gehad enkele jaren later The Boxx (met Arjen Lucassen en Peter Vink) live te mogen mixen. En het is en blijft wat mij betreft nog steeds een hele fijne gitaarsound.

Remork1970
12 juli 2024, 14:38
Waarom was dat twijfelachtig?

Speeddemon
25 juli 2024, 21:41
De verkoper was zo vriendelijk een stukje om te rijden en ‘m te bezorgen.
Ik zal deze week even een reviewtje tikken.


https://i.pinimg.com/736x/17/fc/89/17fc89da63b8a1e2cee12b5574ec0b58.jpg

:soinnocent:;)

Thiez
29 juli 2024, 12:03
Welke periode van Accept? Want ik vind de Sneap producties zeker vet, maar zijn wel vooral de typische Sneap sound, aangezien hijzelf met Hell niet veel anders klinkt.

Een andere, oudere én Nederlandse moddervette benchmark voor mij is die monsterriff van Vengeance's "Take it or Leave it".
Ik weet alleen niet of Verschuren of Lucassen die openingsrif speelt.


https://www.youtube.com/watch?v=gmtF4Vin0Vs

Blijft inderdaad een hele vette sound. Ik heb ooit nog wel eens contact gezocht met Arjen Lucassen. Hij speelt de intro en dit was een JCM800 met een Boss GE-7 ervoor als boost/eq.
Overigens vond ik Jan Somers ook altijd een goede sound hebben in vengeance met zijn marshall 6100.


Wat betreft accept vond ik herman frank altijd een goede sound hebben. Zowel in Accept als in Victory als in ook zijn latere solo platen. Hij speelde zover ik weet op een Engl straight, geen idee of hij die voor zijn latere solowerk ook nog heeft gebruikt.

Een andere hele lekkere sound uit begin 90s vind ik de 2e plaat van XYZ, een ADA MP1 rack, maar ook dit is meer hardrock/metal.

dml
29 juli 2024, 15:27
https://i.pinimg.com/736x/17/fc/89/17fc89da63b8a1e2cee12b5574ec0b58.jpg

:soinnocent:;)

Nou, vooruit dan maar, belofte maakt schuld.
Voel echter niet (meer) de inspiratie om er een Gitarist-achtige review van te maken.

Denk dat de spec's wel duidelijk zijn.
Eigenlijk is het een 2,5 + 1,5 kanaals amp: clean, drive, drive + boost, lead, lead + boost, waarbij de boost zelf niet instelbaar is maar alleen aan of uit. Kanaal 1 heeft een eigen EQ, kanaal 2 en 3 delen de EQ. Heb wel gemerkt dat het niet kunnen instellen van de boost voor mij geen gemis is, het aan- uitzetten en het vaste niveau ervan zijn prima.
Verder zijn er natuurlijk per kanaal de Bright switches met per switch 3 standen (neutraal, bright 1 en bright 2) en overall de Excursion switch met drie standen (Dark, Loose en Tight). Wat betreft de Bright switches, het is mij niet helemaal duidelijk of deze pre- of post drive werken, voor het eindresultaat maakt het natuurlijk niet zoveel uit.
De master volume knop zit achterop.

Heb met de amp nu een paar keer gerepeteerd, vooralsnog alleen met de blues band. Als cab een Engl E212V pro voorzien van 2 stuks EVM12L Classic's. Wat meteen opvalt is het volume, ding gaat knetterhard, met de 35 Watt versie zat ik al vrij snel aan de max en dan kwam het bloed net nog niet echt uit de oren, dus deze 50 watter lijkt een stuk harder te gaan.
Met al die knopjes is het even zoeken maar tijdens het repeteren maakte ik vooral gebruik van de kanalen 2 en 3, met of zonder boost.
Kanaal 2 is natuurlijk het Blue kanaal, en inderdaad, met deze kleur een heel fijn bluesy geluid. Zonder boost eigenlijk clean met een randje, met boost gewoon iets meer gas, maar het blijft open en dynamisch klinken. Je kan horen dat je te maken hebt met een klasse versterker. Voor solo's het Red kanaal, vaak zonder boost.
Overall klinkt de XTC 3534-50 behoorlijk rond en dynamisch. Metal kan maar daar zou ik toch een andere amp voor kiezen, daar klinkt deze amp te rond voor.
En het allermooiste is natuurlijk de muisstille fx-loop (t.o.v. de "gewone"3534). Heb er nu een Boss DD500 en een Strymon Cloudburst aan hangen en dat klinkt echt wel goed, ook al is het mono.
Ben in tijden niet zo blij geweest met een amp.

Speeddemon
30 juli 2024, 20:00
Klinkt dus enerzijds heel gaaf, maar ik ben bang dat voor mijn gebruik de hoeveelheid 'gain on tap' misschien te kort gaat schieten, op het moment als ik er wel een potje metal mee wil rammen.

I.i.g. fijn dat je iets goeds gevonden hebt! Btw, had je die Splawn nou óók nog gescoord? Gotta catch 'em all, eh? :p:dance:

dml
1 augustus 2024, 22:42
Klinkt dus enerzijds heel gaaf, maar ik ben bang dat voor mijn gebruik de hoeveelheid 'gain on tap' misschien te kort gaat schieten, op het moment als ik er wel een potje metal mee wil rammen.

I.i.g. fijn dat je iets goeds gevonden hebt! Btw, had je die Splawn nou óók nog gescoord? Gotta catch 'em all, eh? :p:dance:

Jou ondertussen een heel klein beetje kennende denk ik inderdaad dat hij qua gain en potje metal tekort schiet.

En ja, die Splawn heb ik ook gescoord, gisteren opgehaald. Als je daarmee niet genoeg gain on tap zou hebben, is er serieus iets mis. Wat een amp!! Van een totaal andere orde dan de Bogner, maar minstens zo dynamisch en ook hier hoor je de klasse in. Clean minstens zo goed als van de Bogner. Elke noot die je speelt "klapt" uit de speakers. Ik vond Friedman al overhyped maar deze Splawn benadrukt dat nogmaals, and then some.
Denk dat ik nu een leuk setje heb, er valt wat te kiezen.

Nu even m'n QC updaten naar 3.0.0 en één van de Neural DSP plugins gratis downloaden, denk dat het de Archetype Plini X gaat worden (naast de Gojira X plugin is dat op dit moment ook de enige keus).

Thiez
2 augustus 2024, 13:32
Ik had de splawn ook voorbij zien komen op internet. Ik heb ooit een splawn quickrod geprobeerd, geweldige amp. Daar heb ik even overwogen om mijn engl blackmore weg te doen. Maar ik moest voor de switch te veel toeleggen voor wat het opleverde. Hoewel de quickrod heerlijk klonk, kon ik met wat eq de blackmore redelijk in hetzelfde straatje krijgen.

Overigens nog een ander iets om in dit topic op te gooien. Ik zag laatst de Revv G120 voorbij komen met ingebouwde torpedo captor X. Ik denk dat dit wel iets is wat in de toekomst meer gaat gebeuren. Versterker bouwers die het nieuwe digitale wat gaan combineren met tube amp om de conservatieve gitarist wat tegemoet te komen. Zelf heb ik een losse captor X en ik moet zeggen dat dit best wel een leuk apparaatje is om mee op te nemen.