PDA

View Full Version : Weer eens oortjes te leen gevraagd



Fusion
4 januari 2024, 14:19
Mix instellingen voor de drums aangepast, cleane gitaren compleet nieuwe patches gemaakt, algehele levels van alles wat getweakt, mastering wat getweakt. Ben benieuwd hoe t voor jullie klinkt!!

https://soundclick.com/share.cfm?id=14706135

pasqual
5 januari 2024, 00:06
Ik vind dit echt een van je betere mixen! Balans is prima, sound is mooi! Enige waar ik niet aan trek is die fretloze bas maar dat is jouw dingetje de laatste tijd. Zou niet mijn keuze zijn. Verder complimenten!

Fusion
5 januari 2024, 10:42
Dank! Ik stoei nog met de chorus op t fretless bass intro, er lijkt wat definitie en attack weg te vallen. Echt een vak apart mixen, erg erg moeilijk

Fusion
8 januari 2024, 08:48
https://www.soundclick.com/music/songInfo.cfm?songID=14706135

Het gaat langzamerhand richting een nummer. Ik vind dat de overstuurde ritmegitaren harder mogen.

Fobo
8 januari 2024, 10:15
https://www.soundclick.com/music/songInfo.cfm?songID=14706135

Het gaat langzamerhand richting een nummer. Ik vind dat de overstuurde ritmegitaren harder mogen.
Hangt ook een beetje af van hoe het in de rest van het nummer komt te zitten, denk ik. Suggestie: een intro met een tweestemmige gliding fretles bas niet te vaak doen...

benwave
8 januari 2024, 13:02
Geweldig hoor Fu,.. je wordt steeds beter
Prima sound en mix

Cross My Heart ook niet verkeerd

Fusion
8 januari 2024, 14:57
Dank Ben! Enneh, Cross My Heart, daar ging dit topic toch over? Ik hoop dat ik de juiste URLs heb gepost althans lol (zo te zien wel)

Fusion
8 januari 2024, 14:58
Suggestie: een intro met een tweestemmige gliding fretles bas niet te vaak doen...
grijns. Ja, duidelijk. Wat vind je er precies niet mooi aan? Pasqual vind t ook al niets lol

Fobo
8 januari 2024, 16:27
Wat vind je er precies niet mooi aan?
Dat zei ik niet. Ik vind het juist een mooi effect, dat je m.i. spaarzaam moet gebruiken om het als opvallend te kunnen blijven beschouwen. Bij (te) vaak gebruik verliest het z’n charme, zo van, ja hoor, daar hebbie’m weer....
Of zoiets....

Fusion
8 januari 2024, 20:40
Duidelijk! Dank. En eens.

pasqual
8 januari 2024, 23:41
Pasqual vind t ook al niets lol

Tussen iets "niets vinden" en iets "niet mooi" vinden zit nogal een grote ruimte:seriousf:
Het is maar mijn mening....:supercool:

Fusion
9 januari 2024, 09:02
IK WILL ALLEEN HOREN ALS JE T HEEL MOOI EN FANTASTISCH EN GOED VINDT!!!1!!

Nee hoor, uiteraard niet, en ik neem je mening ook serieus. Ik probeer erachter te komen wat er niet mooi aan is. Vooral als t nep klinkt (het is namelijk geprogrameerde fretless bass) dat zou ik mezelf wel aantrekken.

pasqual
9 januari 2024, 14:24
IK WILL ALLEEN HOREN ALS JE T HEEL MOOI EN FANTASTISCH EN GOED VINDT!!!1!!

Nee hoor, uiteraard niet, en ik neem je mening ook serieus. Ik probeer erachter te komen wat er niet mooi aan is. Vooral als t nep klinkt (het is namelijk geprogrameerde fretless bass) dat zou ik mezelf wel aantrekken.

Vooral de fretless in deze muziek vind ik niet mooi én het feit dat ik ook kan horen dat het geprogrammeerd is. Ik zou wel eens een versie met een gewone bas willen horen:)

EN JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN!!

Duhsjaak
10 januari 2024, 03:32
Hoi hoi
Hope this finds you well.

Ik vind het een avontuurlijk stuk muziek. En sorry dat ik ook mekker over de bas. Of beter het ontbreken daarvan.
Precies op 1 minuut meen ik een knips te horen. Vanaf dat moment is de bas ofwel afwezig ofwel veel zachter ineens, waardoor de bodem er een beetje uitvalt.

Keep on keepin’ on, zoals Curtis Mayfield nog wel eens zei.
Vriendelijke groet van je zuiderbuur.

Fusion
10 januari 2024, 08:55
Dank Gus vooral die knip en t gebrek ervan daar kan ik wat mee. Dat soort input, gegeven op basis van jullie oortjes op jullie afluistersystemen is echt goud. Dank.

@pasqual: jij ook bedankt. Jammer dat t zo overduidelijk is dat de bas geprogrammeerd is. De meesten tot nu toe die iets over de bas riepen dachten dat ie echt was. Ik zelf hoor t duidenlijk in ieder geval. Ik heb ook een paar nummers met geprogrammeerde fretted bas, met een andere VST: wellicht vind je die natuurlijker?

https://soundclick.com/share.cfm?id=14685359

pasqual
10 januari 2024, 22:14
Bij het eerste nummer dat komt bij dat laatste linkje is de bas echt te zacht in de mix dus daar kan ik niet veel over zeggen.
Bij Gojira klinkt ie prima net als bij Thematic. Crown (vette riffs en prima nummer:blast:btw) klinkt de bas ook prima. Ik ben in dit genre gewoon niet zo'n liefhebber van fretless bas:soinnocent: