PDA

View Full Version : Fender Stratocaster 1979 Tremelo Bridge



memyron
28 november 2023, 17:01
Hoi iedereen,
Ik ben op zoek naar een originele Fender Stratocaster 70s Tremelo Bridge (010347)

De mijn heeft een originele. Maar na veel schoonmaak werk krijg ik mijn Tremelo er toch niet ingedraaid.
Ik ben op zoek naar een goede vervanger of een tip....

Tevens zoek ik de originele 70s "F" Tuners.

Ik hou verschillende kanalen in de gaten. Maar wie weet wat hier nog tevoorschijn komt...
Ik hoor graag van jullie.
Groet Sebastiaan

Pepe
28 november 2023, 17:54
Hoe bedoel je, je krijgt je trem arm er niet ingedraaid? Alleen als je met een slijptol hebt schoongemaakt zou dat..

enniehoe, de 70's tuners zijn gewoon nieuw te krijgen de Mazak trem niet omdat het een piece of shit is,
je kan ze nog wel 's scoren op ebay usa maar ondanks zijn bad rep betaal je de hoofdprijs juist omdat ze schaars zijn,
gewoon een kwestie van geduld en een dikke portemonnee om iets belabberds te installeren,
succes

memyron
28 november 2023, 18:19
Dank voor je welgemeende mening en tips

memyron
28 november 2023, 18:36
Waar moet ik op letten als ik een goede “moderne” vervanger wil halen.
Ik zag nog een aged Gotoh… vintage style.
Maatvoering?

Pepe
28 november 2023, 19:30
Alles wat Fender als vintage verkoopt zou in elke Fender van voor 1984 moeten passen,
Zo heb ik in een 1976 stratocaster een brass block van KGC gemonteerd,
moet je natuurljk wel je plate en brug ergens anders vandaan halen want die Mazak is uit 1 stuk,
maar goed, dat is ook je probleem natuurlijk,
als de draad van je blok versleten kan je normaal gesproken dat block vervangen enkel niet bij de 70's trem

Dus je kan er wel een moderne usa "vintage" inhangen maar geen moderne usa "standaard" trem.

D3nnis
28 november 2023, 19:45
Als het alleen om de schroefdraad voor het pookje gaat zou je die misschien nog wel kunnen repareren met een insert.

MarkS
29 november 2023, 00:06
Gewoon een FR laten infrezen en er een locknut op schroeven. Zo werden de meeste 70’s Strats in de 80’s ge-upgrade. 🤪

Pepe
29 november 2023, 00:41
Dat er niet kunnen indraaien blijf ik mysterieus vinden,
Als de draad van je blok is uitgesleten moet het pookje er juist makkelijker in en uit gaan,
Wat wel kan is een verkeerd pookje,
Aftermarkets passen vaak net niet wegens metriek stelsel

motorhan
29 november 2023, 14:09
Dat er niet kunnen indraaien blijf ik mysterieus vinden,
Als de draad van je blok is uitgesleten moet het pookje er juist makkelijker in en uit gaan,
Wat wel kan is een verkeerd pookje,
Aftermarkets passen vaak net niet wegens metriek stelsel

Je vraagt je dan af hoe en op welke manier kun je de draad in de gitaat vernaggelen Misschien is het inderdaad een idee er een draadbusje in te maken betekend dan wel dat je of een ander pookje of op je bestaande hendeltje andere draad moet snijden e.v iets inkorten dus. en een lapmiddel kun je een stukje aluminium tape om de draad van je hendeltje winden en zien of ie dan wl weer grip krijgt.

Pepe
29 november 2023, 14:20
Je draad vernaggelen is doorgaans uitlubberen door veel gebruik of door geweld een verkeerd pookje erin draaien,
in beide gevallen wordt het wijder maar soit,
nieuwe draad tappen kan natuurlijk ook, Steve Vai vertelde ooit dat voor de FR's en Ibby edges hij om de zoveel weken door een trem ging en op een gegeven moment maar zelf een draaibank aanschafte.

Ik heb een dozijn pookjes in een la, dan past er altijd wel eentje als je iets nodig hebt.

memyron
1 februari 2024, 13:43
Een hele mooie "nieuwe" 010347 70s tremelo op de kop getikt en zelf geïnstalleerd.
Uiteindelijk was de schroefdraad goed en het pookje waarschijnlijk niet origineel. Maar uiteindelijk één zonder veroeste schroeven etc. ;)
Nog wel floating laten maken door Harry Fuhler.
Tevens fretten gevlakt en gekroond. Vakman!