PDA

View Full Version : Boston Duane Jr (Champ clone) - gebreken



denis.hermans
15 november 2023, 23:41
Ik heb een Boston Duane jr ( champ clone) en vind het een heerlijk klinkend versterkertje.
Ik zag onlangs deze video waarbij een amp tech toch wel wat bedenkingen heeft omtrent de bouwkwaliteit :

https://youtu.be/sm67BXzu0oI?si=EEP9rp1BC1QLPtXz

Ik ben echt een totale leek. Mijn vraag is dus : Heeft deze man nu gelijk of overdrijft hij ?
Indien hij gelijk heeft, kan ik dan de amp laten "upgraden"/modden om problemen te voorkomen of toch maar best hopen dat hij zo lang mogelijk meegaat en dan maar iets nieuw kopen als de amp stukgaat ?

Dezelfde man heeft nog een videootje over de mods die hij zelf gedaan heeft :

https://youtu.be/RO-Cmb0_j7Y?si=OhMO4kg6d_pgCxws

Mvg,
Denis

tmms
16 november 2023, 12:35
Word zenuwachtig van beoordeling van de lasjes :). Die kathode bypass cap vlak boven/tegen de weerstand is niet best zeg. Je kunt er op spelen tot ie er mee ophoudt en dan goed repareren, maar daar vind ik 'm te duur voor.
Is ie ook op print te krijgen?

edit: oh, hebt 'm al. Ik zou er naar kijken, met name die bypass cap heeft hij mooi opgelost.

denis.hermans
16 november 2023, 17:29
Ja, heb de versterker al een paar jaar maar begin er nu meer en meer op te spelen.
Hij klinkt zoals gezegd erg goed en is langs de buitenzijde sober maar netjes afgewerkt.
Er zitten blijkbaar ook wel een aantal "onderdelen" in die wel goed vzn kwaliteit zijn.
Jammer van de mogelijke problemen dus.
Bedankt voor je reactie !

denis.hermans
16 november 2023, 18:19
Wat ik ook wou vragen : loop ik als speler nou "gevaar" door de "technische mankementen" van dit ampje ?

tmms
17 november 2023, 10:03
Nee. Behalve dat ie er mee ophoudt op het meest ongelegen moment, dat is namelijk altijd zo:D

Dirk_Hendrik
17 november 2023, 10:51
Hoewel de meneer gelijk heeft gaat ie wel lang en vaak op dezelfde issues in. Die bypass cap. Nog en keer die bypass cap. En nog een keer. En Laycross, laycross, laycross. In de tijd die hij nodig heeft om het keer op keer te benoemen had hij het ook kunnen fixen.

denis.hermans
17 november 2023, 16:09
Ja, is inderdaad een beetje een "zagevent" :-))