PDA

View Full Version : Woody - Open Sky



wood
10 november 2023, 13:55
Hey,

Er is weer een nieuwe gitaar track van mij uit gebracht via The Ambassadors of Entertainment genaamd Open Sky.
Ben erg benieuwd wat je er van vindt!

https://open.spotify.com/track/3cvlZEN4uHovuyu8rUZTte?si=ea2b91cede604ddd

Fobo
10 november 2023, 15:37
Met de opname is niks mis; niet dichtgesmeerd, mooi helder. Muzikaal vind ik het wat minder: je blijft - vind ik tenminste - in meer van hetzelfde hangen. Het begint en kabbelt een beetje door; het gaat niet naar een climax toe, maar misschien was dat ook niet de bedoeling.

pasqual
11 november 2023, 14:13
Mooie opname, net wat Fobo zegt; mooi open en helder. De compositie vind ik trouwens wél interessant. Misschien geen traditionele opbouw naar een finale maar dynamisch gezien toch een fijne opbouw. Het begint rustig en bouwt op naar meer om vervolgens weer rustig te eindigen. Ik heb met plezier geluisterd in ieder geval.

wood
11 november 2023, 18:21
Met de opname is niks mis; niet dichtgesmeerd, mooi helder. Muzikaal vind ik het wat minder: je blijft - vind ik tenminste - in meer van hetzelfde hangen. Het begint en kabbelt een beetje door; het gaat niet naar een climax toe, maar misschien was dat ook niet de bedoeling.

Heb je wel het hele nummer beluisterd?

wood
11 november 2023, 18:28
Mooie opname, net wat Fobo zegt; mooi open en helder. De compositie vind ik trouwens wél interessant. Misschien geen traditionele opbouw naar een finale maar dynamisch gezien toch een fijne opbouw. Het begint rustig en bouwt op naar meer om vervolgens weer rustig te eindigen. Ik heb met plezier geluisterd in ieder geval.

Thanks! Je hebt natuurlijk veel gitaar muziek en vaak zijn dat technische hoogstandjes wat natuurlijk erg vet is, maar ik ken veel gitaristen die alle dingen van bijv. Toto of Dream theater kunnen spelen maar volledige de plank misslaan als ze bijv. het intro van John Mayer - Gravity of Need your love so bad van Fleetwood Mac spelen. Dus mijn idee achter de nr die ik maken zijn simpele melodien met hier en daar een snel stukje, maar de hoofdlijn is een soort zanglijn achtige gitaar partij.

Fobo
11 november 2023, 22:28
Heb je wel het hele nummer beluisterd?
Zo’n vraag nodigt zeker uit tot verdere explicatie. Als je niet tegen kritiek kunt, vraag er dan niet om.

wood
12 november 2023, 11:28
Zo’n vraag nodigt zeker uit tot verdere explicatie. Als je niet tegen kritiek kunt, vraag er dan niet om.

nee was gewoon een oprechte vaag. Maar via tekst kan je het natuurlijk op meerdere manieren opvatten

Fobo
12 november 2023, 12:21
nee was gewoon een oprechte vaag. Maar via tekst kan je het natuurlijk op meerdere manieren opvatten
Ok, wellicht oprecht maar niet handig; had voor mij een negatieve connotatie, maar soit.
Ja, ik had het nummer al drie keer beluisterd, en net dan nog maar een keer (met goede headphone), maar mijn mening blijft hetzelfde.
Het boeide me gewoon niet in de zin dat het mijn aandacht vasthield. Bij elk couplet hoor ik (min of meer) hetzelfde, met uitschieters hoog dan wel laag op de neck. Als dit gitaarspel met een goede bluessinger (m/v) gecombineerd zou worden, zou ik het een wereldnummer vinden. Nu vind ik het ‘leeg’. Overigens vind ik wel dat je een erg mooie toon maakt met je gear.

wood
12 november 2023, 14:32
Oke, thanks voor het luisteren en de feedback!

benwave
12 november 2023, 16:01
Thanks! Je hebt natuurlijk veel gitaar muziek en vaak zijn dat technische hoogstandjes wat natuurlijk erg vet is, maar ik ken veel gitaristen die alle dingen van bijv. Toto of Dream theater kunnen spelen maar volledige de plank misslaan als ze bijv. het intro van John Mayer - Gravity of Need your love so bad van Fleetwood Mac spelen. Dus mijn idee achter de nr die ik maken zijn simpele melodien met hier en daar een snel stukje, maar de hoofdlijn is een soort zanglijn achtige gitaar partij.

Ai, Ai, Ai, Wat vind ik dat toch altijd fout dit soort dingen.
Eigenlijk zeg je nu dat je veel beter kan spelen dan wat je nu laat horen , maar je doet het niet omdat je bezig ben met ander dingen zoals een mooie zuivere toon een bend of wat dan ook..

Net als er hier mensen zijn die vinden dat BB king een betere gitarist is dan Joe Bonamassa, en nee dat heeft niet met smaak te maken zeg ik

Je kan slecht tegen kritiek dat is een zwak punt van je, jammer nergens voor nodig, je zou er boven moeten staan
Je gitaarspel is prima , zowel je spel, toon, gevoel allemaal goed. Het gaat om je composities daar vinden we van, mag het ?
Ik heb het vorige keer ook al gezegd wat ik van je muziek vind, en Fobo zegt nu eigenlijk het zelfde. En dan kom je met een flauwe opmerking, wees blij dat er nog mensen luisteren en er wat van vinden

wood
12 november 2023, 20:20
Thanks voor je feedback!

arnoldtims
13 november 2023, 10:10
Ai, Ai, Ai, Wat vind ik dat toch altijd fout dit soort dingen.
Eigenlijk zeg je nu dat je veel beter kan spelen dan wat je nu laat horen , maar je doet het niet omdat je bezig ben met ander dingen zoals een mooie zuivere toon een bend of wat dan ook..

Net als er hier mensen zijn die vinden dat BB king een betere gitarist is dan Joe Bonamassa, en nee dat heeft niet met smaak te maken zeg ik

Je kan slecht tegen kritiek dat is een zwak punt van je, jammer nergens voor nodig, je zou er boven moeten staan
Je gitaarspel is prima , zowel je spel, toon, gevoel allemaal goed. Het gaat om je composities daar vinden we van, mag het ?
Ik heb het vorige keer ook al gezegd wat ik van je muziek vind, en Fobo zegt nu eigenlijk het zelfde. En dan kom je met een flauwe opmerking, wees blij dat er nog mensen luisteren en er wat van vinden

Jezus vent ben je er nog mee bezig. Voor de duidelijkheid arrogant stuk vreten dat je er bent. Ik heb nooit beweerd dat BB King een betere gitarist is dan Bonamassa. Volgens jou heb ik een beperkt muzikaal gehoor maar ik begin mij af te vragen of de muzikale armoede niet bij jou zit als je muziek beoordeeld op technisch kunnen.

wood
13 november 2023, 11:19
[QUOTE=benwave;3565906]Ai, Ai, Ai, Wat vind ik dat toch altijd fout dit soort dingen.
Eigenlijk zeg je nu dat je veel beter kan spelen dan wat je nu laat horen , maar je doet het niet omdat je bezig ben met ander dingen zoals een mooie zuivere toon een bend of wat dan ook..

Eigenlijk vind ik het slecht van mezelf dat ik nu toch hap, maar ik heb even een oud filmpje geüpload (naar mijn idee op de noemer zinloos gepiel). Daar door krijg je wel een beeld van wat jij suggeerd wat ik zogenaamd zeg

https://www.youtube.com/watch?v=LzIpnSI5ckw

Maar wat ik bedoelde is dat mijn persoonlijke voorkeur uit gaat naar goede melodien, ik zeg niet dat ik die maak, ik vind dat persoonlijk erg boeit. Daarnaast zei ik ook dat ik technische muziek erg vet vind (staat er letterlijk), veel naar Stevie Vai ect. geluisterd vroeger, maar tegenwoordig kan ik er niet lang meer naar luisteren.

benwave
13 november 2023, 16:35
Jezus vent ben je er nog mee bezig. Voor de duidelijkheid arrogant stuk vreten dat je er bent. Ik heb nooit beweerd dat BB King een betere gitarist is dan Bonamassa. Volgens jou heb ik een beperkt muzikaal gehoor maar ik begin mij af te vragen of de muzikale armoede niet bij jou zit als je muziek beoordeeld op technisch kunnen.

Ben je uit je winterslaap geschrokken ?
Hahahhahah Wat je me weer lachen sukkel

wood
13 november 2023, 21:41
[QUOTE=benwave;3565906]Ai, Ai, Ai, Wat vind ik dat toch altijd fout dit soort dingen.
Eigenlijk zeg je nu dat je veel beter kan spelen dan wat je nu laat horen , maar je doet het niet omdat je bezig ben met ander dingen zoals een mooie zuivere toon een bend of wat dan ook..

Ai, ai, ai, nu hoor ik je niet over het filmpje

Maakt niet uit hoor, ook niet trouwens dat je je ongezouten mening geeft. Ik snap alleen niet altijd dat gebekvecht ook die fora, iedereen heeft de zelfde hobby/passie, maar waar er kans is worden mensen "afgestraft"

Ik proef vaak een bepaalde ondertoon die ik niet snap

Dit weerhoud mij persoonlijk niet om te posten, maar ik gok dat dat bij andere wel een drempel zou kunnen zijn

benwave
14 november 2023, 06:30
Ai, ai, ai, nu hoor ik je niet over het filmpje

Maakt niet uit hoor, ook niet trouwens dat je je ongezouten mening geeft. Ik snap alleen niet altijd dat gebekvecht ook die fora, iedereen heeft de zelfde hobby/passie, maar waar er kans is worden mensen "afgestraft"

Dit weerhoud mij persoonlijk niet om te posten, maar ik gok dat dat bij andere wel een drempel zou kunnen zijn


Ook hier laat je weer zien dit je niet tegen kritiek kan, en je denk te weten hoe andere forum leden denken en voelen.
Omdat jij kritiek krijgt op een liedje durft een ander niet meer te plaatsen. Dat zegt alles over jezelf en niets over een ander


En wil je commentaar op je tweede filmpje ?? Kan hoor,.. ik zou zeggen een drama , niet om aan te horen en heeft helemaal niets met Steve Vai te maken , die je voor het gemak er maar even erbij sleept. Als dat is wat je uit de muziek van Vai gehaald hebt, zou ik er nog maar eens een keer naar luisteren

Duhsjaak
14 november 2023, 08:18
Ik vind het een sympathiek stukkie muziek.
E klank vind ik prettig, ook al een pluspunt.
Ik vind al dat gesoleer een beetje overrated.
Maar daar nog bovenop: niet ieder stuk muziek hoeft me uit mijn sloffen te blazen. Als dit soort muziek maken je veel plezier geeft, ga er dan vooral mee door.
Leuk dat je het hebt gepost.
Vriendelijke groet, Gus

wood
14 november 2023, 10:07
Ook hier laat je weer zien dit je niet tegen kritiek kan, en je denk te weten hoe andere forum leden denken en voelen.
Omdat jij kritiek krijgt op een liedje durft een ander niet meer te plaatsen. Dat zegt alles over jezelf en niets over een ander


En wil je commentaar op je tweede filmpje ?? Kan hoor,.. ik zou zeggen een drama , niet om aan te horen en heeft helemaal niets met Steve Vai te maken , die je voor het gemak er maar even erbij sleept. Als dat is wat je uit de muziek van Vai gehaald hebt, zou ik er nog maar eens een keer naar luisteren

Oke, jij bent echt dom

wood
14 november 2023, 10:09
Ik vind het een sympathiek stukkie muziek.
E klank vind ik prettig, ook al een pluspunt.
Ik vind al dat gesoleer een beetje overrated.
Maar daar nog bovenop: niet ieder stuk muziek hoeft me uit mijn sloffen te blazen. Als dit soort muziek maken je veel plezier geeft, ga er dan vooral mee door.
Leuk dat je het hebt gepost.
Vriendelijke groet, Gus

Klopt, slag gitaar is minstens net zo moeilijk (misschien wel moeilijker). Zeker om een heel nummer strak met een goede groove te spelen.

wormke
19 november 2023, 22:33
Mooi nummer. Naar productie vind ik het altijd zelf heel moeilijk te kiezen om de solo er vet bovenop te leggen of toch meer te integreren in het nummer met kans dat het te diep zit. Hier zit het er voor mij net iets teveel bovenop. Maar dat is persoonlijk uiteraard.

wood
24 november 2023, 11:00
Thanks, klopt. Moet zeggen dat de master ook altijd de balans weer aanpast en ik dan altijd maar op zijn oordeel af ga, maar staat idd iets aan de harde kant.