PDA

View Full Version : marshall JCM900 combootje



Dude
11 augustus 2003, 18:47
jaja zoek functie, ik weet het.... maar ehh geen recente shit dus..

mijn vraag is wie heeft ervaring met deze amp en wat vind je ervan ? laat gewoon effe wat horen enzo.

las dat er een half power switch opzit, van 50 naar 25 watt, hoe klinkt dit.. of die clean goed is intreseerd me geen zak want alleen mietjes gebruiken clean ! ! ! ! :wink:

maar goed, vertel, spui, gooi't in de groep, share, kom maaaaar...

[img]http://fr.audiofanzine.com/img/produits/normal/1/2/12488.jpg[\img]

FragDaddy
11 augustus 2003, 19:19
of die clean goed is intreseerd me geen zak want alleen mietjes gebruiken clean ! ! ! ! :wink:



tja. als jij zo'n mannetje bent dat alleen high-gain wil raggen en waarbij het verder niet uitmaakt. dan is zo'n JCM900 wel wat denk ik. speciaal ontwikkeld voor de jaren 90 metal.

hij krijgt veel kritiek omdat ie niet zo vol klinkt als de JCM800, maar wat meer fuzzy (doordat ie zoveel gain kan en moet leveren)

dusse. tja. ikzelf speel eigenlijk alleen met een soort crunchy overdrive en ben heel blij met de ballen van mijn JCM800, maar als je meer gain wil hebben.. tja. de 900 dan maar.

ik ben er niet weg van, maar misschien vindt jij het wel tof!

Bins
11 augustus 2003, 19:29
Hey dude, je gaat toch niet die van feedback r'dam kapen heh? Daar had ik nou juist mijn zinnen op gezet ;)

Anyway, ik ga volgende week een jcm 800 en een jcm 900 testen, dus ik post mijn bevindingen dan wel.

Dude
11 augustus 2003, 19:56
nee joh dude...

anywayzz meer gain is lekker maar niet noodzakelijk... gain op jcm800 staat altijd vol open en meestal carl martin ervoor om net effe beetje extra te geven... maar das meer overdrive.. ach gewoon effe luisteren maar he

BLOK182
11 augustus 2003, 20:07
Ah, dus jij gebruikt ook pedalen om je scheurende marshall op te pompen? Misschien kan je me er nog wat meer over vertellen? Begint zo'n ding niet enorm te piepen als je scheur over scheur gooit? Of heb je een hot drive n boost ofzo?

Dude
11 augustus 2003, 21:39
Ah, dus jij gebruikt ook pedalen om je scheurende marshall op te pompen? Misschien kan je me er nog wat meer over vertellen? Begint zo'n ding niet enorm te piepen als je scheur over scheur gooit? Of heb je een hot drive n boost ofzo?

ja die heb ik ja, en nee er begint niks te scheuren en piepen onder de master op 5/6
daaronder krijg je wel flinke feedback als je je gitaar er op een bepaalde manier naar draait maar dat is een nette mooie geile feedback.

V!N
11 augustus 2003, 21:48
jaja zoek functie, ik weet het.... maar ehh geen recente shit dus..

.. en da's natuurlijk wel belangrijk voor een amp die al een kleine tien jaar niet meer in productie is :wink:

Als je eens wat zult zoeken naar JCM 900's-post van ene V!N, zul je een puike hoeveelheid vinden waar je heel wat mee vooruit kunt. Eh .. neem ook Jan Akkerman mee in de zoekwoorden en je komt op een beschrijving van het geluid en het gebruik ervan.

Speciale aanvullende dingen voor jouw geval:
Half Power maakt het iets doffer en dooier
Clean is bruikbaar, niet bijzonder helder of levendig, maar heel bruikbaar. Als je vooral clean zou spelen wordt het misschien een ander verhaal worden, maar het gaat hier om scheuren he.
Je plaatje is een twee-kanaals, de één-kanaals heeft een puikere scheur en is misschien een beter idee als je toch alleen maar wilt scheuren.

Hopla Dude

Phyrexian
12 augustus 2003, 10:37
Ik heb wel wat ervaring met JCM900's.

Eerst had ik een JCM900 4100 (Dual Reverb) top. Lang gebruikt en hield er wel van. Ik heb deze nu verkocht aan de gitarist in m'n groep. Deze top is leuk (je hebt er ook een combo model van uiteraard) als je goed twee kanalen wil gebruiken. De clean is prachtig met een Stratocaster; zeker voor Red Hot Chilli Peppers klankjes. Geniaal klinkend. Je kan de clean oversturen totdat je mooie warme crunch krijgt. Het overdrive kanaal is vet, maar het hangt er een beetje vanaf welke gitaar je gebruikt. Met een Stratocaster klinkt de distortion prachtig om te soleren. Je hebt dan High-Gain, maar geen enorm zware metal gain. Meer hard-rock. Met een gitaar met humbuckers zoals mijn BC Rich klinkt deze amp dan weer wel meer metal.

Nu kocht ik een paar weken geleden een JCM900 SL-X 2100 head (ook 100watt). Deze heeft meer gain dan de Dual Reverb, maar is niet zo ideaal om te switchen van kanaal.

Effe een tip voor JCM900 gebruikers. 'Van nature' is deze amp vrij scherp getuned. Veel treble dus. Learn to live with it, vergeet niet dat je een gitarist ben (laat de diepe lage tonen over aan de bassist). Uit deze versterker moet je geen nu-metal tunes verwachten. Deze amp levert straight-forward Marshall metalsounds (Slayer, ouwe metallica). Probeer zeker ook een grafische equalizer in de fx-loop van een JCM900. Dat laat je toe om je sound erg te beïnvloeden en zo kan je je eigen unieke sound creëren.

Matje
12 augustus 2003, 11:48
Nu kocht ik een paar weken geleden een JCM900 SL-X 2100 head (ook 100watt). Deze heeft meer gain dan de Dual Reverb, maar is niet zo ideaal om te switchen van kanaal.



Dat komt omdat ie maar 1 kanaal heeft :)

Phyrexian
12 augustus 2003, 11:56
Nu kocht ik een paar weken geleden een JCM900 SL-X 2100 head (ook 100watt). Deze heeft meer gain dan de Dual Reverb, maar is niet zo ideaal om te switchen van kanaal.



Dat komt omdat ie maar 1 kanaal heeft :)

:-D :-D :-D tell me something I don't know ;)

Dude
14 augustus 2003, 12:59
Hey dude, je gaat toch niet die van feedback r'dam kapen heh? Daar had ik nou juist mijn zinnen op gezet ;)

Anyway, ik ga volgende week een jcm 800 en een jcm 900 testen, dus ik post mijn bevindingen dan wel.


sorry bins, heb vandaag dat combootje gekocht..... ze hebben er nog 1 maar die is niet zo netjes. van achter wat maffe gaatjes in geboord, tolex beschadigd, krakende pots en maffe speaker aansluiting. zo te zien veel aan gepielt... maar nogmaals sorry, voel me wel beetje lullig...

Bins
14 augustus 2003, 13:11
Hahaha, klootzak ;)

Klinkt ie wel een beetje lekker? Misschien kan ik bij die gare nog wel wat van de prijs afkrijgen dan. Maakt mij verder niet uit hoor, ik vind er nog wel 1.

Dude
14 augustus 2003, 16:01
ik vind dat die erg lekker klinkt ja, het lead kanaal gaat boven de 3 master erg lekker en dat eerste kanaal is lekker crunchy, moet zeggen dat het een van de lekkerste 50 watt 1x12 combootjes is die ik gehoord heb... en om nou niet meteen in de mega duure duitste klasse te komen, ja dat zal vast nog lekkerder klinken maar goed, daar staat geen marshall op :razz: