PDA

View Full Version : PRS Silver Sky Filmpje



wood
29 augustus 2023, 16:20
Ik heb even een filmpje gemaakt van mijn PRS Silver Sky. Ik heb ook de SE versie en moet bekennen dat ik die niet perse minder vind klinken.

https://www.tiktok.com/@woody_guitarmusic/video/7272681231668514080?fbclid=IwAR3zXz0cU_PVZjLlOhKrQ vv5M6dZqJlv2hnYGqbEPEWOPEaqMv2-C5q9Mbc

Tupelo
30 augustus 2023, 15:57
Hmm... mooi gespeeld, maar 't klinkt voor mij meer als iets voor telecaster brugelementje.

pasqual
31 augustus 2023, 08:41
Mooie sound, vol en dik. Nice!

wood
31 augustus 2023, 09:20
Hmm... mooi gespeeld, maar 't klinkt voor mij meer als iets voor telecaster brugelementje.

Die John Mayer blues achtige dingen is toch juist typisch voor een strat? Tele brug pick is meer Keith Richards/Black Crowes

Napoje
31 augustus 2023, 12:44
Maar een se klink bijna net zo goed als een amerikaanse zeg je. Wat is het verschil dan? Gewicht? Afwerking?

wood
31 augustus 2023, 20:13
Maar een se klink bijna net zo goed als een amerikaanse zeg je. Wat is het verschil dan? Gewicht? Afwerking?

Tot nu toe neigt zelf mijn voorkeur naar de SE. Heb ooit eerst de Tungsten core model gehad, toen een blauwe SE, toen de Dragon Fruit Se erbij en toen deze er later bij gehaald omdat de SE's zo goed bevallen en de blauwe SE verkocht (anders werd het te veel).

Hij lijkt wat opener te klinken. Sowieso speelt de neck fijner dan de gelakte neck van de dure versie. Maar die moet ik nog wel een kans geven.

duckman
1 september 2023, 00:47
goed gespeeld en een mooie sound. Kun je wat meer vertellen over de signal chain?

wood
1 september 2023, 10:50
goed gespeeld en een mooie sound. Kun je wat meer vertellen over de signal chain?

Thanks. Ik gebruik de Valeton GP-200 (Bog Blue model amp met een TS) rechtstreeks in Logic met Greenback IR van Michael Nielsen (degene die hij als favoriet aanduidt in zn pack)

Riky
1 september 2023, 20:47
Klinkt lekker!

wood
3 september 2023, 12:42
Klinkt lekker!

Ik vind het ook een goed ding in combinatie met IR's, zeker voor de prijs. Het is jammer dat je geen foto's kan upload in deze forum, had wat prinsscreens gemaakt van de setting.