PDA

View Full Version : Alternatief voor fender deluxe reverb 65



maanen
3 augustus 2023, 23:53
Beste gitaristen,

De fender deluxe reverb 65, erg mooie cleans met voldoende headroom. Genoeg power voor live gigs.

Zijn er alternatieven, met 1 x 12 inch, die ook mooie cleans hebben met veel headroom?

Ik hoor het graag!

Grt.

maanen
3 augustus 2023, 23:55
Ow ja, versterkers zonder snelle breakup

Pepe
4 augustus 2023, 01:02
Die kleine 6v6 F amps hebben op zich een snelle breakup, vanaf standje 4 begint het te rafelen en compressen maar een en ander ook afhankelijk van de speaker.
Bovendien vind ik die growl juist het sterke punt van die 6v6 amps, als je headroom clean zoekt dan denk ik aan bijvoorbeeld Boss en Roland amps

pasqual
4 augustus 2023, 22:13
Hughes&Kettner Statesman EL84 Quad 112 combo 40 watt. Veel headroom clean, fijn gain kanaal, mooie reverb. Helaas niet meer nieuw te krijgen maar serieuzere versterkers dan de huidige Tubemeister range. Of de 6L6 versie 212 combo 60 watt. Ook de EL34 50 watt head.

Dirk_Hendrik
5 augustus 2023, 09:23
Nou ben ik niet bekend met die H&K maar net als 6V6-en, zoals Pepe al aangeeft, associeer ik EL84's ook niet met veel headroom.

Pepe
5 augustus 2023, 10:25
Ik zou sowieso voor clean headroom het eerder zoeken bij een dedicated clean channel tranny amp dan bij de 1 channel full tube counterpart, wat de Deluxe Reverb is.
Ligt natuurlijk ook aan het design van het circuit want transistors kan je desgewenst ook net zo makkelijk over zijn nek krijgen.

Midwolda
5 augustus 2023, 10:37
De ultieme cleane amp is natuurlijk de Roland Jazz-Chorus (JC) serie.
Die is er alleen niet in een 1x12 uitvoering, de JC-40 is 2x10.

Remork1970
5 augustus 2023, 14:56
Een beetje knutselaar moet daar toch wel een 1x12 van kunnen maken?

Pepe
5 augustus 2023, 15:22
Een beetje knutselaar moet daar toch wel een 1x12 van kunnen maken?


De grap van die amp is zijn stereo chorus.

Dirk_Hendrik
5 augustus 2023, 16:31
Tsja, Even terug dus naar de basis van de TS. Headroom, genoeg power voor gigs, clean, 1x12 dus.

Ik denk aan een goeie ouwe Sessionette 75. Kosten geen drol, voeldoen aan bovenstaande eisen.

Dirk_Hendrik
5 augustus 2023, 16:32
De ultieme cleane amp is natuurlijk de Roland Jazz-Chorus (JC) serie.

Eens, behalve dat ik de Yamaha G100-212 ook wel graag aan dat ultieme cleane rijtje toe zou willen voegen.

Rinze
5 augustus 2023, 16:56
Tsja, Even terug dus naar de basis van de TS. Headroom, genoeg power voor gigs, clean, 1x12 dus.

Ik denk aan een goeie ouwe Sessionette 75. Kosten geen drol, voeldoen aan bovenstaande eisen.Ik heb er nog een staan, iets defect. Hij doet het wel maar gaat steeds luider kraken tot ik hem gauw weer uit zet. Speaker is geloof ik ook stuk. Moet dus even nagekeken maar mag zo weg, voor niks. Komt uit nalatenschap van iemand, ik moet het spul verkopen maar we hebben besloten dat reparatie in dit geval voor ons niet loont.

De Roland Jazz Chorus is er wel degelijk in 1x12 50 watt uitvoering. Er staat zelfs een op mp op het moment dacht ik.

Ik heb een Bluguitar Amp 1 Iridium, heeft ook een mooi clean kanaal dat ontiegelijk hard gaat zonder aan zijn grenzen te komen (misschien kan ik beter zeggen dat ie clean blijft tot het volume over mijn grens gaat). Is wel vrij prijzig voor alleen het cleane kanaal.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Fobo
5 augustus 2023, 17:15
Denk dat Brunetti ook wel in het rijtje past.

fastfolkert
6 augustus 2023, 19:47
Fender Champ 25SE. Solid State voortrap, 6L6 eindtrap, 25 Watt, 1x12.
In mijn oren goede clean en voldoende voor kleine gigs. Is voor 100-150€ te scoren op MP.

My 2c

maanen
7 augustus 2023, 01:24
Op marktplaats staat een Egnater rebel 30 head. Waarschijnlijk 1e versie, Mark 1. Weet iemand toevallig of deze versterker head een hoge headroom heeft?

Pepe
7 augustus 2023, 01:37
Ha, krijg je specifiek antwoord dat de 6v6 en el84 misschien de slechtste keus is voor clean headroom doeleinden kom je vervolgens met een 6v6/el84 amp op de proppen.
Dat zet je als eerzaam gitaarnetter wel weer op je plek :crazyhappy:

no 1 hops
7 augustus 2023, 08:06
nu heb ik hem nog nooit op oorlogssterkte getest, maar mijn oude peavey express 112 blue stripe klinkt glashelder clean en gaat hard met alleen zijn 12 inch speaker.

dus zou ook zeker eens in die hoek kijken

Dirk_Hendrik
7 augustus 2023, 09:50
Op marktplaats staat een Egnater rebel 30 head. Waarschijnlijk 1e versie, Mark 1. Weet iemand toevallig of deze versterker head een hoge headroom heeft?

Wat Pepe hierboven zegt. En van mij de vraag of je de reacties die je krijgt eigenlijk wel leest?

guitarkid2
7 augustus 2023, 12:23
Fender Tone Master Deluxe Reverb


weegt niks

Victory Amplifiers V40 Duchess Deluxe Combo

weegt veel

maanen
7 augustus 2023, 15:03
Beste Pepe en Dirk, ik heb de reacties wel gelezen, maar misschien niet alles goed begrepen. Mijn excuses.

Rick trodat
8 augustus 2023, 20:46
Princeton reverb met een celestion speaker met een hoge db sens. De cleans van die BF amps vind je niet snel in iets anders.

Pepe
8 augustus 2023, 22:13
Zeker, die sound is hard to beat.
Dan gooi ik de Matchless Lightning erbij, als pindakaas & hagelslag.

the sure thing
9 augustus 2023, 21:20
De ultieme cleane amp is natuurlijk de Roland Jazz-Chorus (JC) serie.
Die is er alleen niet in een 1x12 uitvoering, de JC-40 is 2x10.

Dit lijkt ongeveer niks op de genoemde Fender amp


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
9 augustus 2023, 21:25
Ik heb een heule lange zoektocht naar de ultieme cleame amp 1x12 buizen gedaan. Lang bij de Hook R40 gehangen maar uiteindelijk bij Meyer amps een clean buizenamp 1x12 40 watt laten bouwen. Die heb ik denk ik nu een jaar of 8 en nooit meer naar een andere amp gekeken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pasqual
9 augustus 2023, 23:06
Nou ben ik niet bekend met die H&K maar net als 6V6-en, zoals Pepe al aangeeft, associeer ik EL84's ook niet met veel headroom.

In principe klopt dat wel wat je zegt over EL84's maar dat gaat bij die Statesman Quad niet op. Plenty clean headroom. En al helemaal geld dit voor de EL34 top en de 6L6 combo.

benwave
10 augustus 2023, 06:54
Kan je niet kiezen voor een gitaar met een lagere output ?

Pepe
10 augustus 2023, 18:20
Lagere output doe ik doorgaans met de volumeknop, een andere gitaar lijkt mij enigszins excessief.

Maar het communicerende vaten, wat je bij het 1 eraf haalt moet je bij het andere erbij doen om het eindtotaal hetzelfde te houden.

arnoldtims
13 augustus 2023, 16:03
Als je iets wil wat er op lijkt en een oneindige clean headroom wil dan kan je ook een naar Bulgera v55 kijken de amp blijft clean tot bijna vol open. Is ook niet duur en voor de prijs zeker een goede amp.

cluseau
15 augustus 2023, 08:47
Op marktplaats staat een Egnater rebel 30 head. Waarschijnlijk 1e versie, Mark 1. Weet iemand toevallig of deze versterker head een hoge headroom heeft?

Ik weet niet waar je grenzen liggen maar ik heb een aardige straatje versterkers staan hoor. Van simpele transistor bakjes tot een twinreverb of bassman. Je mag ze allemaal uitproberen en in jouw bijzijn wil ik ze ook open maken om de staat te bekijken zodat je geen troep koopt. Op mp gebeurt dat nog wel eens. Ik doe (nog) geen moeite om te verkopen want handel is niet mijn ding.

MarkS
15 augustus 2023, 09:02
Als je iets wil wat er op lijkt en een oneindige clean headroom wil dan kan je ook een naar Bulgera v55 kijken de amp blijft clean tot bijna vol open. Is ook niet duur en voor de prijs zeker een goede amp.
Eens. Ik zou er wel een iets levendigere speaker inzetten ipv de stock speaker.

arnoldtims
15 augustus 2023, 16:30
Eens. Ik zou er wel een iets levendigere speaker inzetten ipv de stock speaker.

Klopt, doet zijn werk goed hoor maar is niet super muzikaal als ik het zo mag omschrijven. Heb dat wat opgevangen door er met een amp moddeler over te spelen, juist ook omdat ik wel wil dat hij wat gaat breken. Ook moet je het gain kanaal op de Bugera gewoon vergeten. De v22 schijnt wel een betere gain kanaal te hebben.


Het was trouwens Bugera zonder een l zoals ik eerst schreef, typo

pasqual
15 augustus 2023, 22:44
De V22 moet het ook niet hebben van het gainkanaal. Zeker géén highgain maar zo als de naam al doet vermoeden vintage. Niet mijn smaak maar redelijk bruikbaar. Het cleankanaal daarentegen is erg mooi en warm, ook met de originele speaker.

Tupelo
21 augustus 2023, 13:48
De Roland Jazz Chorus is er wel degelijk in 1x12 50 watt uitvoering. Er staat zelfs een op mp op het moment dacht ik.
Klopt, poosje over gespeeld in een oefenruimte.
Wou er eentje hebben.

maanen
22 augustus 2023, 15:24
Bedankt voor alle berichten. Ik weet nu beter in welke hoek ik moet zoeken, en waar niet. Dus das altijd goed.

tnijland
28 augustus 2023, 23:24
Wellicht een wat verlate reactie maar bij mij kwam de Peavey Classic 30/50 in gedachten na het lezen van dit topic.

Verder heeft een Fender Twin Reverb volgens mij veel meer headroom (heeft een vol en zeer krachtige clean sound) dan de 65 Deluxe die wat dunner klinkt maar dan wel weer de snellere break-up naar licht overstuurd heeft (dat krijg je bij een Twin vrijwel niet voor elkaar).