PDA

View Full Version : Victory V4 The Jack Amp (waanzinnig ding)



wood
14 juli 2023, 11:49
Ik heb onlangs van Victory de V4 The Jack amp gekocht (niet verwarren met de pre-amp serie). Dit is echt een te gekke versterker met een mooie clean en een goed scheur kanaal. Ik had al de Copper die ook echt te gek klinkt en heb een Kraken gehad die mij ook goed beviel, maar door de komst van de The Jack heb ik die laatste verkocht.

Ondanks dat dit versterkers zijn met een Class D amp eindversterker, klinkt en voelt dit naar mijn idee als een goede buizen amp en
de direct out met de Two Notes speaker sim klinkt veel beter dan Kemper of Fractal (Ik heb zelf een Fractal FM9 Turbo, Helix en Tone X)

Hier is een opname van de Direct out zonder dat er iets bewerkt is aan het geluid, zelfs geen eind master.

https://www.youtube.com/watch?v=djhP-HjKKxI

beruk
14 juli 2023, 22:30
Top! klinkt inderdaad erg mooi.

wood
15 juli 2023, 11:34
Top! klinkt inderdaad erg mooi.

Gisteren een repetitie mee gehad met een 8 koppige band, werkte echt goed. Vind persoonlijk wel het scheur kanaal met Strat nog niet helemaal een match als de gain hoog staat, maar met een Tele of humbucker gitaar werkt het echt goed en vind ik het niet minder dan m'n Friedman

the sure thing
16 juli 2023, 10:00
Nice! Speel je live via de PA of via een cab?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dirk_Hendrik
16 juli 2023, 10:33
Ondanks dat dit versterkers zijn met een Class D amp eindversterker, klinkt en voelt dit naar mijn idee als een goede buizen amp

Ik kan me voorstellen dat het ding lekker lichtgewicht met een PWM eindversterker. Maar ik mis de rationale van de "ondanks". Dat suggereert mij dat een klasseD niet als een goed zou kunnen klinken en al helemaal niet in vergelijk met een buizen(eind) versterker?

Pepe
16 juli 2023, 10:55
een classD klinkt niet als een buizenamp omdat ie het niet is maar andersom ook niet.
Ik zelf beschouw dit soort dingen liever op hun eigen merites en al helemaal als het gaat om subjectieve kwalificaties gaat een vergelijk snel mank.

Say it loud, I'm ClassD and I'm proud.

miyaru
16 juli 2023, 15:27
een classD klinkt niet als een buizenamp omdat ie het niet is maar andersom ook niet.
Ik zelf beschouw dit soort dingen liever op hun eigen merites en al helemaal als het gaat om subjectieve kwalificaties gaat een vergelijk snel mank.

Say it loud, I'm ClassD and I'm proud.

Freaky Styley soms (RHCP)?

Even zonder gekheid: mijn HiFi versterker is classD en die klinkt zonder meer prima. Ook in de bass wereld is classD heel gewoon. Heb zelf nog een oude Eden WT 300 maar kijk stiekem steeds vaker naar classD spul. Heb ook al eens op een Bergantino gespeeld, 1200 watt aan 2 en 4 Ohm. Echt een beest, maar weegt eigenlijk niets. Vooral deze Bergantino staat op mijn wishlist. Wat me tegen houd is de prijs en het feit dat ik momenteel geen band heb.

Pepe
16 juli 2023, 17:47
Freaky Styley soms (RHCP)?



James B.


https://www.youtube.com/watch?v=j0A_N-wmiMo

wood
17 juli 2023, 20:38
Nice! Speel je live via de PA of via een cab?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Live speel ik vooral met een Cab, maar de direct out gaat wel naar de geluidsman.
Nu 2 keer meegemaakt dat een geluidsman zei, ik ga toch altijd liever voor een cab uit micen (wat ik snap). Maar ik zei probeer dit eens, en beide waren ze echt overtuigend en hebben we het via de direct out gedaan.

wood
17 juli 2023, 20:49
Ik kan me voorstellen dat het ding lekker lichtgewicht met een PWM eindversterker. Maar ik mis de rationale van de "ondanks". Dat suggereert mij dat een klasseD niet als een goed zou kunnen klinken en al helemaal niet in vergelijk met een buizen(eind) versterker?

Normaal gesproken vallen bijna alle alternatieven op een buizen versterker mij tegen. En als ze wel goed lijkt te klinken reageren ze weer niet goed op pedalen, of ze gaan raar klinken op hoog volume ect.
Ik ben ook wel echt hele goede versterkers gewend (Hook, Bogner, Brunetti, Two Rock, Friedman ect.). Maar Victory heeft het echt goed gedaan terwijl ik hun buizen tops over het algemeen te dun vind klinken.


Gisteren opgetreden in een kroeg. Daar staat een Fender Hot Rod Deluxe (die prima kan klinken als je er een goede speaker in zet). Ik was eigenlijk van plan om daar op te spelen tijdens het optreden maar het geluid viel heel erg tegen, dus ik vermoede, het zal de speaker wel zijn. Maar toen heb ik de Victory op de speaker aangesloten en dat klonk zoveel beter.

Little Jay
18 juli 2023, 17:59
Klinkt goed maar allejezus…. Bijna €1000!

https://www.musamaailma.fi/en/victory-v4-the-jack-kitaravahvistin?ff=3&fp=13652

Dan sjouw ik nog wel effe met m’n 60ies Framus buizen ampje dat ik voor €150 heb gekocht…..

benwave
18 juli 2023, 19:26
Klasse A of D zegt niets over de kwaliteit, maar meer over de belastbaarheid van de buizen ,.. dacht ik. De bias staat hoog afgesteld bij een klasse A amp, en dat geeft dan "betere, rijkere "

Pepe
18 juli 2023, 20:20
A of D zegt niks over kwaliteit maar A geeft een betere toon? :D

wood
18 juli 2023, 20:45
Klinkt goed maar allejezus…. Bijna €1000!

https://www.musamaailma.fi/en/victory-v4-the-jack-kitaravahvistin?ff=3&fp=13652

Dan sjouw ik nog wel effe met m’n 60ies Framus buizen ampje dat ik voor €150 heb gekocht…..

Klopt, maar er zit ook een Two notes cab simulator in die je met hun software helemaal kan aanpassen.

wood
18 juli 2023, 20:46
A of D zegt niks over kwaliteit maar A geeft een betere toon? :D

Zou kunnen, maar deze klinkt beter dan de Two Rock Exo die ik had en werkt beter met pedalen.

Pepe
18 juli 2023, 20:53
Zou kunnen, maar deze klinkt beter dan de Two Rock Exo die ik had en werkt beter met pedalen.

Het sloeg op de post, no12 erboven he.

benwave
19 juli 2023, 12:14
Het sloeg op de post, no12 erboven he.

Beter toon is subjectief hé
En vaak wordt gedacht dat met klasse A bedoeld wordt,.. beter en degelijker, duurder, enz

Het is bekend dat de buizen in de Marshals van Agnus Young zo heet brandden dat ze na elk concert vervangen moeten worden.
Zegt het internet, dus moet dat waar zijn.
Dus klasse A kan heel goed wat sneller buizen kosten

Pepe
19 juli 2023, 12:27
Ik ben altijd een beetje bang iets tegen je te zeggen, aan humor doe je niet en bij het minst of geringst wordt de toon bozig en betweterig maar ik ben blij dat de schade beperkt lijkt.

benwave
19 juli 2023, 17:39
Ik ben altijd een beetje bang iets tegen je te zeggen, aan humor doe je niet en bij het minst of geringst wordt de toon bozig en betweterig maar ik ben blij dat de schade beperkt lijkt.

Je humor was me niet ontgaan Pepe hij was grappig :) ... Mijn commentaar was meer bedoeld voor mensen die iets anders verstaan onder Klasse A
Jij valt zeker niet in die categorie.
En ik ben best wel leuk, knap, en grappig vraag het maar aan mijn moeder

Pepe
19 juli 2023, 18:32
Ik voel... jazeker, een hug momentje! :grouphug:

wood
20 juli 2023, 11:15
In ieder geval. Mijn punt was, deze amps klinken heel goed (moeite waard om te checken). In mijn oren vergelijkbaar met een goede buizen amp.

Niet verwarren met hun pre amp serie, die vond ik niet geslaagd.

En aangezien de meeste optredens met in-ears zijn en een Kemper een beetje de standaard is, klinkt dit in mijn oren een stuk beter dus een goed alternatief.
Kemper is alleen wel stereo out, dus dat is het voordeel van dat ding.

Dirk_Hendrik
20 juli 2023, 17:48
Beter toon is subjectief hé
En vaak wordt gedacht dat met klasse A bedoeld wordt,.. beter en degelijker, duurder, enz

Het is bekend dat de buizen in de Marshals van Agnus Young zo heet brandden dat ze na elk concert vervangen moeten worden.
Zegt het internet, dus moet dat waar zijn.
Dus klasse A kan heel goed wat sneller buizen kosten

Internet zegt ook dat een AC30 klasse A is als er kathode bias wordt toegepast.

Maar dan.... klok en klepel: Klasse D dus. Want dat heeft helemaal niets met klasse A, AB,of B te maken. Ook niet met klasse C overigens. Kan ik daarna een hele verhandeling over houden maar wikipedia doet dat veel beter, helderder en met sterkere illustraties.
https://en.wikipedia.org/wiki/Class-D_amplifier

wood
21 juli 2023, 09:46
Ik heb trouwens nog een filmpje gemaakt met de Victory, maar dan nu met een PRS gitaar

https://www.youtube.com/watch?v=U6x_yto9wNw