PDA

View Full Version : Rode nt1 probleem/kapot?



Rick trodat
19 mei 2023, 17:59
Ik heb al zeker 6 jaar een rode nt1 en de laatste tijd doet de microfoon raar. Soms geen geluid en dan moet ik de phantom power opnieuw aanzetten of een enorme sprong in volume en helderheid en detail.

Ik vermoed dat het met de power te maken heeft. Helaas heb ik al de kabel verwisseld. Dat was het niet.

Nu is het geen super high end microfoon. Dus wat zou ik doen? Nieuwe kopen of deze laten repareren?

Fobo
19 mei 2023, 19:18
OP internet komt ergens de suggestie voorbij om het kapsel met 80% alcohol schoon te maken, maar verderop kwam ik dit tegen: http://www.vansteenisaudio.nl/micrepair.htm

Hun (begrijpelijke) boodschap: begin er niet zelf aan. Aan de andere kant, je zegt zelf al ‘geen super high end microfoon’, dus wat let je?

Erik de Perik
20 mei 2023, 00:19
Lijkt op een los contact of iets in die geest.

Rick trodat
20 mei 2023, 18:40
Ik heb de mic opengemaakt, maar dit is allemaal zo fragiel en klein. Deze mic is niet gemaakt om te repareren. Ik heb daarom iets anders gekocht. Een hele mooi zelfs. Een soyuz 1973.

Dirk_Hendrik
21 mei 2023, 19:32
Ik heb de mic opengemaakt, maar dit is allemaal zo fragiel en klein. Deze mic is niet gemaakt om te repareren. Ik heb daarom iets anders gekocht. Een hele mooi zelfs. Een soyuz 1973.
Hmm.
Mocht je de defecte willen verpatsen, dan houd ik mezelf aanbevolen.

Rick trodat
23 mei 2023, 17:54
Dag Dirk. Helemaal prima. Stuur ff een pm met wat jij een redelijke prijs vind. Ik heb geen idee.