PDA

View Full Version : kaminski - black salad



Dweezman
5 mei 2023, 21:51
Nieuw liedje uit:

https://open.spotify.com/track/7chKmq5V7Kymvgwp5wtgXS?si=5f9348216c604ef3

met video dexe keer:
https://www.youtube.com/watch?v=K8extBuJIOM&ab_channel=Kaminski0519

Fusion
6 mei 2023, 10:36
Mozes Kriebel wat goed weer dude. Er zitten een paar toppers op dit forum (Mendel aka Bloodline, Timo Somers, nog een paar), en jij behoort tot deze top. Indie die zo goed in elkaar zit, goede mix, mooie opbouw, mooie sounds, lekker eigenzinnige details maar toch een rode draad. Gave video clip ook.

Super gedaan dit, vanuit alle perspectieven!

Dweezman
6 mei 2023, 11:30
Oh, dank je man. Dat uit jouw mond, vlak jezelf niet uit.

Tupelo
6 mei 2023, 15:13
Ja, mooi; top!

Duhsjaak
6 mei 2023, 17:12
Hoi hoi
Heul fijn.
Totalement in mijn straatje. Het klopt aan alle kanten!
Pet af.
Vriendelijke groet, Gus

Fobo
6 mei 2023, 17:41
Erg knap; behoort wat mij betreft tot de bovenste categorie! Video ook top! Compliments!:mmmm:

Dweezman
6 mei 2023, 21:55
Wat leuk om te horen, mannen. Zeker op een gitaarforum, omdat 't niet perse gitaar-georiënteerde muziek is.

Erik de Perik
6 mei 2023, 22:43
Belachelijk goed gemaakt man...!!

Kun je misschien wat meer vertellen over het 'proces'?

Fusion
7 mei 2023, 10:06
Idd belachelijk goed en idd ik zou wel meer willen horen over hoe dit tot stand is gekomen, goeie

Duhsjaak
7 mei 2023, 16:37
Idd belachelijk goed en idd ik zou wel meer willen horen over hoe dit tot stand is gekomen, goeie

Hé Fu, ouwe vriend, mag ik misschien voorstellen eens met je vingers te typen in plaats van met je

Dweezman
7 mei 2023, 20:21
Zeker. maar ik punnik alles wat bij elkaar hoor.

M'n vorige album, My Diary Lied, was vooral statig, traag en donker. Bewust, maar voor nu wilde ik wat meer up-tempo. Tegelijk merkte ik dat dat als ik naar andere muziek luister, die mixen met name veel meer ruimte en lucht hebben dan de mijne. Maar ook:veel lompere keuzes. Dus een tamboerijn of synth echt vooraan, en de diepere lagen nauwelijks hoorbaar. Vaak probeer ik alles hoorbaar te krijgen. Dit heb ik met Black Salad bewust heel anders gedaan. Veel kill your darlings dus. Met name muziek van bv The Smile doet dit ook, dus het voelde voor mij doen erg gewaagd zo. Maar dit onderscheidde veel van mn mixen van zoveel muziek die ik graag luister. Dat is ook de symboliek in het artwork, meer durven laten zien.

De basis van de song is een relatief eenvoudig gitaarthema, met dezelfde ingrediënten als altijd. Drums geprogrammeerd, ouwe synths van marktplaats, Chinese Hofner-viool bas. Spitfire audio Strings, tweede stem is m'n vrouw. Zo heb ik 'r ook leren kennen, idd ;-) De vervormde zang achterin de song heb ik ingezongen via 2 walkie-talkies, leek me geinig.

In de video zie je m'n dochter en de lavalamp van m'n zoontje. 'Tent' waarin ik gefilmd heb, is gemaakt van zijn speelgoed. De clip is opgenomen met de oude iPhone van m'n dochter, met een defecte camera, waardoor het beeld steeds stoort. Leek wel tof.

De mastering heb ik (professioneel) laten doen. Rest van m'n EP is ook af, moet nog nadenken over release enzo.

Fusion
8 mei 2023, 06:59
Dank geweldig verhaal. Zou t ook enom goed doen als interview in e.o.a. semi-underground indie webzine ;) Ik ben fan.

Fobo
8 mei 2023, 09:39
Daar kan menig pro wat van opsteken; het hoeft niet allemaal met digitale animaties.
Een vraagje: hoe heb je de muziek gesynchroniseerd met de beelden?

Dweezman
8 mei 2023, 10:14
Ik heb 't andersom gedaan. De beelden gesynct met de muziek. Veel losse fragmenten opgenomen van Noï die meezingt met het nummer vanaf een laptop. Telepromter app voor d'r neus (hield ik beet in het tentje) voor de text. Later de beste beelden in iMovie op het nummer gezet.

Fobo
8 mei 2023, 17:36
Ik heb 't andersom gedaan. De beelden gesynct met de muziek. Veel losse fragmenten opgenomen van Noï die meezingt met het nummer vanaf een laptop. Telepromter app voor d'r neus (hield ik beet in het tentje) voor de text. Later de beste beelden in iMovie op het nummer gezet.
Het betere plak- en knipwerk dus....klasse hoor!

jasses
9 mei 2023, 11:50
Misschien wel mijn favoriete nummer van je tot nu toe, dank je wel. Herinnert me eraan dat ik nog eens moet terugluisteren naar je vorige plaat. Telkens ik probeerde bleek ik er niet voor in de stemming.

Fusion
9 mei 2023, 14:34
Oh ja Tanhauser, ook een van de groten hier! Jou had ik zeker in gedachten toen ik 'anderen' noemde die hier rondwaren en echt enorm goede muziek maken.

Fusion
9 mei 2023, 14:34
Cageman ook overigens

Dweezman
9 mei 2023, 15:14
@jasses

Dank, zal jouw werk ook luisteren, zeer benieuwd. Van in de stemming moeten zijn: dat kan ik me enorm goed voorstellen. My Diary Lied is persoonlijk voor mij wel een laag dieper, maar dat is dus persoonlijk ;-) Eigenlijk is het een conceptalbum, met kop-staart en verhaal.

Dweezman
9 mei 2023, 16:41
Deze review kwam ik vandaag tegen, toch wel heel fijn om te lezen!
https://www.newartistspotlight.org/post/this-week-black-salad-kaminski

pasqual
9 mei 2023, 21:26
Mooie review, duurt effe voordat hij to the point komt maar dan heb je ook wat:seriousf:
Ben het er wel mee eens want buiten het feit hoe je alles gemaakt hebt (goed gespeeld, gemixt en verzonnen), is het ook gewoon een goed nummer dat echt anders klinkt als doorsnee. Hier mag je best trots op zijn! Ook zeer creatieve clip. Met weinig middelen en de nodige fantasie een interessante video neerzetten. Sjapoo:ok:

jasses
9 mei 2023, 21:32
Effectief erg fijne review, al was mijn eerste gedacht dezelfde als die van Pasqual:das een fameuze intro om door te worstelen... De vergelijkingen gemaakte vergelijkingen zijn vrij logisch, radiohead de meest logische door de grote gelijkenis met weird fishes (enkel het begin hoor, maar die is wel vrij treffend). Maar ik heb met plezier nog eens geluisterd, en effectief, mooie video!

jasses
9 mei 2023, 21:34
Bedankt Fu, dat compliment doet me eigenlijk wel deugd. Ook altijd enthousiast over jouw shizzle!

Dweezman
10 mei 2023, 11:26
Tannhauser Orchestra op Spotify beluisterd: helemaal mijn ding. Sowieso heb ik een zwak voor Vlaamse (Belgische?) indie. Wat een kwaliteit zit daar. Das Pop, dEUS, voorprogramma's van Mintzkov gedaan, Creature with the Atom Brain, Sedan Vault, en veel meer. Dit zet ik vaker op, jasses. Top.

Fusion
10 mei 2023, 11:34
Laten we de bruine neuzen even wassen voor we weer verder gaan heren, en de veren ook ;)

Dweezman
10 mei 2023, 11:47
u zei veren? ;-)

http://www.audiosportrecords.com/uploads/1/3/4/1/134128956/646204217_orig.jpeg

Fusion
10 mei 2023, 13:46
Maar serieus, er loopt echt wat kwali rond hier heren, leuk Ik keek bijv laatst nog een playthroug van Bloodline, man man, wat is die gozer goed geworden. Hij was altijd al goed, maar ook zijn slaghand is echt bizar goed geworden. Nu is tech death natuurlijk heel wat anders dan indie, maar de mix van stijlen onder jullie toppers is echt fijn.

Dweezman
10 mei 2023, 14:21
Mee eens. Kwaliteit staat voor mij boven genre, en als die kwaliteit er is, kan ik genieten van vrijwel alles. Behalve ska. Ik haat ska.

Fusion
10 mei 2023, 14:38
Ik heb dat eigenlijk alleen met schlager. Ik luister ska, jazz in al haar vormen, jazzrock in al haar vormen, evenzo metal, klassiek, pop (van Westers tot J, K, C, maar ook Oost-Europees, Arabisch etc), rock, indie, Americana in al haar vormen, EDM in alle genres, Midden-Oosters traditioneel, veel crossover dingen (bijv Karnataka met jazzrock( etc. Maar vroeger luisterde ik 24/7, nu toch minder, en merk ik dat metal, pop en jazzrock toch mij 3 grote liefdes zijn, in die volgorde. Het hoeft ook niet meer zo experimenteel en ingewikkeld en anders en blabla. Ik luister net zo lief Dua Lipa als Obscura

Dweezman
10 mei 2023, 14:45
Da's lekker breed, idd ;-) Merk dat ik met de jaren ook milder word t.a.v. 'andere' muziek, minder judgemental ofzo.

*luistert ska*

jasses
12 mei 2023, 10:27
Ook dank je wel Dweezman! Er komt binnenkort eveneens een nieuw tannhauseralbum aan.

Ik heb altijd breed geluisterd, heb niet het gevoel dat mijn luistergedrag veel veranderd is eigenlijk. Hoewel ik niets meer terugvind in de gothic die ik in mijn tienerjaren massaal verslond.

Heb wel geleerd dat ik humor en muziek een moeilijk huwelijk vind.

Fusion
12 mei 2023, 10:34
Eens, vind dat ook. Zappa wellicht,maar meestal niet een prettige combi

Dweezman
12 mei 2023, 12:58
Groot Zappa-adept. En ja, da's vaak niet grappig, eerder cynisch. Gezelligheid en muziek vind ik al lastig worden. Al snap ik muziek als dienstverlening op feestjes wel weer. Maar om naar te luisteren, mwa. Mss zit daar m'n diepgewortelde ska-probleem ook wel. Met je olijke koksbroek.

Tupelo
12 mei 2023, 14:23
Humor I dunno.
Wat ik wel bij mezelf merk is dat ik sinds een poos wat meer de vrolijke noot speel, wanneer ik zit te pielen.
Ontroeren of spanning opwekken was vroeger de insteek, nu spelen reuring en wat savoire vivre ook een belangrijke rol.
Is ook gemakkelijker, minder serieus, gegeven mijn kwaliteiten misschien daarom.
Denk ook dat introductie van ukelele een rol speelt erbij.

Kim Wilson
12 mei 2023, 15:44
Ik hou juist van humor in muziek. Het hoeft allemaal niet altijd zo serieus.

Duhsjaak
12 mei 2023, 17:53
Ik geloof eigenlijk vrijwel onvoorwaardelijk in wat Mr.Fingers en Kim zeggen.
Fijne gasten allebei.

Mag to ook wel eens worden gezegd.

O ja en Tuup niet te vergeten. En Pepe. En…….

Vriendelijke groet, Gus;

jasses
12 mei 2023, 18:53
Tja, ik zou willen zeggen dat dat niet betekent dat ik geen gevoel voor humor heb.

Maar dat ontkennen mijn kinderen.
Dagelijks.
Meermaals.
Met klem.
Dus ja, neen.

Dweezman
13 mei 2023, 09:56
;-)

Tof dat er nieuwe muziek komt. Hoor graag of jullie ook eens in Noorden van NL komen, ben ik er bij.

Dweezman
9 juni 2023, 12:04
Nieuwe single uit: https://open.spotify.com/track/5upyYgbe6Ggbw7efbNVQBq?si=1fee40598a6c4c13

Fusion
11 juni 2023, 18:32
Heb geen Spotify mag maar paar sec luisteren. Klinkt naar meer. Doe s YouTube of iets anders?

Dweezman
12 juni 2023, 23:55
https://www.youtube.com/watch?v=GQVtGO3ACR8 <-

Fusion
15 juni 2023, 14:20
Lekker hoor! Ik persoonlijk vind deze iets minder eigen smoel hebben dan je andere werk, maar het is nog steeds erg prettig naar te luisteren. Beetje Eels/Radiohead achtig, whatever, niet mijn terrein ehct haha. Mooi semi-prog tussentro! Lekkere 'organische' mix (Whatever that echt moge betekenen)

jasses
18 juni 2023, 22:33
Helemaal mijn ding, veel oog/oor voor detail, heerlijk synthwerk.

Dweezman
22 juli 2023, 19:17
EP'tje sinds gister: https://open.spotify.com/album/3PrWQySS1zm8HknTlZ6ZdO?si=OVO5I76rQs-ZkBUE6ZGVHQ

Fusion
23 juli 2023, 22:01
Heb geen Spotify, zet t ook allemaal eens op Bandcamp of YouTube! Ik vind t echt ontzettend goed wat ik hoor

Dweezman
28 juli 2023, 11:16
Stond 'ie al! https://audiosportrecords.bandcamp.com/album/black-salad

Dweezman
28 juli 2023, 14:49
Ha, vet: https://www.instagram.com/p/CvPUqVBtCYw/

Fusion
28 juli 2023, 15:14
Stond 'ie al! https://audiosportrecords.bandcamp.com/album/black-salad
Top dank. Zo eens opzetten. Ongekend goed hoor dit, erg fijn naar t luisteren.

arnoldtims
28 juli 2023, 21:28
https://www.youtube.com/watch?v=GQVtGO3ACR8 <-

Vind dit wel erg smaakvol hoor. Breng me een beetje terug in tijd dat ik vaak naar bandjes als Deus, spinvis, Tom Waits, e.d. luisterde.

Dweezman
29 juli 2023, 10:41
Thnx! Die bands zijn idd mijn cup of tea.

Dweezman
29 juli 2023, 10:42
Top dank. Zo eens opzetten. Ongekend goed hoor dit, erg fijn naar t luisteren.


Dank je. Tof om te horen!