PDA

View Full Version : .



Pepe
19 april 2023, 10:36
Jaa... als je 400+ voor je pedaaltje vraagt... valt me nog mee dat het zolang geduurd heeft.



https://www.youtube.com/watch?v=M1JGI6jOdE0

Fobo
19 april 2023, 14:03
Klinkt inderdaad goed, maar dat mag ook wel voor dat geld.

Pepe
19 april 2023, 15:09
Het origineel, de vemuram, is 425eu, deze 50 of daaromtrent.
Origineel tussen haakjes want ook dat schijnt controversieel...

Plant
19 april 2023, 22:22
Je hebt wel de kortste topictitel ooit denk ik. Ook lekker makkelijk terugzoeken ;)

Pepe
19 april 2023, 22:37
Ik bedacht me ook, zoektechisch is het kwa uniekheid een topper alleen werkt die search pas bij minimaal 3 tekens.

Als ik nou al mijn eigen topics 3 puntjes ga geven dan kan je zo alles van mij terugvinden. Is dat handig? Is daar behoefte aan?
Lijkt me wel.

Erik de Perik
19 april 2023, 22:59
Het origineel, de vemuram, is 425eu, deze 50 of daaromtrent.
Origineel tussen haakjes want ook dat schijnt controversieel...

Ik kan er nog geen prijs van vinden, maar het zal rond de 50 liggen inderdaad, Nux kennende.

Pepe
19 april 2023, 23:03
MH zegt op zijn insta 50$

Mitch
27 april 2023, 10:27
Was dat niet die door de mand gevallen Timmy kloon?

Pepe
27 april 2023, 11:07
Ach ja, The Clone Wars
Altijd goed voor je legendarische status als er onderling wordt gekibbeld wie het meeste op jou lijkt,
we hebben het over oversturing van een transistor en wat gefoezel met toon,
alsof je zegt, dit blauw meng ik met geel en wat daar uitkomt is zo uniek, dat mag niet gekopieerd worden!
Je kan je er maar druk over maken.

tmms
27 april 2023, 11:24
Een voorversterker namaken in een transistor bakkie is geen kunst. Ken de kunst niet, clipping diodes vraagt wat aandacht vermoed ik, wat smoothing, en een extra'tje, voila.
Interessant vind ik het verschil tussen die Chinese mini's en de originelen. Waar zit 'm dat in? En zit het 'm wel ergens in?
Xi voor president:D

miyaru
27 april 2023, 16:06
Ach er zal wat verschil in zitten, maar toon hangt af van zoveel dingen, dat is niet in één pedaal te vangen denk ik dan maar.

Eén ding is zeker met de Chinese mini's; het is zeker smd, dus slecht tot niet te modden en/of repareren. Het zijn mijninziens wegwerp producten.

De laatste tijd bouw ik zelf mijn pedalen, heb er nu drie gebouwd: een Distortion+ clone, een Violet Ramshead MUff clone en een te gekke compressor voor basgebruik. Buiten dat het leuk is om te bouwen scheelt het ook een hoop geld. Zo is een vergelijkbare merk compressor al gauw tegen de €200,= - zelfbouw komt dat op rond de €40,= - dat scheelt nogal. Dan heb ik het luxe gedaan met de Muff en de compressor, want die zijn mooi gespoten, toen de wrijfletters erop en daarna nog een paar laagjes blanke lak. Dat is luxer dan de meeste merkproducten.

Ik probeer tegelijk wat te leren hoe die pedalen werken, maar dat is nog wel lastig voor me, ik heb geen electrotechnische achtergrond.

Voor ik administratief werk ging doen was ik vliegtuigplaatwerker en sportduikinstructeur, heel wat anders dus..... Niets met stroom te maken allemaal, maar ik vind het bouwen heel ontspannend en bevredigend.

https://i.ibb.co/9cpkJS4/20230416-145310.jpg

https://i.ibb.co/tYLrnc4/20230418-160345.jpg

https://i.ibb.co/kcWnjcj/B83406-A2-90-BA-4-AD1-96-CE-893-DBE8-A8-EDE.jpg

D3nnis
27 april 2023, 16:17
Voor ik administratief werk ging doen was ik vliegtuigplaatwerker en sportduikinstructeur, heel wat anders dus..... Niets met stroom te maken allemaal, maar ik vind het bouwen heel ontspannend en bevredigend.

Ik heb mezelf ook al zo vaak voorgenomen om dat ook eens te proberen, maar het is er nog nooit van gekomen.
Lijkt me ook wel leuk om te doen, alleen bij mij zou het ook meer "schilderen op nummer" zijn dan dat ik echt weet wat ik doe :)

tmms
27 april 2023, 16:34
Heb een Empress compressor, destijds voor de volle mep gekocht. M'n enige op pedaalgebied, mooie twe keer twaalf maar dat terzijde.
Eén keer een Dynacomp nagebouwd, deed het niet:D nog altijd op zoek naar een EP, ik bedoel zou jij die kunnen bouwen samen met een sparkboost van TC :).
Sorry, punt was de mooiste pedalen zijn ook nog eens erg simpel. Hoewel ik graag een mooie Electric Mistress zou willen hebben, m'n Smallstone verpatst, alleen nog de modulate op mijn Behringer reverb voor dat.

miyaru
27 april 2023, 16:36
Ik heb mezelf ook al zo vaak voorgenomen om dat ook eens te proberen, maar het is er nog nooit van gekomen.
Lijkt me ook wel leuk om te doen, alleen bij mij zou het ook meer "schilderen op nummer" zijn dan dat ik echt weet wat ik doe :)

Ach dat heb ik ook wel hoor. Maar je moet ergens beginnen. Ik zit eraan te denken eens wat tweedehands schoolboeken te kopen over electronica, en mezelf wat bij te leren. Theoretisch snap ik nog wel dingen, maar ik kan niet aan een schema precies zien wat elk onderdeel doet, en dat zou ik graag willen weten.

En ja, schilderen op nummer kan een hoop geld schelen, dat vind iedere Nederlander leuk, toch?

Duhsjaak
27 april 2023, 16:38
Ik vin dat Pepe hier wel een punt heeft. Iedereen eigenlijk wel, maar hij is het eerst met het idee op de proppen gekomen.

Kort en bondig dus.
Vriendelijke groet, Gus

miyaru
27 april 2023, 16:40
Heb een Empress compressor, destijds voor de volle mep gekocht. M'n enige op pedaalgebied, mooie twe keer twaalf maar dat terzijde.
Eén keer een Dynacomp nagebouwd, deed het niet:D nog altijd op zoek naar een EP, ik bedoel zou jij die kunnen bouwen samen met een sparkboost van TC :).
Sorry, punt was de mooiste pedalen zijn ook nog eens erg simpel. Hoewel ik graag een mooie Electric Mistress zou willen hebben, m'n Smallstone verpatst, alleen nog de modulate op mijn Behringer reverb voor dat.

Het begint met een goede kit, kan je vinden op DasMusikding.de - die hebben mooie en goed te bouwen kits van eigen samenstelling, en ook nog van wat andere leveranciers. Heb die drie die ik gebouwd heb allemaal van Das Musikding merk, en dat beviel goed.

En sorry, ik bouw niet voor anderen, en voor jou moet het helemaal een koud kunstje zijn. Jij werkt toch ook aan buizenversterkers? Dat is moeilijker en gevaarlijker!

Nee op commando bouwen kan en wil ik niet. Ik bouw ook te langzaam om er wat aan over te houden, en werken doe ik al genoeg helaas......

tmms
27 april 2023, 17:19
Nou, wel gradaties hoor.:D
Nee, zat te denken zou best voor zeven tientjes een pedaaltje willen kopen. Meer niet. Misschien koop ik die wel gewoon.

no 1 hops
27 april 2023, 19:24
Nou, wel gradaties hoor.:D
Nee, zat te denken zou best voor zeven tientjes een pedaaltje willen kopen. Meer niet. Misschien koop ik die wel gewoon.

https://tagboardeffects.blogspot.com/2012/02/xotic-ep-booster.html
http://tagboardeffects.blogspot.com/2014/03/tc-electronic-spark-booster.html

en op deze pagina hoe je 2 circuits in 1 behuizing kunt schakelen

Rinze
27 april 2023, 19:47
https://tagboardeffects.blogspot.com/2012/02/xotic-ep-booster.html
http://tagboardeffects.blogspot.com/2014/03/tc-electronic-spark-booster.html

en op deze pagina hoe je 2 circuits in 1 behuizing kunt schakelenIk heb net tweedehands een Spark Booster gescoord voor 35 euro. Had een XP booster die het spontaan begaf en eerlijk gezegd heb ik geen zin in het gedoe van zelf bouwen als ik tweedehands voor nauwelijks meer klaar ben.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Erik de Perik
27 april 2023, 23:35
Het begint met een goede kit, kan je vinden op DasMusikding.de - die hebben mooie en goed te bouwen kits van eigen samenstelling, en ook nog van wat andere leveranciers. Heb die drie die ik gebouwd heb allemaal van Das Musikding merk, en dat beviel goed.

En sorry, ik bouw niet voor anderen, en voor jou moet het helemaal een koud kunstje zijn. Jij werkt toch ook aan buizenversterkers? Dat is moeilijker en gevaarlijker!

Nee op commando bouwen kan en wil ik niet. Ik bouw ook te langzaam om er wat aan over te houden, en werken doe ik al genoeg helaas......

https://www.musikding.de/ werkt iets beter :soinnocent:

miyaru
28 april 2023, 01:52
https://www.musikding.de/ werkt iets beter :soinnocent:

I'm so sorry..... Dank je wel Erik!

Dirk_Hendrik
28 april 2023, 09:58
Voor ik administratief werk ging doen

Anno 2023 bestaat administratief werk niet meer. Dat is allemaal weg-geautomatiseerd.



was ik vliegtuigplaatwerker

Aan hedendaagse vliegtuigen valt nits meer te plaatwerken. Dat is allemaal epoxy en liim!



en sportduikinstructeur,

Sportduiken is tegenwoordig aan zoveel veilighidsregels gebonden dat je bijna professor moet zijn om daar nog iets aan te kunnen onderwijzen!


Wat je hierboven leest zijn een 3tal quotes waar ik (bijna) geen r33t vanaf weet maar heel gemakkelijk even iets, voor de leek, aannemelijks, over kan roeptoeteren. Als je dan vervolgens aankomt met dit soort uitspraken:



maar dat is nog wel lastig voor me, ik heb geen electrotechnische achtergrond.


En vervolgt met dit:


het is zeker smd, dus slecht tot niet te modden en/of repareren.


Illustreer je hetzelfde als wat ik net deed over jouw vakgebieden. Bewust onbekwaam en omdat je denkt dat het niet kan breng je het alsof het niet kan. SMD is op dit moment al een jaar of 50 oud en de kunst en kunde om daar, handmatig, mee te kunnen werken dus net zo oud. Doe jezelf niet te kort. Da's zonde. Met een paar simpele youtube instructables ontdek je ineens de mogelijkheden en na wat zure appels begrijp je ook niet meer waarom je ooit hebt gedacht dat SMD niet te repareren zou zijn.

Plant
28 april 2023, 12:34
Ik verbaasde me ook al over die stelling. Ik ben beroepsmatig dagelijks bezig met SMD en repareren is zeker te doen. Vergt hooguit wat specifieke tools en zeker een microscoop is wel wenselijk, maar als je eenmaal geleerd hebt om ermee te werken (wat overal voor geldt) is het verder appeltje-eitje.

D3nnis
28 april 2023, 12:42
maar als je eenmaal geleerd hebt om ermee te werken (wat overal voor geldt) is het verder appeltje-eitje.

Als je er geen ervaring mee hebt lijkt het me ook wel een beetje aan de slager vragen om een operatie uit te voeren :)

Uiteraard kun je het leren, maar dat is toch meters maken denk ik.

Pepe
28 april 2023, 14:06
Meters moeten maken is goed, dat betekent dat het niet makkelijk is want als het wel makkelijk zou zijn zou iedereen het kunnen en dan is het niet bijzonder en als je niks bijzonders kan moet je selfies op instagram zetten of een woonprogramma presenteren.


https://media2.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExNDdjZmYxNmQ5Y2U4NzI3NDY4YzcxNjg 1YTdjNGUyMjAxZTgzYjdkYyZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZzX 2dpZklkJmN0PWc/VEnqKqeR43ePK5128J/giphy.gif

Plant
28 april 2023, 15:15
Voor mijn werk moet ik gecertificeerd zijn. En dat moet iedere 2 jaar opnieuw.
Maar er gaan ook mensen die nog nooit hebben gesoldeerd naar de training en die krijgen het certificaat na 3 dagen ook. Niemand zakt ervoor, zo makkelijk is het dus :ok:

Verder is het een kwestie van blijven doen. Je ziet natuurlijk wel meteen het verschil in soldeerwerk tussen mensen die dagelijks solderen en mensen die in de 2 jaar tussentijd geen soldeerbout meer aanraken. Die kunnen weer van voren af aan beginnen. Maar met een beetje inzicht en bijhouden is het zo moeilijk niet.

Net zoiets als autorijden, iedereen kan in een paar dagen een rijbewijs halen. Maar dan begint het pas.

miyaru
28 april 2023, 23:47
@Dirk_Hendrik: was idd wat kort door de bocht van mij..... Mea Culpa!

Laat ik het zo zeggen, repareren kan ik niet echt, laat staan SMD - ziet er zo niet te doen uit voor mij persoonlijk dan.

no 1 hops
30 april 2023, 09:35
Anno 2023 bestaat administratief werk niet meer. Dat is allemaal weg-geautomatiseerd.



nou?????, waarom moet ik dan zoveel papieren kopieën opsturen (al die arme bomen die verspilt worden en we willen zo graag het CO2 verhaal op orde hebben???) omdat systemen niet gekoppeld kunnen worden vanwege de AVG???
papierloos kantoor was ooit het idee, maar komt nog maar weinig van terecht bij veel instanties.

miyaru
30 april 2023, 10:57
nou?????, waarom moet ik dan zoveel papieren kopieën opsturen (al die arme bomen die verspilt worden en we willen zo graag het CO2 verhaal op orde hebben???) omdat systemen niet gekoppeld kunnen worden vanwege de AVG???
papierloos kantoor was ooit het idee, maar komt nog maar weinig van terecht bij veel instanties.

Omdat DH mij een voorbeeld stelde op basis van aanname van mijn zijde, dat was niet een bewering die waar is…..

Dirk_Hendrik
1 mei 2023, 09:54
Omdat DH mij een voorbeeld stelde op basis van aanname van mijn zijde, dat was niet een bewering die waar is…..

En gelukkig leest Miyaru hele threads/posts voor hij een reactie begint te schrijven! :cooler::cheerup: