PDA

View Full Version : Humbucker met coil split vraagje



Mitch
13 maart 2023, 12:37
Vraagje voor mensen met meer ervaring met deze pickups.
https://i.ibb.co/gt308mC/image-06-03-2023-10-46-51-28-2.jpg
Het is een 490R van Gibson. Die zijn er zowel twee- als vieraderig geweest. Maar dit ziet er voor mij uit als een tweeaderige die later door iemand gesplit is. Klopt dat?

Napoje
13 maart 2023, 13:20
Ik heb nog nooit zo’’n soort coax achtige aarde aan een van fabriek gemaakt element. Vermoedelijk later aangepast denk ik.

Napoje
13 maart 2023, 13:21
En aan het rommelige soldeerwerk lijkt het kapje er ook af geweest te zijn en/of gereteofit.

Rinze
13 maart 2023, 13:28
Wat Napoje zegt. Prutswerk.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Mitch
13 maart 2023, 22:14
Dat leek mij ook. De 4 conductor versie is er wel maar die heeft een kunststof buiten mantel. De 2 conductor versie heeft deze metalen buitenmantel.
Het is een gitaar waar een brommetje in zit, dus ik vreesde al dat iemand zelf de coil split had gemaakt. Uit de specs bleek ook al dat het geen standaard coil split was maar goed, soms zijn er wel eens tussen versies of zo.
Thanx mannen. Lijkt me niet 1, 2, 3 te fixen denk ik zo :(

Orpheo
14 maart 2023, 13:32
Dat leek mij ook. De 4 conductor versie is er wel maar die heeft een kunststof buiten mantel. De 2 conductor versie heeft deze metalen buitenmantel.
Het is een gitaar waar een brommetje in zit, dus ik vreesde al dat iemand zelf de coil split had gemaakt. Uit de specs bleek ook al dat het geen standaard coil split was maar goed, soms zijn er wel eens tussen versies of zo.
Thanx mannen. Lijkt me niet 1, 2, 3 te fixen denk ik zo :(

De pickup kan je uit elkaar halen en dan de conductor wires opnieuw aanleggen. Kost een half uurtje ongeveer. Als je wilt, kan ik je wel helpen? Of je komt langs, of je stuurt de pickup(s) naar me op. Ik bouw die pickup om, en stuur ze weer terug.

Mitch
14 maart 2023, 21:35
Thanks!
Dit gaat om een gitaar die ik overwoog om over te nemen om zelf op te knappen en dan te verkopen. Ik heb dit even 'on hold' gezet, want ik ben geen soldeer wonder en wilde eigenlijk niks uitbesteden.
Ik houd m effe in gedachten :listen: