PDA

View Full Version : cube 15 of cube 30?



thijsov
11 augustus 2003, 15:52
ik zou neit weten welke ik van de twee moet nemen voor alleen op mijn kamer voor mijn eerste elektrische gitaar...

ik heb het geld voor de cube 15 of moet ik doorsparen voor de cube 30

help!

Br@mbo
11 augustus 2003, 15:55
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=18695


uchucheuchezoekuchefunctieahumkuch


Dus, ik raad iedereen die een Cube 15 overweegt echt af dat ding te kopen en dan maar doorsparen voor die 100 euro meer. Want je krijgt er ook veel meer voor:
-alles klinkt veel beter, voller, vetter etc.
-een 10" speaker ipv 8"
-7 COSM modellen ipv 4 (en die Blackface alleen al is het waard!)
-de mogelijkheid om een stereo-footswitch aan te sluiten
-4 modulatie effecten (die uit te schakelen zijn ook met footswitch)
-delay en reverb (aparte knop naast de knop voor modulatie)
-30W ipv 15W output power. Wat net genoeg verschil is om WEL mee te kunnen draaien in een oefensessie in pa's garage (als de drummer niet helemaal type Animal/Chris Slade/Gene Hoglan is)

Diedo
11 augustus 2003, 15:56
het is dus maar wat je wilt...

als ik dat andere topic lees dan ga ik toch voor de 30...
ik ben nu wel overtuigd...

Diedo

Speeddemon
11 augustus 2003, 16:48
ik wilde reageren, maar zag Brambo's reply... en voel me vereerd! ;)

Cube 30. Echt, zelfs ik wil dat ding eigenlijk nog wel hebben, terwijl ik volgende week m'n Engl Savage 60 ga halen, dus dat zegt wel wat, lijkt me. (zeker niet arrogant bedoeld, maar als je een goeie buizenamp gaat kopen, en nog steeds onder de indruk bent van een bepaalde kleine modellingbak, zegt dat wel iets over de kwaliteit van die Cube30)

Trouwens, kijk Hier eens naar:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/11011.htm?zoek=cube

een 2e handsje. Mag je vast wel hebben voor 160-180... 3 tientjes meer ofzo dan een nieuwe Cube 15... nou, ga met een acoustische gitaar 3 dagen op straat in de stad spelen (wel GOED spelen, he? ;) ) en dan lukt die 30 euro ook wel. Of een keertje bij Oma het huis helemaal schoonmaken... of een paar auto's wassen van je buren in de straat (met dit weer goed te doen hoor, met water kliederen).

Opties genoeg, maar je moet er wel voor gaan.
En geloof mij, als je die Cube 15 zou kopen, heb je na een paar maanden zoiets van "hmmm, was ik toch maar voor die Cube 30 gegaan, dit kloteding klinkt veel te nasaal."

Br@mbo
11 augustus 2003, 16:54
ik wilde reageren, maar zag Brambo's reply... en voel me vereerd! ;)


tot uw dienst uwe majesteit :p :razz:

Speeddemon
11 augustus 2003, 16:59
ik wilde reageren, maar zag Brambo's reply... en voel me vereerd! ;)


tot uw dienst uwe majesteit :p :razz:
Hou op, hou op! :oops: :oops: :)
Straks krijg ik nog schuldgevoel dat ik m'n ouwe Bandit niet aan jou heb verkocht... :cry: :wink:

Br@mbo
11 augustus 2003, 17:19
was de bedoeling meneer :p

thijsov
11 augustus 2003, 22:45
dus de cube 30 thnx

nu nog even mijn ouders lief aankijken :cool:

Jimmy Kennix
12 augustus 2003, 13:08
Cube 30! Ik heb hem pas gekocht en ben zeer zeer tevreden. Echt een aanrader ik zou doorsparen.