PDA

View Full Version : HNGD: Ibanez (d0h) RG565-EG



Fusion
16 februari 2023, 14:18
Toch maar wel. De tremolo van de oude Prestige is nog gerepareerd maar begint toch zijn levenseinde te naderen. Ik laat die blokkeren en toen maar deze gekocht. Redelijk goed afgesteld door Dijkman met 0.010 setje, mijn Prestige hardcase nog mooi passend gemaakt. Super service, ben meestal zwaar teleurgesteld in gitaartechnici van winkels, maar niets dan lof hier.

Flink aan de tremolo gesjord in de winkel maar oeioeioei wat stabiel. Durf t bijna niet te geloven.

Zo thuis maar een patch maken voor deze beauty en dan misschien zondag gelijk al proberen live. Blij.

Misschien dat ik nu de RGEW te koop ga zetten. Even nachtje over slapen.

Da Vinci
16 februari 2023, 15:25
Ziet eruit als een strakke plank Fu, veel plezier ermee!

munkie
16 februari 2023, 16:01
Ik zie nix :ok:

Fobo
16 februari 2023, 17:31
Ik zie nix :ok:

Ik dacht dat het aan mij lag...

Fusion
16 februari 2023, 22:52
https://media.s-bol.com/N7rov4koKJr6/O7wWg5E/550x390.jpg

Fusion
16 februari 2023, 22:54
Was nog even spannend want hij ging toen ik thuis kwam ermee steeds omlaag in stemming, en ik wou nu juist een stabiele tremolo gitaar. Maar 2 veren lichtjes bijgedraaid, snaren even heel goed opgerekt, flink warm gespeeld en toen deed ie t goed. Net ruim 2 uur mee gerepeteerd en heeft zich prima gehouden. Element klinkt nu eens voor de verandering niet compleet ruk voor een standaard optie, nice

Jasper.
28 februari 2023, 09:46
Vet! Wat was er mis met de trem van de oude?

Fusion
28 februari 2023, 10:41
Nou die is ruim 17 jaar oud. Op een gegeven moment zijn dingen versleten schijnbaar. Dan kun je nog een paar keer onderdelen vervangen (bijv veren) cq tijdelijk fixen (knife edges smeren en of schuren), maar op een gegeven moment ga je naar grotere reparaties of zelfs vervanging kijken. Ik kan dat niet zelf en dezelfde tremolo vervangen kost ca 300 + arbeid is toch al gauw 450. Je kunt er een ander model indoen maar doen moet je hout opvullen, gaten boren etc. Of het dan 100% stabiel is, is dan de vraag. Dus dat waren voor mij argumenten om deze dan maar te laten blocken en een nieuwe gitaar te kopen die hopelijk nog weer 15 jaar mee kan

Fusion
28 februari 2023, 10:43
Enneh, deze gitaar heeft een REVERSED HEADSTOCK!!1!! *KWIJL*

Eigenlijk zou is dan ook een RGR moeten zijn, inconsistente naamgeving maar ja

munkie
28 februari 2023, 15:04
En HS config, en kleurtje. Zie je niet veel. Tijdje geleden een F serie RG550 gescoord in de kringloop. Mankeerde vanalles aan maar de tremolo doet het nog prima.

Fusion
28 februari 2023, 15:20
Gaaf, die RG550 zijn echt top normaliter. F serie zegt me even niets?

munkie
2 maart 2023, 16:39
Fujigen Japan, een echte dus.

Fusion
2 maart 2023, 17:04
Aah, yes, idd. Gaaf, heb je die volledig gerestaureerd? En heb je die nog?

Het grappige van deze RG565 is dat ie op wat kleine details na, qua bodyshape echt chunky en ouderwets aanvoetl. Hij paste dan ook niet in mijn Ibanez J-Craft koffer (waar al mijn andere Ibanezzen wel in passen haha). Dus koffer moeten aanschaffen. Maar ja,

Nu nog bijpassende nagellak en spandex broek scoren

Tupelo
3 maart 2023, 12:19
Vind 'm in 't oranje mooier, maar congrats.

Fusion
3 maart 2023, 15:33
Oranje gaan verhalen over in de rondte dat er zwarte vlekken op komen (van een winkel gehoord die m had teruggestuurdl. Vinnum ook mooier in oranje maar deze is ook mooi. En, vooral, hij speelt heerlijk