PDA

View Full Version : Mooi hè?



Toaster
11 augustus 2003, 16:18
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2549677526&category=46656

Mooi Hè

http://ebay2.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_6f31a6fdf063c9b2e866f7d6ae145cb0/i-1_B.JPG

Maar wat is het eigenlijk? Een JCM 800?

Zou hem alleen al om de "looks" wilen hebben

plusminus
11 augustus 2003, 16:45
Dat is een superlead 100w uit 69 of 70 volgens mij.

heb er vorig jaar zo een gekocht alleen dan zwart ,monsterversterker.
wil niks anders meer :)

Mijne was 1200 maar dan met een checkerboard 4x12 erbij met pre rola
celestion greenbacks 25w.

Dude
11 augustus 2003, 17:27
Maar wat is het eigenlijk? Een JCM 800?



wat is het eigenlijk ???? wat is het eigenlijk ????????? dit is GOD onder de gitaarversterkers.... ! dit ding neukt alle andere versterkers van nu in de reet en bedankt ze daarna netjes ! dit is... dit is.... eehh.. nou ja zet hendrix maar gewoon effe hard aan op je stereo

V!N
11 augustus 2003, 17:51
Maar wat is het eigenlijk? Een JCM 800?



wat is het eigenlijk ???? wat is het eigenlijk ????????? dit is GOD onder de gitaarversterkers.... ! dit ding neukt alle andere versterkers van nu in de reet en bedankt ze daarna netjes ! dit is... dit is.... eehh.. nou ja zet hendrix maar gewoon effe hard aan op je stereo

Hard van achter ? :wink:

mathe
11 augustus 2003, 19:14
Dat is een superlead 100w uit 69 of 70 volgens mij.

Aan de hand van het opgegeven serienummer zou je dat inderdaad denken. Als ik kijk naar de voetjes zie ik dat die in iedergeval van een (op zijn vroegst) 1974-er zijn. Vreemd...

Wat ook vreemd is, is dat deze top rood is. In '69 en '70 was deze kleur namelijk geen optie.
Ik vermoed dat hij opnieuw bekleed is.

Het kan trouwens naast een Super Lead ook een Super Bass zijn.


Mijne was 1200 maar dan met een checkerboard 4x12 erbij met pre rola
celestion greenbacks 25w.

Hmmm... dat zijn dan niet de originele speakers!
Want:
De switch pre-Rola/Rola was in 1970.
Marshall gebruikte vanaf 1971 pas checkerboard.

Wel hele goeie speakers trouwens! Heb je de G12M of G12H?

Marc

Dude
11 augustus 2003, 21:10
[quote="Dude"][quote=Toaster]




Hard van achter ? :wink:

gadverdammeeeeee ! ! ! ! nee hard in je oor dude ! ! !

V!N
11 augustus 2003, 22:45
Hard van achter ? :wink:
gadverdammeeeeee ! ! ! ! nee hard in je oor dude ! ! !
IEJWL !!! Dat is al helemaal walgelijk !!! :-D

plusminus
11 augustus 2003, 22:55
@ Mathe

je hebt er echt een hele studie van gemaakt zeg.
ik heb er geloof ik G12M in zitten.
maar dat weet ik niet eens zeker.
hoe kan ik dat zien ,dacht dat het allemaal g12m was

dat die kast niet helemaal origineel was dacht ik al.
het is er een met hoeken trouwens ,vanaf wanneer werden die geintroduceerd ?

Ik heb trouwens op mijn superlead uit 71 dezelfde voetjes

Toaster
11 augustus 2003, 23:28
Dat is een superlead 100w uit 69 of 70 volgens mij.

Aan de hand van het opgegeven serienummer zou je dat inderdaad denken. Als ik kijk naar de voetjes zie ik dat die in iedergeval van een (op zijn vroegst) 1974-er zijn. Vreemd...

Wat ook vreemd is, is dat deze top rood is. In '69 en '70 was deze kleur namelijk geen optie.
Ik vermoed dat hij opnieuw bekleed is.

Het kan trouwens naast een Super Lead ook een Super Bass zijn.


Mijne was 1200 maar dan met een checkerboard 4x12 erbij met pre rola
celestion greenbacks 25w.

Hmmm... dat zijn dan niet de originele speakers!
Want:
De switch pre-Rola/Rola was in 1970.
Marshall gebruikte vanaf 1971 pas checkerboard.

Wel hele goeie speakers trouwens! Heb je de G12M of G12H?

Marc



Bedankt Mathe. Jij bent geloof ik echt wel de Marshall expert van dit forum! Keep up the good work!

Was dus niet zo'n hele rare vraag.

Dat hadden de Arshall neukers :lol: nog niet gezien dus.

iam
12 augustus 2003, 00:28
was er niemand van het forum die zoeentje zelf gemaakt had in het rood?

Al
12 augustus 2003, 22:41
was er niemand van het forum die zoeentje zelf gemaakt had in het rood?

Ja, Marc werkt er aan een. Ik heb weleens een rode clone gehad, een SEAVOX. Was volgens mij een London City want was in Amsterdam gebouwd. Dat voor kennisgeving aan de London City gang.

Deze ziet er strak uit. zal inderdaad wel gefacelift zijn. EUR 1.360,00 heeft hij opgebracht, een hoop geld.

Het zou me ook verbazen als die plastic voetjes al in 69 gebruikt werden

> ik heb er geloof ik G12M in zitten. maar dat weet ik niet eens zeker.
hoe kan ik dat zien ,dacht dat het allemaal g12m was

Staat op de speaker, moet je even je box openschroeven.

Ik heb de indruk dat preRola Celestions over het algemeen een andere conus hadden. Het fijne weet ik er niet precies van maar naar wat ik gezien heb hebben de oudjes een 003 conus en de nieuwere een 1777. Naar mijn oren klinkt de laatste iets agressiever, harder in het hoog en de oudere wat warmer, tikkie softer wat meer mijn voorkeur heeft.

Marc, heb jij hier nog wat info over?

Al

mathe
13 augustus 2003, 20:28
Zo, net weer de computer draaiend na een virusje...

Plusminus:
Je kunt aan het Celestion label op de achterkant van de speaker zien om welk type het gaat, maar..... vaak zitten de plastic kappen er niet meer op, of als het om Marshall gaat zit er een Marshall sticker op waar niets over het type opstaat, of er zit helemaal niets op....

Celestion heeft gelukkig altijd het type en de produktiedatum op het frame of de kurklaag welke langs de conusrand loopt gestempeld. :wink:

In het eerste geval moet je op zoek naar een T-nummer (b.v. T1221 - de klassieke G12M / 15 Ohm) op het speakerchassis.
In het tweede geval moet je de speaker demonteren en op de kurkrand kijken voor het stempel.
In beide gevallen zal er ook een code bijstaan welke bestaat uit 3 of 4 cijfers of letters (de produktiedatum).

Plastic hoekjes verschenen als ik me niet vergis in 1976.

Vreemd dat jij dezelfde voetjes hebt. Er zitten origineel zwarte kunststof halve bollen op en niet die verende voetjes. Maar, alles is mogelijk bij Marshall :D

Al:
De 1777 conus kwam ook al reeds voor in het pre-Rola tijdperk. Wat het verschil is met de 003 conus weet ik niet. Ik heb de 1777 nooit geprobeerd.
Ik ben zelf fan van de G12H met 014 conus (55Hz resonantie frequentie). Een heerlijk 'romig' klinkend geluid. Iedere versterker (hoe slecht ook) die je hierop aansluit klinkt gelijk 10x beter (maar ja, 10x niks is nog steeds niks :D ).
Naar mijn smaak klinkt de G12M met 003 conus iets te soft, te weinig 'ballen' zeg maar.
Reissue speakers komen echter niet in de buurt van de originelen. G12H30 reissue is wellicht nog de beste als vervanger.

Marc

sash
14 augustus 2003, 00:04
Ik ben momenteel met Nico van dit forum aan het bespreken wat het mij gaat kosten om een rooie plexi te laten maken.

Als dat meevalt heb ik binnenkort een rooie SuperBass.

Mr.Jay
16 augustus 2003, 11:41
[quote="sash"]Ik ben momenteel met Nico van dit forum aan het bespreken wat het mij gaat kosten om een rooie plexi te laten maken.

Met ouwe radio-parts of de juiste Marshall trafoos ? > dáár zit natuurlijk de sound ( en de prijs ) in.
ben benieuwd wat zoiets kost.

Jay