PDA

View Full Version : The Mule (feat. Tim Condor)



bluegate
31 januari 2023, 22:51
Iemand hier stelde voor dat ik eens anders te werk moest gaan :ok:

Dus drums gezocht, bas ingeplugd en zonder enig idee vooraf ben ik gaan spelen.
Gewoon soort van structuur gemaakt en in principe hoor je 1 take bas van 5 minuten die ik ingekort heb tot 4:15. Dat overgebleven stuk ben ik gaan inkleuren, vooral ook met andere instrumenten dan normaal.

Verder heb ik gekeken of Fiverr iets is, en daar vond ik Tim Condor.
Heb 'm de tekst gestuurd en mijn crappy zangversie en gezegd "Dit wil ik maar dan van iemand die kan zingen". En dat heeft hij perfect gedaan! Kost een paar knaken maar dan heb je ook wat zonder steenkool...
:seriousf:
Het is een apart nummer geworden, maar ik vind 'm zelf goed gelukt! :lp:

YouTube (https://youtu.be/_5bEFhdwbMk)

Spotify (https://open.spotify.com/track/5HIY3cIQ4qnKpPAHIcsy35?si=3bbecf13fe124bfd)

Duhsjaak
1 februari 2023, 15:27
Hoi hoi
Lekker muziekje
lekkere tekst.

kan hier prima aan wennen.
kennelijk is het een werkwijze die voor jou werkt.
dank voor het posten.
de hooflettertjes waren uitverkocht, dus je zult het met lower case moeten doen.

vriendelijke groet, Gus

bluegate
1 februari 2023, 16:15
Top, dank je Gus!

benwave
2 februari 2023, 09:22
Nou dit is duidelijk iets anders van wat je normaal doe.
Ik vind het niet slecht, en voor zover ik het kan beoordelen klinkt het redelijk modern, zeker apart.
Goeie stem die jongen, goeie opname, en een goede mix . Kortom goed nummer

Fobo
2 februari 2023, 09:43
Het is inderdaad een apart nummer en het zit - vind ik althans - goed in elkaar. De keus om niet zelf te zingen pakt - met alle respect voor jouw skills - goed uit. Het viel me op dat, toen ik het nummer afspeelde zonder naar de clip te kijken, het wat saai begon te worden.
Maar overall weet je heel goed waarmee je bezig bent; complimenten!

bluegate
2 februari 2023, 14:40
Thanks! 👍

Ja dat zingen is wel een dingetje… ik vind het zelf heel leuk om te doen maar dit is duidelijk anders.
Hij heeft het in mijn ogen perfect gedaan, en je hoort direct dat hij een ‘native speaker’ is.
Heeft ook een nadeel, weet niet of ik zelf nu nog de zang kan doen in het vervolg.

Heb net een idee bedacht voor het volgende liedje, na de opnames gaan we kijken of ik weer iemand inhuur.

pasqual
2 februari 2023, 20:42
Thanks! ��

Ja dat zingen is wel een dingetje… ik vind het zelf heel leuk om te doen maar dit is duidelijk anders.
Hij heeft het in mijn ogen perfect gedaan, en je hoort direct dat hij een ‘native speaker’ is.
Heeft ook een nadeel, weet niet of ik zelf nu nog de zang kan doen in het vervolg.

Heb net een idee bedacht voor het volgende liedje, na de opnames gaan we kijken of ik weer iemand inhuur.

Probeer eens via de diverse Facebook muziek gerelateerde groepen om zangers/zangeressen/zangmensen te porren om in te zingen. Dat zal waarschijnlijk kosteloos zijn omdat er heus wel mensen te vinden zijn die dit een leuk idee vinden of dit als een kans zien. En ik ga mee in de stelling dat je na zo'n zangpartij dit moeilijk met je eigen stem en uitspraak kunt evenaren. Je ideeën en gitaarwerk zijn in de regel prima en je opnames zijn goed verzorgd. Zo ook dit lied; effe wat anders en de stem maakt het wel echt beter!

bluegate
3 februari 2023, 09:10
Eens, ik denk ook niet dat ik nog terug kan nu :( misschien toch maar in het Nederlands dan :seriousf:

Het voordeel van Fiverr is dat je direct voorbeelden hoort van die persoon, en je snel een selectie kunt maken van wat je nodig hebt. Je kunt ook landen kiezen en dus snel UK of VS zangers/essen vinden.

Ik was voor het inzingen €90 kwijt, en heb 'm €25 fooi gegeven.
Daarvoor kreeg ik 13 tracks met vocalen retour die ik zonder al te veel aanpassingen direct in mijn DAW kon zetten. Hij heeft muziek en opname gestudeerd aan een universiteit in Engeland.
Ik vond het, gezien het geleverde, een koopje...

Fobo
3 februari 2023, 09:25
Eerlijk gezegd leek me €90 voor het inzingen van één nummer al redelijk....
Inderdaad een koopje.

Tupelo
3 februari 2023, 15:42
Bargain.
Als dat de tarieven zijn, zou ik er een gospelkoortje aan toevoegen. :)
Maar, nice, werkt goed zo.
Dacht onlangs, v.w.b. je eigen ingezongen werk; Nederlandstalig niet iets voor je?

bluegate
3 februari 2023, 19:30
Wie weet 😁
Denk dat mijn Nederlandse zang net zo beroerd is als mijn Engelse zang 😂

Erik de Perik
3 februari 2023, 19:45
Ik vind het echt helemaal niks....!!!



:seriousf:

Ruimschoots het leukste wat ik tot nu toe van jou gehoord heb (ik heb niet alles gehoord). Het nummer ligt zowel qua compositie maar zeker ook qua zang erg goed in het gehoor. Ik zou die Tim vaker gebruiken als ik jou was. Ook wel een leuk voorbeeld dat een Friedman veel minder belangrijk is als dat men wel eens denkt ;)

Fusion
3 februari 2023, 20:32
G3innig nummer, gave zang

bluegate
4 februari 2023, 07:08
🤣 thanks!

Wat betreft mij Friedman fetisj 😉
Het maakt ook niet uit wat je mij geeft, ik vind altijd een manier om er muziek mee te maken.
Veel van mijn gitaren zijn van het merk Vintage.
Bas is een Samick en mijn Bass VI is een Squier.

De reden waarom ik ook duur spul gebruik is dat ik mij er nooit achter kan verschuilen.
Dus als het ruk klink ligt dat echt aan mij en niets anders, geen excuus mogelijk 😂