PDA

View Full Version : Mooer GE 300 besteld vanavond..



mrweird
20 januari 2023, 20:40
En ik zat ff te googlen op patches downloaden.
Zijn hier gebruikers van dit pedaal met aanbevelingen?

Erik de Perik
21 januari 2023, 00:24
Ik ben benieuwd, naar jouw bevindingen. Net wat filmpjes bekeken, maar daar kwam weinig uit vanwege niet kunnen spelen.

Er zal trouwens vast wel een of andere gebruikersgroep zijn, ergens op interweb. En gefeliciteerd!

Napoje
21 januari 2023, 03:37
Ik heb een ge 200 voor thuis. Ben er best tevreden over. Nooit live mee gegaan. Heb ergens een enorme berg van die patches gedonload. Zal eens opzoeken waar ookalweer

miyaru
21 januari 2023, 16:56
IR responsen kan hij er 20 van kwijt die je zelf kan toevoegen zag ik. Netjes hoor.

Ik heb zelf een Mooer Radar en een Mooer Two Stones amps sim, voor het geld vind ik het fantastische producten!

Die GE 300 zal nog wel een stapje verder gaan, dus dat zit wel goed!

miyaru
21 januari 2023, 17:09
Net even een filmpje bekeken hoe je zelf patches maakt op de GE 300, en daat gaat kindelijk eenvoudig. Mooi spul hoor, zal je veel plezier van hebben!!!!


http://www.youtube.com/watch?v=SUBxmKeHJPc

Erik de Perik
21 januari 2023, 17:22
In de prijscatagorie van de GE 300 is er veel meer te vinden, zoals diverse Boss apparaten en Zoom.

CHECK (https://www.thomann.de/intl/multieffects_for_guitars.html?oa=prd&filter=true&ls=100&gk=GIEFEM&cme=false)

mrweird
21 januari 2023, 18:25
Ben benieuwd. Nu nog wachten tot ie bezorgd wordt.
Tis ter vervanging van mijn ouwe trouwe Tonelab LE. Tweedehands gekocht in 2011 en ik gebruik 'm nog steeds.
Al een keer proberen te vervangen voor een line6 hd500x, maar die Tonelab klinkt dynamischer dus ouwe trouwe ding weer gaan gebruiken, maar hij begint gammel te worden..

Mijn werkgever heeft een ontwikkelingsbudget, en in de corona jaren heb ik daar niets mee gedaan, en 't verloopt na een paar jaar. Eind vorig jaar een verzoek ingediend voor dit budget ter bevordering van mijn muzikale hobby anders was het budget voor 2020 foetsie. Goedgekeurd ook nog 's :D

miyaru
21 januari 2023, 18:28
Waar heb je de Mooer besteld, in Duitsland?

Erik de Perik
21 januari 2023, 18:58
Ben benieuwd. Nu nog wachten tot ie bezorgd wordt.
Tis ter vervanging van mijn ouwe trouwe Tonelab LE. Tweedehands gekocht in 2011 en ik gebruik 'm nog steeds.
Al een keer proberen te vervangen voor een line6 hd500x, maar die Tonelab klinkt dynamischer dus ouwe trouwe ding weer gaan gebruiken, maar hij begint gammel te worden..

Mijn werkgever heeft een ontwikkelingsbudget, en in de corona jaren heb ik daar niets mee gedaan, en 't verloopt na een paar jaar. Eind vorig jaar een verzoek ingediend voor dit budget ter bevordering van mijn muzikale hobby anders was het budget voor 2020 foetsie. Goedgekeurd ook nog 's :D

Da's toch heerlijk! Jouw werkgever betaalt jouw hobby?

mrweird
21 januari 2023, 19:34
Waar heb je de Mooer besteld, in Duitsland?
Jawohl.. Thomann


Da's toch heerlijk! Jouw werkgever betaalt jouw hobby?
Daar komt 't in dit geval op neer ja. ff mazzel gehad omdat ze d'r nu even soepel mee om gaan.

Erik de Perik
21 januari 2023, 19:56
Ik ben werkelijk benieuwd...!!!

FNaRK
1 februari 2023, 11:27
Wat betreft de outputs: zijn die allemaal gekoppeld aan de "master" volume knop?
Of zijn de XLR op Line / Mic level en dus altijd even hard qua output ?

mrweird
14 februari 2023, 20:06
Ik heb 'm nu een paar weken. Enkel nog bezig geweest met presets maken en tweaken. Paar keer gebruikt in de oefenruimte op diverse versterkers (als voorversterker). Prima klinkend pedaal. Ik heb m'n strat zitten capturen en dat geeft idd icm met m'n Les Paul wat meer stratachtige helderheid in de cleane preset die ik daarmee heb gemaakt.

@FNaRK. Geen flauw idee nog. Enkel de master nog gebruikt icm een jack in de reguliere mono output.

pasqual
14 februari 2023, 20:47
Ik heb dit pedaal nu zo'n dikke 3 jaar. Ik gebruik 'm vooral thuis. Een tijdje in de oefenruimte gebruikt en 1 keer live.
Voor thuis is ie super, vooral ook om op te nemen. In de oefenruimte is het ook best te doen, vooral met een fijne eindtrap maar ik ben er wel achter gekomen dat er (in mijn geval) niets boven de volle sound van een buizenversterker met pedalen gaat. Dit zal heus niet voor iedereen gelden! Live heb ik 'm dus 1 keer gebruikt en dat klonk best wel oké. Ik vond het alleen (weer) niet opwegen tegen een fatsoenlijke buizenbak met ditto pedalen.
(P.S: in de oefenruimte en live heb ik geen gebruik gemaakt van cabsims maar rechtstreeks over een stereo eindtrap met 212 cabinet.)

Maar zoals gezegd, thuis "shined" dit apparaat! Gewoon aan de pc gehangen met cabsims.
Ik heb een aantal presets gemaakt: Clean, Crunch, Gain 1 en Gain2. Hierbij ben ik steeds uitgegaan van 1 dezelfde cabsim die mij het meeste beviel. De amps is wel even zoeken maar eenmaal gevonden heb je ook wat;)

Iedere preset heb ik ook voorzien van de nodige effecten verdeeld over de switches zoals delay, overdrive, etc...

In het linkje vind je een gedeelte van een lied van mijn bandje waarbij ik gebruik maak van de GE300. Alle sounds zijn zelf gemaakte presets.


https://youtu.be/npClgDSfCKw

mrweird
12 maart 2023, 21:59
Na weken finetunen begin 't toch wel te komen voor deze aankoop. Ik zat me tijdens mijn afgelopen oefenavondje zwaar te irriteren aan mijn sound via deze Mooer, want het klonk allemaal maar heel lafjes.. (Ik plug meestal in op whatever er staat in die oefenruimte, en dan via de effects return. Was eoa Randall dus dat kan 't ook zijn..). Na zoeken vanmiddag (ook tone capturing zitten proberen van een amp, werkt best goed om iig een toon karakteristiek te vangen) kom ik er nu achter hoeveel compressie d'r in de de amp modelling voor een Marshall sound er in de tonelab LE zit. Of zou dat door die mini eindversterker met dat buisje komen??

no 1 hops
12 mei 2023, 07:42
Na weken finetunen begin 't toch wel te komen voor deze aankoop. Ik zat me tijdens mijn afgelopen oefenavondje zwaar te irriteren aan mijn sound via deze Mooer, want het klonk allemaal maar heel lafjes.. (Ik plug meestal in op whatever er staat in die oefenruimte, en dan via de effects return. Was eoa Randall dus dat kan 't ook zijn..). Na zoeken vanmiddag (ook tone capturing zitten proberen van een amp, werkt best goed om iig een toon karakteristiek te vangen) kom ik er nu achter hoeveel compressie d'r in de de amp modelling voor een Marshall sound er in de tonelab LE zit. Of zou dat door die mini eindversterker met dat buisje komen??

Ik denk dat het grootste probleem met deze dingen zit in alles achter het multieffect.
want waarom switchen mensen speakers in een amp?
het levert iets ander geluid op.
als ik mijn gitaar gebruik op een peavey express 112 krijg ik beduidend minder quack in stand 2 en 3 op mijn strat dan bij de kleine crate GX15R en dat terwijl de peavey glashelder klinkt.

dus dat verschil zal er ook zijn bij een multieffect die je weer aansluit op een andere versterker omdat eindtrap en speaker anders zijn.

het is geen plug and play