PDA

View Full Version : Noorder Gitaar Dag 2023 !!!!!!!



guitarkid
19 januari 2023, 18:46
En jawel, na twee jaren Corona-ellende gaat hij voor de tiende keer plaatsvinden: de Noorder Gitaar Dag, die zijn echte "oorsprong" toch hier op Gitaarnet heeft.
15 april 2023, wederom in de Broekhof te Zuidbroek, van 10 -16 uur.
Nog steeds georganiseerd door Theo, Henk en Coos. Er was even wat twijfel of we er nog mee door wilden gaan, maar toen we bij elkaar kwamen en de enthousiaste verhalen over de negen succesvolle vorige edities uitgewisseld werden vonden we toch dat we de draad weer moesten oppakken. Dus weer een mooie, relaxte en goed bezette beurs zonder winstoogmerk, zoals het altijd is geweest! :)
De editie in 2020 had ruim 50 standhouders en 850 man publiek. Dáár doen we het voor.
We hopen dat we velen van jullie terug zullen zien!!

https://noordergitaardag.jimdofree.com/

https://i.ibb.co/5WMZB5z/ngd-poster2023-edit.jpg

Midwolda
19 januari 2023, 20:18
Yes!!! :cheerup:

Ik hoop er dit jaar ook weer bij te zijn, al kan ik dat momenteel nog niet toezeggen, het hangt toch altijd van de gezondheid af. Maar wel fijn dat de traditie doooooor gaat, hulde! :ok:

guitarkid
19 januari 2023, 20:25
Yes!!! :cheerup:

Ik hoop er dit jaar ook weer bij te zijn, al kan ik dat momenteel nog niet toezeggen, het hangt toch altijd van de gezondheid af. Maar wel fijn dat de traditie doooooor gaat, hulde! :ok:

Het zou tof zijn als je er op de dag zelf weer bij zou zijn!!! Maar dat weet je, je blijft toch altijd één van de originele vier!! ;)

Duhsjaak
20 januari 2023, 10:36
Hoi hoi
Had het al een tijdje op jullie site in de kieren.

De eerste vrijwillige bezoeker meldt zich aan!

En voor de tussentijd:
Nait bie daip kommen,

Hé hé, indrukwekkend stuk inburgering of nait?

Ik zal kijken of ik nog een Amsterdammer mee kan krijgen!

Tot zoens, Gus

Hendriks
20 januari 2023, 11:50
Hoi hoi
Had het al een tijdje op jullie site in de kieren.

De eerste vrijwillige bezoeker meldt zich aan!

En voor de tussentijd:
Nait bie daip kommen,

Hé hé, indrukwekkend stuk inburgering of nait?

Ik zal kijken of ik nog een Amsterdammer mee kan krijgen!

Tot zoens, Gus
Ik voorzie een groepshug.

tmms
20 januari 2023, 12:38
Als er niks tussen komt, ben ik er ook. Even Midwolda op z'n bek slaan:D, plus een bakje natuurlijk:).
Misschien neem ik een AC30 mee:hippie:

guitarkid
20 januari 2023, 14:07
Als er niks tussen komt, ben ik er ook. Even Midwolda op z'n bek slaan:D, plus een bakje natuurlijk:).
Misschien neem ik een AC30 mee:hippie:

Wat wil je met die AC-30 doen dan? :soinnocent:

tmms
20 januari 2023, 14:58
Out on the weekend:ok:

munkie
20 januari 2023, 15:09
Ik moet nog altijd moed bijeenrapen voor massale bijeenkomsten in kleine ruimtes. En ik heb geen auto. Laatst met de Arriva trein naar LW geweest, net op tijd weer terug, hielden ze om 1600 uur op met rijden, sorry geen personeel meer! En vandaag maar weer staken.

Maar kudo's, ik zet hem in de agenda.

wietse
20 januari 2023, 16:09
Ik heb me al opgegeven, prop zoveel gitaren in de auto als ik er in kan passen, er gaat heel veel weg dankzij carpaal tunnelsyndroom die steeds vervelender wordt zit spelen er toch niet meer in een paar gitaren houd ik en er gaan een 40 in de verkoop, die passen alleen niet allemaal in de auto, doet me ergens wel pijn maar liever dat ze een ander baasje krijgen die ze verwent door veel op ze te spelen.

guitarkid
20 januari 2023, 16:40
Ik heb me al opgegeven, prop zoveel gitaren in de auto als ik er in kan passen, er gaat heel veel weg dankzij carpaal tunnelsyndroom die steeds vervelender wordt zit spelen er toch niet meer in een paar gitaren houd ik en er gaan een 40 in de verkoop, die passen alleen niet allemaal in de auto, doet me ergens wel pijn maar liever dat ze een ander baasje krijgen die ze verwent door veel op ze te spelen.

Mooi dat je er weer bij bent. En met een mooi aanbod. Wel zwaar balen dat je met dat CTS zit.... :(

Rinze
20 januari 2023, 16:42
Ik heb me al opgegeven, prop zoveel gitaren in de auto als ik er in kan passen, er gaat heel veel weg dankzij carpaal tunnelsyndroom die steeds vervelender wordt zit spelen er toch niet meer in een paar gitaren houd ik en er gaan een 40 in de verkoop, die passen alleen niet allemaal in de auto, doet me ergens wel pijn maar liever dat ze een ander baasje krijgen die ze verwent door veel op ze te spelen.Kun je daar niet aan geopereerd worden? Mijn moeder heeft destijds beide polsen laten doen, de ene bleef ze wel wat last van houden maar de andere was helemaal goed. Was echt lopende band werk in het ziekenhuis.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Duhsjaak
20 januari 2023, 18:16
Mooi dat je er weer bij bent. En met een mooi aanbod. Wel zwaar balen dat je met dat CTS zit.... :(

In Amsterdam is dat CTS het Cruyff Tunnel Syndrome. Net aan 30 open en nu al bijna een jaar dicht wegens brand (on) veiligheid. Dat gun ik niemand.
Knudde!

Gebouwd naar verluid volgens richtlijnen uit Den Haag.

Het beste dat uit Den Haag komt is de weg naar Amsterdam en Prins S. en de geit.
Serieus leuk die gasten.

Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
20 januari 2023, 18:18
Ik heb me al opgegeven, prop zoveel gitaren in de auto als ik er in kan passen, er gaat heel veel weg dankzij carpaal tunnelsyndroom die steeds vervelender wordt zit spelen er toch niet meer in een paar gitaren houd ik en er gaan een 40 in de verkoop, die passen alleen niet allemaal in de auto, doet me ergens wel pijn maar liever dat ze een ander baasje krijgen die ze verwent door veel op ze te spelen.

Hé W.,
Leuk je weer te zien!

Vriendelijke groet, Gus

wietse
20 januari 2023, 19:45
Kun je daar niet aan geopereerd worden? Mijn moeder heeft destijds beide polsen laten doen, de ene bleef ze wel wat last van houden maar de andere was helemaal goed. Was echt lopende band werk in het ziekenhuis.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
aan 1 hand ben ik al eens geopereerd, dat is bijna 10 jaar geleden, kan ook iets anders zijn mijn pake had ook last van stekende vingers e.d was een vorm van reuma, vooral de laatste tijd nu het koud is plaagt het me bij mijn werk, mogelijk dat ik weer onder het mes ga maar je bent toch vaak een stuk beweeglijkheid kwijt bij de hand die al eens geopereerd is kan ik duim en pink niet meer bij elkaar krijgen, dit was al direct na de operatie zo.
daarbij ik ben heel erg linkshandig en als die onder het mes zou moeten dan kan ik de eerste week mijn kont niet eens afvegen.

Erik de Perik
20 januari 2023, 19:58
In Amsterdam is dat CTS het Cruyff Tunnel Syndrome. Net aan 30 open en nu al bijna een jaar dicht wegens brand (on) veiligheid. Dat gun ik niemand.
Knudde!

Gebouwd naar verluid volgens richtlijnen uit Den Haag.

Het beste dat uit Den Haag komt is de weg naar Amsterdam en Prins S. en de geit.
Serieus leuk die gasten.

Vriendelijke groet, Gus

Sowieso compleet belachelijk dat er rekening met de brandveiligheid moet worden gehouden in een tunnel. Wat is het volgende, gordels in auto's...???

no 1 hops
21 januari 2023, 07:36
aan 1 hand ben ik al eens geopereerd, dat is bijna 10 jaar geleden, kan ook iets anders zijn mijn pake had ook last van stekende vingers e.d was een vorm van reuma, vooral de laatste tijd nu het koud is plaagt het me bij mijn werk, mogelijk dat ik weer onder het mes ga maar je bent toch vaak een stuk beweeglijkheid kwijt bij de hand die al eens geopereerd is kan ik duim en pink niet meer bij elkaar krijgen, dit was al direct na de operatie zo.
daarbij ik ben heel erg linkshandig en als die onder het mes zou moeten dan kan ik de eerste week mijn kont niet eens afvegen.

tjonge Wietse, dat is echt niet fijn.
Zit je nog steeds in de groenvoorziening, als dat zo is helpt dat natuurlijk niet door al de krachten op gewrichten van je hele arm.
sterkte!

wietse
12 februari 2023, 14:27
net mijn onderdelen bakken gesorteerd, dat gaat ook mee, man wat heb ik een boel knoppen in allerlei variaties opgespaard door de jaren heen.

macwilliams
13 februari 2023, 19:54
aan 1 hand ben ik al eens geopereerd, dat is bijna 10 jaar geleden, kan ook iets anders zijn mijn pake had ook last van stekende vingers e.d was een vorm van reuma, vooral de laatste tijd nu het koud is plaagt het me bij mijn werk, mogelijk dat ik weer onder het mes ga maar je bent toch vaak een stuk beweeglijkheid kwijt bij de hand die al eens geopereerd is kan ik duim en pink niet meer bij elkaar krijgen, dit was al direct na de operatie zo.
daarbij ik ben heel erg linkshandig en als die onder het mes zou moeten dan kan ik de eerste week mijn kont niet eens afvegen.

Ik heb ook beide polsen laten doen meer dan tien jaar geleden, zou er het werken, motorrijden en gitaarspelen door verliezen en dat zijn nou net de dingen die het meest de verveling doorbreken. Het waren ingrepen van niks en na het ongemak van een korte periode vreemd billenvegen, goed laten genezen en rusten ben ik helemaal klachtenvrij en kan ik alles net zo goed als voor het hele CTS.
Wel jammer dat het bij jou geen succes was.

wietse
18 februari 2023, 19:20
morgen effe spammen op de vlooienmarkt in Zwolle, paar postertjes uitgedraaid die hang ik mooi bij mijn kraam op, mag niet van vitalis maar ik doe het lekker wel!, en volgende week op de supervlooi in Leeuwarden doe ik het weer daar maken ze zich er niet druk om.

Hendriks
20 februari 2023, 18:10
Geweldig Wietse . Bedankt namens de organisatie .

almarvk
24 februari 2023, 12:51
Even sticky gemaakt. Ivm gastenlijst 😎

Duhsjaak
25 februari 2023, 15:35
Dank, ge zijt een heer.
Vriendelijke groet, Gus

no 1 hops
15 april 2023, 07:26
het is een mooie dag en iedereen heel veel plezier vandaag.
en voor hen die wat zoeken, goede jacht ;)

almarvk
15 april 2023, 09:55
Veel plezier vandaag!
Kan er helaasch niet bij zijn 😒

wietse
15 april 2023, 19:03
goede markt gedraaid allen die stick spelers werd je stapelgek van, die pielden de hele dag door hun zouteloze loopjes.

trouwens waar zijn alle posts hier van gisteren gebleven?

Henri H
15 april 2023, 19:57
Was weer als vanouds, goede broodjes kroket, leuke beurs, en ook nog Pepe in het echt ontmoet. :cheerup:
Volgende keer weer jongens!

no 1 hops
16 april 2023, 08:12
goede markt gedraaid allen die stick spelers werd je stapelgek van, die pielden de hele dag door hun zouteloze loopjes.

trouwens waar zijn alle posts hier van gisteren gebleven?

die zijn in de topic van 2020 geschreven
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?175791-Noorder-Gitaardag-7-maart-2020/page9

Pepe
16 april 2023, 09:29
Op een gegeven moment dacht ik, he... Ry Cooder en Ali Farka Toure in tha house?
Bleek Harald te zijn,
Was superdruk, onmogelijk om dichter bij te komen maar de telelens bracht uitkomst

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/341873977_150659757700805_6263279292869824759_n.jp g?stp=dst-jpg_s1080x2048&_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=nERpyHZQmcUAX-SIjOb&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AfBeiHFBhvUO8VNHCHMS0E4BVsoHt3LrkNN2H9PF5r9e YQ&oe=6440C310

Hendriks
16 april 2023, 10:01
Was weer als vanouds, druk, maar gemoedelijk en altijd leuk om weer bekende gezichten tegen te komen. Topdag.

Duhsjaak
16 april 2023, 14:13
Hoi hoi
Voel me geprivilegieerd (!) dat ik er weer bij ben geweest.
Minder geld uitgegeven dan voorgaande jaren, maar ach…., misschien volgend jaar beter.

Kwam misschien ook omdat die leuke luitjes met hun zeer uitgebreide onderdelen tafel uit Amsterdam noord en dit jaar niet bij waren. Dat was voor mij net wat de dokter voorschreef.

Ik groet alle bekenden die ik gisteren ook al groette. En dank iedereen die direct of indirect ‘geheel vrijwillig’ mee hebben gewerkt om dit fenomeen weer mogelijk te maken.

In verband met guitarkid’s ontzettend aardige mevrouw lijkt mij na 10 jaar dat de Broekhorst hoognodig moet worden omgedoopt tot Broekhoest.

Tot zoens in het volgend jaar!
Vriendelijke groet, Gus

Picker
16 april 2023, 18:49
Voor mij was het de eerste keer, maar ook ik heb genoten. Wel een roteind rijden vanuit het uiterste zuiden van Nederland (ik meende op een geven moment aan de kant van de weg ijsberen te zien) maar het is geweldig om een hele dag interactie te hebben met andere gitaarfanaten.

Erg interessante gitaren gezien ook, (semi-)vintage spul, vaak voor verassend weinig geld. Gelukkig heb ik de verleiding kunnen weerstaan.

Picker
16 april 2023, 18:51
Oh, en ook de zoete tonen van collega Koll waren uiteraard niet te versmaden. Klasse Harald, fijn gespeeld, mijn stand stond op slechts een paar meter afstand van het podium dus ik had de beste plek van allemaal!

wietse
16 april 2023, 19:54
Oh, en ook de zoete tonen van collega Koll waren uiteraard niet te versmaden. Klasse Harald, fijn gespeeld, mijn stand stond op slechts een paar meter afstand van het podium dus ik had de beste plek van allemaal!

jammer genoeg krijg je daar als standhouder meestal niks van mee, ik was doodmoe van de herrie, verboden rifs en die verrekte stick spelers, zijn die trouwens nog terug gekomen om hun vergeten trui op te halen? geert willem en ik hadden iets van god straft onmiddellijk toen we die trui zagen liggen, heb Duhsjaak niet gezien trouwens, voor mij was het mooi dat die onderdelen man er niet was heb dus een lege tafel van hem ingepikt :D.

kan er voor volgend jaar ook airco geïnstalleerd worden trouwens? het was er bloedheet, of grote ventilatoren om de dampen van het publiek weg te blazen (afzuigkappen mag ook), ik heb frietkramen, motteballen, parfum/aftershave winkels en mestkarren voor mijn kraam gehad als je de ogen dicht deed en alleen op geur af ging, en dan ben ik nog wel verkouden, vooral in die kleine zaal waar ik stond konden de dampen niet weg.
maar ondanks alles heb ik me prima vermaakt en ben met een leuk centje thuis gekomen.

Henri H
16 april 2023, 22:38
Mijn god Wietse, wat doe je jezelf toch aan man, voor die paar stuivers. :D
Ik ben nu overigens wel heel benieuwd waar ik naar geroken heb.
Waarschijnlijk zal dat een mix van broodje kroket, koffie en tabak zijn.:crazyhappy:

Duhsjaak
1 juli 2023, 16:20
Hoi hoi
Doorgaans is je kortetermijn geheugen het eerst aan de beurt om door een overdaad aan … naar de haaien te gaan.
Maar ik meen me toch te herinneren dat er altijd foto’s werden gepost na het Grote Feest.
Daarvan zal dit jaar geen sprake zijn?
Ik zou dat toch heel jammervinden.

Ik zou nog wel eens op mijn gemak terug willen blikken etc…..

Dank!!!
Vriendelijke groet, Gus

no 1 hops
4 november 2023, 15:32
Hoi hoi
Doorgaans is je kortetermijn geheugen het eerst aan de beurt om door een overdaad aan … naar de haaien te gaan.
Maar ik meen me toch te herinneren dat er altijd foto’s werden gepost na het Grote Feest.
Daarvan zal dit jaar geen sprake zijn?
Ik zou dat toch heel jammervinden.

Ik zou nog wel eens op mijn gemak terug willen blikken etc…..

Dank!!!
Vriendelijke groet, Gus

Gus, misschien wist je het nog niet maar de foto's staan op hun site

Duhsjaak
4 november 2023, 22:26
Ahhhh…., dank je wel.
Ik ga zeker even langs.
Tot ziens bij de volgende versie in 2024?
Vriendelijke groet, Gus

no 1 hops
6 november 2023, 11:21
Ahhhh…., dank je wel.
Ik ga zeker even langs.
Tot ziens bij de volgende versie in 2024?
Vriendelijke groet, Gus
Denk het niet Gus.
Heb nog zoveel projecten liggen en de onderdelen voor gitaren, voor DIY pedalen dat ik de eerste tijd wel vooruit kan.
me nog wel verlustigt aan een paar van deze.

https://www.tdpri.com/threads/the-epiphone-firebird-pickups-investigated-take-a-look-under-the-cover.1141131/

tijdens een eerdere versie van the voice had de gitarist een firebird en de klank deed mij wel wat, dus voor € 40 een setje, dat kon ik niet laten schieten

Duhsjaak
7 november 2023, 19:32
Dat is inderdaad een leuk en verhelderend verhaal.
Dank dat je een link hebt gepost.
Ik heb ook nog twee of drie gitaren waarmee ik wat moet in technisch opzicht, dus dit verruimt d horizon weer wat.
Thanks!
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid
13 november 2023, 11:23
Ahhhh…., dank je wel.
Ik ga zeker even langs.
Tot ziens bij de volgende versie in 2024?
Vriendelijke groet, Gus

20 april 2024!!!!!! Gr. Coos

Duhsjaak
14 november 2023, 08:08
20 april 2024!!!!!! Gr. Coos


O jeeeee!
Nou ik wacht het even af.
Dank voor het bericht.

Vriendelijke groet, Gus