PDA

View Full Version : HNOGD: Fender 60s Classic player Stratocaster Sonic Blue



arjanb01
19 januari 2023, 15:30
Vandaag kwam dan na 2 dagen vanuit België dit pareltje binnen. Voor een mooie prijs deze strat uit 2011 kunnen kopen en wat een mooi geluid en fijne bespeelbaarheid heeft deze Strat. Supermooie staat, mooie kleur, fijne hals en halsradius van 12” en de pickups klinken zalig. Nu de foto’s 😁:

https://i.ibb.co/HD2TrcY/AA911-C62-9-B3-F-4546-99-D2-0-D0-FF305794-F.jpg (https://ibb.co/MDhkRzp)
https://i.ibb.co/zH5VVf4/CD58-FC7-A-7-CDE-401-E-A987-15-F32-EE32-D44.jpg (https://ibb.co/tPhppCJ)
free download hosting (https://nl.imgbb.com/)

Kortom, ik kan me weer lekker vermaken hiermee. Het was een gokje en zonder te testen deze laten komen met de post maar heeft supergoed uitgepakt ! 😁

miyaru
19 januari 2023, 16:09
Ziet er zeker mooi uit, veel speelplezier Arjan!!!!!

Napoje
19 januari 2023, 16:24
Wit met wit blijft een van de mooiste kleuren voor een strat

Fobo
19 januari 2023, 16:40
Wit met wit blijft een van de mooiste kleuren voor een strat

Ik dacht toch echt dat het (heel erg) licht blauw was, zal wel door de omgeving komen.
Anyway, felicitades and happy playing!

arjanb01
19 januari 2023, 17:11
Het lichtblauw is heel subtiel bijna wit inderdaad. Samen met de mintgroene slagplaat ideale combi. Hals speelt ook super. Had in het verleden dikkere halzen voor strats maar dit speelt toch fijner.

TobyW
20 januari 2023, 14:46
Ja de Classic Players zijn echt top gitaren, een behoorlijke upgrade t.o.v. een Standard of MIM Classic terwijl ze niet zo heel veel duurder waren. Veel plezier ermee!

Tupelo
20 januari 2023, 17:13
Greef op zijn beurt jou weer geďnspireerd?
Congrats!

arjanb01
20 januari 2023, 17:43
Thanks man ! Ik weet niet hoeveel ze destijds in 2011 kostten maar volgens mij zijn deze strats best waardevast.
Nu schijnt de Vintera serie de opvolger te zijn van de Classic(player) serie. Maar die hebben stuk mindere specs met dat pau ferrow en de pickups klinken een stuk minder dan de mijne.
En dan betaal je daar tegenwoordig al 1K voor. Ik snap, inflatie enzo, maar ik heb wel het idee dat Fender elke nieuwe opvolgende serie een paar honderd euro duurder maakt.

arjanb01
20 januari 2023, 17:46
Greef op zijn beurt jou weer geďnspireerd?
Congrats!

Grayfink had een squier cv 50s strat gekocht, dus ja we hadden op hetzelfde moment dezelfde GAS dus ja, je zou kunnen zeggen dat hij mij geďnspireerd heeft een strat te kopen 😁

Kim Wilson
20 januari 2023, 19:02
Thanks man ! Ik weet niet hoeveel ze destijds in 2011 kostten maar volgens mij zijn deze strats best waardevast.
Nu schijnt de Vintera serie de opvolger te zijn van de Classic(player) serie. Maar die hebben stuk mindere specs met dat pau ferrow en de pickups klinken een stuk minder dan de mijne.
En dan betaal je daar tegenwoordig al 1K voor. Ik snap, inflatie enzo, maar ik heb wel het idee dat Fender elke nieuwe opvolgende serie een paar honderd euro duurder maakt.

In 2007 kostten ze ongeveer €650, dus het was inderdaad een goeie investering.

Maar los van dat, mooie gitaar! Hele mooie kleurcombinatie.

TobyW
20 januari 2023, 19:18
Ik snap, inflatie enzo, maar ik heb wel het idee dat Fender elke nieuwe opvolgende serie een paar honderd euro duurder maakt.
Dat klopt, en om dat een beetje te verdoezelen worden dan steeds weer de modelnamen aangepast. Aan de andere kant is alle case candy wegbezuinigd en krijg je bij een Player Strat nog niet eens meer een gig bag erbij.

almarvk
22 januari 2023, 11:13
Eigenlijk wel raar. Je wil als merk je onderscheiden en zeker als je zo'n geschiedenis/naam hebt. Dan is juist een volledige set met case candy erbij een must lijkt mij.

arjanb01
22 januari 2023, 11:29
Zoals al gezegd, bezuinigen terwijl andere merken als PRS wel een compleet pakket aanbieden incl gigbag of koffer.
Ik heb dan nooit echt begrepen bij Fender maar met of zonder gigbag of koffer, Fenders verkopen toch wel.

Kim Wilson
22 januari 2023, 11:41
Bij mijn Gretsch van bijna €1000 kwam ook geen tas of koffer, die heb ik er zelf bij moeten kopen.

Fobo
22 januari 2023, 11:59
Bij mijn Gretsch van bijna €1000 kwam ook geen tas of koffer, die heb ik er zelf bij moeten kopen.

Beetje een soort psychologische grens: net geen duizend euri kan je over de huppel halen om ‘m te kopen. Met case misschien wel €1100; kan gevoelsmatig net te veel zijn. Maar ik vind het niet netjes; het is toch een segment waar je een koffer bij verwacht.

Tupelo
22 januari 2023, 12:05
Ach ja...
Vroegah kreeg je overal een koffer bij, had je je huis vol koffers staan.
Vaak nog multifunctioneel ook.
Kan me herinneren dat ik lang geleden nog wel eens wat van de prijs af wist te krijgen door overbodige koffers achter te laten, maar ook dat de muziekwinkel vol koffers stond, die niet verkocht werden.

Da Vinci
22 januari 2023, 12:10
Gefeliciteerd Arjan, lijken me prima gitaren 👍🏻

Qua koffers; vanaf een bepaald segment verwacht ik doe er ook wel bij. Maar een Mexicaan zit daar mi. nog niet in.

Overigens; ik heb een Luke en een Suhr waar standaard een gigbag bij zat.
Volgens mij is MM later op koffers overgestapt want die zit bij mijn andere Luke. Tegenwoordig geeft MM volgens mij weer gigbags, maar dan wel van Mono.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
22 januari 2023, 12:34
Thanks, Vincent. Supermooie strat, de Hendrix en Mayer licks vliegen me om de oren als ik hem oppak 😁
Bij m’n weten had MM altijd al die koffers, kan zijn dat ze in de 90s gigbags hadden maar dat weet ik niet want toen waren die gitaren nog niet in beeld bij me.

D3nnis
22 januari 2023, 12:35
Overigens; ik heb een Luke en een Suhr waar standaard een gigbag bij zat.
Volgens mij is MM later op koffers overgestapt want die zit bij mijn andere Luke.

Ik heb in 2000 of 2001 mijn silhouette special gekocht. Die kwam met koffer.
Ik herinner me inderdaad dat er wat oudere MM's zijn die met gigbag kwamen.

Dat die Suhr met gigbag is verbaast me eigenlijk; dat is toch wel een segment waar ik een koffer wel op prijs zou stellen.
Aan de andere kant is het misschien ook wel weer geen showstopper....weten zij ook natuurlijk :)


@arjanb01, gefeliciteerd met de aanwinst! Vwb uiterlijk toch wel weer dicht bij je vorige Maybach gebleven:)

Kim Wilson
22 januari 2023, 12:42
Beetje een soort psychologische grens: net geen duizend euri kan je over de huppel halen om ‘m te kopen. Met case misschien wel €1100; kan gevoelsmatig net te veel zijn. Maar ik vind het niet netjes; het is toch een segment waar je een koffer bij verwacht.

Ja, en mijn Fender durf ik nog wel in een tasje te stoppen, maar bij zo’n hollowbody wilde ik wel een koffer.

En inderdaad, wat Tupelo aangeeft, er staan inmiddels vijf koffers op zolder staan, waarvan drie best hele dikke.

arjanb01
22 januari 2023, 13:26
Ik heb in 2000 of 2001 mijn silhouette special gekocht. Die kwam met koffer.
Ik herinner me inderdaad dat er wat oudere MM's zijn die met gigbag kwamen.

Dat die Suhr met gigbag is verbaast me eigenlijk; dat is toch wel een segment waar ik een koffer wel op prijs zou stellen.
Aan de andere kant is het misschien ook wel weer geen showstopper....weten zij ook natuurlijk :)


@arjanb01, gefeliciteerd met de aanwinst! Vwb uiterlijk toch wel weer dicht bij je vorige Maybach gebleven:)

Thanx Dennis! Ik heb deze strat trouwens ook van een Dennis gekocht maar ik denk niet dat jij het was want jij woont niet in België 😉
Qua uiterlijk dicht bij Maybach klopt deels, maar qua kleur en specs wel een andere soort strat. Deze is wat zwaarder en heeft een veel dunnere nek. Die Maybach was door de Essen body extreem licht. Verder andere fretboard radius die bij deze Fender comfortabeler speelt en hij klinkt wat helderder dan de Ambers die in de Maybach zaten.
Superblij mee en heb nu een Strat, Tele en een Les Paul qua elektrische planken. En het leuke is dat elke keer als ik ga spelen ik ze alle 3 evenveel aandacht geef en bij elke gitaar ga je andere muziekjes spelen, wel grappig.

fuchs
22 januari 2023, 14:35
Mooie gitaar, heb een sunburst uit 2007 maar die wordt binnenkort opgehaald voor €650.

Over koffers/gigbags gesproken. Onlangs heb ik een American Vintage II gekocht. Super gitaar maar de koffer is niet al te best. De pootjes die eronder zitten zitten dieper dan de scharnieren waardoor de koffer niet fatsoenlijk neergezet kan worden. Aangezien de gitaar echt top is laat ik het maar zo. Weet niet hoe die pootjes vastzitten anders zou ik ze met wat ringetjes kunnen opvullen.

Fobo
22 januari 2023, 14:44
Ach ja...
Vroegah kreeg je overal een koffer bij, had je je huis vol koffers staan.


...er staan inmiddels vijf koffers op zolder staan, waarvan drie best hele dikke.

Sinds enkele jaren bewaar ik alle gitaren in hun koffer - behalve de Taylor, die hangt in de huiskamer aan de muur.

Kim Wilson
22 januari 2023, 20:05
Nee, hier hangt/staat alles in de woonkamer.

TobyW
25 januari 2023, 20:44
Bij m’n weten had MM altijd al die koffers, kan zijn dat ze in de 90s gigbags hadden maar dat weet ik niet want toen waren die gitaren nog niet in beeld bij me.
De MM EvH van mijn vader uit ik denk 1993 kwam met koffer.

PRS en case candy? Bij mijn CE 24 zaten een paar inbussleutels en een dunne gig bag... Koffers krijg je pas bij de core modellen.

arjanb01
25 januari 2023, 21:25
Ok, dat wist ik niet. Ik weet niet of bij deze strat de gigbag er standaard bij zat. Kreeg hem er bij geleverd.

Little Jay
26 januari 2023, 10:10
Prachtige Strat! En goed om te lezen dat ‘ie ook goed bevalt. Ben mijn Strats een beetje aan het herontdekken nu ik wekelijks een bluesjam bezoek.

Hoe is het neckprofiel? (Dikte/vorm achterkant bedoel ik dan)

arjanb01
26 januari 2023, 10:39
Nek profiel is medium, bescheiden C vorm met niet teveel rug. Echt comfortabel en vergelijkbaar met een avri Fender hals.

grayfink
26 januari 2023, 14:43
Mooie gitaar, mooie kleur. Heb zelf sinds 2011 de Classic 60s tele in OW, kan daar niet echt vrienden mee worden eerlijk gezegd. Misschien toch maar eens afscheid van nemen.

arjanb01
26 januari 2023, 15:02
Aha, ook een mooie gitaar? Ga je er een classic player strat of vintera 60s strat voor kopen? Heb eerst naar die vintera’s gekeken maar vond ze te duur nieuw en wilde een strat met een rosewood toets ipv pau Ferro wat ik niet mooi vind en te licht van kleur is naar m’n smaak.

miyaru
26 januari 2023, 15:22
Ik vind zo’n 50’s vintera Strat met V neck wel gaaf in seafoam green…… maar ja er zijn zoveel mooie spullen te koop……..

grayfink
26 januari 2023, 18:58
Aha, ook een mooie gitaar? Ga je er een classic player strat of vintera 60s strat voor kopen?
Wel een mooie gitaar, zelf uitgezocht cadeautje van het werk toen ik 25 jaar in dienst was. (11 jaar geleden al weer)
Maar heb er eigenlijk niks mee, moet eigenlijk een keer een fatsoenlijke setup hebben, speelt niet fijn.
Vond toen dat ik een telecaster moest hebben, maar ben uiteindelijk toch geen tele liefhebber.
Kon hem nooit wegdoen, want tja, sentimentele waarde en zo.
Twee weken geleden voor het eerst Fight Club gezien.
The things you own end up owning you.
Misschien toch maar in de verkoop, uitgeven aan vakantie.

arjanb01
26 januari 2023, 19:01
Ik vind zo’n 50’s vintera Strat met V neck wel gaaf in seafoam green…… maar ja er zijn zoveel mooie spullen te koop……..

Nu in de online veiling, ik zou zeggen, bieden maar:

https://www.hammertime.be/nl/lot/lot-details/242615/1-elektrische-gitaar-fender-vintera-50s-stratocaster-sea-foam-green

Misschien kun je hem voor een prikkie kopen 😁

Tupelo
26 januari 2023, 20:59
Wel een mooie gitaar, zelf uitgezocht cadeautje van het werk toen ik 25 jaar in dienst was. (11 jaar geleden al weer)Ik weet nog wat je at; Schnitzel. :ok:

grayfink
26 januari 2023, 22:12
Dat weet ik dus niet meer, maar klinkt plausibel. :D

miyaru
27 januari 2023, 06:05
Nu in de online veiling, ik zou zeggen, bieden maar:

https://www.hammertime.be/nl/lot/lot-details/242615/1-elektrische-gitaar-fender-vintera-50s-stratocaster-sea-foam-green

Misschien kun je hem voor een prikkie kopen ��

Zeker verleidelijk….. Ik sla dit rondje over. Teveel andere dingen die ik nog wil, of die nog moeten……