PDA

View Full Version : Maxwell Guitars



Fobo
10 januari 2023, 19:00
Ineens blijk ik klant van Max te zijn. In een email wordt de nieuwe(?) gitaarlijn van Max - Maxwell Guitars - geproduceerd in Europa, gepresenteerd. Fully aged en flink aan de prijs.
Is het wat, of mosterd na de maaltijd?

Pepe
10 januari 2023, 20:26
Kreeg die mail ook.
Kwam eerst met een survey om te polsen wat klanten wilden en hij heeft geluisterd want ziedaar, dit willen we.
Relic met respect voor environment.
Ik vind het mooi.

Napoje
10 januari 2023, 21:26
De lijn van Maxwell Guitars is bedacht en gemaakt door Max Guitar. Gebaseerd op vertrouwde vintage waarden en vakmanschap gecombineerd met moderne productie technieken.

Daar zit robbie van der ende dus achter. Beetje oppassen dus. Is een soort tweedehandsautohandelaar die in gitaren is gaan doen.

Fobo
10 januari 2023, 21:45
De lijn van Maxwell Guitars is bedacht en gemaakt door Max Guitar. Gebaseerd op vertrouwde vintage waarden en vakmanschap gecombineerd met moderne productie technieken.

Daar zit robbie van der ende dus achter. Beetje oppassen dus. Is een soort tweedehandsautohandelaar die in gitaren is gaan doen.

Klinkt wat tegenstrijdig; ik lees: goede vertrouwde kwaliteit door iemand die niet helemaal te vertrouwen is. Wil je het geheim met ons delen?

Napoje
10 januari 2023, 22:10
Beetje vaag verhaal toch? Zegt niets over de kwaliteit van die gitaren maar waar hoe en wat is met een rookgordijn omgeven. Kunnen net zo goed in moldavië geassembleerde gitaren met chinese hardware zijn. Vooral dat verhaaltje over winstgedreven merken en het milieu op de website zijn gewoon bullshit.

Geef toe dat ik door wat negatieve ervaringen met de man persoonlijk bepaald niet objectief ben.

arjanb01
10 januari 2023, 22:11
Had die Robbert vroeger niet MXG guitars? Een samenwerking met Patrick Eggle. Goeie (super)strats. Heb er weleens in de 90s eentje in de handen gehad, speelde fijn, alleen lelijke headstock en een paar jaartjes later was het over tussen die 2 en kon je ze voor een prikkie tweedehands krijgen.

Napoje
10 januari 2023, 22:29
De eerste batch is door patrick eggle gemaakt. Logo is nog door mij ontworpen (niet dat die zo geweldig was maar toch). De samenwerking liep al snel spaak blijkbaar en hij heeft nog een tijd die lijn doorgezet met gitaren van beduidend mindere kwaliteit.

MarkS
10 januari 2023, 22:30
Deze MXG hangt er al minstens 15 jaar te koop, maar dat is (behalve vanwege de looks) vast ook omdat het niet voor een prikkie is.

https://www.tools4tones.nl/mxg-guitars-strat-hss-patrick-eggle-ontwerp?filter_name=Mxg

arjanb01
10 januari 2023, 22:36
Die dus. Die headstock 😝
En 995….logisch dat hij al zolang te koop staat. 15 jaar??? Dan vraag ik mij af of hij überhaupt nog bespeelbaar is.

MarkS
10 januari 2023, 22:57
Minimaal 15 jaar. Net zoals een door Andre van der End gebouwde Strat.
Ook zo’n tijdgebonden bling bling superstrat.

D3nnis
11 januari 2023, 06:29
Die Van der End gitaar bij tools4tones heeft zijn kleur niet mee (voor mij).
Wel enorm goede gitaren (en vooral bassen).

Tupelo
11 januari 2023, 09:04
Soms de indruk dat deze site in leven gehouden wordt door Max.
Is de meest prominente banner hier.
En eigenlijk is het beregoede reclame, ondanks een vervelende review zo hier en daar.
Betrap mezelf er regelmatig op dat ik ff check wat er op voorraad is, zou ik anders niet zomaar doen.

MarkS
11 januari 2023, 09:28
Valt me niet eens op, bekijk deze site eigenlijk slleen maar mobiel.

Orpheo
11 januari 2023, 10:31
Die MXG's zijn eigenlijk echt wel prima gitaren hoor. Kan me nog herinneren dat in zijn zaak, rond 2004, er een heleboel hingen in alle kleuren van de regenboog (jesus das bijna 20 jaar geleden...help!): flamed of quilt maple topje, mahonie of ash back, leuk halsje, leuke toets, leuke inlay, klonken en spelen prima. Sloegen alleen totaal niet aan. Als MXG een meer pakkende naam had gehad, en tien jaar later op de markt was gekomen, denk ik dat dit merk een stuk beter uit de verf was gekomen. Hij ging op een gegeven moment alle bodies en halzen voor echt dumpprijzen verkopen. Soit, ben toch geen strat speler.

Orpheo
11 januari 2023, 10:33
ik kijk er nu even naar. My...god... wat een meuk. het is echt het standaard assortiment van strat, tele, offset, en een eigen model. De originaliteit spát er vanaf.

Da Vinci
11 januari 2023, 10:39
Ineens blijk ik klant van Max te zijn. In een email wordt de nieuwe(?) gitaarlijn van Max - Maxwell Guitars - geproduceerd in Europa, gepresenteerd. Fully aged en flink aan de prijs.
Is het wat, of mosterd na de maaltijd?

Volgens mij zet Kauffmann aardig wat relic S en T modellen weg met hoogstwaarschijnlijk een stuk betere marge dan op de regulier merken. Goed voorbeeld doet volgen.
Of het mosterd na de maaltijd is weet ik niet, 2k voor een huismerk tele vind ik wel geld (een Maybach, met inmiddels toch een vrij aardige naam, scoor je voor minder) maar denk dat een Kauffmann dat tegenwoordig ook wel kost.

Fobo
11 januari 2023, 11:13
Ik vraag me ook altijd af wat het prijsverschil is/zou kunnen zijn tussen een niet wél en niet ge-agede gitaar. In dat agen moet toch een hoop tijd (en geld) gaan zitten.
Heb het agen trouwens nooit begrepen: met een gitaar opkomen alsof je Rory Gallagher himself bent, maar wel voorzichtig, anders komen er krassen op...

Napoje
11 januari 2023, 11:22
Je koopt in bamië wat halsen, bodies en hardware en relict ze zelf (in europa). Dat laatste is wel een kunst om het realistisch te doen en best tijdrovend.
Maar het maakt geen drol uit voor de kwaliteit van de gitaar. Voordeel is dat je niet zo netjes hoeft te finishen. Want dat is best lastig. Ga maar eens een kaufmann zoeken zonder relic. Die zijn er niet. En als een klant er een kras op maakt who cares.

arjanb01
11 januari 2023, 12:04
Een Maybach scoor je bijna niet meer voor minder dan 2K nieuw. Ik zie er nog eentje voor 1999 en de rest is boven de 2K nieuw.
Verder staat er nog een 2e hands voor 1400 bij Souman.

Erik de Perik
11 januari 2023, 12:41
Music Store doet ook zoiets, een PRS lookalike die meer kost dan een PRS:

https://images.musicstore.de/images/0960/fame-forum-iv-modern-20th-anniversary-burl-trans-black-gloss-2111021_1_GIT0057979-000.jpg

https://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Fame-Forum-IV-Modern-20th-Anniversary-Burl-Trans-Black-Gloss-2111021/art-GIT0057979-000

Da Vinci
11 januari 2023, 13:03
Heb het agen trouwens nooit begrepen: met een gitaar opkomen alsof je Rory Gallagher himself bent, maar wel voorzichtig, anders komen er krassen op...

Ik heb een Kauffmann gehad en door die relic ging ik daar toch wel iets makkelijker mee om qua wegzetten/leggen. Krasje meer of minder maakt daar niet zo uit, terwijl ik er bij mijn Black Sparkle Luke echt van zou balen.
Maar ook bij een relic gitaar wil je niet dat die door wat nonchalant gedrag een buts in de neck krijgt die je voelt met spelen. Of erger.

Napoje
11 januari 2023, 13:20
Ik vraag me ook altijd af wat het prijsverschil is/zou kunnen zijn tussen een niet wél en niet ge-agede gitaar. In dat agen moet toch een hoop tijd (en geld) gaan zitten.
Heb het agen trouwens nooit begrepen: met een gitaar opkomen alsof je Rory Gallagher himself bent, maar wel voorzichtig, anders komen er krassen op...

Die finish is dan ook de grootste kostenpost. Er zal geen bijzondere hardware op zitten anders was dat wel vermeld als verkoopargument.

Orpheo
11 januari 2023, 14:44
Music Store doet ook zoiets, een PRS lookalike die meer kost dan een PRS:

https://images.musicstore.de/images/0960/fame-forum-iv-modern-20th-anniversary-burl-trans-black-gloss-2111021_1_GIT0057979-000.jpg

https://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Fame-Forum-IV-Modern-20th-Anniversary-Burl-Trans-Black-Gloss-2111021/art-GIT0057979-000

Ik heb ooit een paar van deze gitaren in handen gehad: dit zijn serieus echt heel, heel erg prima gitaren. Niet 'voor het geld', gewoon uberhaupt.

Orpheo
11 januari 2023, 14:46
Je koopt in bamië wat halsen, bodies en hardware en relict ze zelf (in europa). Dat laatste is wel een kunst om het realistisch te doen en best tijdrovend.
Maar het maakt geen drol uit voor de kwaliteit van de gitaar. Voordeel is dat je niet zo netjes hoeft te finishen. Want dat is best lastig. Ga maar eens een kaufmann zoeken zonder relic. Die zijn er niet. En als een klant er een kras op maakt who cares.

Ik betwijfel het dat Max(well?) meuk uit Azie importeert en hier afmaakt. Import uit Azie in bulk is niet meer zo goedkoop als dat het ooit was, in Europa kan je prima betaalbaar produceren als je in echt grote oplages werkt met weinig opties. Vooral de suggestie van ergens hierboven dat er een besparing zit in het lakwerk, en verdoezeld wordt met relic, lijkt mij waarschijnlijk.

Napoje
11 januari 2023, 15:06
De tuners en elementen zullen niet van duncan en schaller komen vermoed ik.

TobyW
11 januari 2023, 21:22
Ja opvallend dat ze niet zeggen welke elementen gebruikt worden. Het verbaast me ook dat de Strats en Teles de Fender headstock lijken te hebben. Dat is toch vragen om problemen, tenzij de gitaren stiekem uit Allparts onderdelen in elkaar gezet zijn...

Napoje
11 januari 2023, 22:39
Ja opvallend dat ze niet zeggen welke elementen gebruikt worden. Het verbaast me ook dat de Strats en Teles de Fender headstock lijken te hebben. Dat is toch vragen om problemen, tenzij de gitaren stiekem uit Allparts onderdelen in elkaar gezet zijn...

Of de gok nemen dat ze er niet achteraan komen. Winkel is natuurlijk ook fender customshop dealer en die wil je niet teveel van je af stoten.

Napoje
11 januari 2023, 22:40
Ik heb ooit een paar van deze gitaren in handen gehad: dit zijn serieus echt heel, heel erg prima gitaren. Niet 'voor het geld', gewoon uberhaupt.

Werden die niet in polen in de mayones fabriek gebouwd? Althans de eerste series?

Napoje
11 januari 2023, 22:57
Wat me wel weer opvalt aan die maxwells is dat de bodies vaak heavy relic hebben maar voor de hals hebben ze nauwelijks moeite gedaan. Zonin het echt nooit zo voorkomen

Orpheo
13 januari 2023, 12:09
Werden die niet in polen in de mayones fabriek gebouwd? Althans de eerste series?

Ik weet het echt niet (meer).

Erik de Perik
13 januari 2023, 12:27
Ik weet het echt niet (meer).

Volgens Music Store worden ze in Europa gebouwd:

"Die Fame Forum IV Modern 20th Anniversary Burl wird von erfahrenen Gitarrenbauern in Europa gefertigt."

Tupelo
13 januari 2023, 14:04
Dat Maxwell heeft een beetje een Stagg headstock.

Napoje
13 januari 2023, 16:02
Volgens Music Store worden ze in Europa gebouwd:

"Die Fame Forum IV Modern 20th Anniversary Burl wird von erfahrenen Gitarrenbauern in Europa gefertigt."

In de maxwell fabriek! 😂