PDA

View Full Version : beginnersvraagje



mina
11 augustus 2003, 14:53
hallow allemaal
kspeel nog niet zo heel lang electrisch gitaar en kben dus nog een beginnertje :-D
kprobeer het allemaal een beetje te volgen hier, maar soms gaat het een beetje boven mijn pet :-(
kan iemand even de moeite nemen om tjah uit te leggen wat nodig is voor het ultieme geluid :lol:
en nja wat zijn nou humbuckers precies :-D
bedankt!

Swan
11 augustus 2003, 14:59
n epiphone

Br@mbo
11 augustus 2003, 15:00
humbuckers zijn 2-spoelselementen http://www.womanrock.com/music_resources/images/humbucker.jpg

riesj
11 augustus 2003, 15:10
kan iemand even de moeite nemen om tjah uit te leggen wat nodig is voor het ultieme geluid

Met de vingertechniek van Slash kom je denk ik al een heel eind. (tenminste voor mijn ultieme geluid)

Ik weet natuurlijk niet wat jouw ultieme geluid is :???:
Maaruh dat geluid moet je in je vingers zien te krijgen. :wink:

Oh ja, er is een theorie, dat je geluid voor éénderde wordt bepaald door je vingers, voor éénderde door je gitaar en voor éénderde door je versterker.

Groetjes,

SiNiSTRaL
11 augustus 2003, 15:17
bovenaan in de topiclijst staat 'Faq electrische gitaren' lees die
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=16285

AntY
11 augustus 2003, 15:45
www.guitarnuts.com

heeeel erg nuttige site, ook over amps, snoeren en isolatie e.d.

renier
11 augustus 2003, 16:04
Oh ja, er is een theorie, dat je geluid voor éénderde wordt bepaald door je vingers, voor éénderde door je gitaar en voor éénderde door je versterker.

Groetjes,

en volgens mij is die theorie ontzettende onzin! hoe kun je in godsnaam objectief meten waar je geluid vandaan komt. dat is zoiets als zeggen dat het uiterlijk van een auto voor eenderde wordt bepaald door de achterkant, voor eenderde door het middenstuk en voor eenderde door de voorkant!

je geluid is de optelsom van je talent, ervaring, voorkeuren, gitaar en apperatuur. verder uitdiepen van deze stelling is per definitie onzin.


daarnaast komt nog eens dat het onmogelijk is om te zeggen wat het ultieme geluid is. ik persoonlijk heb minstens 20 ultieme geluiden (slash op een les paul en een JCM 800, knopfler op een 56er strat en een soldano, EVH op een music man en een 5150...)

de zinnigste informatie die ik (and for that matter:..uberhaupt iemand) je kan geven is: luister naar wat je mooi vindt, besef wat je kunt en probeer wat daar het beste bij past. je kunt er donder op zeggen dat je smaak toch blijft veranderen en je steeds nieuwe sounds en stijlen gaat ontdekken. maak je dus niet te druk over je apperatuur.

een kleine tip over die apperatuur: begin zo allround mogelijk: geen hele specifieke metal of jazz gitaren ofzo. in het begin beperkt je dat alleen maar in het vinden van je eigen stijl.

mina
11 augustus 2003, 18:53
koel!

:oops: kwist niet dat die pagina hier bestond, kwas al hard opzoek maar nee...
bedankt!

FragDaddy
11 augustus 2003, 19:04
Oh ja, er is een theorie, dat je geluid voor éénderde wordt bepaald door je vingers, voor éénderde door je gitaar en voor éénderde door je versterker.

Die theorie is mooi prut dan. dus als ik een aap op bijvoorbeeld de gitaar/versterker van Slash, Kirk Hammet, Mark Knopfler, Randy Rhoades, Vai, Satch of Petrucci laat spelen dan krijg ik dus 2/3 van de sound eruit wat deze heren uit hun spul krijgen?

is gewoon echt onzin hoor. omgekeerd is het net zo. als je Slash op een Epiphone LP en een Marshall Valvestate laat spelen dan klinkt het net zo als Slash. en dan klinkt het ook bruut!

riesj
11 augustus 2003, 19:38
om mezelf te quoten

Oh ja, er is een theorie, dat je geluid voor éénderde wordt bepaald door je vingers, voor éénderde door je gitaar en voor éénderde door je versterker.

Ik had het ook maar ergens gehoord :oops: