PDA

View Full Version : Is gitaarnet gestopt



motorhan
8 december 2022, 12:19
ik klikte net ergens op een bewaarde link en kreeg volgende te zien

Hoe zit dat het lijkt nog steeds te werken

Helaas, Gitaar.net is gestopt
Na 22 jaar Gitaar.net te hebben gebouwd en onderhouden, is de tijd aangebroken om te stoppen met de site. Door het sterk teruggelopen gebruik van de site aan de ene kant, en de kosten plus beheerwerk aan de andere kant, was de beslissing om te stoppen al ruime tijd geleden gevallen.

Voor een groepje vaste bezoekers (jullie weten wie jullie zijn!) heb ik de site nog wel een tijd lang draaiend gehouden. Helaas zijn er spammers die het aanmaken van accounts en het posten van spamberichten nu dusdanig geautomatiseerd lijken te hebben, dat er geen beginnen meer aan is om deze te modereren en te blokkeren. De forums stromen vol met spamberichten, wat deze helaas waardeloos maakt.

Ik zal met veel plezier terugdenken aan alle goeds dat uit Gitaar.net is gekomen. De hoeveelheid speelplezier, kennis, hulp, inspiratie, lief, leed, zin en onzin die uitgewisseld is, is gigantisch. De meetings die gehouden zijn waren altijd goed. De gitaar met handtekeningen die ik op de meeting in Nijmegen heb gekregen (en waarmee we bijna de kroeg uit zijn gezet, omdat iedereen er op wilde spelen) hangt hier nog altijd aan de muur. Ik heb volgens mij nog steeds paper cuts van het dichtlikken van enveloppen met plectrums. Het bestaan van een heuse Gitaar.net baby is een mooie kroon op het werk :-)

Bedankt voor alles, het ga jullie goed, gitaarvrienden!
Till we meet again!!

Maurice Makaay

Pepe
8 december 2022, 12:39
We hebben gewonnen?

Fobo
8 december 2022, 13:24
Da’s alweer ’n jaar of vijf geleden, schat ik.

Napoje
8 december 2022, 14:45
Gitaarnet is morsdood. Het gitaarnet forum is daarintegen springlevend….

Alhoewel. Ik heb het vermoeden dat de gemiddelde gebruiker allang de pensioengerechtigde leeftijd overschreden heeft. En vrouwen bestaan ook niet in het gitaarnet universum. Verder wordt er vooral gepost in het off topic gedeelte.

Zeg jij het maar dan…

motorhan
8 december 2022, 16:22
Gitaarnet is morsdood. Het gitaarnet forum is daarintegen springlevend….

Alhoewel. Ik heb het vermoeden dat de gemiddelde gebruiker allang de pensioengerechtigde leeftijd overschreden heeft. En vrouwen bestaan ook niet in het gitaarnet universum. Verder wordt er vooral gepost in het off topic gedeelte.

Zeg jij het maar dan…
Oke dan zeg ik het maar ik kijk elke dag even op het Forum gewoon of er iets zinnigs bij staat en ja ik ben ook al enige tijd gepensioneerd 76+ verzamel meer gitaren dn ik speel. maar dat heeft zo zijn redenen.

Erik de Perik
8 december 2022, 16:52
Ik word volgend jaar 60 dus nog een jonkie. :rockon:
Als er iemand een vraag heeft probeer ik daar serieus op te antwoorden, voor zover ik dat kan binnen mijn beperkingen natuurlijk :soinnocent:
Daarom ben ik ook zo geliefd hier :harmony:

Da Vinci
8 december 2022, 17:00
Ja dat ligt er al wel ff uit. Vijf jaar al Foob... Jezus wat gaat de tijd hard dan!

Maurice deed er de laatste jaren te weinig aan dus idd werd het een zooitje. Uiteindelijk nog maar een handjevol gebruikers waarvan het grootste deel overigens (inmiddels) ook hier in meer of mindere mate actief.

Erik de Perik
8 december 2022, 18:40
Ja dat ligt er al wel ff uit. Vijf jaar al Foob... Jezus wat gaat de tijd hard dan!

Maurice deed er de laatste jaren te weinig aan dus idd werd het een zooitje. Uiteindelijk nog maar een handjevol gebruikers waarvan het grootste deel overigens (inmiddels) ook hier in meer of mindere mate actief.

Nahja The Brad maakte een omgekeerde beweging en viert inmiddels triomfen op de buitenlandse fora. Hopelijk noemt hij ons nog eens daar.

Remork1970
8 december 2022, 20:22
Ik mis Milko en vooral z'n fijnbesnaarde bijdragen ook nog altijd!

arjanb01
8 december 2022, 21:00
Milko was een held! Heb z’n bijdrages met een glimlach gelezen altijd 😆
Eigenlijk best belachelijk dat hij gebanned werd. Hij had alleen een hele uitgesproken voorkeur voor gevormde vrouwen met ronde billen. Niks mis mee 😎

Remork1970
8 december 2022, 21:02
Inderdaad, niks mis mee! Ik heb er ook al jaren last van.

Fobo
8 december 2022, 23:07
Maurice deed er de laatste jaren te weinig aan dus idd werd het een zooitje.
Nah, dat vind ik niet terecht. Er kwam al een tijd bijna niemand meer en werd de benodigde tijdsinvestering voor onderhoud te groot. Daarna werd het een spambrievenbus, en toen was het - terecht - klaar. Hij heeft het nog lang volgehouden, vind ik.

Napoje
9 december 2022, 21:36
Volgens mij kan je je niet eens meer registreren. Dan moet je wachten op toestemming van een moderatator en die zijn hier nooit.

Fobo
9 december 2022, 22:13
Volgens mij kan je je niet eens meer registreren. Dan moet je wachten op toestemming van een moderatator en die zijn hier nooit.

Als je Gitaar.net bedoelt: klopt, de site is, behalve het dankwoord van de eigenaar, helemaal uit de lucht

Napoje
9 december 2022, 23:17
Als je Gitaar.net bedoelt: klopt, de site is, behalve het dankwoord van de eigenaar, helemaal uit de lucht

Ik bedoel het forum

FNaRK
9 december 2022, 23:36
Volgens mij kan je je niet eens meer registreren. Dan moet je wachten op toestemming van een moderatator en die zijn hier nooit.

Laatst geregistreerde gebruiker:
Geregistreerd 26 september 2020

FNaRK
9 december 2022, 23:37
dus ja ... ook hier een sterfhuis-constructie, geen vers bloed en afhakende oudgedienden.

Napoje
10 december 2022, 00:00
Er is hier nog een moderator maar die doet geen sodemieter. Als hij zijn taak nou eens aan een ander overdroeg dan zou het nog wat kunnen worden. Zoveel werk is het nou ook niet.

grayfink
10 december 2022, 01:18
Er is blijkbaar een verwarring tussen gitaar.net en gitaarnet.nl
Apart.

Fobo
10 december 2022, 09:42
Er is blijkbaar een verwarring tussen gitaar.net en gitaarnet.nl
Apart.

Napoje z’n schuld...:D

Napoje
10 december 2022, 13:12
Napoje z’n schuld...:D

Ja dat klopt. Net zoals de tweede wereldoorlog en de val van rome.

Remork1970
10 december 2022, 13:31
En dat we d'r uitliggen op het WK ook nog!

Napoje
10 december 2022, 16:22
En dat we d'r uitliggen op het WK ook nog!

Max Verstappen is toch al wereldkampioen? Of is een niet genoeg?

Erik de Perik
10 december 2022, 17:05
Max Verstappen is toch al wereldkampioen? Of is een niet genoeg?

Maar dat kampioenschap is oneerlijk verkregen. Lekker makkelijk om met de beste auto en de beste coureur kampioen te worden.

apekop
10 december 2022, 19:18
dus ja ... ook hier een sterfhuis-constructie, geen vers bloed en afhakende oudgedienden.

Is dat kunnen nieuwe mensen zich niet meer registreren op gitaarnet.nl? Waarom is dat?

Erik de Perik
10 december 2022, 19:20
Is dat kunnen nieuwe mensen zich niet meer registreren op gitaarnet.nl? Waarom is dat?

Ik gok dat de volstrekt onzichtbare beheerder/eigenaar van deze site het op deze manier uit wil laten sterven.

grayfink
10 december 2022, 19:43
Ik heb net geprobeerd een nieuw account aan te maken, krijg wel in beeld dat ik geaccepteerd ben en dat er een bevestigingsemail is verzonden, maar geen bevestigingsemail.

Erik de Perik
10 december 2022, 19:59
Ik heb net geprobeerd een nieuw account aan te maken, krijg wel in beeld dat ik geaccepteerd ben en dat er een bevestigingsemail is verzonden, maar geen bevestigingsemail.

Ik heb jou lang geleden al geaccepteerd en het wordt tijd dat jij dat bij mij ook doet.


Oké :seriousf:

grayfink
10 december 2022, 20:47
Ja Erik, ik ook van jou.
Anyway, via outlook lukt niet, via tijdelijke-email.nl dus wel. Nu wachten tot ik door een moderator toegelaten wordt. Als dat alleen de beheerder is (Ido?) Is er weinig hoop.

grayfink
10 december 2022, 20:52
https://i.postimg.cc/R0Vk7kJP/Screenshot-20221210-204856-Samsung-Internet.jpg

Little Jay
10 december 2022, 20:58
Volgens mij zijn we nog met zo’n 10 man actief op het forum. Meer namen zie ik niet meer…..

grayfink
10 december 2022, 21:20
Tja, als er geen nieuwe leden meer bij komen...

https://i.ibb.co/Vmt62W6/Screenshot-20221210-211643-Samsung-Internet.jpg

Pepe
10 december 2022, 21:56
D'r is een strenge ballotage.

Napoje
11 december 2022, 05:55
Ja Erik, ik ook van jou.
Anyway, via outlook lukt niet, via tijdelijke-email.nl dus wel. Nu wachten tot ik door een moderator toegelaten wordt. Als dat alleen de beheerder is (Ido?) Is er weinig hoop.

En dat gebeurd dus niet. En zo sterft gitaarnet langzaam uit. Misschien moet iemand degene die dit beheert eens contacten om het beheer over te dragen. Maar ik heb geen idee wie dat is.

Kim Wilson
11 december 2022, 08:23
Je kunt je ook afvragen waarom dit forum überhaupt nog bestaat. Behalve voor de dino’s die hier nog posten, heeft het weinig toegevoegde waarde meer.

Napoje
11 december 2022, 08:48
Je kunt je ook afvragen waarom dit forum überhaupt nog bestaat. Behalve voor de dino’s die hier nog posten, heeft het weinig toegevoegde waarde meer.

Het kip-ei dillema denk ik.

apekop
11 december 2022, 08:49
Je kunt je ook afvragen waarom dit forum überhaupt nog bestaat. Behalve voor de dino’s die hier nog posten, heeft het weinig toegevoegde waarde meer.

Ben ik het niet mee eens. Ik vind persoonlijk een forum leuker en persoonlijker dan Facebook of andere social media. Ik vind het juist erg raar dat in een land met zoveel gitaristen een gitaarforum niet meer leven heeft. Buitenlandse fora lukt het ook, die leven nog volop. Maar toch leuker om in je eigen taal te kunnen converseren en wie weet nog wat mensen te leren kennen.

Ik hoop dat de moderators meelezen en het forum weer wat leven in zullen blazen en nieuwe leden gewoon toelaten. Zou zonde zijn als het zou verdwijnen!

Misschien een reactie van de moderators? Of nieuwe moderators aanstellen?

Da Vinci
11 december 2022, 09:21
Nah, dat vind ik niet terecht. Er kwam al een tijd bijna niemand meer en werd de benodigde tijdsinvestering voor onderhoud te groot. Daarna werd het een spambrievenbus, en toen was het - terecht - klaar. Hij heeft het nog lang volgehouden, vind ik.

Het was niet als kritiek naar Maurice bedoelt. Mede doordat het forum langzaam insliep had hij er ook wat minder focus op volgens mij. Snap ik wel, want waar doe je het nog voor meer een handje vol gebruikers… Sowieso was hij daarvoor vooral achter de schermen actief en de mods deden het meer ‘zichtbare’ werk op het forum zelf. En die waren er ook weg.

Resultaat was idd dat alleen de hoogst nodige technische zaken nog werden gedaan, maar bijv. geen moderatie meer. Dat icm de spambots resulteerde in het ‘zooitje’ wat ik bedoelde.
Zowel qua workload als kosten voor hosting etc. kon dat niet meer uit. En kan me ook voorstellen dat Maurice, die 20 jaar terug ofzo dat forum uit hobby is opgestart, inmiddels ook wat andere prio’s heeft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

no 1 hops
11 december 2022, 10:16
kan niet anders zeggen dat ik zo lang als ik hier nu actief ben wel elke dag even kijk of er nog leuke topics zijn.

dat het in het buitenland allemaal wel schijnt te lopen is natuurlijk ook omdat een forum als TDPRI engelstalig is en dan trek je ook meer mensen.
als het van het net zou worden gehaald blijf ik aan dit forum wel goede herinneringen overhouden.
veel hier geleerd en ook prachtige bouwverslagen voorbij zien komen die mij geïnspireerd hebben.

miyaru
11 december 2022, 11:05
Ook ik kijk elke dag één of meerdere keren of er wat leuks te lezen valt.

Ben lid van meerdere fora, en vind dat ook veel leuker dan socials. Alleen talkbass vind ik een beetje shit; na een paar mislukte login pogingen is mijn IP adres pertinent geband. Beetje jammer, kan je ze ook niet meer berichten dat dat zo is.......

apekop
11 december 2022, 11:12
dat het in het buitenland allemaal wel schijnt te lopen is natuurlijk ook omdat een forum als TDPRI engelstalig is en dan trek je ook meer mensen.

Dat is zo, maar het Nederlandstalig basgitaarforum loopt bijvoorbeeld wel en er zijn misschien wel 5 keer zo veel gitaristen dan bassisten in Nederlands. Dan ligt het dus niet alleen aan de taal, maar is er iets anders mis. Misschien tijd voor de forum stichters/moderatoren om het stokje over te dragen?

FNaRK
11 december 2022, 11:40
Die poging is al meerdere malen gedaan, er is een aanbod geweest van een aantal forum-leden om de boel over te nemen / kopen maar als er niet gereageert wordt is het snel klaar.
Nieuwe leden toelaten, oude (niet-actieve) accounts verwijderen, nieuwe moderators en een nieuwe herstart zou een gelegenheid zijn om de boel weer wat levn in te blazen.

Chef Gitaarnet, luister je mee ?

Pepe
11 december 2022, 11:44
Als je de financiering en adverteerders rond krijgt valt er vast te praten.

arjanb01
11 december 2022, 12:15
Ik denk dat er weinig animo bij investeerders zal zijn voor dit forum. Tegenwoordig heb je Facebook groepen en ‘snellere’ alternatieven.
Forums zijn erg gedateerd, minder dynamisch dan andere socials waardoor met name jongeren afhaken. En een gitaarforum is toch echt een niche en daardoor te kostbaar om te hosten i.m.o.

apekop
11 december 2022, 12:43
Forums zijn erg gedateerd, minder dynamisch dan andere socials waardoor met name jongeren afhaken. .

Maar de ouderen willen ook wat! :) Ach, op andere Nederlandstalige muziek fora kan het wel. Op iedere hoek van de straat woont een gitarist, dus waarom zou een gitaarforum niet kunnen lopen?

Ik denk dat het eerder met de manier waarop de laatste jaren het forum gerund wordt te maken heeft. Te weinig reclame ervoor, mensen die zeggen dat forums gedateerd zijn etc. ;), waardoor er geen nieuwe leden bijkomen en daardoor er te weinig gepost of gereageerd wordt, waardoor ook oudere leden afhaken. Dat wordt een soort van self fullfilling prophecy op den duur.

Fobo
11 december 2022, 13:28
Het was niet als kritiek naar Maurice bedoelt. Mede doordat het forum langzaam insliep had hij er ook wat minder focus op volgens mij. Snap ik wel, want waar doe je het nog voor meer een handje vol gebruikers… Sowieso was hij daarvoor vooral achter de schermen actief en de mods deden het meer ‘zichtbare’ werk op het forum zelf. En die waren er ook weg.

Resultaat was idd dat alleen de hoogst nodige technische zaken nog werden gedaan, maar bijv. geen moderatie meer. Dat icm de spambots resulteerde in het ‘zooitje’ wat ik bedoelde.
Zowel qua workload als kosten voor hosting etc. kon dat niet meer uit. En kan me ook voorstellen dat Maurice, die 20 jaar terug ofzo dat forum uit hobby is opgestart, inmiddels ook wat andere prio’s heeft.
Right you are...

grayfink
11 december 2022, 16:06
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?172052-Updaten-moderatorbestand

Bijna twee jaar geleden dus dat de beheerder inlogde. Niet kunnen registreren heeft dus waarschijnlijk niets met hem te maken.

Napoje
11 december 2022, 18:45
Forums zijn niet gedateerd. Als ik bijvoorbeeld specifieke informatie google kom ik daar vaak uit. Het is een geweldige bron van kennis. Dat is op social media niet zo makkelijk. Topic komt voorbij in je tijdlijn. Er wordt wat gereageerd en weg is het weer. En niet vindbaar buiten het betreffende medium. Alleen daarom al moet het forum blijven bestaan.

Pepe
11 december 2022, 19:28
Het heeft gewoon, zoals alle social platforms, zijn eigen dynamiek.
Gedateerd heeft er niks mee van doen, eerder tijdgeest.
Zoals weinig gitaar in hedendaags populair.
Wat ook niet helpt is dat er relatief weinig eigen uniek content gepost wordt,
het is grotendeels reactionair, reageren op iets,
en dan vaak ook nog zuur & betweterig,
daar zit de wereld vol mee, daarmee trekt een forum geen volle zalen.

Fobo
11 december 2022, 20:08
Het heeft gewoon, zoals alle social platforms, zijn eigen dynamiek.
Gedateerd heeft er niks mee van doen, eerder tijdgeest.
Zoals weinig gitaar in hedendaags populair.
Wat ook niet helpt is dat er relatief weinig eigen uniek content gepost wordt,
het is grotendeels reactionair, reageren op iets,
en dan vaak ook nog zuur & betweterig,
daar zit de wereld vol mee, daarmee trekt een forum geen volle zalen.

Het weinig posten van eigen uniek content, heeft zeker te maken met de door jou benoemde wijze van reageren. Nieuwkomers worden afgeschrikt en/of haken af door de wijze waarop nogal eens wordt gereageerd. In die zin mogen we best de hand eens in eigen boezem steken: wat doen we er zelf aan om een aantrekkelijk forum te bieden?
Voor een deel is - nee, vind ik - het ook toch een soort old boys’ network, waar je als buitenstaander niet (makkelijk) in/tussen komt en je ook wel een beetje een olifantenhuid moet hebben om het nog een beetje leuk te blijven vinden.

Napoje
11 december 2022, 20:38
Het heeft gewoon, zoals alle social platforms, zijn eigen dynamiek.
Gedateerd heeft er niks mee van doen, eerder tijdgeest.
Zoals weinig gitaar in hedendaags populair.
Wat ook niet helpt is dat er relatief weinig eigen uniek content gepost wordt,
het is grotendeels reactionair, reageren op iets,
en dan vaak ook nog zuur & betweterig,
daar zit de wereld vol mee, daarmee trekt een forum geen volle zalen.

Ik ben met je eens dat het op de moderne, door big tech gecontroleerde, social media nooit reactionair, zuur & betweterig is… wat een fijne wereld hebben musk en zuckerberg ons gegeven…

Pepe
11 december 2022, 20:45
Ik zeg het tegenovergestelde, op reactionaire socials is zuur en negatief geen bijzonder fenomeen.
Geen uniek selling point van GN.

Wat ik zelf wel jammer vind,
we hebben de paar dames die er rondliepen stelselmatig weggejaagd,
of door hijgerig gedrag of juist vrouwonvriendelijk, naar gelang,

Remork1970
13 december 2022, 14:35
Milko was een held! Heb z’n bijdrages met een glimlach gelezen altijd 
Eigenlijk best belachelijk dat hij gebanned werd.

Misschien op verzoek van z'n therapeuten/behandelaars. We weten het niet.

arnoldtims
13 december 2022, 22:49
Ik vind dit forum nog steeds leuk en zit hier veel liever dan op een facebook pagina of zo. Ben niet erg actief en kijk niet meer elke dag maar het is toch al jaren een deel van mijn leven. Ik wil het ook op geen enkele manier op social media laten lijken en blijf meestal dan ook ver van politieke onderwerpen. Ja er is een kliekje en daar hoor ik nog steeds niet bij maar die houden het forum ook in de lucht dus ik ben blij met het kliekje, zelfs Eric die trouwens best wel lief is de laatste tijd:grouphug:

MikeD
17 december 2022, 11:36
op het moment dat ik hierop reageer, staat er onderin: Er zijn nu 1122 gebruikers online. 6 leden en 1116 gasten
Er lijkt dus wel belangstelling voor dit forum te zijn maar voornamelijk van niet-leden.
Overigens is een van de belangrijkste redenen dat ik hier minder verschijn, gelegen in de soms onaardig wordende discussies (sommige forumleden hebben kennelijk een hekel aan elkaar en steken dat niet onder stoelen of banken) en / of hele staarten posts die weinig inhoud hebben. Daarnaast ben ik in den gronde een Gibson-fan (was ik ook al voordat ze in 2019 orde op zaken stelden al was ook ik niet blind voor de idiote bokkensprongen die men maakte) en het Gibson-bashen was hier ook een favoriete bezigheid. Definitieve killer was dat ik geen foto's meer kon plaatsen doordat Photobucket lastig ging doen en ik ben ook niet zo iemand die nog weer weer ergens een (betaalde) account will hebben alleen maar om fotootjes hier te kunnen posten. Op andere fora is het posten van foto's vanaf je eigen computer makkelijker (lees: mogelijk). Edit: wellicht dat die 1122 gebruikers nep zijn en slechts die 6 leden 'echt' ? Dan is het wel triest.

FNaRK
17 december 2022, 12:34
die 1100 "gasten" zijn voornamelijk bots ...
6 "leden" actief op een zaterdagmiddag in te treurig voor woorden
en een (bewuste?) ledenstop sinds 2021 ...
Nogmaals: sterfhuis-constructie, binnen een jaar is het klaar

Napoje
17 december 2022, 12:48
Dan beginnen we toch een nieuw forum? Zo ingewikkeld is dat niet.

MarkS
17 december 2022, 14:58
die 1100 "gasten" zijn voornamelijk bots ...
6 "leden" actief op een zaterdagmiddag in te treurig voor woorden
en een (bewuste?) ledenstop sinds 2021 ...
Nogmaals: sterfhuis-constructie, binnen een jaar is het klaar
Binnen een jaar? GN is al jaren terminaal en uizichtloos, maar er is blijkbaar geen arts te vinden met de bevoegdheid of authorisatie om de stekker er uit te trekken.

Rinze
17 december 2022, 15:42
Ik trek wel als laatste de deur achter me dicht.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

FNaRK
17 december 2022, 17:01
[QUOTE=MarkS;3554741 maar er is blijkbaar geen arts te vinden met de bevoegdheid of authorisatie om de stekker er uit te trekken.[/QUOTE]

Die ene arts die dat zou kunnen is waarschijnlijk zelf al dood ?

Gather38
17 december 2022, 18:31
Als je via “whois” op internet op de domeinnaam zoekt kom je uit op een adres in R’dam.
Dat is waar de domeinnaam geregistreerd is (vaak ook gehost) , die kunnen je vast wel in contact helpen met de eigenaar?

Mijn ervaring is dat de eigenaar van de site vaak adverteert op de betreffende site of er een vergoeding voor krijgt…
Just my two cents…

p.s.
Op ander forums die verhuizen is de ervaring dat dat het einde is.
Een groep maakt geen account meer aan, verhuist naar fecesbook of haakt af…

Napoje
17 december 2022, 19:43
Er zijn gewoon een paar nieuwe moderators nodig. Die vooral nieuwe accounts kunnen toelaten. Dat is niet veel werk. Denk dat er hier genoeg mensen zijn die dat wel willen doen.

Een erger probleem is dat de software niet meer geüpdatet wordt. Op een gegeven moment word of de site gehacked of de software kan niet meer draaien met de huidige webserver software. Simpel te verhelpen maar zelfs een https ontbreekt bij gitaarnet.

Fobo
17 december 2022, 20:39
Site gehacked... GN bedoel je? Wij? Door zware criminelen?
Dat we dan flink moeten dokken anders maken ze je postings openbaar?

Wishful thinking ben ik bang.

Nee, dat de site wordt volgeplempt met allerlei zooi, door mensen die daar kennelijk lol in hebben. Dat gebeurde bij Gitaar.net ook; gegeven moment zie je door het kaf het koren niet meer en is de boel niet beheersbaar meer.

Rinze
17 december 2022, 21:23
Nee, dat de site wordt volgeplempt met allerlei zooi, door mensen die daar kennelijk lol in hebben. Dat gebeurde bij Gitaar.net ook; gegeven moment zie je door het kaf het koren niet meer en is de boel niet beheersbaar meer.Ik kan me vaag herinneren dat iets dergelijks ook op het klarinet forum gebeurde.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Napoje
17 december 2022, 21:53
Nee, dat de site wordt volgeplempt met allerlei zooi, door mensen die daar kennelijk lol in hebben. Dat gebeurde bij Gitaar.net ook; gegeven moment zie je door het kaf het koren niet meer en is de boel niet beheersbaar meer.
Dat gebeurt geheel geautomatiseerd door bots. Ik maak voor mijn werk ook websites en krijg dagelijks beveiligingsrapporten over hackpogingen. Dat is niet zo’n probleem als je je software up to date houd maar websites die verouderde software draaien kunnen zo vaak wel gehacked worden.

Erik de Perik
17 december 2022, 22:08
Ik kan me vaag herinneren dat iets dergelijks ook op het klarinet forum gebeurde.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Dat was echt een veldslag. Nadien zijn de protocollen op het grasparkietenforum ook fors aangescherpt.
Maar dat zal je wel weer niet mogen zeggen.

Fobo
17 december 2022, 23:02
Dat was echt een veldslag. Nadien zijn de protocollen op het grasparkietenforum ook fors aangescherpt.
Maar dat zal je wel weer niet mogen zeggen.

Neem je medicijnen, Erik.

Erik de Perik
17 december 2022, 23:10
Neem je medicijnen, Erik.

Ja dokter.

Hendrik1970
18 december 2022, 17:17
Ik word volgend jaar 60 dus nog een jonkie. :rockon:
Als er iemand een vraag heeft probeer ik daar serieus op te antwoorden, voor zover ik dat kan binnen mijn beperkingen natuurlijk :soinnocent:
Daarom ben ik ook zo geliefd hier :harmony:
!!!!!!!!!!

Napoje
18 december 2022, 19:26
We kunnen ook een gevecht organiseren met telecasters. Dan zijn we weer on topic. Vraag is alleen of swamp ash net zulke mooi klinkende klappen geeft als canadian hard ash. En als je een humbucker in je reet beter is dan een single coil…

Ergens rond kerst ergens in herejezuveen wat organiseren?

Erik de Perik
18 december 2022, 21:45
!!!!!!!!!!

Inspecteur Vlijmscherp op zoek naar sporen.

Dirk_Hendrik
25 december 2022, 16:43
OK, omdat er de vraag kwam of mod even konden reageren en ik toevallig langs dit draadje kwam. Dt is wat ik weet:

1) De eigenaar van dit forum is z'n interesse al heel lang kwijtgeraakt. Zie de gitaarnet frontpage waar de laaste berichten niet voor niets al heel lang uit 2014 en niet verder zijn.
2) De eigenaar en beheerder heeft rechten die de mods niet hebben. Het toelaten van nieuwe leden hoort daar bij.
3) Het door de beheerder laten goedkeuren is enkele jaren terug besloten, ongeveer om en rond het vertrek van Brad, toen we een gebruiker hadden die wel erg fanatiek was met nieuwe accounts aanmaken en daarop trollen en naziporno posten. Het scheelde daarnaast een heleboel aan spambotaccounts. Dat-alléén door de beheerder- was achteraf niet zo handig.
4) mods kunnen alleen door de beheerder worden aangesteld.... en dus worden oude nactieve mods niet vervangen en komen er geen nieuwe mods bij.

Pepe
25 december 2022, 16:48
On that bombshell,
enig idee waar dat getal van 1000+ vandaan komt dat 24/7 als online wordt aangegeven?

Paar jaar geleden was dat ingesteld op 800+ dus er zit progressie in zou je zeggen.

apekop
25 december 2022, 23:46
OK, omdat er de vraag kwam of mod even konden reageren en ik toevallig langs dit draadje kwam. Dt is wat ik weet:

1) De eigenaar van dit forum is z'n interesse al heel lang kwijtgeraakt. Zie de gitaarnet frontpage waar de laaste berichten niet voor niets al heel lang uit 2014 en niet verder zijn.
2) De eigenaar en beheerder heeft rechten die de mods niet hebben. Het toelaten van nieuwe leden hoort daar bij.
3) Het door de beheerder laten goedkeuren is enkele jaren terug besloten, ongeveer om en rond het vertrek van Brad, toen we een gebruiker hadden die wel erg fanatiek was met nieuwe accounts aanmaken en daarop trollen en naziporno posten. Het scheelde daarnaast een heleboel aan spambotaccounts. Dat-alléén door de beheerder- was achteraf niet zo handig.
4) mods kunnen alleen door de beheerder worden aangesteld.... en dus worden oude nactieve mods niet vervangen en komen er geen nieuwe mods bij.

Klinkt als een impasse!

FNaRK
26 december 2022, 12:18
Ook kwalijk: er staan bij de Gitaarnet user / beheerder een hoop verzoeken om het account te verwijderen. Lijkt me wel iets wat ingewilligd moet worden (AVG, wetgeving etc..)
Kan er niet aan één van de nog actieve mods rechten worden toegekend ?

Pepe
26 december 2022, 12:56
Goed plan, straks gaan we allemaal de bak in.

Duhsjaak
26 december 2022, 14:24
Goed plan, straks gaan we allemaal de bak in.
Met de huidige gasprijzen bedenken ze zich wel twee keer…..

Ik waag het er op.
Vriendelijke groet, Gus

Dirk_Hendrik
26 december 2022, 16:49
Ook kwalijk: er staan bij de Gitaarnet user / beheerder een hoop verzoeken om het account te verwijderen. Lijkt me wel iets wat ingewilligd moet worden (AVG, wetgeving etc..)
Kan er niet aan één van de nog actieve mods rechten worden toegekend ?
Ook daar hebben we enkele jaren terug bij een plotseling teken van leven om gevraagd. Blijkbaar lag dat erg gevoelig. Het heeft wel opgeleverd dat alle mods toen meer rechten hebben gekregen waardoor ze ook in andere rubrieken dan waarvoor ze mod zijn kunnen modereren. Ik meen me te herinneren dat Almark redelijk recent nog eens een poging heeft gedaan gitaarnet te bereiken maar weet niet of daar iets uit is gekomen. Zoals Apekop zegt, eem impasse. Da's ook een frustratie van de -sporadisch nog aanwezige-mods.

tmms
26 december 2022, 20:04
Is 't een proleet die beheerder, of wel okee?:hide:

Erik de Perik
26 december 2022, 20:26
Is 't een proleet die beheerder, of wel okee?:hide:

Misschien moet jij eens met hem gaan praten.

tmms
26 december 2022, 21:13
Welkom hier, krijgt ie een potje bier.
Volgens mij is ie of de jongelui met hun telefoontjes zat, of het is een trumpie, primitief soort machtswellusteling.
Ik ga maar uit van het eerste:hippie:

Erik de Perik
26 december 2022, 21:20
Welkom hier, krijgt ie een potje bier.
Volgens mij is ie of de jongelui met hun telefoontjes zat, of het is een trumpie, primitief soort machtswellusteling.
Ik ga maar uit van het eerste:hippie:

Jij wil iets en dan verwacht je dat hij bij jou langs komt? Trump denkt ook zo.
Aan jou is geen diplomaat verloren gegaan :seriousf:

tmms
26 december 2022, 21:42
Trump ook welkom. Als ie z'n Texaanse farmersromantiek maar bij zich houdt:ok:

Erik de Perik
26 december 2022, 21:56
Trump ook welkom. Als ie z'n Texaanse farmersromantiek maar bij zich houdt:ok:

Trump is geboren en getogen in NYC.

Gaat weer lekker hè :ok:

Napoje
27 december 2022, 00:16
Heeft die man een emailadres? Dan kunnen we misschien een online petitie naar hem sturen en wie weet dan gebeurt er iets. Of wie weet draagt ie de boel eens over…

miyaru
27 december 2022, 00:42
Heeft die man een emailadres? Dan kunnen we misschien een online petitie naar hem sturen en wie weet dan gebeurt er iets. Of wie weet draagt ie de boel eens over…

Of we maken een slapende hond wakker, en wordt de boel definitief opgedoekt……. Ik weet niet wat wijsheid is.

Napoje
27 december 2022, 09:03
Of we maken een slapende hond wakker, en wordt de boel definitief opgedoekt……. Ik weet niet wat wijsheid is.
Tja. Het forum doekt zich zelf op op den duur. Is ie plotseling offline. Dus kan je beter nu actie ondernemen.

miyaru
27 december 2022, 09:44
Tja. Het forum doekt zich zelf op op den duur. Is ie plotseling offline. Dus kan je beter nu actie ondernemen.

Ja, dat is wel zo…..

Napoje
27 december 2022, 11:09
Maar niemand weet hoe mr gitaarnet heet of een correspondentieadres heeft?

arjanb01
27 december 2022, 11:32
Ik snap niet dat die beheerder zich niet laat zien hier? Hij is toch per jaar kosten voor het gebruiken van het internet domeinadres kwijt? Zou je dan toch door moeten hebben en het dan al dan niet opdoeken? Voor die paar gebruikers die hier nog zijn is het niet de moeite nog om dit forum in de lucht te houden lijkt mij.

miyaru
27 december 2022, 16:58
Ik snap niet dat die beheerder zich niet laat zien hier? Hij is toch per jaar kosten voor het gebruiken van het internet domeinadres kwijt? Zou je dan toch door moeten hebben en het dan al dan niet opdoeken? Voor die paar gebruikers die hier nog zijn is het niet de moeite nog om dit forum in de lucht te houden lijkt mij.

Dat zeg jij; wellicht kom jij hier tegen jouw zin in, maar de rest is volgens mij vrij om te komen hier.........

Erik de Perik
27 december 2022, 19:55
Dat zeg jij; wellicht kom jij hier tegen jouw zin in, maar de rest is volgens mij vrij om te komen hier.........

Ik kom hier vanwege mijn taakstraf.

miyaru
27 december 2022, 20:19
Ik kom hier vanwege mijn taakstraf.

Maar ja, jij bent Erik de Perik, een verhaal apart……

Erik de Perik
27 december 2022, 20:28
Maar ja, jij bent Erik de Perik, een verhaal apart……

Nahja blijkbaar. Posts waar ik in het verleden voor geband ben, ga ik nu nog wat strepen overheen. Dat kan natuurlijk ook te maken hebben met de teloorgang......

Ander forum waar ik zo ongeveer vanaf het begin bij betrokken was, ben ik nu voorgoed geband. Ik heb het er ook wel een beetje op aan laten komen hoor. :seriousf:

no 1 hops
28 december 2022, 08:41
....

Ander forum waar ik zo ongeveer vanaf het begin bij betrokken was, ben ik nu voorgoed geband. dat schept een band natuurlijk ;)

arjanb01
28 december 2022, 10:51
Dat zeg jij; wellicht kom jij hier tegen jouw zin in, maar de rest is volgens mij vrij om te komen hier.........

Welke rest? Die 5 man die hier nog komt? Als ik beheerder was zou ik dit forum meteen opdoeken, los van de kosten. Het is hier de laatste jaren alleen maar negatiever geworden. Een hoop kennis weggegaan en daarvoor in de plaats mensen die een hoop op Google zoeken, hier plaatsen en dan doen alsof ze ergens verstand van hebben.
Daarbij worden positieve berichten ondergesneeuwd door negatieve, betweterige opmerkingen.
Als ik beheerder hier was wist ik het wel….

Erik de Perik
28 december 2022, 11:10
Alleen in dit onderwerp al, tel ik een veelvoud van vijf.

Napoje
28 december 2022, 16:53
Welke rest? Die 5 man die hier nog komt? Als ik beheerder was zou ik dit forum meteen opdoeken, los van de kosten. Het is hier de laatste jaren alleen maar negatiever geworden. Een hoop kennis weggegaan en daarvoor in de plaats mensen die een hoop op Google zoeken, hier plaatsen en dan doen alsof ze ergens verstand van hebben.
Daarbij worden positieve berichten ondergesneeuwd door negatieve, betweterige opmerkingen.
Als ik beheerder hier was wist ik het wel….

Wat een ouwemannegezeur zeg. Als je daar slecht tegen kan moet je zwz niet op internet gaan. Vanaf dag een van dit forum en vele andere was er altijd al gedoe en gezeik. Mensen gaan weg omdat er steeds minder gitaar-inhoudelijks wordt gemeld en het steeds meer een soort libelle forum voor mannen is geworden.

miyaru
28 december 2022, 17:28
Wat een ouwemannegezeur zeg. Als je daar slecht tegen kan moet je zwz niet op internet gaan. Vanaf dag een van dit forum en vele andere was er altijd al gedoe en gezeik. Mensen gaan weg omdat er steeds minder gitaar-inhoudelijks wordt gemeld en het steeds meer een soort libelle forum voor mannen is geworden.

Ja, het kipkakel forum!

arjanb01
28 december 2022, 17:56
Wat een ouwemannegezeur zeg. Als je daar slecht tegen kan moet je zwz niet op internet gaan. Vanaf dag een van dit forum en vele andere was er altijd al gedoe en gezeik. Mensen gaan weg omdat er steeds minder gitaar-inhoudelijks wordt gemeld en het steeds meer een soort libelle forum voor mannen is geworden.

Dat mag jij vinden. Ik zie dat je sinds 2011 op dit forum zit. Daarvoor was er echt minder gezeik en meer gezelligheid met geouwehoer over muziek en gitaren.
Hier is het gewoon echt veranderd de laatste jaren. En een aantal members heeft hier een niet gunstige invloed op gehad helaas. Heel jammer.

miyaru
28 december 2022, 18:23
Dat mag jij vinden. Ik zie dat je sinds 2011 op dit forum zit. Daarvoor was er echt minder gezeik en meer gezelligheid met geouwehoer over muziek en gitaren.
Hier is het gewoon echt veranderd de laatste jaren. En een aantal members heeft hier een niet gunstige invloed op gehad helaas. Heel jammer.

Ik denk dat wij ons er allemaal wel eens schuldig aan maken, zou erniet te zwaar aan tillen…..:grouphug:

denis.hermans
28 december 2022, 22:26
Ik herinner mij ook de posts van Jeroen over theorie. Hij had echt moeite gedaan om alles mooi uit te schrijven.
Forum was toen echt springlevend...

Erik de Perik
28 december 2022, 22:36
De posts van Brad over theorie waren anders ook niet mis!

Han S
28 december 2022, 22:42
Nahja blijkbaar. Posts waar ik in het verleden voor geband ben, ga ik nu nog wat strepen overheen. Dat kan natuurlijk ook te maken hebben met de teloorgang......

Ander forum waar ik zo ongeveer vanaf het begin bij betrokken was, ben ik nu voorgoed geband. Ik heb het er ook wel een beetje op aan laten komen hoor. :seriousf:

Meen je dat nou? Mag je daar niet meer terugkomen? Je was ff flink op dreef, maar persoonlijk heb ik daar weinig moeite mee. Maar daar zitten de laatste tijd een stuk of wat klagers die steeds op de knop drukken.

Welke mod heeft je op vakantie gestuurd? Volledige nick hoeft niet, een paar letters is genoeg.

Dirk_Hendrik
29 december 2022, 12:28
sinds 2011 op dit forum zit. Daarvoor was er echt minder gezeik en meer gezelligheid met geouwehoer over muziek en gitaren.

Hmm... vroeger was alles beter.... Ik geloof dat je jezelf het verleden wat "zonnig" herinnert ;-). Ja, er waren meer leden die actiever discussieerden dus was het geheel levendiger. Neemt niet weg dat ook ver voor 2011 verreweg de grootste hoeveelheid activiteit en "gezelligheid" plaatsvond in OT. En ook van voor 2011 kan ik, als ik er voor zou gaan zitten, een mooi lijstje maken van voorbeelden waar in extreme mate de vlam in de pan ging. Allerhande redenen waaronder persoonlijke meningen en soms zeer korte lontjes. Jammer want we hebben er leuke en trouwe leden door zien vertrekken. Ik heb wel het gevoel dat, OT uitgezonderd, een paar van de heetste momenten te maken hadden met de suffe forumregel dat elke vorm van activiteit die uitgelegd kon worden als "commercieel" leidde tot een paar moord-en-brand gillende forumleden, vooral in de versterkerrubrieken.

Neemt niet weg dat ook een groot aantal leden van het eerste uur in de jaren erna een ander leven zijn ingeslagen waar zo'n forum niet meer zo'n grote rol in speelt. Relaties, huwelijken, ziekte, kinderen, banen. Een mooi voorbeeld is het forumlid wat toen hij begon te GN-en in een, als ik het me goed herinner, suf callcenter baantje zat, later het basisonderwijs is ingegaan en nu geregeld de media haalt als één van de grote karretrekkers voor vernieuwing in dat basisonderwijs, inclusief het vol organiseren van het Maliveld. Nope, dan ga je niet s' avonds lekker zitten forummen op een plek waar al je bekenden van weleer weg zijn.

grayfink
29 december 2022, 13:03
Maar niemand weet hoe mr gitaarnet heet of een correspondentieadres heeft?

Ido Hurkmans. Moet te vinden zijn door Bellingcat.

Edit: Of google. Ido Hurkmans at Website Informer (https://website.informer.com/Ido+Hurkmans.html)

Pepe
29 december 2022, 13:35
Hij woont hier vlakbij, kom er bijna dagelijks langs.

Pter
29 december 2022, 14:30
Als je daar woont snap ik dat je alle zin in het leven of gitaarnet verloren hebt :ok:

miyaru
29 december 2022, 14:48
Als je daar woont snap ik dat je alle zin in het leven of gitaarnet verloren hebt :ok:

Waarom, mensen kunnen daar toch ook gelukkig zijn? :???:

Dirk_Hendrik
29 december 2022, 14:54
Waarom, mensen kunnen daar toch ook gelukkig zijn? :???:

Zeker, maar sommigen moeten wat roepen als het gaat over mensen die in de hoofdstad wonen. En vice versa trouwens.

Pepe
29 december 2022, 15:06
Tis een diss van niks, je moet er wat humor en/of gevatheid in leggen,
of misschien moet de clue nog komen?
Ik denk van wel.

Pter
30 december 2022, 01:22
Helaas, ben de clue vergeten. Maar ook in Amsterdam zijn er mooiere plekken om te wonen. :harmony:

apekop
31 december 2022, 08:14
Hij woont hier vlakbij, kom er bijna dagelijks langs.

Even aanbellen dan! En hem op dit topic wijzen. Of een briefje in de brievenbus gooien....

Erik de Perik
31 december 2022, 09:32
Even aanbellen dan! En hem op dit topic wijzen. Of een briefje in de brievenbus gooien....

Hahaha egwel...!!