PDA

View Full Version : Nieuw prog/fusion solo album "Juvenile Fish tales"



apekop
6 december 2022, 11:54
Afgelopen weekend is mijn tweede solo album "Juvenile Fish Tales" uitgekomen via het Indiase Subcontinental label. Een instrumentaal concept album over vissen. Nu op Bandcamp, en binnenkort als fysieke CD en op Spotify etc.

Trots dat mijn basheld, de Amerikaanse bas virtuoos Michael Manring, een gastrol vervult op track 7 met mooi fretloze bas spel en een Ebow bas solo. Ik speel gitaar, bas, sitar en synths. Verder zijn er nog vier verschillende drummers en nog twee andere gasten. Altijd mega veel werk, maar ik ben blij met het resultaat. Hopelijk jullie ook! Laat maar weten. Bedankt voor het luisteren, Barend Tromp

https://subcontinentalrecords.bandcamp.com/album/juvenile-fish-tales

bluegate
6 december 2022, 14:10
Kan het zijn dat je link niet werkt?

Gefeliciteerd met je album!

Duhsjaak
6 december 2022, 14:52
Och, morgen proberen we ‘t nog es.
Vriendelijke groet, Gus

apekop
6 december 2022, 17:44
Nu doet ie het wel...foutje! :)

Fobo
6 december 2022, 18:55
Ja, ik vind het te gek klinken; fris en nieuw, maar tegelijkertijd ook vertrouwd. Complimenten!!!

apekop
8 december 2022, 19:22
Ja, ik vind het te gek klinken; fris en nieuw, maar tegelijkertijd ook vertrouwd. Complimenten!!!

Dank je Fobo. Dat zijn mooie woorden!

Erik de Perik
8 december 2022, 19:59
Te gek man...!!

Mooi dat Michael Manring meespeelt, maar de rest van de baspartijen mogen er ook zijn. Colossal Octopus heeft met name qua bas (Percy Jones) een Brand X vibe en daar is niets mis mee!

bluegate
9 december 2022, 10:01
Ik vind het knap gedaan!
Merk wel dat mijn ongeschooldheid in muziek mij parten speelt bij het luisteren.

apekop
10 december 2022, 09:22
Te gek man...!!

Mooi dat Michael Manring meespeelt, maar de rest van de baspartijen mogen er ook zijn. Colossal Octopus heeft met name qua bas (Percy Jones) een Brand X vibe en daar is niets mis mee!

Bedankt Erik! Tof dat je Percy Jones er in hoort! Ja, Brand X vind ik ook te gek, net als de meeste 70s fusion/jazzrock zoals Mahavishnu, Weather Report, Return to Forever en Miles Davis’ jazzrock fase.

apekop
10 december 2022, 09:24
Ik vind het knap gedaan!
Merk wel dat mijn ongeschooldheid in muziek mij parten speelt bij het luisteren.


In welke zin? Je hoeft niet geschoold te zijn om iets wel of niet mooi te vinden toch? :)

bluegate
11 december 2022, 22:51
Ik hoor dingen die heel knap zijn, maar omdat de stukken ingewikkeld zijn (complex in harmonie en/of ritme) heb ik de neiging om af te haken.
Wil niet zeggen dat het niet goed is of mooi, ik heb hetzelfde bij impressionisme in schilderijen.

apekop
12 december 2022, 12:43
Ik hoor dingen die heel knap zijn, maar omdat de stukken ingewikkeld zijn (complex in harmonie en/of ritme) heb ik de neiging om af te haken.
Wil niet zeggen dat het niet goed is of mooi, ik heb hetzelfde bij impressionisme in schilderijen.

Bedankt voor de uitleg. Dat snap ik natuurlijk. Toch zijn er heel veel niet-geschoolde muziekliefhebbers (niet-muzikanten) die ook veel naar prog en fusion etc. luisteren. Ik denk persoonlijk dat het niet zoveel met geschoold of ongeschoold heeft te maken maar meer met smaak of zo. Ik weet het ook niet....:)

Erik de Perik
12 december 2022, 13:48
Bedankt voor de uitleg. Dat snap ik natuurlijk. Toch zijn er heel veel niet-geschoolde muziekliefhebbers (niet-muzikanten) die ook veel naar prog en fusion etc. luisteren. Ik denk persoonlijk dat het niet zoveel met geschoold of ongeschoold heeft te maken maar meer met smaak of zo. Ik weet het ook niet....:)

Precies dat. Van mijn vroegere vriendenkring weet ik van twee lui dat ze muziek maakten (Hermes Houseband) en die luisterden niet naar moeilijker muziek dan Queen.

Ik ben natuurlijk wel extreem geschoold, laat dat duidelijk zijn :soinnocent:

apekop
14 december 2022, 15:26
Ik ben natuurlijk wel extreem geschoold, laat dat duidelijk zijn :soinnocent:

:) Ja, ik had niet anders verwacht!! Ik als 'geschoolde' muzikant hou ook van de Dead Kennedys of Slayer bijvoorbeeld. :zz:

Erik de Perik
14 december 2022, 19:31
Ik luister alleen naar extreem ingewikkelde jazz en draag de hele dag een baret :cooler:


Maar krijg je wel een beetje leuke respons en feedback over jouw album, misschien ook via fans van Michael Manning?

Cageman
14 december 2022, 22:08
Erg cool en een leuke niche. Ik had je vorige al in m'n wishlist zitten, maar deze trekt me over de streep.

Op alle nummers en lekker plopperige bas. Ik hoor Primus met Holdsworth. Nice.

Ik vind muziek doorgaans juist leuk de minder verklaarbaar het is. Dit is qua muziek lekker wazig en qua sounds dromerig. Het is wel overal kraakhelder, zeg maar. Hier en daar een bas drone met onhandelbare gain tussen de sitar zou misschien ook nog leuk zijn.

apekop
16 december 2022, 20:33
Maar krijg je wel een beetje leuke respons en feedback over jouw album, misschien ook via fans van Michael Manning?

Ja hoor, al veel positieve respons en een aantal recensies etc.

apekop
16 december 2022, 20:37
.Ik hoor Primus met Holdsworth. Nice.

Ik ben van beiden niet vies, leuke combinatie! :) Bedankt! Al zou Holdsworth (als hij nog zou leven) in Primus waarschijnlijk niet passen en Claypool in Holdsworth's band ook niet.

apekop
29 december 2022, 14:23
Hier een video van de Amerikaanse bassist Michael Manring en mij. Mooie fretless baspartij en Ebow solo. En een artikel in Rolling Stone India.

https://rollingstoneindia.com/premiere-barend-tromp-michael-manring-golden-mahseer-video/?fbclid=IwAR3YK4xW7PF6Ae-WbJ4YfTZR4A1kj9JVMX5aK04FLRGzwMDy2FmjOLIIIBk


https://www.youtube.com/watch?v=kU33SRrAGiI&ab_channel=SubcontinentalRecords

Fobo
30 december 2022, 16:58
Hier een video van de Amerikaanse bassist Michael Manring en mij. Mooie fretless baspartij en Ebow solo. En een artikel in Rolling Stone India.

https://rollingstoneindia.com/premiere-barend-tromp-michael-manring-golden-mahseer-video/?fbclid=IwAR3YK4xW7PF6Ae-WbJ4YfTZR4A1kj9JVMX5aK04FLRGzwMDy2FmjOLIIIBk


https://www.youtube.com/watch?v=kU33SRrAGiI&ab_channel=SubcontinentalRecords

Prachtig stuk muziek; geweldig!

apekop
10 januari 2023, 06:54
Het album staat nu ook op Spotify en andere streaming diensten.
Is ook als fysieke CD te koop bij mij of het label.

https://open.spotify.com/album/1Xghu23dvmAghMh8W4nuLj?si=oASQXPAZS4qgAHRgmzYLFw