PDA

View Full Version : Eventide H90



apekop
16 november 2022, 08:36
Super tof ding! Maar 1200 euro is toch echt te gortig. Gelukkig heb ik mijn H9 nog, maar voor die prijs ga ik niet upgraden. Wel gave nieuwe algo’s denk ik en heel benieuwd naar die polyphone pitch shifter en verbeteringen in tracking.

https://www.eventideaudio.com/pedals/h90/

Riky
16 november 2022, 10:25
Ja gaaf ding, maar mede vanwege de prijs alleen interessant voor pro’s.

apekop
16 november 2022, 10:35
Ja gaaf ding, maar mede vanwege de prijs alleen interessant voor pro’s.

Dat weet ik niet, zelfs voor pro's is het duur. Muzikant is niet de best verdiende beroepsgroep, tenzij je in de charts staat...:) Er zijn amateurs die veel beter verdienen.

apekop
18 november 2022, 10:50
Ok, niet aan jullie besteed dus? Het is zo rustig op het forum de laatste tijd....:???:

Erik de Perik
18 november 2022, 11:20
https://www.youtube.com/watch?v=hWpfUG8DM9Q

Hier liep het ook niet storm op 😜

tnijland
18 november 2022, 21:35
Ben het wel met jullie eens. Ik vond de H9 destijds al aan de dure kant maar ging uiteindelijk overstag voor de goede kwaliteit. Maar om dat dan te verhogen naar max. 2 effecten voor bijna dubbele kosten is gewoon teveel van het goede. Dan hadden ze wat mij betreft liever mogen investeren in een fatsoenlijke 5 knops multiplank met effecten als een compressor, vibe/phaser, chorus, delay etc. incl. de overdrive loop mogen maken. Zoiets als de plethora van TC Electronics dus.

@apekop: als je toch wilt investeren in de betere analoge effecten zou je toch eens de Vintage Revolution PedalPro moeten uitproberen. Jammer dat dat apparaat nooit in pedalvorm is uitgebracht want beter wordt het gewoon niet.

miyaru
18 november 2022, 23:37
Prachtige FX, maar voor mij heel ver buiten budget als hobby gitaar pieler......

Ik ga het doen met mijn nieuwe Zoom MS 70 CDR........

http://i.ibb.co/d6BT5Ct/zoom-ms-70-cdr.jpg

D3nnis
19 november 2022, 08:04
@apekop: als je toch wilt investeren in de betere analoge effecten zou je toch eens de Vintage Revolution PedalPro moeten uitproberen. Jammer dat dat apparaat nooit in pedalvorm is uitgebracht want beter wordt het gewoon niet.

Effectkwaliteit is super (en dan nog moeten de geluiden wel je smaak zijn), maar het is jammer dat ze de boot gemist hebben met de tuner die alleen standaard E tuning kan (of is dat in de EX versie anders?), en het is nog jammerder dat het een complete bromtechnische ramp is om dat ding in je setup te hebben. Uiteindelijk op moeten lossen met isolatietrafo's; 1 tussen pedalpro send en preamp in, 1 tussen preamp out en pedalpro return, en 2 tussen pedalpro L en R out en poweramp omdat niks anders werkte (zonder uit te laten zoeken of modificatie van het apparaat zelf nog iets zou kunnen brengen).

Mijn mening: een apparaat dat echt wel potentie heeft, maar achteraf gezien niet echt uitontwikkeld (de niet EX versie dus) is.
Ik hoor in ieder geval niet bij de groep die dit apparaat blind aan iedereen aanraad.


Wat de H90 betreft: niet mijn ding.
Maar ik heb mijn eventueel eclipse dan ook weg gedaan nadat die ook al jaren niet meer aan had gestaan. Thuis pielen met gekke geluidjes vind ik wel leuk, maar eigenlijk gebruik ik verder niet veel meer effecten dan een drive, chorus, en delay, en dat dan ook nog heel traditioneel, een dat lukt best met de spullen die ik al heb. Zo'n H90 is aan mij dan ook niet echt besteed.

apekop
19 november 2022, 10:50
@apekop: als je toch wilt investeren in de betere analoge effecten zou je toch eens de Vintage Revolution PedalPro moeten uitproberen. Jammer dat dat apparaat nooit in pedalvorm is uitgebracht want beter wordt het gewoon niet.

Ach ik zit niet om effecten verlegen. Ik heb mijn Axe fx II, H9 en Boss GT1000 core nog, plus nog een hoop losse pedalen in de kast liggen. Ik ben gewoon benieuwd naar de beloofde verbeteringen op pitch schifting gebied en de nieuwe algos van de H90.

Ik ben gelukkig ook geen analoge purist, anders zou ik ook geen Axe fx en H9 hebben natuurlijk.

tnijland
19 november 2022, 20:43
Effectkwaliteit is super (en dan nog moeten de geluiden wel je smaak zijn), maar het is jammer dat ze de boot gemist hebben met de tuner die alleen standaard E tuning kan (of is dat in de EX versie anders?), en het is nog jammerder dat het een complete bromtechnische ramp is om dat ding in je setup te hebben. Uiteindelijk op moeten lossen met isolatietrafo's; 1 tussen pedalpro send en preamp in, 1 tussen preamp out en pedalpro return, en 2 tussen pedalpro L en R out en poweramp omdat niks anders werkte (zonder uit te laten zoeken of modificatie van het apparaat zelf nog iets zou kunnen brengen).

Mijn mening: een apparaat dat echt wel potentie heeft, maar achteraf gezien niet echt uitontwikkeld (de niet EX versie dus) is.
Ik hoor in ieder geval niet bij de groep die dit apparaat blind aan iedereen aanraad.


Wat de H90 betreft: niet mijn ding.
Maar ik heb mijn eventueel eclipse dan ook weg gedaan nadat die ook al jaren niet meer aan had gestaan. Thuis pielen met gekke geluidjes vind ik wel leuk, maar eigenlijk gebruik ik verder niet veel meer effecten dan een drive, chorus, en delay, en dat dan ook nog heel traditioneel, een dat lukt best met de spullen die ik al heb. Zo'n H90 is aan mij dan ook niet echt besteed.

Wel bijzonder want ik heb juist geen last van brom i.c.m. de VR PedalPro. De Mesa Triaxis bleek in mijn geval vaker de boosdoener te zijn. Dus je moet kennelijk echt letten welk apparaat ergens op een positie een ground loop veroorzaakt. Het lijkt mij dus meer een typisch rack probleem met wisselende daders...

Erik de Perik
19 november 2022, 23:03
Meestal zit het in de ontvankelijkheid van de versterker voor effecten. Puur een aanpassingsprobleem dus.

D3nnis
20 november 2022, 08:52
Wel bijzonder want ik heb juist geen last van brom i.c.m. de VR PedalPro.

Wat heb je aan speciale trucjes uitgehaald? Grounds al dan niet gelift (originele netsnoer? Gooi die stekker maar eens open :) ).
Misschien is er bij mij nog wat over het hoofd gezien (nadat ik er zelf niet uit kwam heb ik het maar uitbesteed, aan toch niet de minste).



Meestal zit het in de ontvankelijkheid van de versterker voor effecten. Puur een aanpassingsprobleem dus.

Ja, dat zou je zeggen, maar dat ding wil zich niet graag aanpassen aan zowel mijn 19" zooi (zowel ingebouwd alswel losstaand) als mijn losse tops, behalve zoals gezegd door 4 isolatietrafo's toe te passen. Allemaal leuk, en dat werkt ook wel, maar het is toch wel een hoop extra zooi weer.
Met name als dit ding dan in pedaalvorm zou bestaan zou ik daar niet zo vrolijk van worden

tnijland
20 november 2022, 12:09
Geen idee. Ik had er gewoon geen last van. Setje bestaat uit een Ernst Flieck 2x50W poweramp, een Groove Tubes GT Trio in de pre-loop, Eventide Eclipse in de post-loop en dat naar de PL speakerkasten.

Als 2e set heb ik een Triaxis en MB Simul Class 295 combi met de Lexicon MPX G2. Die had wel last van aardlussen welke moeilijk op te lossen waren. Uiteindelijk heb ik met wat humbuster plastic schroeven de pijn verzacht.

Maar ik denk dat het niet aan het apparaat ligt maar aan de rack schroefmontage i.c.m. bedrading en aardpunten. Blijft altijd lastig dus als ik weer een unit verplaats kan dat meteen gevolgen hebben. En het zou dus maar zo kunnen dat de PedalPro daar ook gevoelig voor is al denk ik dat VR wel verstand heeft van dit soort problematiek en de unit dus overeenkomstig heeft ontworpen. Heb je Max ook zelf al eens benaderd over dit probleem?

Aardlussen en brom kun je volgens mij alleen maar met heel veel theorie en praktijkervaring oplossen/voorkomen.

D3nnis
20 november 2022, 13:01
Heb je Max ook zelf al eens benaderd over dit probleem?


Ja.
Was ook zeer behulpzaam, daar kan ik niks negatiefs over zeggen, maar het werkte allemaal maar beperkt.
Uiteindelijk met (best dure) audio iso trafo's aan de gang gegaan, en dat is allemaal leuk, maar allemaal extra geld, ruimte, gewicht, en kabels/verbindingen.

En dat terwijl ik met de Eventide Eclipse, Eventide pedalen, maar ook rocktron, tc g major en g force etcetera nooit (zo veel) gedoe heb ervaren om het bromvrij te krijgen.
Maar wellicht hebben jullie gelijk en mag ik dat apparaat niet de schuld geven, maar die route zou ik nooit gekozen hebben als ik het vantevoren had geweten dat ik er zo veel geklooi mee had gehad

tnijland
20 november 2022, 14:14
Ja, teveel brom/ruis kan vreselijk irritant worden. Maar ik denk dat de gekozen oplossing van jou verreweg de beste is. Een signaalpad isoleren middels galvanische scheiding is gewoon de enige juiste methode die gegarandeerd werkt. Je hebt nu wel een heel goed concept, goed gedaan!

bluegate
21 november 2022, 17:06
Zover ik weet heeft de H90 alle algoritmes onboard, dus 2x H9 max. Dat komt in prijs overeen.
Ik vond de H9 helemaal niet zo goed, veelal overstuurde ik de input of hoorde ik iets wat er niet in hoort te zitten.
Heb er twee gehad, dus lijkt mij sterk dat zij beide een probleem hadden.

Eventide is goed maar de H9/H90 zijn goedkope dingen waarbij ze toch beknibbelen op de techniek.
Ik heb alleen vertrouwen in hun 19" units, die zijn helaas echt duur :seriousf:

apekop
22 november 2022, 10:31
Zover ik weet heeft de H90 alle algoritmes onboard, dus 2x H9 max. Dat komt in prijs overeen.
Ik vond de H9 helemaal niet zo goed, veelal overstuurde ik de input of hoorde ik iets wat er niet in hoort te zitten.
Heb er twee gehad, dus lijkt mij sterk dat zij beide een probleem hadden.

Eventide is goed maar de H9/H90 zijn goedkope dingen waarbij ze toch beknibbelen op de techniek.
Ik heb alleen vertrouwen in hun 19" units, die zijn helaas echt duur :seriousf:

Vreemd. Nooit problemen gehad met mijn H9. En ik gebruik hem ook met mijn actieve bassen met hoge output. Misschien zat het probleem ergens anders in de chain?

je kan trouwens de input level ook regelen in de H9, maar ik heb dat nooit hoeven aanpassen.