PDA

View Full Version : Ik ga naar Veenendaal en ik neem … mee (terug)



The Mule
11 augustus 2003, 13:39
Een ruim maandje, en dan is het al zover (20 september):

Vintage Veenendaal!!

Ik twijfel nog of ik een te ruilen of te verhandelen instrument meeneem, zo ja, dan zal het een zestiger jaren Hofner 4550 acoustische archtop zijn.

Ik hoop eigenlijk op een mooie bas, basversterker en heel misschien op een goedkope strat om mee terug naar huis te nemen.

Next!?

BLOK182
11 augustus 2003, 13:40
Ik ga niet, ik ben blut :-)

Ibanez RuleZ
11 augustus 2003, 13:59
ik woon dr practisch naast, maar ik heb niet echt aandrang om dr weer heen te gaan. ik vond dr de vorige keer echt geen reet aan, alleen maar oud spul. geef mij maar een mooie nieuwe gitaar ;)

harrald

Wouter J
11 augustus 2003, 14:31
Nou Ibanez Rules dan heb je niet goed gekeken want vooral op de tweede verdieping stond veel nieuw spul, Gibson en een hele hoop hand bouwers.

Anyway, ik hoop mooie jaren zeventiger strat of LP kopien te kunnen strikken Tokai, Burny en Greco staan hoog op mijn lijstje

Ibanez RuleZ
11 augustus 2003, 15:20
nou en of ik boven ben geweest, maar ja, wat moet ik met een gibson? ;) er stonden daar wel een paar mooie planken ergens bij de trap en die heb ik wel ff geprobeert, klonken en speelden redelijk. nee, vintage is niet aan mij besteed!

harrald

SiNiSTRaL
11 augustus 2003, 15:21
ze hadden zelfs 1 of 2 ruokanga's strats :)

ieme
11 augustus 2003, 22:12
lijkt me wel wat, mischien dat ik daar maar heen moet! man ik mn eens aan een kenner vragen wat mn 57 lp jr met 3/4 scale nou echt waard is...

sash
12 augustus 2003, 00:45
Ik ga ook deze keer weer als vintage geil en neem m'n '57er strat mee om wat vintage amps te testen.

ToolRulez
12 augustus 2003, 11:39
Weet iemand een site met veel goede informatie over vintage gitaren. Ik ben namelijk een bassist, maar ik ga ook naar Veenendaal om naar een mooie gitaar te zoeken. Het probleem is dat ik dus vrij weinig van de oudere gitaren af weet.

sash
12 augustus 2003, 12:42
Loop gezellig met mij mee, als je wat wil weten kan je het vragen :D

Retinite
12 augustus 2003, 21:32
ik zoek een nieuwe amp en ik woon er 15 km vandaan dus ik wip ff langs :) hebben zo ook veel goeie gouwe ouwe buizen versterkers? en hoveel kosten die ongeveer, gemiddeld...?

sash
12 augustus 2003, 22:08
Ligt eraan wat voor merk natuurlijk. Oude jaren 50 Tweed Fenders zo'n 5000 Euro, maar je komt ook bakjes van 250 tegen.

ToolRulez
12 augustus 2003, 22:58
Hehe, bedankt voor het aanbod Sash :).
Als ik hoor wie er hier allemaal naartoe gaan, kunnen we wel een flinke Gitaarnet-meeting opzetten :D.

roger
15 augustus 2003, 18:30
Ik ben er in maart dit jaar geweest. TIP: zorg dat je vroeg bent, rond 15.00 uur kun je over de koppen lopen :(
Misscien ga ik dit jaar weer even kijken. Hier een foto-impresie van maart:
http://members.lycos.nl/rogertje/veenendaal/index.htm


Groetjes Roger www.stickyfingers.nl

Wouter J
15 augustus 2003, 18:45
Supercool om dit tussen die foto's te vinden.

http://members.lycos.nl/rogertje/veenendaal/imagepages/image3.htm

Die witte Les Paul was een Japanse Burny, heel zeldzaam en ik had hem bijna gekocht maar ik kwam 100 euro te kort :-(

Wouter J
15 augustus 2003, 18:59
Boh, als ik zo naar die foto's kijk krijg ik er al weer zin in. Ik verheug me er zo op en ik heb ook genoeg pieken om iets leuks te kopen, fuck de normale winkels deze beurs heeft al het leuke en ongewone waar je normaal je een breuk voor moet zoeken.

Ik zal erbij zijn reken maar! :strat:

Casseman
15 augustus 2003, 19:02
Weet iemand of er ook Epiphone Les Pauls te krijgen zijn en hoe duur ze daar gemiddeld zijn?

Groeten Casper

Wouter J
15 augustus 2003, 19:29
Weet iemand of er ook Epiphone Les Pauls te krijgen zijn en hoe duur ze daar gemiddeld zijn?

Groeten Casper

Ja hoor die kom je daar zeker tegen er is een duitse zaak (die meestal zijn stand in de hal zet) die allemaal nieuw spul voor belachelijke prijzen wegdoet daar stonden epiphoontjes al voor 200 euro.

Casseman
15 augustus 2003, 19:50
Watvoor epi`s waren dat???, want ik ben misschien van plan om een een epi les paul te kopen en het liefst een standard, maar ik heb niet zoveel geld

cas121
15 augustus 2003, 20:50
Hoe zit het daar eigenlijk met de prijzen tov particulier 2dehands? ik zoek nog een gibson lp (std,custom of goldtop) en een fender precision (liefst een jap) is het dan de moeite om daar te gaan checken? het hoeft voor mij niet zo'n "bejaarde" gitaar te zijn, ew sorry lads, "vintage"bedoel ik natuurlijk... Dus kijk ik meer voor een redelijke prijs dan voor een bijzonder exemplaar, ben ik dan in veenendaal aan het juiste adres?

Tnx Cas

Casseman
15 augustus 2003, 22:29
Watvoor epi`s waren dat???, want ik ben misschien van plan om een een epi les paul te kopen en het liefst een standard, maar ik heb niet zoveel geld

Even een vervolg hierop...
Het waren toch niet van die specials toch hoop ik???

Wouter J
15 augustus 2003, 22:34
Dat waren geen specials, maak je maar naar niet druk. Het waren studios (dunnere body, geen binding maar wel met een ingelijmde hals)

Casseman
15 augustus 2003, 22:35
Okey

Casseman
15 augustus 2003, 22:45
Hadden ze ook Epi Les Paul standards??
zoja hoe duur???

Wouter J
15 augustus 2003, 22:48
Hadden ze ook Epi Les Paul standards??
zoja hoe duur???

Euh, dat weet ik zo niet uit m'n hoofd. Ik weet wel dat ikzelf bij een van de stands een Epiphone Les Paul Custom alpine white (2'er hands) voor 350 heb gekocht een hele goede koop en een van mijn lievelings gitaren.

Wat ik je dus kan aanbevelen is goed om je heen te kijken, wie weet wat je allemaal vindt.

Casseman
16 augustus 2003, 10:25
Jammer dat ik zo weinig geld heb :(

The Mule
17 augustus 2003, 10:19
Hoe zit het daar eigenlijk met de prijzen tov particulier 2dehands? ik zoek nog een gibson lp (std,custom of goldtop) en een fender precision (liefst een jap) is het dan de moeite om daar te gaan checken? het hoeft voor mij niet zo'n "bejaarde" gitaar te zijn, ew sorry lads, "vintage"bedoel ik natuurlijk... Dus kijk ik meer voor een redelijke prijs dan voor een bijzonder exemplaar, ben ik dan in veenendaal aan het juiste adres?

Tnx Cas

Jazeker, er staan in 1 gebouw gewoon meer bijzondere (ook nieuwe) gitaren dan je in Nederland ooit ergens anders zal kunnen zien. Er zijn vaak mooie aanbiedingen, maar er worden soms ook hoofdprijzen gevraagd. Lekker snuffelen, en gegarandeerd dat je wat tegenkomt...

The Mule
7 september 2003, 19:16
Jawel, jawel, en dan is het opeens nog maar twee weekjes voor de Vintage Veenendaal. Mijn eigen plannen zijn een klein beetje gewijzigd, ik ga in elk geval op zoek naar een Jazz Bas pickup en misschien pickguard materiaal voor mijn (nog verder te customizen) Guild B-301 basgitaar. Ook sluit ik niet uit dat er misschien nog wel een nieuw basje meegaat naar huis...

Jullie er ook al een beetje zin in? Ik kan niet wachten... :P

amon
7 september 2003, 19:34
tja, ik zou wel willen, maar veenendaal ligt niet om de hoek en ik heb geen auto en weinig geld.
vanaf hoeveel euro kun je al een beetje een redelijk gitaartje kopen? misschien dat wanneer er ook wat (goede) goedkope zijn, ik misschien wel probeer te komen...
goedkoop bedoel ik 100 euro ofzo, zijn die er?

bert k
7 september 2003, 20:32
Hoe werkt dat eigenlijk, die beurs? Loop je er zo naar binnen met je ouwe versterker of moet je inschrijven of wat? Ergens een site? Ik heb een versterkertje te koop dat ik daar misschien wel wil neerzetten.

wietse
7 september 2003, 20:56
wordt niks voor mij moet werken zal nog proberen te ruilen ,maar dan gaat de rommelmarkt bij mij in het dorp en de vrijmarkt in franeker voor .
wat ik daar weg haal verdien ik elk jaar weer honderden euro's aan.
zie 18 november wel in bergum bij de noordelijke gitaarbeurs lekker dicht bij.

niels5150
7 september 2003, 21:44
je kan beter niets kopen in veenendaal, is allemaal way overpriced! let dus op. als je iets koopt, doe het dan aan het einde van de dag, dan kun je er meer vanaf pingelen! ik ga ook wel even kijken denk ik.

Javaca
8 september 2003, 17:33
Is er een entreeprijs????????
:???: :???: :???: :???: :???: :o :???: :???: :???: :???: :???:

hadv
8 september 2003, 18:06
& hoe betaal je
cash, credit card ?

(niet :-D )

BLOK182
8 september 2003, 18:31
Der was een pinautomaat net buiten het gebouw of zoiets?

The Mule
9 september 2003, 07:28
Betalen is alleen cash, de entreeprijs was in maart dacht ik € 7,- en van die pinautomaat weet ik eigenlijk niet.

Misschien dat iemand die al eens ontdekte dat ie meer geld wilde uitgeven dan van tevoren gedacht (geen onwaarschijnlijk scenario :D ) weet waar de dichtstbijzijnde pinautomaat is :???: