PDA

View Full Version : 2de hands Fender Squier Strat



Bastijn
11 augustus 2003, 11:38
mn broer deed ooit een poging gitaar te spelen. mislukt, jammer.
echter ben ik als bassist wel geinteresseerd in deze gitaar, hij is een paar jaar oud en heeft een paar butsen, wat lakschade (maar dat boeit me niet) maar wat betrefd hardware en bedrading is hij in orde.
mn broer vraagt 100 euro voor deze gitaar. dit vind ik te veel. weet iemand of er richtlijnen bestaan voor het prijzen van dit soort gitaren, of heeft iemand argumenten voor me zodat ik m kan overtuigen dat t teveel is???
alvast bedankt

SiNiSTRaL
11 augustus 2003, 12:10
fender squier?
squier is gewoon een B-merkje wat fender kopieen maakt, duys als je al basst en een gitaar wilt kopen, koop dan gelijk een goeie en geen squier

Matje
11 augustus 2003, 12:28
Is toch wel een nette prijs?

MarshallSG
11 augustus 2003, 12:49
Is niet te veel kijk eens op www.marktplaats.nl staan ze voor meer.

BLOK182
11 augustus 2003, 13:31
Aan de andere kant heeft die van zun broer butsen/lakschade.

RadiuS
11 augustus 2003, 14:14
squier is nie zon goed merk, maar wel voor beginners denk ik. Maar je kan idd beter eerst op www.marktplaats.nl en www.gitaarmarkt.nl kijken voor vergelijkbare gitaren kwa prijs en merk.

Ps we wonen in bijna dezelfde straat volgens mij :razz:

Bastijn
11 augustus 2003, 20:28
squier is nie zon goed merk, maar wel voor beginners denk ik. Maar je kan idd beter eerst op www.marktplaats.nl en www.gitaarmarkt.nl kijken voor vergelijkbare gitaren kwa prijs en merk.

Ps we wonen in bijna dezelfde straat volgens mij :razz:\

hee mathijs kwist niet dat je ook actief was op gitaarnet!
tof!
maarja ik weet wel wat van de reputatie van squiers, en iets zegt me dat 100 euro voor zo'n namaakstrat net iets te veel is.
ik ga verder kijken

green_day
11 augustus 2003, 21:40
100 euro lijkt me niet eens zo veel voor een 2e hands squier.. mits standard natuurlijk. Kun je ook nog es mooie geld besteden aan betere pickups etc. Kun je wel kopen van het geld dat je bespaart wanneer je een squier standard op i-net koopt denk ik. Altijd nog ff wat van die 100 euro proberen af te krijgen trouwes.
En uiteraard kun je ook goedkoop aan redelijke gitaartjes komen op het i-net

RadiuS
12 augustus 2003, 11:08
100 euro betaal je toch wel voor een enigszins bespeelbare gitaar, en squiers zijn nieuw ook relatief aardig wat duurder als 100 euro (k dacht 300 ofzo? :???: verdiep me niet zo in squiers). Als je op die 2dehands sites kijkt zie je er niet veel voor onder de 100 en wat er is, is rotzooi voorspel ik.
Gezien de muziek die je goed vind, kan ik je sowieso de squier helemaal niet aanraden, want daar krijg je echt niet het geluid uit wat je wilt. Je hebt een gitaar nodig met humbuckers (dubbele elementen, meer gemaakt voor :evil: harde :evil: muziek), kijk eens naar een goedkope Ibanez om mee te beginnen ( www.ibanez.com, op www.feedback.nl staan wat prijzen en op www.serlui.nl kan je gratis catalogus aanvragen). En in de music maniacs (ken je die zaak?) hebben ze vaak wel een BC rich of twee hangen, dat zal je ook wel gruwelijke gitaren vinden, maar die kosten weer wat meer (wel waard als je serieus bent over gitaar spelen).

RadiuS
12 augustus 2003, 11:12
o, corectie: ik lees net in dit http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=18309 topic dat squiers nieuw 180 of 220 kosten...

AART
12 augustus 2003, 17:14
ibanez grx140\170 hebben H-S-H en dat kost nieuw zo'n 270 euro.
als je van metall houd kan je iets langer sparen en een gax kopen voor 300 euro.

Vexx
12 augustus 2003, 19:26
Als je dan toch doorspaart kan je ook de Ibanez RG170R overwegen. Die kost bij Feedback 269 euro. Ik heb er op gespeeld (gitaar van een vriend) en ik vond hem niet onaardig. Beter dan de GRX-serie in ieder geval.

Vexx

BLOK182
12 augustus 2003, 19:47
GRX40, dat ding met die humbuckers, is echt een lauwe plank, dan kan je nog beter een Squier standard kopen.