PDA

View Full Version : Vierde nummer van mijn EP



Fusion
27 september 2022, 10:54
Ga op mijn oude dag eindelijk toch echt een EP uitbrengen, ben in contact met 2 zangers via Fiverr, ben mijn video editing skills aan t upskillen voor een lyrics video en evt een guitar playthrough video. Ga dan de hele package ook naar alle bekende metal websites/magazines etc sturen ter review hehe.

Ik ben nu de laatste compositorische hand aan t leggen aan t vierde en laatste nummer:

https://www.soundclick.com/music/songInfo.cfm?songID=14492942

Beetje Coroner achtig, beetje heavy metal, beetje prog. Commentaar welkom!

Ter referentie, dit zijn de andere drie nummers (instrumentale versies nog):

https://www.soundclick.com/artist/default.cfm?bandID=1507767

Cageman
2 oktober 2022, 15:48
You take a mortal man... :D

Vet dat je de zaken officiëler gaat aanpakken.

Qua sound misschien iets minder heftig met de gate oid. Als het helemaal losgaat qua progginess wordt het nu iets te hakkelig. De slides in die stukken geven nog een gevoel van groove of flow daar. Een iets openere sound en aanslag houdt die flow denk ik beter vast.

Ik vind het lekker. De afwisseling pompende groove en space zijn veelbelovend. Wordt dit een soort epische afsluiter? :D

bluegate
8 oktober 2022, 10:40
Je bent nooit te oud om iets uit te brengen! :zz:

Ben zelf net 52, en net mijn eerste album uitgebracht na ruim 30 jaar alleen maar covers spelen.
Gewoon doen:)

Fusion
30 december 2022, 13:58
https://www.soundclick.com/music/songInfo.cfm?songID=14507864

Weer voorproefje, met zang, meest simpele nummer, oude mix/master (de finale is beter en hou ik nog even voor me). Takkeherrie je moet er van houden.

pasqual
30 december 2022, 23:07
Ik ben erg benieuwd naar de finale mix want deze is wat mij betreft niet lekker in verhouding. Je palm-muted gedeeltes klinken (weer wat mij betreft) niet lekker en de balans tussen de gitaar parts en toetsen parts vind ik niet kloppen.
Maar om positief te eindigen: deze compositie en kwaliteit van je spel en de zang is dik in orde!!

Fusion
31 december 2022, 10:04
Dank voor t commentaar Pasqual ik neem dit soort opmerkingen altijd serieus. Ik ga er naar luisteren en hoop maar dat de mix/master instellingen waar ik nu mee werk dit idd beter aanpakken.

Wat is er mis met de palm mutes precies? Dat vind ik interessanter om te horen dan synths, das wellicht een kwestie van (mijn gebrek) aan smaak, maar palm mutes is zo essentiel bij metal daar mag niets mis mee zijn

Erik de Perik
31 december 2022, 10:19
Oh maar dit vind ik wel te gek hoor....!!!

Fusion
31 december 2022, 11:09
Dank Erik. Dit nummer heeft ook het meets een oldsool vibe (en jij bent volgens mij zelfs nog ouder dan ik, heel, heel oud dus ;) ) dus wellicht verklaart dat t ook een beetje hehe. Vooral de cleane zang hier had zo op een jaren 80 metal release kunnen staan.

Ik hoop dat je de andere 3 nummers straks ook kunt waarderen, twee zijn wat meer proggier en eentje wat bombastischer/epischer (of zoiets). Van 1 nummer nog de zanglijnen verzinnen, dan laten opnemen (in Australie), krijg nog een gastsolo van een bekende metalgitarist, dan nog een lyrics video maken (t**us veel werk) en dan release ik t op Bandcamp, Youtube, Soundcloud en Soundclick. Ik zal zeker van me laten horen hier!

pasqual
31 december 2022, 13:27
Ik druk me waarschijnlijk niet goed uit. Het is niet zozeer de techniek van de palmmutes maar het geluid wat het resultaat daarvan is. Ik heb moeite met hoe de gitaar daar klinkt. Ik kan niet zeggen dat de overall gitaarsound slecht gekozen is maar juist bij die stukjes valt me op hoe gortdroog de sound is en de gainstructuur daar goed te horen is. Dus het zal meer een kwestie van persoonlijke voorkeur zijn. Het blijft ook lastig om zoiets uit te leggen. Maar nogmaals, een andere mix zal daar misschien verandering in brengen.

Fusion
31 december 2022, 13:45
Oke dank voor t proberen uit te leggen. Ik post binnekort de finale versie wel, hopelijk vind je die beter

pasqual
31 december 2022, 15:59
Oke dank voor t proberen uit te leggen. Ik post binnekort de finale versie wel, hopelijk vind je die beter

Uiteindelijk maakt het niet veel uit wat ik er van vind. Onze voorkeur hoe iets zou moeten klinken ligt waarschijnlijk best ver uit elkaar. Bij jou kan een gitaarsound niet strak genoeg zijn en in het algemeen hoor ik graag delay en ruimte in gitaarsounds. Maar ik ben benieuwd naar je finale mix. Doe je die alleen of met inbreng van anderen?

Fusion
31 december 2022, 20:46
Ik doe t in principe alleen maar heb wel een paar hele goede tips voor mixen gehad van iemand op een ander forum, die heeft een mix gemaakt en die helemaal uitgelegd met fotos van instellingen etc en daar heb ik enorm veel van geleerd.

Fusion
31 december 2022, 20:49
De belangrijkste tip was overigens niet eens aangaande instellingen maar over plaatsing van monitoren, en reflecties en bassen opbouw in hoeken etc, ik was eigenwijs maar toen ik mij.n opstelling ging veranderen en ook echt moeten ging doen op laptops mobieltjes crc af te luisteren toen gingen mijn oren open

Dweezman
11 januari 2023, 10:20
Bizar goed dit. Luister nu, en moest ff inkomen (niet helemaal mijn genre), maar de muzikaliteit en inventiviteit knalt er vanaf. Wat een heerlijke energie en skills. Ik vind het enorm goed klinken. Soms vind ik muziek in deze hoek bewust 'te stoer' klinken, zo van: hoor ons/mij eens dikke gitaren en drums doen. Bij jouw muziek (zelfs bij de grunts) heb ik dat helemaal niet: dit IS stoer en meer.

Diepe buiging van Kaminski

Fusion
5 februari 2023, 12:52
Laatste nummer is af, nog alles beetje bijmixen en dan officieel releasen ahum. Gitaarnet heeft uiteraard de prepreprereleaseVIPprimeur

https://mystic.bandcamp.com/track/superluminal

Cageman
5 februari 2023, 13:49
Laatste nummer is af, nog alles beetje bijmixen en dan officieel releasen ahum. Gitaarnet heeft uiteraard de prepreprereleaseVIPprimeur

https://mystic.bandcamp.com/track/superluminal

Voordat ik ga luisteren: kijk even naar de instellingen. Hij staat op bandcamp als released alle 4 de nummers luisterbaar. Ga ik nu doen, dus hou me tegen xD

Fusion
5 februari 2023, 13:52
Ja hij is in principe released, ik bedoel eigenlijk met releasen dat ik m naar reviewers ga sturen hehe. Luister ze!

Tupelo
5 februari 2023, 15:54
Zonder meer, interessant, vet, en knap bereid.

Fobo
5 februari 2023, 21:49
Wat Tuup zegt, waaraan toegevoegd mijn hoed-af voor jouw (gitaar-)skills, en behoudens het grunten waar ik nog steeds niks mee heb.

bluegate
6 februari 2023, 12:43
Knap stukje werk. Zang alles via Fiverr gedaan?
Bij mijn zoektocht kwam ik veel Metal zangers tegen.

Fusion
6 februari 2023, 13:07
De screams en de duidelijk hoorbare cleane zang idd via Fiverr. Daar waar het alleen vocoder is (dus niet alleen maar als achtergrond effect) ben ik het.