PDA

View Full Version : geluid plotseling heel zacht



hiwema
26 augustus 2022, 13:11
Goedemiddag

Ik bezit een Peavey VK 50, deze heeft plotseling heel weinig vermogen.
Geen instellingen verandert, zette hem weer eens aan en terwijl de lampjes aangaven, van rood naar groen dat de buizen klaar waren, de gitaar aangesloten en nagenoeg geen geluid.
Met meerdere snoeren en gitaren geprobeerd.
RaRa wat kan dit zijn?

bij voorbaat dank voor het meedenken.
groet
Harry

miyaru
26 augustus 2022, 14:20
"Zette hem weer eens aan" - heb je hem een tijd niet gebruikt? En zo ja, hoe lang? Kan van alles zijn natuurlijk, maar naar mijn weten is een Peavey Valve King geen eenvoudige versterker om te servicen. IK denk echter wel dat je eraan zit, buizenversterkers kunnen potentieel gevaarlijk zijn, als ze in slechte staat zijn.

Als je net als ik niet weet wat je doet, laat het dan doen!!!! Ik weet niet of Nico Verduin in Heemskerk nog steeds bouwt en repareert, maar dat zou je kunnen vragen via een persoonlijk bericht. Ik weet wel dat de meeste reparateurs niet staan te wachten op een Peavey door de complexe constructie. Lees: veel slopen om er bij te komen.....

Succes!

lcvanderhelm
26 augustus 2022, 20:38
Het kan ook iets eenvoudigs zijn.Probeer eerst eens of de potmeters storing geven.Draai er eens flink mee en kijk wat er gebeurd.Jutter een beetje met de ingang en uitgangpluggen om te kijken of hier iets mee mis is.
Helpt dit allemaal niet,wordt het inderdaad tijd voor de ampdokter.

Erik de Perik
26 augustus 2022, 20:55
Een paar keer een plug in de effects loop send en return raggen, wil ook nog wel eens helpen.

Plant
26 augustus 2022, 21:56
+1
(Schakel)contacten in jack aansluitingen zijn bij niet lang gebruiken verdacht.

lcvanderhelm
27 augustus 2022, 20:15
Je bedoeld bij lang niet gebruiken?
Bijna hetzelfde toch compleet anders.

hiwema
31 augustus 2022, 20:19
Oorzaak gevonden !!!

Mij werd verteld, kijk eens of je je voorversterker buizen ziet gloeien.
Dus, alu kapjes eraf en 2 deden niets.
3 nieuwe buizen besteld, gemonteerd en........Ik ben helemaal blij.

iedereen bedankt voor het meedenken.