PDA

View Full Version : ESP KH-2 vraagprijs????????



Raffel
11 augustus 2003, 10:57
Wat vraag ik in godsnaam voor een KH-2? Ik zie hem overal staan nieuw voor 2500+ euro's.

Nu is die van mij nog in goed staat en een jaartje of 6 oud.

Ik ben sowieso niet thuis in het aanbieden van spul. Is het gebruikelijk dat men in zo'n geval de bijl ook even opnieuw besnaard of niet?

Anders Destium
11 augustus 2003, 11:23
Heb je er geen sites voor? Je hebt voor bijvoorbeeld de signatures van John Petrucci een speciale site waar ook gangbare prijzen op staan (in samenhang met de staat van de gitaar, jpmsite.com). Je hebt waarschijnlijk of een ESP fan-site of een ESP-KH site waar je dit soort dingen op kunt vinden. Het grote voordeel van een dergelijke signature is dat ze redelijk waardevast zijn. Als hij echt nog in goede staat is kun je waarschijnlijk ongeveer 1800 euro vragen zonder raar over te komen(wild guess, ik weet niet wat je zelf in gedachten had)

Als de snaren op de gitaar nog redelijk zijn hoef je ze niet te vervangen, meestal is het wel verstandig om hem goed gestemd en afgesteld te hebben, verkoopt ook wat makkelijker :wink:

PS Wat zijn je plannen? Waarom mag ie weg?

Raffel
11 augustus 2003, 11:26
tja, ik speel op .010-.046, dus hij staat sowieso heel anders afgesteld dan voor de meeste mensen. Ik denk dat ik eens naar zo'n site op zoek ga ja. Goeie tip! :)

BLOK182
11 augustus 2003, 11:58
Die KH-@ is in Duitsland zo'n 2300 en in Nederland een stukkie meer, dus ik denk dat 1700/1800 euro een aardige richtprijs is.

Raffel
11 augustus 2003, 12:03
ik denk dat ik um idd voor 1700/1800 neerzet. Ik kan nergens een andere (fatsoenlijke) richtprijs vinden.

Swan
11 augustus 2003, 12:10
tja, ik speel op .010-.046, dus hij staat sowieso heel anders afgesteld dan voor de meeste mensen.


wat n onzin niet iedereen speelt op n lullig .009 setje

BLOK182
11 augustus 2003, 12:15
Alsie NU goed is afgesteld, dan zou ik heb zo laten, het lijkt me nogal een gehannes om alles naar .09 te zetten en goed af te stellen, gewoon zo laten.

Raffel
11 augustus 2003, 12:20
tja, ik speel op .010-.046, dus hij staat sowieso heel anders afgesteld dan voor de meeste mensen.


wat n onzin niet iedereen speelt op n lullig .009 setje

iedereen = niet 'de meeste'

Het merendeel van de mensen speelt toch echt op .009 setjes

Ik denk idd dat ik het aanpassen van de actie en intonatie mooi achterwegen laat :) Bovendien heb je aan de intonatie weer nix als de persoon een ander merk speelt.

BLOK182
11 augustus 2003, 12:23
Vooral omdat het qua afstelling een nogal gevoelige gitaar is, aangezien der vaak mensen op spelen die graag snel en technisch ingewikkeld spelen enzo, daar zal afstelling erg belangrijk voor zijn. Op een LP kan je altijd ff een ander setje snaren gooien als je hem verkoopt ;-)

Ibanez RuleZ
11 augustus 2003, 13:56
he, ga je 'm toch verkopen? groot gelijk ;)

harrald

Raffel
11 augustus 2003, 14:37
jep, met een beetje geluk en een beetje bijleggen, komt er een RG2120X voor in de plaats. En vervanging van de pickups in de RG2120X en de RG2127X. (hetgeen dus ook enorme knaken gaat kosten :S )

Anders Destium
11 augustus 2003, 15:14
Een RG2120x lijkt me ook erg gaaf, dan heb je zeg maar broer én zus :wink: Weet je al wat voor elementen je wilt? Ik ga voor mijn RG2027x voor een Tonezone7/Air Norton7 :)

Raffel
11 augustus 2003, 15:16
lol, ja ik dus ook. :D Misschien een Steve's Special in de brug voor de 6 snaar dan :) Die moet ik nog eens testen.

Je bent voor nieuwe elementen voor die 7-snaar alleen al 350 euro kwijt of zo :o

Oh enne, de KH-2 mag trouwens weg omdat ik me erger aan het profiel van de floyd, en wat weinig veelzijdigheid qua pickups. Bovendien vind ik de plattere nek van de 2120 toch lekkerder

Ibanez RuleZ
11 augustus 2003, 15:17
volgens mij zalje dan niet hoeven bijleggen, maar dat is mijn bescheiden mening ;) hoe klinkt het alles met je powerball trouwens?

@anders
hoe gaan we het met die elementen doen? misschien heeft raffel ook wel zin om mee te doen....

harrald

Raffel
11 augustus 2003, 15:21
een soort massa-aankoop? :)

Wacht ff tot ik een rg2120x heb dan! :D Ben nu namelijk dichtbij het blut-zijn... :o

Jij hebt trouwens toch geweldige elementen in je jpm harrald? wat zeur je nou :P

De powerball maakt alles goed. Zelfs mijn gitaartje van 100 euro klinkt nog redelijk :)

Anders Destium
11 augustus 2003, 15:22
> Harrald

Ik heb in mijn oneindige wijsheid terwijl je op vakantie was weer een gitaar besteld :oops:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=18646

Als ik mp moet geloven zou hij deze week moeten binnenkomen, ik ben benieuwd :)

Maar dat wil niet zeggen dat ik geen nieuwe elementen wil, moet alleen dan weer mijn spaarrekening aanspreken :wink:

Ibanez RuleZ
11 augustus 2003, 15:28
:evil: jij ontzettende prutser!!!!!!














j/k, mooie gitaar man (welk model??)! ik hoop alleen dat het dan niet al te lang gaat duren. volgende week of de week daarop ga ik m weer ophalen en t is dan wel lekker om dan in ieder geval weer verder te kunnen. Ik heb al een neck element gekocht, een SD lil' screaming demon tweedehands, stond op gitaarnet, en dat was wel ongeveer wat ik zocht.

maaruh, dan moeten we maar ff de koppen bij elkaar steken over het hoe en wat.

harrald

Ibanez RuleZ
11 augustus 2003, 15:31
een soort massa-aankoop? :)

Wacht ff tot ik een rg2120x heb dan! :D Ben nu namelijk dichtbij het blut-zijn... :o

Jij hebt trouwens toch geweldige elementen in je jpm harrald? wat zeur je nou :P

De powerball maakt alles goed. Zelfs mijn gitaartje van 100 euro klinkt nog redelijk :)

ja, dat was wel de bedoeling, kan je tenminste de verzendkosten een beetje spreiden. ik denk dat het niet zo'n probleem is om ff te w88, als dat maar geen 3 of 4 maand gaat duren, want dan zoek ik andere manieren om dr aan te komen.
enne raffel, ze zijn niet voor mn JPM, maar voor mn Charvel, dat ding zit nog met die brakke jackson elementen (ik snap niet dat ze in zo'n dure gitaar niet gewoon een keer SD's hebben geflikkert). k moet dar nog een mid en brugelement voor hebben. (wordt waarschijnlijk een chopper en een tonezone)

harrald

Raffel
11 augustus 2003, 15:32
moehaha, dan wacht ik mooi ff op Anders ;)

Ibanez RuleZ
11 augustus 2003, 15:34
dan wachtten we met zn 2en op anders. :cry:

t maakt overigens niet zo veel uit, er zit een afterburner in die charvel, waardoor ie ietsie pietsie minder slecht klinkt, dus kan t nog wel ff w88.

Harrald

Anders Destium
11 augustus 2003, 15:40
Ik weet niet over welke termijn jullie het nu hebben? Als jullie tussen nu en binnenkort willen bestellen vind ik het allemaal best, ik betaal die gitaar met krediet :wink:

Misschien verstandig om eea over de meel te gooien, anders wordt het zo'n toestand:

http://www.muzikantenforum.nl/ontopic.JPG

:D

Sorry, ik heb me laatst even bezig gehouden met het op topic houden van dingen op off-topic :)

Raffel
11 augustus 2003, 15:42
welk? :???:

Bij mij gaat dat nog wel even duren denk ik. Maandje of 2/3. Ik moet nog zoveel! :P

Ibanez RuleZ
11 augustus 2003, 18:09
U both have mail.

harrald

FragDaddy
11 augustus 2003, 18:59
Vooral omdat het qua afstelling een nogal gevoelige gitaar is, aangezien der vaak mensen op spelen die graag snel en technisch ingewikkeld spelen enzo, daar zal afstelling erg belangrijk voor zijn. Op een LP kan je altijd ff een ander setje snaren gooien als je hem verkoopt ;-)

Shit wat een flame. dus je wilt zeggen dat je op een LP geen technische of snelle dingen kunt spelen? dusse.. dat wil jij gaan beweren?

sommige mensen he... :o

Raffel
11 augustus 2003, 19:21
inderdaad, sommige mensen snappen nix. Hij heeft het over het feit dat een LP een vaste brug heeft slimmerik.