PDA

View Full Version : Prog liefhebbers



Fusion
26 juli 2022, 16:55
Is dit wat qua compositie? Of loopt er te veel door elkaar? En de mix te doen? Dank!!!

https://www.soundclick.com/music/songInfo.cfm?songID=14467167

pasqual
27 juli 2022, 22:32
Ik vind het wel knap in elkaar steken! Mooi hoe de bas op een paar "rustpuntjes" lekker dissonant zit te wezen;)
Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar wat je er verder van gemaakt hebt (of gaat maken)...
Doe je de drums met EZ drummer maken? Mag wat minder droog wat mij betreft maar ik ben misschien wel de laatste die daar iets over mag zeggen want ik ben een sucker for delay en grootse ruimtelijke producties en dat is in dit genre misschien niet zo voor de hand liggend:cooler:

Fusion
28 juli 2022, 10:52
Ha! Dank! Ik moet zeggen er lopen hier veel lijnen door elkaar die in de stukken ervoor eigenlijk allemaal een voor een worden geintroduceerd, en ik ga t misschien wat extremer pannen op (alleen) dit stuk zodat ze meer te onderscheiden zijn. Drums idd met EZDrummer. Ik moet nog een beetje spelen met snare reverb idd. Hij is er wel maar je hoort m niet.

Misschien dat ik daarvoor ook een ducking reverb ga instellen zoals met zang wel gebruikelijk is (werkt erg goed). En bij de rustigere stukken zoals dat cleane getokkel gewoon wat meer openschuiven.

Dank voor t luisteren!

Fobo
28 juli 2022, 11:22
Nog even de mosterd...
Van de eerste 25 seconden kan ik geen chocola maken; klinkt - voor mij - te onsamenhangend.
De rest heeft i.m.h.o. veel potentie. Knap trouwens wat je met EZdrums doet.
Extremer pannen zou ik niet voor kiezen; eerder voor meer diepte - voor en achterin, zeg maar...
Maar, zoals Gus zegt, het is maar een mening, mijn mening. ;)

Fusion
28 juli 2022, 16:20
Thanks Foob! Ik ga wat experimenteren!

hega
29 juli 2022, 12:34
Toch wel knap gemaakt.
Ben het ook wel met pasqual zijn reactie eens.

Fusion
30 juli 2022, 16:28
Flink stuk erbij opgenomen, meer galm op snare, betere mix hoop ik!!

https://www.soundclick.com/music/songInfo.cfm?songID=14467167

EDIT: nu hoor je denk ik ook beter de opbouw naar dat eerder geplaatste stuk toe en herken je de rifffs/lijnen eronder denk/hoop ik

Fobo
31 juli 2022, 11:15
Flink stuk erbij opgenomen, meer galm op snare, betere mix hoop ik!! Nu hoor je denk ik ook beter de opbouw naar dat eerder geplaatste stuk toe en herken je de rifffs/lijnen eronder denk/hoop ik
Ja, klopt Fu; moet wel zeggen dat dit genre voor mij nog steeds ‘ongrijpbare’ muziek is. Ik probeer de structuur ervan te doorgronden en dat lukt me niet altijd. Steeds weer verrassingen...;)

FNaRK
1 augustus 2022, 13:47
Vind vooral de bas(gitaar) erg prettig. Fretless ?

Fusion
1 augustus 2022, 14:20
Yep. De patch is PRE2/NMLega Fretless op mijn Yamaha Motif ES Rack hehe. Uiteraard noot voor noot en alle articulaties met de hand geprogrammeerd

Ernest01
5 augustus 2022, 15:13
Begin te zeggen dat ik geen kenner ben van jouw genre, maar is altijd wel leuk - en soms leerzaam - om andere stijlen te beluisteren.
Vanaf 0.53 begint voor mij het pas 'te leven'. Daarvoor is chaos, voor mij en voegt ook niets toe.
Geen opbouw, in ieder geval.
De drums vind ik erg goed geprogrammeerd ! En jouw gitaarspel is meer dan gevorderd.
Het gehele nummer een aantal keer beluisterd en hoor geen merkbare 'hook', maar wellicht 'hoort' dat ook niet bij deze stijl.
Is wel erg creatief gedaan, waarvoor hulde.

Fusion
5 augustus 2022, 15:21
Dank! Er komt nog veel meer bij/aan (waaronder zang) hehe

edje kadetje
4 januari 2024, 15:58
Errug lekker hoor. Knap gemaakt. Mix is droog zoals het een beetje hoort met zoveel afgemeten loopjes en snel wisselende geluiden.

Fusion
4 januari 2024, 20:30
https://mystic.bandcamp.com/track/forgive-me-2

Dit is de finale versie, mix toch hopelijk een heel stuk beter??

Fobo
5 januari 2024, 10:10
Ik vind het - afgezien van het grunten, vind het nog steeds niks - erg goed gedaan, Fu. Alles op de juiste plek, in de juiste proporties. En je gitaarspel vind ik fenomenaal.
Ben overigens benieuwd hoe jij een song opbouwt, hoe de structuur in elkaar steekt. En nog ’n vraagje: programmeer jij de drums in EZ zélf, of gebruik je EZ als VST?

Fusion
5 januari 2024, 10:38
De structuur werk ik meestal uit op de gitaar, zonder versterking maar op de bank ofzo haha. En ook deels in mijn hoofd. De drums programeer in Cubase met EZ als VST. Ik heb de Modern Kit of hoe die heet, met nauwelijks of zelfs geen mixer instellingen, genomen en dan daar zelf hele mix instellingen in Cubase (dus niet EZ) gedaan, om die typische hard hitting, zwaar gecompressde metal sound te maken. En dan programmeer ik in Cubase alle noten zelf, noot voor noot, met de muis, met velocity variatie in de meeste hits, en de hoeveelheid reverb (snare en toms) automatiseer ik, dus meer reverb bij rustigere passages etc. En dan heb ik in EZ de humanize instellingen aan staan en in Cubase MIDI modifiers die een beetje random velocity toevoegen en de timing wat onstrakker maken.

Fobo
5 januari 2024, 11:45
Duidelijk, dank voor je antwoord.

Dweezman
13 februari 2024, 16:19
https://mystic.bandcamp.com/track/forgive-me-2

Dit is de finale versie, mix toch hopelijk een heel stuk beter??

Waanzinnig. Ben ook niet een grunt-liefhebber, maar dit is GOED man. Beetje Pain of Salvation ofzo, dunno. Dit soort schilderijen maakt me altijd nieuwsgierig naar de schilder, maar maak je niet lichtvaardig.

Fusion
16 februari 2024, 17:03
Dank! PoS ken ik slechts een beetje maar ik hoor de link wel. Nieuwe EP komt hopelijk met maandje of 3 uit