PDA

View Full Version : Ome Jan heeft zijn Les Paul



munkie
16 juli 2022, 08:33
https://www.gibson.com/nl-NL/Guitar/CUST2I581/1954-Les-Paul-Custom-M2M-by-Jan-Akkerman/Ebony-VOS?sc_src=email_166127&sc_lid=21351154&sc_uid=oRmFoXdpBX&sc_llid=467&sc_customer=f31be045-48f3-4510-bab6-72a246929844&utm_source=Emarsys&utm_medium=email&utm_campaign=7.15.22%3A+Jan+Akkerman+M2M+Launch+%2 8NL+Only%29

Allen jammer dat er maar 10 gebouwd zijn, en hij is al uitverkocht...:(

lcvanderhelm
16 juli 2022, 11:10
Jammer ik wil ook zo graag een schel pokkegeluid!

LRS
16 juli 2022, 11:17
Daarvoor heb je geen vette Gibson met P90s nodig, dat moet met elke gitaar lukken! Gewoon je treble en presence op je amp vol open draaien toch? als dat niet volstaat: probeer een willekeurige Jensen speaker ;-)

Remork1970
16 juli 2022, 11:20
Jensen, zijn dat schelle speakers?
Peavey heeft met hun zelfgeproduceerde speakers ook een reputatie op dat gebied, dacht ik.

arjanb01
16 juli 2022, 11:32
Mooie gitaar en cool filmpje met Jan.
Goed om te zien dat hij nog fit is en goed bij de pinken op z’n bijna 75ste.
Gave gitaar en leuk dat Gibson hem niet vergeten is !

Fobo
16 juli 2022, 11:34
Jammer ik wil ook zo graag een schel pokkegeluid!

Klinkt daar wat kinnesinne in door...?

D3nnis
16 juli 2022, 20:04
Gave gitaar en leuk dat Gibson hem niet vergeten is !

Grappig dat je dat zegt.
Is iets voor te zeggen natuurlijk.
Toen een aantal maanden terug bekend werd dat Dave Mustaine een deal had bij Gibson had ik wat fronsende wenkbrauwen.
Ook al is Megadeth op het moment misschien wel beter dan ooit, dan nóg vroeg ik me af of er geen nieuwe gitaarhelden zijn of zo.

Tot je naar de prijzen kijkt en bedenkt dat de jeugd van nu helemaal de doelgroep niet is...

Erik de Perik
16 juli 2022, 20:27
Jammer ik wil ook zo graag een schel pokkegeluid!

De kenner weet genoeg.


Grappig dat je dat zegt.
Is iets voor te zeggen natuurlijk.
Toen een aantal maanden terug bekend werd dat Dave Mustaine een deal had bij Gibson had ik wat fronsende wenkbrauwen.
Ook al is Megadeth op het moment misschien wel beter dan ooit, dan nóg vroeg ik me af of er geen nieuwe gitaarhelden zijn of zo.

Tot je naar de prijzen kijkt en bedenkt dat de jeugd van nu helemaal de doelgroep niet is...

Wij zijn de doelgroep Dennis :ok:

Napoje
16 juli 2022, 21:27
Wie gaat er nou zoveel voor betalen alleen omdat jan akkerman er naar gekeken heeft? Wie weet eigenlijk buiten nl nog wie dat is.

Erik de Perik
16 juli 2022, 22:01
Kleine serie special run. Die staan allemaal al in een vitrine.

arjanb01
16 juli 2022, 22:14
En daarbij: de enige doelgroep die en Akkermans muziek echt kent en de poen heeft om zo’n gitaar te kopen zijn de baby boomers. Maar wel een hele gave gitaar. Hoe is het eigenlijk met die signature lp-achtige gitaar die je een paar jaar geleden op de markt zag uit Indonesië? Of is die alweer discontinued net zoals dat spul van Catalyst waar Akkerman in 1 keer mee gezien werd. Die gozer heeft zoveel signature gitaren gehad dat ik de tel ben kwijtgeraakt 🙈

Fobo
16 juli 2022, 23:58
En daarbij: de enige doelgroep die en Akkermans muziek echt kent en de poen heeft om zo’n gitaar te kopen zijn de baby boomers. Maar wel een hele gave gitaar. Hoe is het eigenlijk met die signature lp-achtige gitaar die je een paar jaar geleden op de markt zag uit Indonesië? Of is die alweer discontinued net zoals dat spul van Catalyst waar Akkerman in 1 keer mee gezien werd. Die gozer heeft zoveel signature gitaren gehad dat ik de tel ben kwijtgeraakt ��

Is ook weer waar, maar alle signatures zijn doorgaans niet te betalen.

Erik de Perik
17 juli 2022, 01:05
Ik heb vaak het idee dat wanneer de bouwer nog geschikt hout aan het zoeken is, Akkerman alweer zijn interesse verloren heeft.
Zo'n max. aantal van 10 stuks is ook wel weer vreemd, aangezien een nagenoeg gelijke Frampton signature hetzelfde moet kosten in grotere oplage. Ik zie een niet-signature trouwens ook.

De HB custom shop is overzichtelijker :seriousf:

Orpheo
17 juli 2022, 09:12
Brandin, zo heette die Indonesische bouwer geloof ik, is failliet gegaan. Of ermee gestopt. Ik weet t niet meer precies. In ieder geval, die is klaar.

Catalyst is al jaren geleden over gegaan in Aristides en alle oude Catalyst modellen zijn al jaren discontinued. Het hele catalyst recept wordt al jaren niet meer gebruikt. Alles is anders.

Wat deze gitaar betreft: hoera, een early 50ies lpc clone. Hoe origineel...

Napoje
17 juli 2022, 09:54
Ondertussen moet er een kleine gitaarwinkel te vullen zijn met een exemplaar van alle jan akkerman signatures.

arjanb01
17 juli 2022, 10:01
Die je vervolgens niet aan de straatstenen kwijt raakt. Niet voor 7K in ieder geval.

Fobo
17 juli 2022, 15:00
Ondertussen moet er een kleine gitaarwinkel te vullen zijn met een exemplaar van alle jan akkerman signatures.

Die je vervolgens niet aan de straatstenen kwijt raakt. Niet voor 7K in ieder geval.
Museumpje van maken?

Duhsjaak
17 juli 2022, 15:58
Is ook weer waar, maar alle signatures zijn doorgaans niet te betalen.

Dat is maar de vraag.
Nu we toch P90 roepen, de Mitch Ure signature van Vintage (nog te koop meen ik) was iets van €400,00 en was heel plezierig om op te spelen.
Zelfs voor de verarmde baby boomers te betalen.

We kunnen eindeloos blijven discussiëren over wat een gitaar dan Max mag kosten. Daar Koenen we dit leven niet meer uit.

Bovendien had de heer slecht humeur himself al een signature met een TVJones aan de nek en iets onduidelijks humbuckend bij de brug.
Merk is me even ontschoten maar ze stonden strik en zet op de Nationale Gitaar Experience in Zuidbroek.
TS, gefeliciteerd met je nieuwe!
Vriendelijke groet, Gus

munkie
17 juli 2022, 16:24
Heerlijk negatieve reacties weer hier... Jan A. is wel de 1e NL gitarist die een sig Gibson heeft. En wat is duur tegenwoordig, ik krijg iedere week een mail van TFOA, daar kan je onder de 10.000 bijna niet meer terecht. De euro blijkt nu ook een soort lire te zijn ipv een D-mark. En noem me geen boomer, ik ben van de generatie NIX :blast:

budje
17 juli 2022, 20:52
ik geef toe dat het even geleden is dat ik op de hoogte was van jan, maar ik denk altijd meer aan dit als ik hem zie
https://www.youtube.com/watch?v=JJHelki3M74

Erik de Perik
17 juli 2022, 21:03
Heerlijk negatieve reacties weer hier... Jan A. is wel de 1e NL gitarist die een sig Gibson heeft. En wat is duur tegenwoordig, ik krijg iedere week een mail van TFOA, daar kan je onder de 10.000 bijna niet meer terecht. De euro blijkt nu ook een soort lire te zijn ipv een D-mark. En noem me geen boomer, ik ben van de generatie NIX :blast:

Over negatieve reacties gesproken.... waar haal jij die TFOA prijzen vandaan?

Deze zijn daar net binnen. (https://www.tfoa.eu/nl/new-arrivals/)

arjanb01
17 juli 2022, 21:20
Die prijzen van 10K en meer zijn er zeker bij tfoa.
Het leuke is dat ze ook genoeg onder de 2K hebben aan gitaar spulletjes.
Voor elk wat wils 😁