PDA

View Full Version : Nieuw indie gebeuren: Kaminski



Dweezman
12 juli 2022, 10:18
Hey!

Heeft allemaal even geduurd, maar m'n album is af. Eerste songs staan op de bekende streaming platforms en in September komt hele album daar beschikbaar. Ook komt de plaat uit op vinyl bij AudioSport records uit Leeuwarden, da's natuurlijk echt heel tof.

Niet meteen virtuoos gitaarwerk, maar wel Dweezman als liedjesmaker. Hoop dat jullie 't kunnen waarderen.

Artefacts: https://open.spotify.com/album/1wLKHnxIBktEdr2fxaMxip?si=ElLxOhmIQOmX1qTSt7cPkg
Lovingly Violent: https://open.spotify.com/album/03dLo3bL32xzP0ttoA1dnK?si=EOXXMgiARwqQQnVZIsNKlg

Fusion
12 juli 2022, 10:24
Hebbu iets op YouTube of een ander platform? Ik heb geen Spotify.

Dweezman
12 juli 2022, 11:42
Zeker!
https://youtu.be/kSd9yOWl1KM
https://youtu.be/b_UHQ7LjJXk

hega
13 juli 2022, 14:31
Dat klinkt echt voortreffelijk.
Puik werk!

Tupelo
13 juli 2022, 17:55
Ja lekker, bang on for Indie, vind wel referenties, maar goed gedoseerd allemaal.
Zou je dit met een band doen, dan kan ik me voorstellen dat het live lekker vastgrijpt.

Fobo
13 juli 2022, 19:52
Knap; erg knap!!! Compliments!

Dweezman
13 juli 2022, 22:44
Ja lekker, bang on for Indie, vind wel referenties, maar goed gedoseerd allemaal.
Zou je dit met een band doen, dan kan ik me voorstellen dat het live lekker vastgrijpt.

Ik ben echt super benieuwd welke referenties je hoort, want ik ben zelf nog zoekende naar wat vergelijkingsmateriaal. Ik heb een paar keer Bowie horen noemen, maar daar luister ik zelf nooit naar. Ja, om dit te checken.

Fobo
14 juli 2022, 09:32
Ik heb een paar keer Bowie horen noemen, maar daar luister ik zelf nooit naar.

Ik wilde nadrukkelijk geen vergelijkende namen noemen, maar nu je er zelf een noemt: yep, ik had ook een vroege Bowie in gedachten.
En daar is helemaal niks verkeerds mee.

Dweezman
14 juli 2022, 10:32
Zal wel door m'n ouwe-mannen stem komen, denk ik.

Tupelo
14 juli 2022, 18:31
Ik ben echt super benieuwd welke referenties je hoort, want ik ben zelf nog zoekende naar wat vergelijkingsmateriaal. Ik heb een paar keer Bowie horen noemen, maar daar luister ik zelf nooit naar. Ja, om dit te checken.
Radiohead, Blonde Redhead.

pasqual
14 juli 2022, 21:00
Dit is toch wel erg goed hoor. Artefacts moest ik even wennen aan het ritme dat net effe anders loopt dan je verwacht. Het zit knap in elkaar. Lovingly Violent luistert makkelijker weg. De verschillende instrumenten en sounds en vocalen zijn goed gekozen. Mooi naar het einde toegewerkt! Bovengenoemde referenties of wellicht andere zullen er best zijn maar who cares? Klinkt goed!

Dweezman
14 juli 2022, 23:47
Dank voor alle reacties, leuk om te horen. Over 2 weken komt nieuwe single uit, zal ik hier ook wel even delen.

Verhaal achter Artefacts is wel aardig. Kocht ooit voor €5,- een Magnus reed organ, voor gebruik in mijn band van toen. Ding was volledig out of tune, over de hele linie, en niet te gebruiken. Nu in Logic Pro heb ik er een pitch correctie op draaien en kon ik m redelijk erbij krijgen. De basis van de song is dus gedaan met die chord knoppen (accordeon-achtig) van dat ding.

Dweezman
19 juli 2022, 12:27
Meer over het nieuwe album + sounds

https://www.youtube.com/watch?v=ZQsiqTf03jc

Dweezman
25 september 2022, 00:44
Ow, ik had de link al in ander topic gezet, maar eigenlijk hoort 't hier: m'n album is uit.

kaminski.hearnow.com <- link naar links.

grtz!

Cageman
2 oktober 2022, 16:19
Echt heel nice. De mix is opvallend sprankelend, zonder dat het snerpend of penetrant wordt. Ik krijg soms een beetje een vaporwave gevoel. Ik denk dat dat expres is, omdat de cover art een cross is tussen indie rock (de foto) en vaporwave (de letters). En je pakt ook precies de goede elementen van beide. Verhalende songwriting in een fris jasje.

Duhsjaak
3 oktober 2022, 08:28
Hoi hoi
Ik persoonlijk - strikt voor me eige - denk aan een vroege Dweezman.
Hele fijne stukkies muziek.
Ik ga ze gewoon morgen nog eens luisteren.

En maak je geen zorgen, het lijkt nergens op en ik zou je op het hart willen drukken dat vooral zo te houden.
Dank voor het posten!
Vriendelijke groet, Gus

bluegate
8 oktober 2022, 10:52
Klinkt goed hoor! Gefeliciteerd met je album.

Side note, aangezien dit voor mij ook van belang is, wat doen jullie voor promotie van het album?
Ik vraag me af wat ik moet doen om luisteraars te trekken.
Tot nu toe gedaan: LinkedIn, Gitaarnet, TheGearPage en alle NL muziek recensie sites/bladen aangeschreven.

Maar moet nog zien of dat laatste iets gaat doen.

Dweezman
9 oktober 2022, 22:31
Hey Cageman, dank. Heb voor deze plaat geinvesteerd in goede monitor speakers, en de mastering is door een pro gedaan. dat scheelt ook, natuurlijk ;-)

Ik weet niet wat vaporwave is, is dat stom? Dus opzet mijnerzijds zit daar niet bewust. Is dat een genre?

Dweezman
9 oktober 2022, 22:33
Duhsjaak, dank! Een vroege Dweezman, zeg je: ken je mijn oudere werk? Want: een aantal muzikale stukken zijn idd al best lang 'bij me'.

Dweezman
9 oktober 2022, 22:37
Thnx Bluegate.

De dingen die jij nu noemt, heb ik juist niet gedaan (nog). Ja, ik post hier, maar da's mee, naja, omdat ik het leuk vind hier te delen. Ik heb het geluk dat een label mijn album gaat uitbrengen, dus de klassiekere promotie zal komen als het vinyl er is.

Zelf doe ik de digitale kant, en dan is Spotify toch de main focus. Het spel daar -voor zover ik begrijp- is het 'trainen' van het algoritme en zorgen dat Spotify jouw muziek koppelt aan bekendere artiesten/smaak/genres, zodat je in playlists belandt. Dat geneert de streams, en dus de beste promotie.

Cageman
10 oktober 2022, 15:50
Hey Cageman, dank. Heb voor deze plaat geinvesteerd in goede monitor speakers, en de mastering is door een pro gedaan. dat scheelt ook, natuurlijk ;-)

Ik weet niet wat vaporwave is, is dat stom? Dus opzet mijnerzijds zit daar niet bewust. Is dat een genre?

Ah, dat is zeker niet stom. Is een heel wazig genre met vooral veel focus op knisperende hoge synths. Maar dan ging ik er onterecht vanuit! Ik zou ook zeker niet aanraden ernaar te gaan luisteren verder. Dat is geen indirecte kritiek op jouw muziek, want het deed me denken aan de goede kanten ervan.

Ik zet hem nog een keer op. Thanks!

Dweezman
10 oktober 2022, 17:29
Ik ben wel een sucker voor oude synths, net als oude gitaren eigenlijk.

Heb met name een Siel Cruise, een Phillicorda en een wazig reed organ gebruikt. Vanuit de vst's Rhodes en heel veel Mellotron natuurlijk.

Erik de Perik
10 oktober 2022, 17:45
Oh die Siel Cruise ken ik nog wel, heb 'm ooit onze toetsenist aangeraden, die 'm dezelfde dag nog kocht.

https://www.vintagesynth.com/sites/default/files/2017-05/siel_cruise.jpg

Dweezman
15 oktober 2022, 19:44
Als die 'm kwijt wil, hoor ik het wel ;-)

Dweezman
13 december 2022, 21:55
https://3voor12.vpro.nl/lokaal/friesland/dossiers/evenementen/De-Friese-Song-van-het-Jaar/De-Friese-Song-van-het-Jaar-2022/frlsong22.html?fbclid=IwAR0axOmCsdp0wfgmiur40IJJNy ljrcZn7ISe5qmULCFJy3w7r_coeMujQlo

Voor wie wil: je kunt op 'Kaminski - Artefacts' stemmen voor 'Friese song van het jaar. Je moet nog wel random 4 andere songs aanklikken, om te kunnen stemmen. Als 't allemaal niks vindt: vooral niet doen ;-)