PDA

View Full Version : Opnieuw prijsschatting marshall maar nu met typenummers etc.



robpeters87
11 augustus 2003, 10:39
Ok het is dus een Marshall Lead 12 Met 2 inputs, Gain Volume treble middle bass...... verder heeft ie om de een of andere reden geen headphone uitgang... Ik zelf vind hem goed klinken, beter in ieder geval dan mijn Hohner versterkertje met een Kef speaker erin..
Ik heb alleen geen idee hoeveel geld ik ervoor moet bieden...
Roep is wat.....

robpeters87
14 augustus 2003, 12:02
Please help me ff anders betaal ik weer veelt te veel voor veel te weinig..... :cry:

niels5150
14 augustus 2003, 22:06
koop meteen een goede amp man! niet zo'n oud frikadellen ding!

Polytheme Pam
14 augustus 2003, 22:30
koop meteen een goede amp man! niet zo'n oud frikadellen ding!

+1

Mitch
15 augustus 2003, 10:41
Guys ! Ik heb ook nog nooit van de Lead 12 gehoord, dus als het zo'n frikadellending is, kunnen jullie er dan misschien iets meer over vertellen :???:

ch@rlie
15 augustus 2003, 10:57
ik geloof dat het een klein transistor versterkertje is.
marshall was vroeger niet zo goed in transistor versterkers..
dit ding heeft dus niets te maken met waar marshall goed in is.

een fiat panda komt ook van hetzelfde bedrijf als een ferrari testarossa.

een tijdje geleden heeft er echt drie maanden lang zo'n ding op marktplaats gestaan, niemand wilde hem kopen. dat zegt iets.

geef er niet meer voor dan 75 euro.

JW

Mitch
15 augustus 2003, 11:18
Kijk, da's info !
http://burns.thefinaldimension.org/otn/realhappy/luxhello.gif

V!N
15 augustus 2003, 11:30
Guys ! Ik heb ook nog nooit van de Lead 12 gehoord

.. en zo te lezen die 'guys' ook niet.



Die Lead 12 is een kleine transistorversterker uit eind jaren 80 die helemaal nog niet zo gek klonk.
Als ik het me goed herinner waren die indertijd zo'n 300 Gulden.
Erg leuke beginners versterker. Klinkt beter dan die nieuwe instappers van Marshall.

Marc


En dit beaam ik zeer. Als je van een gelijk of dubbel Wattage een Valvestate of een MG-series naast deze zet, wint de Lead 12 het echt.

Het gaat hier om een eerste versterker voor dat knulletje, dus heeft hij echt aan zoiets meer dan genoeg.

Dus gaan jullie maar fijn frikandellen eten en stuikel niet over je MG. :razz:

niels5150
15 augustus 2003, 13:55
tuuurlijkkkk, ze zijn steeds slechtere transistorbakken gaan maken. logisch :lol:

mathe
15 augustus 2003, 13:58
Ik zou er tussen de 50 en 75 Euro voor bieden. 50 in matige staat en 75 in perfecte staat.
Het is gewoon een prima versterker voor thuis. Meer valt er eigenlijk niet over te zeggen.

Marc

Matje
15 augustus 2003, 14:10
.

een fiat panda komt ook van hetzelfde bedrijf als een ferrari testarossa.

een tijdje geleden heeft er echt drie maanden lang zo'n ding op marktplaats gestaan, niemand wilde hem kopen. dat zegt iets.



1: nee hoor
2: der staan ook al een hele tijd 2 LP customs op, vertel me nou niet dat niemand die wil.

Dude
15 augustus 2003, 15:21
ik heb toevallig ook dat verstekertje...

is inderdaad een klein grappig dingetje met een echte celestion speaker van 10 inch... de kleine modelletjes die je nu in de winkel hebt zijn niet te vergelijken met deze. tuurlijk is het hiet te vergelijken met een 100 watt buizentop maar in de klasse kleine slaapkamer amps is dit echt een topding ...

lekkere scheur en aardige clean, niet geweldig met pedaaltjes maar gewoon gitaartje en alle knopjes op 10 kan je de buur hond van 10 huizen verderop aardig de stuipen mee op het lijf jagen..

probeer hem eens uit en zie het zelf

ch@rlie
15 augustus 2003, 16:40
.

een fiat panda komt ook van hetzelfde bedrijf als een ferrari testarossa.

een tijdje geleden heeft er echt drie maanden lang zo'n ding op marktplaats gestaan, niemand wilde hem kopen. dat zegt iets.



1: nee hoor
2: der staan ook al een hele tijd 2 LP customs op, vertel me nou niet dat niemand die wil.


ik bedoel te zeggen: koop dat ding niet omdat er marshall op staat.

JW

robpeters87
15 augustus 2003, 19:33
Thanx, 50-75 euro maak ik hier uit op...
o ja het is niet m'n eerste maar ik heb er gewoon geen reet verstand van duzz.....