PDA

View Full Version : Time Flies -Picture (demo 2022)



maxdb
5 juni 2022, 19:58
Hallo lui.
3 jaar geleden heb ik dit nummer al eens gepost, maar zoals jullie weten, er waren wat perikelen in de tussentijd. Afgelopen jaar hebben we nog eens alles opnieuw opgenomen, met een nieuwe drummer, nieuwe ideeën, en in een nieuwe studio(ahum), en dit is de eerste daarvan.
Ben benieuwd of het er een beetje mee door kan en wat de kritieken zullen zijn.

https://soundcloud.com/user-152284189/picture

Gather38
5 juni 2022, 20:42
Ik weet niet of ik reageren mag als “niet pro” en puur als consument.

Tijdens de overgang van het intro was echt een “wat gebeurt hier” moment verder vond ik het fijn om naar te luisteren. Een zanger die te verstaan is (als je dat zou willen) , voor mij is een stem ook een instrument en tekst luister ik pas later goed naar.

Ik dacht dat het nummer geen “hook” had maar maar na 2x luisteren blijft “picture” toch prettig na-gonzen in mijn hoofd.

Knap hoor ! Niks mis mee, ik vind het een fijn nummer.

P.s.
Dit is helemaal niet mijn dagelijkse muziek.

pasqual
5 juni 2022, 20:45
Ik vind het een hele mooie opname met mooie sfeervolle geluiden. Ik kan alleen niet ontkennen dat ik naar Welcome to the Machine Part 2 zit te luisteren van Pink Floyd. Hoe dan ook, ik neem aan dat daar jullie inspiratie vandaan komt. Maar ik vind het prettig om naar te luisteren.

Duhsjaak
6 juni 2022, 10:11
Hoi hoi
Het voert me te ver om de oude versie op te zoeken. Wat ik me ervan meen te herinneren, is dat ik dit prettig als een eenheid vind klinken.
Het lijkt me duidelijk dat dit niet mij kop thee is, wat niet wegneemt dat het stront vervelend wordt als ik alleen luister naar de muziek van mijn voorkeur.

Dat de stem niet direct de hoofdrol opeist vind ik erg prettig. De stem is inderdaad ook maar een instrument.

Laat de rest ook maar komen. Graag.
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid2
6 juni 2022, 10:29
Idd
Knap en niks mee
Maar om je te onderscheiden van....
Zou ik een nederlandstalige versie proberen
Denk dat sjakie dan ook zonder moeite het kopje thee tot zich neemt :)

grayfink
6 juni 2022, 10:29
Mooi hoor, doet inderdaad een beetje aan Roze Floris denken.

Fobo
6 juni 2022, 10:31
Ik vind de opname goed, maar dat kan het geheel niet redden. Ik vind de compositie - met name het eerste stuk - saai, eentonig. De schelle wah-gitaar maakt het er voor mij niet beter op. Wat mij betreft geen kwaliteitskwestie dus, maar een gevalletje van smaak; sorry.

Ernest01
6 juni 2022, 12:48
Sfeervol nummer en een goede opname ook.
Beetje eentonig, maar dat verhoogd wel de sfeer.
Begeleiding 'weeft' mooi de boel aan elkaar.

maxdb
6 juni 2022, 13:29
Iedereen ontzettend bedankt voor de moeite van het luisteren en reageren. Na een half jaar van opnemen en mixen is het lastig om er zelf nog over te oordelen. Dankzij jullie weet ik weer iets meer nu.

Tupelo
10 juni 2022, 16:46
Opname vind ik prima, liedje ook wel lekker, maar ook bij mij wel een hoge Floyd referentie; niks mis mee. :)

Erik de Perik
10 juni 2022, 21:17
Ik weet niet of ik reageren mag als “niet pro” en puur als consument.


Nee, dat kan ècht niet...!! :seriousf:


Een volle Pink Floyd sfeer qua sound, spel en compositie. Daar is niets mis mee en niet iedereen zal jullie dat na kunnen doen. Mix is ook oké.

maxdb
11 juni 2022, 00:19
Tuup en Erik, ook dank voor het luisteren.

Voor ik dit nummer schreef (alleen de acoustische gitaar akkoorden), was ik een even bandloos. Ik heb me toen een tijdje gestort op Shine on You Crazy Diamond van.., nou ja je weet wel, omdat ik dat zo mooi vond.
Dat heeft mijn spel verrijkt (of niet, net hoe je het bekijkt) en ik heb zelfs auditie gedaan voor de zoveelste Pink Floyd tribute band.
Het bleek toch een flop te zijn, de hele tribute is niks geworden.
(Welcome to the Machine heb ik trouwens nooit gespeeld. Pasqual) ;)

Niet lang daarna ben ik met deze zanger begonnen, ik speelde een beginnetje van dit stuk, en zo is het uitgegroeid tot wat het nu is. Ik heb het altijd als mijn bescheiden ode aan David Gilmour beschouwd.

De andere nummers van Time Flies hebben echt niks met Pink Floyd te maken, hooguit de invloed in mijn spel misschien, ik doe het er niet om.
De tijd zal het leren, als de andere songs af zijn mag een ieder het zelf beoordelen. Graag zelfs.

En Gather38: ik vind het beide even waardevol, want los van al het mix gelul, het gaat toch om het liedje.

Leuk misschien om te vermelden dat deze demo nu tot een optreden heeft geleid, 25 juni mogen we het live gaan doen.

Erik de Perik
11 juni 2022, 00:21
https://www.youtube.com/watch?v=D97gP-1zyqQ

maxdb
11 juni 2022, 00:37
:seriousf:

Fobo
11 juni 2022, 20:06
:seriousf:

Het ziet er inderdaad niet uit maar het klinkt niet verkeerd...

Han S
11 juni 2022, 21:27
Welcome to the machine, niks mis mee Max.

maxdb
12 juni 2022, 16:15
Grrrrr haha. Als jij het zegt Han.
Tnx!